Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W211, E320, 2003 - Marksus
#21
Mul tegi häält näiteks kardaani vahepukki laager.Ja mis lendas lõppuks laiali kuigi heli oli nagu oleks ratta laager.
Vasta
#22
Üle tüki aja jälle midagi kirja panna. Vahepeal on mõned murekohad ilmnenud, kuid kahjuks pole eriti tegeleda jõudnud. Koolis on olnud kiire ja tööga palju reisimist. Autoga seni läbinud ca 12 000 kilomeetrit. Kütusekulu paneb mõni kord ikka nina krimpsutama, eriti külmaga linnas, aga midagi peale Mercedese enam ei kannata vaadaka ka. Viimasel tööreisil oli rendiautoks 2016 Passat (7000 sõitnud) ja kütust võttis vähe ja lisasid oli ja kõik puha, aga minu 13 aastat vana ront on ikka kodusem ja mõnusam.


Aga alustame siis sealt kust pooleli jäi. Natuke peale selle soojaklapi vahetust hakkas armatuuris näitama, et coolant level is low. Tuli siis sellest, et klapi vahetusel jooksis osa mahlast välja. Tase on seni olnud ühtlane ja vedelikku ei kao. Oleneb kuidas auto horisondi suhtes on, siis alati viga pole ka, seetõttu pole erilist tähelepanu pööranud. Tahaks kevadel kogu süsteemi läbi pesta ja veepumba, rullikud ja termostaadi ka igaks juhuks uued panna. Eks paistab.


Kui ilmad natuke külmemaks hakkasid minema, siis märkasin et battery protection kiri oli ees. Kadus peale mõne minutilist töötamist ära. Iseenesest läks suurte külmadega ilusti käima, aga kui süüdet pikalt sees hoida enne käivitumist, siis oli kohe teade ees. Käisin Renovaaris mitu korda mõõtmas ja vaatamas ja lõpuks võtsin uue suure aku ja panin külge. Hankook SA 59520. AGM 95Ah 850A.
[Pilt: sa59520.jpg]
Kahjuks olukord ei paranenud ning seis ikka sama. Ilmselt tahab kapoti alune aku ka vahetust kuna see on originaal aku 2003 aastast. Renovaari abiga ei paistnud tarbijaid ka peale jäävat.


Siis mingi aeg sai käidud magistriõpingute raames Laitse Rallipargis erinevaid parameetreid mõõtmas. Rehviinfo on näha pildil ja paar videot sai ka tehtud.
[Pilt: rehvid.JPG]
Video asfaltil
Video kruusal
Tõsi, rehvidel küll palju jääki enam pole, kuid tänavuse talve kannatab sõita küll.
Vihmase ilmaga oli mõõdetud sidestustegur 0,86, niiet kõige hullem pole ka.


Nüüd jaanuari alguses tuli aga autol SRS viga üleöö.
[Pilt: IMG_0534.JPG]
Käisin diagnostis Mustamäel ja ütles et tagumine vasak turvavöö eelpinguti. Kakkusin polstri maha ja avanes selline pilt:
[Pilt: IMG_0511.JPG]
Keegi põrsas on kunagi turvavöö pistiku siis lahti ühendanud ja takisti asemele pannud. Selle peale hakkasin ka kõiki teisi süsteemi osi vaatama, sest ei või teada palju seal veel sellist lollust tehtud on. Õnneks selgus et parem tagumine on vahetatud ja pistik küljes. Paremal esimesel oli pistik küljes ja ei ole kindel kas on vahetatud, aga vasak esimene on samuti vahetatud ja pistik küljes. Näha oli et katteid on maha kakutud ja kuupäevad pingutitel olid ka ca aastast 2006, kuigi auto on valmistatud 2003. Airbagid sain ka kõik üle kontrollida peale selle mis armatuuri sees on, palju ei viitsinud kakkuda.
Hetkel siis panin uuesti katted peale, viga on küljes ja vaatan kust ja kuidas uue vöö võiks leida.


Samuti võtsin ette laevalgusti ja panin sinna selle kaua igatsetud termistori külge ning sigaretisüütaja pirni vahetasin ära. Valgustust on seal laekas küll vähe, aga eks ta siis selline peabki olema.
[Pilt: IMG_0533.JPG]


Ja lõppu lisan nimekirja asjadest mis tahaks nokitsemist peale mida peaks siis auto olema lõpuks ideaalselt korras.

Tagumised lamdad - pistikud üle vaata, mõõta ja siis vajadusel vahetada
Väike aku - uut vaja
Jahutusvedelik - loputada radikas läbi ja termostaat + võimalusel ka veepump vahetada
Pidurivedelik vahetada - tuleb lasta näiteks Lesvenis SDSiga teha
Turvavöö eelpinguti - ilmselt pean ebayst hakkama otsima ja uurima
Sillakontroll - kuna midagi otseselt ei kolksu ja ei loksu, siis peaks laskma kolistada ja vajadusel mõned jubinad ära vahetada
Katuseluuk korda teha - ilmselt mootor kinni roostetanud nagu soojakappki
Väljalaskekollektori tihendid - kuskilt puhub nagu läbi, alustaksin põhja alt uurimisega aga ilmselt lekib sealt
Klapikambri kaane tihend - natuke õline ümbertringi
Tagaluugi hoob - endal juba asi käpas aga tegelt kipub natuke kinni jääma
Õlivahetus - siis kui vaja tuleb vahele võtta.
Ülevaatus

Ja nüüd väga pedantseks kui ülaltoodust kõrini saab
Puksiirkonks - hetkel pole
Kapoti polsterdus - hetkel pole
Esiuste tihendid/katted - eest seest mingid plastid puudu
Rooli ja käigukangi nahk
Nahahooldus - võimalik et ka natuke värvi kõrvalistujale
Vasak peegliklaas - isetumenev ei tööta, soojendus töötab
Tuled poleerida
Kapotivahe - saaks vist paremaks sättida kui praegu
Värvida ja poleerida - mõned kriimud ja kivitäkked
Ventilatsioonilabade parandus - horisontaalselt suunavatel labadel kinnitused murdunud, idee juba olemas kuidas parandada
Kõrvalistuja toolile plastikud ja laegas - plastikud vaja tellida silberist ja laegas külge neetida

Tööd on enam-vähem tähtsuse järjekorras aga kahtlen kas ka selles järjekorras peale hakkan. Eks kirjutan kui midagi jälle tehtud saan.





Vasta
#23
Võtsin täna ette selle tagumise turvavöö ja katuseluugi.

Turvavöö sain tegelikult juba neljapäeva õhtul, kuid sõitsin kuni tänaseni siis sedasi ringi:
[Pilt: Photo_28.01.17_12_59.33_-_Copy.jpg]
Kuna samas kohas lasin ka veakoodi ära kustutada, et veenduda uue vöö korrasolekus, siis ei saanud enam pistikut lahti ühendada. Pimedas ei viitsinud pärast hakata vööd välja vahetama ja reedel käisin siis kahe tagumise vasaku turvavööga sõitmas.
Täna kulus kuskil 30 minutit ja uus vöö oli peal.
[Pilt: Photo_28.01.17_13_20.11_-_Copy.jpg]

Mõtlesin et vaatan sinna katuseluugi sisse ka ja uurin et miks ta ei tööta, käsitsi keerasin luugi lahti ja liigutasin edasi tagasi ka, aga nupust tööle ei hakanud, võtsin siis mootori maha.
[Pilt: Photo_28.01.17_15_04.27_-_Copy.jpg]
Reduktori hammasratas ja luugi raami sees olev ratas olid väga kõvasti roostes, paistab et sealt kaudu ongi kunagi see vesi sisse tulnud ning kahjuks paistab teda sealt ikka veel tulevat, sest see pesa oli üsna niiske. Samaaegselt on mu laepaneel ka edasi ussitanud, seda märkasin siis eelmisel korral avades.
[Pilt: Photo_28.01.17_16_57.28.jpg]

Igatahes piilusin sinna reduktori sisse ja üllataval kombel oli seal kõik korras. Peale puhastamist nägi asi juba enam-vähem välja ka ning toas 12V klemmidele lastes käis mootor ringi. Kahtlustasin et äkki on see trossisüsteem seal luugi raami sees nii kinni et mootor ei jõua lihtsalt vedada kuid uuesti paneeli külge ühendades ei teinud mootor enam midagi, olgugi et koormust polnud. Paneeli klemmidelt pinget ei tulnud seega on asi paneelis endas.

Uurisin siis neid varuosakoode ja sirvisin EPC's ringi ning leidsin et autos peaks olema paneel koodiga A211 820 43 01 8J12, hetkel on seal aga A211 820 44 01 7D43.
[Pilt: Photo_28.01.17_17_40.11.jpg]
Värvikoodi järgi on vana paneeli sisse pandud uus trükkplaat ja tagakaas, mitte terve paneel vahetatud. Seda aga kindlalt ei tea kas see trükkplaat ka nüüd selle 44 01 oma on või on hoopis mingi kolmas. Suve alguses esmakordselt lammutades märkasin ka et seal on pistikuid liiga palju ning selle helendava "Light ring" ühe otsa dioodid olid plaadile ühendamata- lihtsalt juhtmed.
Hetkel on kahtlus et see 44 01 lõpuga paneel on äkki panoraamluugiga autole ja seetõttu tuleb pinge mootorile hoopis kuskilt mujalt. Või pole luugi jaoks mõeldud, ei tea. Uurin veel selle paneeli asja.

Igatahes ladusin praegu jälle asjad kokku, paistab et edasine töö on kogu luuk autost kätte saada ja trossid ära puhastada ning määrida.
Kuna enne oli tihendatud luuk silikooniga, siis pakun et hakkab jälle lekkima. Pool liitrit vett valasin servade peale ja esirataste tagant jooksis sorinal välja tagasi. Eks esimese korraliku vihmaga on pilt selge Eusa_pray
Vasta
#24
Võid ju mündikas vaadata ja lasta vett luugi peale, kas lekib või mitte. Ei pea vihma ootama. Muidu igati tore lugeda selliseid põhjalikke postitusi. Keep it going.
Vasta
#25
Pole jälle päris käed rüpes passinud, kuid ega ausaltöeldes midagi drastilist ka teinud pole.

Mõned nädalad tagasi tellisin silberautost, ebayst ja amazonist hunniku nänni autole.

Silberautost tõin lõpuks ära need puuduvad peatoe juhikud kõrvalistujale. Taustalugu on siis see, et endine mäludega inglise iste omas juhikuid millel puudusid need nagad kõrguse reguleerimiseks. Selleks oli seljatoe sees mootor. Tol korral kui neid asju ehitatud sai viskas juba nii üle et peksin eelmise istme juhikud sisse, olgugi et nad olid väiksemad ja pikemad. 2005 või 2004 muutus istmete disain nagu ma ka oma nahasaaga juures rääkisin. Igatahes jah, autos pilti ei teinud, kuid tükid ise taolised:
[Pilt: 12_100913164813_3.jpg]
Minu on nad muidugi õiget värvi.
Samuti sain pagasiruumi kattele konksud alla et kate ringi ei sõidaks ja luugi lukustuse aasale väikse luugi ümber. Mõlemad häirisid kuidagi eriti palju enne Smile
[Pilt: Photo_18.02.17_17_48.21.jpg] [Pilt: Photo_18.02.17_17_51.10.jpg]

Üks natuke suurem ettevõtmine oli roolivõimendi vedeliku vahetus.
Kui temperatuur langes hommikuks alla -2 kraadi, siis kippus pump hirmsat häält tegema käivitamisel kuni keerasid rooli äärest ääreni. Ilmselt keegi seda kunagi vahetanud polnud ja mõtlesin et teen siis ära.
Pilte protsessist jällegi ei teinud, kuid üsna lihtne tegevus- imesin voolikuga mahuti tühjaks, seejärel lasin tagasivoolu otsa lahti ning suunasin pudelisse. Paar korda keerasin rattaid äärest äärde ning valasin juba samal ajal uut peale. Lõpuks panin käima ja tegin veel korra lahtise otsaga läbi. Kokku sain hakkama 2l õliga. Seni on pump vait olnud ja tundub et rool ka veidikene kergem kohapeal keerates. Ilmselt oli kasu.

Üleeile jõudis siis kohale ebayst uus laepaneel. Seekord õige koodiga ja õige värviga kah. Proovisin autos kas kõik toimib ning veendudes korrasolekus kakkusin kohe juppideks.
[Pilt: Photo_22.02.17_19_46.41.jpg]
Otsustasin et katan plaadi lakiga et lisada sellele ilmastikukindlust.
Katsin pistikud kinni, alumiselt poolelt nuppude kohtadele panin samuti teipi ning kandsin mitu kihti lakki peale. Et kiirendada kuivamise protsessi panin pärast paariks tunniks praeahju ka 60 kraadi juurde.
Peale lakkimist tundus nagu polekski suurt midagi muutunud, kui UV lambi all oli ikka teine lugu.
[Pilt: Photo_22.02.17_22_07.57.jpg] [Pilt: Photo_22.02.17_22_08.05.jpg] [Pilt: Photo_22.02.17_22_08.23.jpg]
Pärast puhastasin veel mõned kohad atsetooniga üle ning täna hommikul panin kokku ja autosse tagasi. Kõik töötab ja kõik bueno.
Katuseluuk, nagu ka spekuleeritud, ei tööta aga kahjuks siiani. Selles suhtes töötab et mootor käib nüüd õnneks ringi ja luuk natuke liigub ka, kuid nagu kardetud, siis mehhanismid tahavad puhastust ja määrimist. Mootoril ei käi jõud üle.
Kevadel suvel võtan laepolstri maha ja tõstan terve luugi välja. EPC ja WIS on juba läbi sobratud ning võimalike varuosade koodid välja prinditud. Peab asja saama.

Amazonist on tulemas veel väga odav ja lihtne diagnostikaseade. Autel Maxiscal MS300. Mootoritule asju õnneks näeb ja nüüd on juba samm tehtud et sellest tulest lahti ka saaks. Märtsis ootavad ees lambdad ja kui jõuab siis ka ülevaatus et halbade uudiste korral aega jääks.
Vasta
#26
Ligi 2 kuud on nüüd viimasest postitusest jälle möödas.
Hakkame siis kronoloogilises järjekorras pihta, et mis täpselt vahepeal toimunud on.

10.03-23.03
Märtsi alguses tuli eBayst üks tumenev peegliklaas kohale. Hiljem selgus küll, et on defektiga ja sai tagastatud, kuid see defekteerimise protsess käivitas hoopis uue sündmuste ahela:
[Pilt: 49752-3-_haze_when_dimmed.jpg]
Defektne klaas tumenenud olekus

Esiteks avastasin ma siis et minu uksepeeglisse minevad juhtmed on mingil ajahetkel päris palju rapsida saanud.
[Pilt: 83379-Photo_25.03.17_17_36.09.jpg]

[Pilt: 92686-Photo_23.03.17_14_41.50.jpg]

[Pilt: 95235-Photo_23.03.17_14_41.42.jpg]

Kuna peegel on vahetatud ja varuosal oli rohkem juhtmeid, siis ei osanud eelmine meister nendega midagi peale hakata ning osad olid lihtsalt ühendamata jäänud. Teised olid jällegi valesti ühendatud või kehvasti joodetud.
WIS abiga suutsin ma siis sellest:
[Pilt: 96669-front_left_dcm.PNG]

Võluda välja selle:
[Pilt: 56498-Photo_23.03.17_17_02.51.jpg]

Kahtlustan et autol on vahetatud lisaks peeglitele ka esimesed uksed kuna mõlemal esimesel uksel on puudu plastliist esimesest servast.
Positiivsest küljest märkasin aga seda, et remondi käigus pandud peeglid on elektriliselt kokku keeravad ning mäludega peeglitega. Mälusid ma omal küll tööle ei saa väga lihtsalt aga peeglid võtsin juba ette. eBayst on tellitud ja ootab saabumist uus peeglilüliti ja vasak ja parem uksemoodul. Kulu suur ei olnud, moodulid olid 2tk 10€ ja nupp 13€. Kui nüüd kaubad kohale jõuavad ja ka töökorras on, siis peaks koguhind olema 35€. Sellise raha eest elektripeegleid pole vist veel keegi retrofittinud Big Grin

08.04
Autol sai vahetatud ka jahutusvedelik. Õnneks on standardvedrustusega auto ikka piisavalt kõrge et see töö hoovis ilma tõstmata ära teha. Pidin vaid vähe sättima konaruste peale.
Sisse läks Febi konsentraat (mb 325.2 spec) ja automaailma destileeritud vesi.
[Pilt: 23973-Photo_08.04.17_16_55.47.jpg]
Läbiloputust tegin 3 korda, veidi sodi ujus ka välja aga üldiselt oli päris puhas. Lõpuks sai sisse 5,5l konsentraati ja ülejäänud vett peale. Süsteemi maht on 10l. Pooleks segades on -34 kraadi, mul sai tera suurem külmakindlus.

09.04
Tagumise otsa kliimapaneeli juures häirisid mind hirmsat moodi need ligadi-logadi vertikaalsed labad.
Probleeme tekitasid siis need väikesed plastiknagad mille peale labad toetuvad:
[Pilt: 79936-Photo_09.04.17_0_09.39.jpg]

Kuna minul olid 8 tk kõik murdunud, 4 kummalgi pool, siis mõtlesin tükk aega et mis peale hakata. Silberauto paarisajaeurosest hinnast oli juba arvamus ka kujunenud ja lõpuks tuli päris hea idee.
[Pilt: 47984-Photo_09.04.17_0_10.21.jpg]

[Pilt: 99552-Photo_09.04.17_0_10.06.jpg]
Kui pidid nüüd paari sõnaga kokku võtta, siis sai asi väga lihtne. Lõikasin jäätisepulga pikusesse, määrisin markeriga ära ning liimisin traadist keeratud rõngad kuhu see ribi siis sisse istus. Väga pardakk remont, aga nüüd töötab ja hing vähemalt rohkem rahul kui enne.
Sama fix tuleb veel ette vasakule ventilatsiooniavale teha, tollel on üks kõrv murdunud.

14.04
Viimaks said autole külge uued lamdad peale katti. Mootorituli on nüüd peale kümmet kuud lõpuks kustutatud. Pildilt pole suurt midagi näha, aga külge said Boshi omad, õige pistikuga.
[Pilt: 76583-Photo_14.04.17_17_26.12.jpg]
Oleks tahtnud juba varem selle remondi ära teha, aga tudengi värk ikka, et alles enne tähtaegu tuleb hakata liigutama. Minu puhul siis oli tähtajaks ülevaatus.
Põhja all surkides avastasin veel ühe asja, nimelt vasaku väljalasketoru peal on esimese katalüsaatori keevisel pragu sees. Hetkel veel püsib kinni, kuid käivitamisel on kuula et sealt puhub läbi.
Üks lamdadest oli juba varasemalt autol vahetatud-juhe oli liiga pikk. Testriga mõõtes olid mõlemad lamdad kutud.

15.04
Ülevaatus on legaalselt tehtud ja 0 viga.
Läbisõit laupäevase seisuga oli 254709 km, minu kätte sai jaanide aegu läbisõiduga 239951.
Paistab et läbisõitu võiks tulla ca 18 000 aastas. Kütusekulu maanteel on keskmiselt 8,5 ja linnas ca 12. Väga palju sõltub ikkagi marsruutist ja sõidustiilist. Näiteks talvel oli õnnistus kui keskmine tuli alla 14. Big Grin
Tangin 98-t, hädakorral soristan ka 95 sisse. Diisli peale ei plaani veel mõtlema hakata.

16.04
Käigukasti diagnostika oli pühapäeva märksõnaks.
Talvel külma kastiga madala kiirendusega oli tunda väga tugevaid jõnkse käiguvahetusel. Tugevalt kiirendades olid vahetused väga sujuvad ja kastivedeliku soojenemisel kadus viga lõpuks täielikult. Nüüd soojaga on viga järjest vähem tuntav.
Aga kuna ma siis seal Viljandimaal juba olin ja selline üldine tehnopüha mul paistis olevat, siis leppisin tuttava kastiremontijaga kokku, et vaatame selle asja üle.
Õlitase oli normis, põlemise haisu polnud. Glükoolitest oli korras, seega radiaatorit vahetama ei pea hakkama.
Proovisõidul oli arvuti ekraanilt näha, et viga pole mitte käiguvahetusel vaid hüdrotrahvo (? Torque Converter on inglise keeles) siduri rakendumisel tekib see löök. Seda kinnitas nii see et siduri solenoidi välja lülitamisel oli kasti töö jälle sujuv ja puhas ning lisaks klapib ka siduri rakendumise graafik jõnksude asukohaga.
[Pilt: 86278-7226torqueconverterlockupfunction.jpg]
Graafikult annab ka lugeda et tugeva kiirenduse olukorras sidurit ei kasutata ning see selgitab miks viga tunda pole kui sõidustiili reguleerida.

Remondiplaani pole hetkel rohkem paika pandud kui seda, et alustan kasti adaptsioonide nullimisest. Selleks puhuks pean mõnda Stari vana tüütama ja eks siis vaatab edasi.

Üldiselt vist rohkem midagi toimunud pole. Nokitsemisi on, aga õnneks on sellises staadiumis veel asjad pole, et auto seisma jääks.
Mootoriõli vahetaks lähiajal ära ning pidurisüsteemis on veateade vananenud pidurivedeliku kohta.
Muidugi kui kohe palju klotsi köhida saaks kõik asjad ruttu korda aga kui ikka ise ei tee siis ei tea ka kuidas tehtud on.
Vasta
#27
Kaks kuud on jälle möödas ja eks midagi ole kirja ka panna. Kuupäevasid enam täpselt ei mäleta, pilte eriti teinud ei ole.

Ühel heal maikuu hommikul autot käivitades kuulsin roolivõimendit häält tegevat. Hoovist välja manööverdades keerasin ikka korduvalt rooli äärest äärde ja ootasin et heli ära läheks, kuid tulutult. Piilusin taset mis oli külma miinimumi kohal ning mõtlesin et ilmselt sai mingi jama vedelik aasta alguses sisse ning annab märku uuest vahetusest. Kuid siis jõudsin tööle, tegin ühe paralleelparkimise ning autost välja astudes vaatas mulle vihmast märjal asfaldil vastu väiksemat sorti õlireostus. Uuesti taset kontrollides ei paistnud pulgalt enam midagi ning meel läks päris mustaks. Minu õnneks selgus et lekkima oli hakanud roolivõimendi paagi ja roolilati vaheline "high pressure expansion hose" mis silberi andmetel maksis vaid 220 eurot. Mõtlesin et sõidan rahulikult, otsin lammutustest midagi asemele ja kui korralikku tükki ei saa, siis viin enda vana remonti.

Umbes nädal hiljem hakkasin jälle hoovist välja sõitma ning esimene pidurdus õnneks veel hoovis sees tervitas ming piiksude ja punaste kirjadega armatuuris mis viitasid pidurite veale. Avasin ukse ning vasaku tagumise ratta juurde oli tekkinud järjekordne loik, seekord siis pidurivedelik. Alguses plaanisin ka seda ise teha, kuid SBC süsteemi õhutamine tegi natuke jahedaks ning sõitsin hoopis mõned päevad hiljem õhtul Lesvenisse kus lasin vahetada mõlemad tagumised voolikud+torud vajalikule maale ning ühtlasi ka kogu vedeliku ära vahetada.

Juuni alguses, umbes nädal peale pidurite remonti vahetasin oma roolivõimendi vooliku lammutuse oma vastu, kogukuluga 30 eurot millest 15€ oli 1L uut vedelikku. Lammutuse voolik oli nii odav, et kõrgeid ootusi ei seadnud, kuid üllatus oli meeldiv et ikkagi nii soodsalt asi praeguseni täiesti lekkevaba on olnud. Toru vahetus oli seevastu aga väga rõve protseduur mille käigus lasin roolilatti vist 3 korda kere küljest rippu ja vahepeal tahtsin isegi terve auto utiili viia. Ruumiga oli nii kitsas, et tavalised padrunid ja kardaanid kuskile ei mahtunud ning ilmselt töökodades on mingid madalamad ja peenemad spetsiaalsed vahendid.

Nüüd sel nädalavahetusel sai ka nii mõndagi tehtud:
Mootori pesin survepesuriga ja keemiaga üle kuna lekkivad klapikambri kaane tihendid on ajapikku päris koledaks selle elu seal teinud.
Õlivahetus. Sisse läks Mobil 1 ESP Formula 5W30, sama mis eelmisel aastal. Viimati vahetasingi aasta tagasi ja eelmine sats sõitis veidikene alla 18000 km. Tean et välp läks pikale, proovin edaspidi 2x aastas vahetada.
Filtrid. Neid oli palju- õlifilter, mootoriõhufiltrid, salongiõhu aktiivsöefilter mootoriruumis, salongiõhu aktiivsöefiltrid armatuuri all. Kokku oli erinevaid õhufiltreid 5 tk.
Veel ootab oma korda väljalaskekollektori tihendid ja klapikambrikaane tihendid mis said samuti ostetud, kuid paistab et seekord ei jõua.

Suvisteks plaanideks on võtta ette käigukasti solenoid, veermiku ja silla kontroll/korrastamine ja kere. Hirmsasi tahaks võtta kohe terve kere ette ja üleni ära värvida, kuid pean oma aega veidi planeerima ja vaatama kuidas puhkusest välja tuleb kuna jällegi tahaks kõike ise teha. Seda enam et kui esiisal on kamber ja vahendid olemas, siis ei raatsi mujale viia. Kriitiliseks hakkavad muutuma tagumised tiivakaared, kuid kuna kriipse ja kivitäkkeid on igal paneelil, siis tahaks ikka kõik ära teha. Luban et keretööde korral teen ka rohkem pilte ning vähem juttu.
Vasta
#28
Nii, tänasest hakkasin oma autol pihta keretöödega, aga enne veel mõned sündmused ajalises järjekorras.

29.06
Veermiku kontroll Mustamäel sellises asutuses nagu Autostaap. Teeninduse koha pealt oli kõik väga hea. Kodutööna printisin endale EPC sillaskeemid välja ning seal tõmbasin ainult ringe ümber kahtlastele kohtadele.
Selgus et rooli keerates krigiseb parem esimene šarniir. Suunda teadsin juba enne aga konkreetselt milline kolmest liigendist seal nurgas krigises ei teadnud.
Lisaks olid väsinud ka mõned puksid.

Ennast häirib see et rool on nüüd peale roolivõimendi toru vahetust veidi viltu peal. Kuna ma lasin korduvalt roolilatti maha, siis kardan et läks sealt mõne hamba võrra nihkesse mis kohe latti sisse läheb. Samas aga roolisamba poolt ma midagi oma aruga lahti ei ühendanud, kas see saab siis lati küljest lahti tulla?

Teiseks on ka vibra keres, minumeelest on olnud aegade algusest juba. Alguses kahtlustasin rehve, aga neid olen vahetanud. Nüüd mõtlen et äkki peaks mootori ja käigukastipadjad ära vahetama- eks nad juba vanad ka. Aga vibra ma ikka täpselt ei tea, sõltub väljundi kiirusest, mitte sisendi, seega peab kuskil veerimikus ikka olema.

14.06
Katuseluuk ajas ikka närvi küll, sest ei saanudki enam täpselt aru kas ta siis lõpuks töötab või mitte. One-touch open töötab mõlemasse asendisse, sulgemisel peab alati sõrme peal hoidma. Arvasin et ju need trossid siis ikka tahavad puhastamist ja kakkusin siis ühel ilusal õhtupoolikul salongi ülemise osa põhjalikult lahti.

[Pilt: 23644-Photo_14.07.17_17_24.19.jpg] [Pilt: 53464-Photo_14.07.17_17_24.06.jpg]

[Pilt: 87792-Photo_14.07.17_17_24.37.jpg]

Vesi paistab et on sisse pääsenud ikkagi läbi trossimehanismi kuidagi. Lisaks olid osad poldiaugud ja poldid kummalisel kombel roostes.

[Pilt: 48665-Photo_14.07.17_18_12.54.jpg] [Pilt: 87852-Photo_14.07.17_18_12.57.jpg]

Aga noh, peale puhastust ja silikooniga määrimist sai ta lõpuks uuesti kokku tagasi ja loodame et mis iganes selle lekke kunagi põhjustas enam ei kordu. Kõik roostesodi oli ju praegu kuiv, ilmselt see siis katastroofiliselt auklik ikka olla ei saa.

[Pilt: 73798-Photo_14.07.17_17_45.52.jpg]


15.06
Tollel päeval võtsin julguse kokku ning alustasin käigukasti osandamist. Tööd tegin üksi ning esimest korda, WIS juhendeid ei viitsinud otsida ega lugeda ning pidasin end Youtube sertifitseeritud eksperdiks. Lõpuks kulus siis kuskil 5h et vahetada hüdraulika plokis see neetud turbiinilukustuse solenoid ära.
Täpselt pole veel aru saanud kas kõrvaldasin esialgse vea või ei, kohati nagu tunnen endiselt seda jõnksu, teisalt jälle ei tunne. Eks külmade ilmade tulles on selge. Adaptsioone ei ole ka veel nullinud, kui ükskord Stari külge satun palun selle ka ära teha.
Pilte tol päeval ei teinud, sest mõtteis mõlkus ainult see et ma kasti iga hinna eest puhtana hoiaks ja et auto ikka liikumisvõimeline oleks.

22.06
Algasid kauaoodatud keretööd. Üllatusi ja müstikat auto ajaloo kohta on veel palju õhus.

[Pilt: 66875-Photo_22.07.17_19_10.21.jpg]

[Pilt: 24638-Photo_22.07.17_14_58.48.jpg]

Põhilised kohad mis ennast alguses häirisid olid tagastange ning tagumised tiivakaared. Lisaks näitasid esiuksed kergeid roostemärke esimestes servades ning katus oli kivitäkkeid täis. Arvasin et töömaht suur ei ole ning saab varakult jaole, kuid peale põhjalikku uurimist ja katsumist otsustasime eemaldada autolt kõik uksed ning teha roostetõrjet ka neil. Õnneks ei ole rebane veel kaugele arenenud ning 2-3 aastat peaks ikka eluvaimu ustele juurde puhuma.
Natuke kehvem läks olukord peale küljekarpide ning stangede eemaldamist. Karbi tagustest plekkidest on eesmises otsas järel vaid teoreetiline osa ja ka vasaku tagumise tiiva juures leidus piisavalt roostet et läbistada õhuke plekk.

[Pilt: 79258-Photo_22.07.17_16_08.37.jpg] [Pilt: 23583-Photo_22.07.17_18_05.16.jpg]

[Pilt: 45692-Photo_22.07.17_18_05.08.jpg]

Muidu auto vanuse kohta seis kõige nutusem vast polegi. Selge on see, et varasemalt on see auto olnud vaid tarbeese ja nüüd on minul väga raske sellest korralikku ja kasitud eksemplari luua. Kuid eks ma ikka torgin edasi. Keretööde kohta postitan ehk korra veel, hetkel ei ole veel täielikult selge kui palju värvi alla läheb, kuid praegu tundub et vaid tagaluuk ning kapott jäävad värvimata. Eks paistab.
Vasta
#29
Viimasest postitusest on nüüdseks möödas viis kuud, panen veel paar pilti suvistest keretöödest:
22.06
[Pilt: 94483-Photo_25-07-2017_14_48_17.jpg]
[Pilt: 78999-Photo_25-07-2017_18_41_41_1.jpg]
[Pilt: 22543-Photo_25-07-2017_18_56_46.jpg]
[Pilt: 88346-Photo_25-07-2017_18_56_57.jpg]

Lõplik maht oli siis sedasi, et terves tükis läks värvi katus, tagumine stange ja kõik uksed + liistud. Üks tagumine tiib sai hajutatud selle kerejoone juures, teine läks ette otsa välja. Laki alla loomulikult läks ka see poolik tiib terves tükis esiklaasini.
Tegemata jäi hetkel kapott, tagaluuk, esimesed tiivad suuremas osas ning küljekarbid. Esimestel tiibadel sai küll sisemine serv värvitud ja lakitud kuna kivitäkked olid seal oma töö teinud.

Üldiselt jäin tulemusega rahule, läikis nagu uus ning värv meeldib ka olgugi et igal autol paistab see emeraldmust erinevat tooni olevat. Ainsa asjana tahaks veel terve auto poleeri saada ja ilmselt ka mingi püsivaha peale, aga ei jõua lihtsalt tegeleda.
Pilte pole kahjuks teinud mitte ühtegi peale värvitöid- alati on kas auto must või õues pime.

30.09
Igatahes, suvest edasi liikudes oli järgmine suurem ettevõttmine see käigukasti remont. Lätist tellisime koos kaasfoorumlasega kaks komplekti Sonnax sleeve. TCC clutch damper valve ning Overlap valve sleeve kit. Paljude sõnul aitavad uue disainiga hülsid vähendada lekkeid ning kast läheb palju paremaks. Ühel õhtul võtsime siis kaks autot järjest ette ja vahetasime jupid ja kõik õlivahetusega juurdekuuluva ära. Platseeboefektist oli asi alguses megahea, aga paistab et päris lahti pole veast endiselt saanud. Käisin ka mootorisofti uuendamas ning palusin ka käigkasti oma teha, kuid sellele tuli vaid kodeering, ei tea kas oli siis viimane soft või ei tehtud nii nagu palusin. Adaptsioonid läksid ka stariga nulli.
Praeguseks on asi sedasi, et Comfort asendis on asi hullem kui Standard asendis ning S asendiga olen omandanud oskuse sõita nii et see siduri rakendamine ei ole enam eriti täheldatav.
Kuna aga autot peale neid keretöid ei raatsi sugugi ära müüa, siis ilmselt nokitsen selle kasti kallal tulevikus edasi. Hetkel mõlgub mõttes osta aasiast C3 kloon ning siis hakata ka seda oskust lihvima.

01.10-31.10
Vahepeal on olnud sellist tavanokitsemist ka, xenon anduri hoob esisillast oli katki ning üle miilitsate sõites põrkasid tuled üles-alla nagu pallid. Uus hoob silberist oli ca 30 euri, läksin lammutusse ja sain anduri koos hoovaga 15€ eest. Nüüd andur tagavaraks. Küünlad vahetasin ka ära, mis omakorda tõi kaasa vajaduse küünlajuhtmete järele. Suutsin kuidagi moodi teha 12-st juhtmest vähemalt 7 puruks kuna ühegi kombinatsiooniga ei õnnestunud autot ilusti käima saada. Hetkel on asemel kõige odavamad Maxgear juhtmed mis loomulikult polnud õiges pikkuses ning paigaldus vajas ka väga loovat lähenemist. Eks paistab kas kujuneb statsionaarseks lahenduseks või vahetan kunagi normaalsete juhtmete vastu.

18.11-19.11
Eelmisel nädalavahetusel käisin veermikku remontimas, esimene ots sai omale alumised šarniirid, stabilisaatori tugivardad, esimese õõtshoova ning tagumisel õõtshooval kerepoolse puksi.
Mootor ja käigukast läksid uute patjade peale ning tagumisele poolraamile läksid igasse nurka uued puksid. Pukside vahetus oli üks põnev ettevõtmine mida enam korrata ei taha. Esimesed poolraamipuksid said veel kuidagi moodi osandatud ja välja lõhutud (mõlemal puksil oli südamik täiesti lahti ning ühes polnud ka enam õli sees) kuid tagumised vajasid tugevat motivatsiooni löökhaamrilt:
[Pilt: 57854-Photo_19-11-2017_12_05_21.jpg]
[Pilt: 87258-Photo_19-11-2017_12_05_28.jpg]

Sisse läksid tagumised puksid väga hästi, piisas vaid auto enda massist kuid esimeste jaoks tuli improviseerida press milleks osutus esisilla šarniiripress:
[Pilt: 64846-Photo_19-11-2017_10_48_57.jpg]


Edasised plaanid:
Tagumised vedrud vahetada- vasakul poolel on ca pool ringi ülevalt ära murdunud.
Sillastend kahtlemata lähiajal kuna rool hetkel parajalt viltu- vähemalt nüüd on veermik tihe.

Ja üldiselt on auto järje peal, midagi katastroofilist enam ees ei oota jäänud vaid igasugused pesemised, nühkimised ja muidu hooldused. Katsun osta star süsteemi ning sellega edasi hakata torkima.

Vasta
#30
08.12
Kuna peale tagasilla pukside vahetamist hakkasid rehvid väga kiirelt otsa saama pidin kiirustama vedrude vahetamise ja sillastendiga.
Aeromotorsist tellisin Monroe vedrud, rehvid24 lehelt tellisin jooksu uusi naaste ning viisin auto DPL sevice ukse taha et nad vahetaks vedrud ära ning keeraks sillad paika.
Reede õhtupoolikul sain auto tagasi, vedrud olid vahetatud ning rattad ja rool olid ilusti otseks keeratud. Rehvid lasin veel eraldi vahetada samal õhtul.

Küll aga sain vedrudega vastu näppe kuna tellisin ilmselgelt liiga pikad vedrud:
[Pilt: 34686-Photo_23-12-2017_15_03_52.jpg]
Kui poolteist aastat olen vahtinud, et esimest otsa tuleks natuke alla lasta, et auto ühel kõrgusel oleks, siis nüüd paistab et peab eest järele tõstma Icon_razz
[Pilt: 66244-Photo_23-12-2017_15_03_38.jpg][Pilt: 62953-Photo_23-12-2017_15_03_31.jpg]
Hiljem alles EPC'd sirvides panin tähele et olid ostnud Classic vedrud "increased ground clearance" varustusekoodiga Eusa_wall

Natuke kummaline paistab asi välja, aga talvel õnneks ei ole nii häiriv kui suvel oleks. Paar kuud on aega harjumiseks ja eks siis suvel peab terve ringi õigeid vedrusid alla ostma.


21.12
Auto sai uue väiksese aku.
2016 juunis hoiatati et aux aku on nõrk aga nüüd lõpuks sain alles mahti et Mäealuse akukeskusest läbi lipsata ning uus aku ära osta. Otseselt punaseks armatuur selle tõttu läinud polnud seega ise jõudlusekadu ei täheldanud, kuid kirjade järgi oli mootoriruumis olev aku 35 03 valmistatud originaalaku seega hea hulk aastaid juba selja taga.


Muidu on ilmad nii kehvad olnud et ei näe üldse mõtet auto pesemisel. Nädal tagasi soristasin mündikas puhtaks aga järgmisel hommikul tööle jõudes ei olnud märkigi et auto oleks kunagi puhas olnud. Seega puhtast autost kahjuks pilti pole, aga muidu üks ülevaatlikum pilt on õnnestunud vahepeal ikka teha ka:
[Pilt: 46236-Photo_16-12-2017_13_17_53.jpg]

Ilusaid pühi ja head vana aasta lõppu!


Vasta
#31
Tagaosal oleks nagu tung all. Kui tegu kõrgendatud variandi vedrudega, siis tõenäoliselt vedru jäikus sama, aga vedru lihtsalt pikem, seda annab edukalt ise vajalikku pikkusesse lõigata kuna keeru otsad ei ole tagasi painutatud.
Tegelikult on elegance w211-l vastavalt varustusele ja mudelile taga kasutusel kahe erineva jäikusega/kõrgusega vedrud ja viie erineva paksusega vedrupadjad, õige vedru ja padja saad teada EPC-s oleva kalkulaatori järgi.
Vasta
#32
Panen jälle väikese märgi vahepealsetest toimingutest maha.

01.01
Esimene Jaanuar ei olnud märkimisväärne päev remonditoimingute koha pealt, kuid osutus murdepunktiks selle auto ajaloos just seetõttu, et teel Viljandist Tallinnasse läks mul pool armatuuri ühel möödasõidul väga jõulumeeleoluliseks. Nimelt süttis hulk märguandetulukesi ning veakirjasid. Enamus viitasid ABS, ESP mittetöötamisele, pidurite vajalikule service'le ning tagatipuks mootorituli ka. Õnneks polnud ekraan punane ning ettevaatlikusega sõitsin siiski lõpuks Tallinnasse kohale. Natuke kainelt järele mõeldes ja mõned katsetused tehes oli kuri kahtlus, et tegemist on ilmselt mingi ABS anduriga, kuna üks väga primitiivne OBD skänner viitas ebausutavale signaalile ESP kandist ning kinnitust lisas ka see, et viga ilmnes alles sõidul, mitte käivitusel.
Tükk mis hiljem osutus maksma vaid 8€ käivitas aga hoopis uue sündmuste jada.

05.01
Iga teine normaalne mees oleks läinud lihtsalt töökotta ja lasknud asja ära remontida või vähemalt siis scannidagi sinna maani, et oleks teada mis nurgast lammutustöid tuleb pihta hakata, kuid mina hingasin hoopis sügavalt sisse ning vajutasin "Buy now" nupule Aliexpressis. Tellitud sai siis üks C3 kloon koos tarkvaraga.
Sel ajal kui kaup teel oli, püüdsin ennast ja elukaaslast rahustada sellega, et "5-6 diagnostis käiku ja ma olen omadega juba nullis", "ma oleks pidanud selle juba ammu soetama" ning et "see on investeering ja tasub igati ära".

12.01
Kauaoodatud kõne tuli DHL-ilt ning nad teavitasid mind sellest, et minu tellitud kaup on tollis ning ootab maksude maksmist. Ähvardasid mind sellega, et tolliasjad tuleb tasuda esimesel võimalusel ning nemad hoiustavad pakke vaid 3 päeva, peale seda tuleb hakata maksma ka neile juba. Ise nad vist pidasid ennast hirmus abivalmis organistatsiooniks sest sirge näoga pakuti seda et nad võivad ka deklaratsioonid minu eest täita vaid 18€ eest. Mina arvasin et ma saan ID kaardiga MTA lehele 2 PDF'i odavamalt üles laadida ning keeldusin sellest. Tundub et õnnestus ka, kuna tund hiljem tuli mulle teavitus, et pakk on vabastatud. DHL aga pakkis juba asju kokku ja ma pidin ikka terve nädalavahetuse sügelevate kätega ootama.

15.01
Sain lõpuks käed kaubale külge ning hakkasin kohe toas asju proovima ning seadistama. Osta.ee keskkonnast sain Dell D630 sülearvuti 17€ eest ning kui ma sinna hiinlaste kõvaketta sisse torkasin ning arvuti käima panin tervitasid mind uhked Mercedese märgid laadimisekraanidel ning taustapildil. Lisaks oli terve rida erinevaid ikoone ja tööriistu: Xentry, DAS, StarFinder, WIS, EPC ja palju muud.
Üks pilt netist milline see setup välja näeb:
[Pilt: 99948-mb-c3-star-diagnosis-multiplexer-with-ssd.jpg]
Sülearvuti on vaid minu kompotil Delli masin.
Esimene diagnost minu auto küljes näitas et vahetust võiks vajada tagumine vasak ABS rõngas. Meeletu overkill 8€ tüki pärast Big Grin

10.02
ABS rõngas läks lõpuks vahetusse. Alguses oli hirmus kiire, aga lõpuks ikka venis asi üle kuu aja Big Grin
[Pilt: 22955-Photo_10-02-2018_10_33_31.jpg]
[Pilt: 46283-Photo_10-02-2018_10_33_40.jpg]
Ja õhtu peategelane ise oli siis selline.
[Pilt: 43337-Photo_10-02-2018_13_09_08.jpg]

Hirmus uhke oli ikka seadmega SBC välja lülitada ning pärast vead ära kustutada. Big Grin

Terve vahepealse perioodi sisustasin seadme õppimisega. Vaikselt hõikasin välja et Tallinna kandis on selline võimekus olemas ning enda harimise eesmärgil võin vaadata erinevaid autosid üle ja proovida aidata. Nii mõnigi võttis ühendust ning aitasin neid vigade lugemise ja troubleshootimisega. Sama pakkumine kehtib ka kohalikele foorumlastele.

Lisaks olen käinud hoolega vaatamas viimasel paaril kuul uusi autosid. Kõvasti kriibib ikka CLS ja olen proovinud leida korralikku viiesajast, kuid kahjuks olen pidanud kõigis pettuma mis viimasel paaril kuul müügis on olnud. Aga olen optimistlik. Vaikselt teen viimast viimistlust oma pillile ja ootan ilusat ilma, et ühed natuke paremad pildid teha ning siis müüki paisata.
Kui foorumlastel peaks huvi tärkama, siis võib küsida kõige kohta julgelt. Teemas olen proovinud auto hoida nii läbipaistvana kui võimalik ja kahju oleks kuskile ärikale rändkarikaks edasi anda.
Vasta
#33
17.02
Lakkusin üle hulga aja autot nii seest kui väljast ja tegin ka lõpuks esimesed korralikud pildid.
Kahjuks ilmselt ka viimased pildid kuna loodan nüüd talle uue omaniku leida.

Kel huvi võib tutvuda kuulutusega auto24 lehel.

Ja kellel huvi pole, siis panen siia ka paar pilti tänasest.

[Pilt: 93565-IMG_6835_2.JPG]
[Pilt: 48224-IMG_6833_2.JPG]
[Pilt: 33339-IMG_6846.JPG]
[Pilt: 33739-IMG_6865.JPG]
Vasta
#34
13.03
Auto vahetas omanikku.

14.03
Uueks sõidukiks sai siis midagi seesugust-
[Pilt: 86854-Photo_26-03-2018_08_08_05.jpg]
E klassist väga kaugele ei läinud Big Grin
Vasta
#35
Vägev värk. Ise ka neid ikka linna pildis vaatan ja vaatanTongue
Mis CLS siis on ka ?
Vasta
#36
Eks ma ka esialgu vaatasin kuni ükskord klõps ära käis.
Aga tegemist on siis 2008 lõpust pärit 350 CGI-ga. Ma ei tea kas seekord teemat hakkan üldse tegema, sest praegu tundub auto üsna igav- midagi remonti ei vaja Icon_razz
Vasta
#37
(27-03-2018, 09:58 AM)Marksus Kirjutas: Ma ei tea kas seekord teemat hakkan üldse tegema, sest praegu tundub auto üsna igav- midagi remonti ei vaja Icon_razz
Ära hõiska enne õhtut.. Icon_razz
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes-Benz E280 4MATIC, 2007, W211 - JanisL JanisL 103 114,592 24-03-2023, 05:52 PM
Viimane postitus: JanisL
  Mercedes-Benz 350 SL, 2003, R230 - Kalla Kalla 0 688 25-10-2022, 08:24 PM
Viimane postitus: Kalla
  Mercedes Benz E200 Kompressor, 2005, W211, Plinger Plinger 0 2,079 12-08-2019, 08:48 PM
Viimane postitus: Plinger
  S124, E320 , 1995 - Even Even88 14 9,414 09-02-2019, 04:00 PM
Viimane postitus: KalevE
  MB E280T CDI, 2005 W211 rivo rivo211 9 6,218 29-01-2019, 08:23 PM
Viimane postitus: Black66
  W211 E320Cdi 12/2002 - Kubilius kubilius 37 39,653 17-08-2018, 12:10 AM
Viimane postitus: kubilius
  Mb e400cdi, 2005, w211 - arturmalcik arturmalcik 17 17,805 20-06-2018, 09:35 AM
Viimane postitus: herki
  MB E400, w211, 2003 - Taage taage 31 35,395 20-06-2018, 12:22 AM
Viimane postitus: taage
  MB W211, 280CDI E, 2006 - Karl92 Karl92 0 2,570 12-05-2018, 07:44 PM
Viimane postitus: Karl92
  MB E320 Coupe, 1993, .Alar. .Alar. 202 166,273 26-11-2017, 12:57 AM
Viimane postitus: nostromo



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne