Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz 190E, 1989, M102.963 - Aialipp
#41
(17-07-2017, 03:27 PM)aialipp Kirjutas: ...
Mis puudutab väidet rataste mitte blokeerumisest tagurpidi liikudes ning pidurdades ilma ABS-ta, on kahjuks vale.
...

Palun videotõestust tagurpidi liikumiselt pidurdavast kutsikast, mille modifitseerimiata tehasepidurid suudavad asfaldil rattad blokeerida.

Et mõne suurema venna pidurid sellega hakkama saavad, on päevselge. Et see on võimalik liival, kruusal või mudas, on täiesti usutav.
Vasta
#42
(17-07-2017, 03:36 PM)v6sa Kirjutas:
(17-07-2017, 03:27 PM)aialipp Kirjutas: ...
Mis puudutab väidet rataste mitte blokeerumisest tagurpidi liikudes ning pidurdades ilma ABS-ta, on kahjuks vale.
...

Palun videotõestust tagurpidi liikumiselt pidurdavast kutsikast, mille modifitseerimiata tehasepidurid suudavad asfaldil rattad blokeerida.

Et mõne suurema venna pidurid sellega hakkama saavad, on päevselge. Et see on võimalik liival, kruusal või mudas, on täiesti usutav.
Juhin tähelepanu, et minu masinale on plaanis paigaldada ventileeritud ja soontega kettad nii ette kui taha. Selle kohta leiab infot hooldusraamatust ning teemast üldiselt Eusa_angel

Arvasin, et ei leia sulle sellist tõestust nagu soovid aga peab vist lotot ostma minema. Me ei ole täpsustanud kiirust, tagurpidi liikumise kestvust või ka täpset kirjeldust... Alltoodud videost ei selgu ka täpset pidurite varuosakoodi kuid piduritulede ja libisemise järgi julgen eeldada, et need on blokeerunud. Arvestades video kvaliteeti ning autot ennast antud videos, ei taha ma ka uskuda, et pidureid oleks kalli raha eest modifitseeritud Eusa_drool
LINK:
Vasta
#43
(17-07-2017, 04:11 PM)aialipp Kirjutas: ...
Juhin tähelepanu, et minu masinale on plaanis paigaldada ventileeritud ja soontega kettad nii ette kui taha.
...

Märkus õige. Rajaautole ei kehti LS piirangud, kui sellega ei ole plaanis liikluses osaleda.

Ning kuna viidatud videost on selgelt näha, et me mõistame väga erinevalt sõnakolmikut "tagurpidi liikumisel pidurdamine", siis ei ole mõtet ka edasi teoretiseerida. Loomulikult suudavad oluliselt võimekamad pidurid lukustada vaid napi 1400 kg kaaluva auto rattad.Eusa_angel

Palun jätkata neil, kes rajasõidu tehnilisi aspekte valdavad.
Vasta
#44
Minul on 2 W201-te ABS-iga ja üx ilma (tehasest juba). Selle ilma ABS-ita ja difrilukuta kutsikaga sõitmine on nagu esiveolise golfiga, igal juhul tahab minna otse. Antud exemplari pidurid ei ole võib-olla ka just ideaalses korras, kuna piduritunnetus on selle ilma ABS-ita masina puhul üsna olematu ja mingist tunde järgi parajast doseerimisest võib vaid unistada. Võib-olla ideaalses korras piduritega võib tunnetus olla parem kui ABS-i korral, aga mulle isiklikult sobib ABS-iga masina pedaalitunnetus ja käitumine piisavalt hästi, et ma pole kordagi mõelnud ABS-i eemaldamise peale.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#45


Mina tänan!


Tänud neile kes osalesid arutelus. ABS jääb esialgu alles. Vähemalt niikaua kuniks kavatsen tänavaliikluses ka osaleda selle masinaga. Kui kunagi jõuan sinna maani, et viskan kere haljaks ja hakkan puuri jms peale mõtlema, kaob ka ABS.
Aga see selleks praegu...

Vahepeal toimunu:

Vahepeal on kohale jõudnud "teiselt poolt tiiki" rooliotsad ja veel kraami aga nende paigaldamine peab veel vähe ootama. Hetkel leiutan juhtmestiku (lülitid, andurid jms) lõpetada ja ootan viimaseid detaile jahutussüsteemile Hiinast, et saaksin Saabi, Vw, Acura ja Mercedese jupid ühtseks löögirusikaks Eusa_drool.

Vahepeal aga lahendasin kapotiga seonduva. Otsustasin, et "hood scoopi" ei tulegi ning kogu asi saab viimistletud tihendiga. Kui sõnadesse panna emotsioon, mis tekkis peale selle detaili valmimist, siis see oleks "Rude"

Lisaks tuleks hakkata mõtlema tiivalaiendite peale. Ei tahaks klaasplastist teha. Seega tuleb vist keevitus muretseda.

Pilte kah:

[Pilt: 62428-P1015061.JPG]
[Pilt: 57985-P1015064.JPG]
[Pilt: 26237-P1015066.JPG]
Vasta
#46
Ja ta käib...


Sai siin oodatud veel viimaseid asju ning täna lõpuks saabus termostaadi korpus. Viimane oli vaja välja vahetada, sest eelmisel oli üks mõra poldi pesa juures.
Sai kõik kokku pandud, salong sodist tühjaks tõstetud ning proovisõit võis alata.
Kõik toimib nii nagu peab. Salongi ventikaga tuleb veel leiutada ning lüliti alla tõsta. Süsteem iseenesest toimib (sisse lülitades puhub sooja ja külma jaoks on aknad) Eusa_drool.
Radikast väljuv temperatuur püsib täiesti sooja mootoriga 70 - 80 vahel keskmiselt (Täna oli muidugi küllalti palav ilm kaa).

Lisaks sai Led pirnid tulede sisse tõstetud. Vahe on ulmeline. Jahutusega LEDid valgustavad oluliselt rohkem.

Nüüd peab mingi päev ette võtma rooliotsade vahetuse ja siis mootoripesu. Peale seda saab veidi põristada ja suve lõppu nautida ja siis jälle edasi nokitseda.

[Pilt: 56939-DSC_0480.JPG]

[Pilt: 57576-DSC_0486.JPG]

[Pilt: 92429-DSC_0487.JPG]
Vasta
#47
Uus pereliige


Lisaks vahepeal toimunu kohta veel sellise uudise...
Üks sihikuga sõiduriist juures... 1986 300GD manuaal.
Masin tahab tööd aga asi on seda väärt.

[Pilt: 24978-DSC_0331.JPG]
Vasta
#48

Üht, teist...

Rooliotsad täies mahus vahetatud. Salongi ventikas ka töötab nüüd nagu peab. Viimase puhul olid pistikus kontaktid oksüdeerunud ja vajasid näppimist.
Nüüd siis kutsikas sõiduvalmis ja garaaži läheb tema asemel hoopis G-wagun Eusa_drool.
Lume tulekuks peavad wagunil asjad tehtud saama, sest ega tali taeva jää.
Eks nüüd naudin siis vähe kilomeetreid kutsikaga ja vaatan kuidas käitub. Loodan, et miski rohkem näppimist ei taha ja endast märku enne talve ei anna...
Vasta
#49
Pilte kah...

[Pilt: 84289-P1015076.JPG]
[Pilt: 43246-P1015088.JPG]
[Pilt: 38672-P1015091.JPG]
Vasta
#50
Hehh...

Uurisime elukaaslasega just kutsika teemat ja kõige tabavam kommentaar temalt lisaks kõigele seoses välimuse ja tehnilisega ohkavalt: "Sihik on ikka puudu!".... Mis seal ikka.... NAKATATUD!!! Unibrow
Vasta
#51
Vahepeal


Vahepeal on kõvasi sõidetud. Nüüd tekkis kojamehega mingi pull. Kiskusin laiali ning mootoril harjad tahaksid vahetamist. Sellest ka küsimus. Kas keegi teab mis on harjade kood?
Hoovastik tundub ka ikka jubedalt kulunud olema ja tahaks uuendust.

Silmailu kah:
[Pilt: 84873-P1015168.JPG]
[Pilt: 54954-P1015171.JPG]
[Pilt: 55469-P1015139.JPG]
Vasta
#52
,

Talveuni hakkab lõppema...

Vahepeal sai siin masin korra talveunest äratatud ja isegi üks tiir linna peal tehtud.
Meeliülendav elamus.
Aga sügisest on jäänud ka mõningaid asju lohakile või siis tegemata.
Nimelt jebis kojamehe mootor juba mõnda aega ning lisaks kulunud harjadele tegi muret ka hammasvõll. Oli viimane juba saanud kellegi poolt juba vett ja vilet ning vajas vahetamist.
Lisaks peaks ära puhastama ICV klapi ning võimalik, et üle tuleks vaadata ka OVP relee, sest kippus soojast peast risti taga välja surema. Aga sellega saab nüüd juba ilmade soemaks muutudes tegeleda. Ära tuleb tellida ka käigukangi hoovastikule uued puksid, et "lambajalg" paremini kontrolli alla saada. Võimalik, et siis võiks juba uurima hakata ka "Short shifter" varjandi ehitamist. Mõnda aega tahaks kevadel ringi sõita ja suve hakul või keskpaigas peaks silindrid üle hoonima ja mootorile uut sisu vaatama hakata. Samas on prioriteediks praegu ikkagi G-wagun... Praegu seisab nukralt garaažis ja ootab ilmataadi halastust. Külm ja garaaži ehitusstandart on selline, et seal ei jaksa "ilma" kütta isegi propaaniga Eusa_drool... Nii kui ilm kannatab, tuleb tegema hakata, et saaks värvi alla ja kutsikas garaaži.

Aga nüüd miskit vahvat veel...
Nimelt sai kutsikas endale suveks uued jalanõud. Numbrite poolest peaks nibin-nabin alla istuma koos praeguse madaldusega aga minu flantside, piduriketaste ja E36 coilide plaan nõuab paraku ilmselt tugevat modifitseerimist. Poritiibade laiendamise peale olen mõelnud praegu u 40mm jagu. Kannud saavad ümber tehtud kui kere kallale saab. viimast siis kui mootor tegemisel või vähemalt masinast väljas.

Plaanid ikka suured ja eks näha ole kui kiiresti või kaugele ma nendega jõuan.
aga nagu ütleb EKV vanasõna: teed plaani, läheb plaan p****e. Kui plaani ei tee läheb kõik...

Pilte kah:
kevade kuulutamine
[Pilt: 45844-DSC_0232.JPG]
[Pilt: 74539-DSC_0033.JPG]

Teel koju...
[Pilt: 88589-DSC_0032.JPG]
Vasta
#53
'

Nokitsen...

Amortide vahetus ja velgede sobitamine...
Esimesed poritiivad saavad lõikust u 1.5 cm jagu ning serva viimistleb jällegi tihend.
Veljed sain sisuliselt peal olevate rehvide raha eest ja rehve oli vaja Eusa_drool (17x 8 ET20). Sellest ka selline valik. Kunagi tulevikus tahaks miskit sobivamat. Ja oi kuidas nüüd häirivad roostesed pidurikettad jms....

pilte kah...
[Pilt: 45559-P1015216.JPG]
[Pilt: 62694-P1015219.JPG]
[Pilt: 48936-P1015218.JPG]
Vasta
#54
'

Ilmataat jebib...

Teine külg ikka tegemata. Ilm hakkas jebima.
Aga vähemalt annab see hea võimaluse kaamerat näppida... Eusa_drool
[Pilt: 78989-P1015222.JPG]
Vasta
#55
'

kevad käes

Sai täna masinat vähe rohkem näpitud. Kojamehe mootor ära vahetatud ja siit-sealt vähe rohkem üle käidud. Sai ka mõned pikemad tiirud tehtud ning ilma nauditud.

Seisud siis sellised, et rehvid, veljed asjalikud. Üllatavalt vaiksed on.
Tulede pistikud peab oksüdatsioonist puhtaks tegema. Tühikäigu mootori peaks ära puhastama. Lisaks veel siit, sealt näppida.

Kuna ma auto õiget läbisõitu ei tea, otsustasin mootori hingeeluga lähemalt tutvuda.
Mõõtsin silindrites rõhud ära.
1. - 11
2. - 11,5
3. - 10,5
4. - 10

Küünlad olid kenad kohvi-pruunid.

Nüüd sõidan ilmselt vähe ja siis paistab mis edasi.
Vahepeal sai G-wagunile värv ära tellitud. Valisime kliima ning värviomaduste järgi. Valik langes U-pol Raptori kasuks.
Vasta
#56
uuh jah...

Teen pidureid!

[Pilt: 64958-DSC_0006.JPG]
'

Uued tuuled


Vahepeal siis nii palju muutunud, et sai kolitud. Nüüd uus garaaž enamvähem paigas ja toimetamine läheb edasi. Olen vahepeal jõudnud mõelda ka turbotamise asja ja mingid esialgsed plaanid hakkavad paika loksuma. Pilt kokkuvõttes veel siiski üsna hägune. G wagunile sai enne kolimist üks kiht värvi peale. Nüüd masin uues kodus ja töö läheb edasi. Pean hakkama nuputama laiendeid ja tulesid jms. Vintsi jaoks tuleb koht teha ja palju muud muuta. Tahaks loota, et Talvel saab esimese pikema automatka kuhugi põhja teha... Nordkapp näiteks.
Kui on mõttekaaslasi veel, siis privasse sõnumid teele....
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 190E 1983a 2,0 90kw Ott 91 81,419 12-10-2024, 01:26 PM
Viimane postitus: Lepz
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 78 90,618 23-09-2024, 09:56 AM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz 300CE-24, 1991, kodutu kodutu 94 101,202 21-09-2024, 12:07 PM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz W124 230E 1987 - Bumer323 Bumer323 17 8,153 18-09-2024, 09:35 AM
Viimane postitus: Veskioja
  Mercedes Benz 450 sel-73 inc13 inc13 33 29,657 22-07-2024, 07:26 PM
Viimane postitus: inc13
  Mercedes-Benz SLK350, 2005, R171 - Kalla Kalla 4 612 21-05-2024, 12:50 PM
Viimane postitus: Kalla
  Mercedes-Benz 230CE 1990a Ramiak8 37 4,797 13-11-2023, 07:09 PM
Viimane postitus: Ramiak8
Photo Mercedes-Benz E270CDi, 2000, w210 - W202 W202 2 484 05-11-2023, 11:04 PM
Viimane postitus: Laur
  Mercedes-Benz E270 CDI, 2001, s210 - kodutu kodutu 6 1,268 27-03-2023, 11:32 AM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz E280 4MATIC, 2007, W211 - JanisL JanisL 103 114,101 24-03-2023, 05:52 PM
Viimane postitus: JanisL



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne