Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W211, E320, 2003 - Marksus
#1
Mark: Mercedes-Benz E320
Väljalaskeaasta: 10.2003
Läbisõit: 241330
Võimsus: 165 kW
Mootori valem: 3.2 V6


[Pilt: 83285349.jpg]
[Pilt: 83285359.jpg]
[Pilt: 82561261.jpg]

Lisad: Katuseluuk, 4 tsooniga kliima, BI-xenon, 5-käiku automaat, 8 turvapatja, elektriaknad, elektriistmed, ja palju muud mis kerele kohane

Muud: Tavaline tumedam sedaan heleda riidest sisuga. Värvus on isiklikult väga segadust tekitav, VIN koodi järgi oli roheline, endale paistab tumesinine ja passis on must. Erinevates valgustes viskab kõiki toone ka natuke sekka. Ülidselt on ikka tumesinine vist.

Praegu on all 16" veljed talverehvidega. Naelad väljas. Sõita väga mugav, aga ringristmikel viliseb hirmsasti ja rehvid väga head pole.

Auto oli ostes mitmete vigadega mille loen ka allpool ette. Muidu tehniliselt paistis päris heal järjel olevat ja vead õnneks väga hirmu ei teinud.



Esialgsed vead: Kontrollis käisin mustamäel mingis töökojas, kodulehel reklaamiti küll Stariga testimist, kuid kohapeal tegi mingi noor vene kutt tavalise junniga pealiskaudse testi. Õnneks nägin siiski auto alla ja sain natuke ise ka loksutada siit-sealt:

Esimesed kettad ja klotsid kulunud

Tagumised kettad kõverad

Tagumised silikoonpuksid lõtkuga

Mootoril näitab lamda viga ühes katalüsaatoris

Mootori juurest lekib väljalaskesüsteem

Katuseluuk, salongivalgus, jalgade valgus, vihmasensor, raadio ja kliima taustavalgus ei toiminud. Kõik taandus Overhead Control Paneli (OPC)- laevalgusti paneeli taha.

Piduritule kohta näitas armatuuris 3 viga, 2 parempoolse ja üks vasakpoolse kohta. Ütles et ei toimi ja sisse on lülitatud tagavaralambid.

Parkimisandurid kisavad enamuse ajast- vahetevahel toimivad normaalselt ka.

Tagumisse otsa tuleb mootoritemperatuur, kliima nupud seal mõju ei avalda.

Vasaku esimese ukse lukumootor tõmbles lukustamisel.

Rooli nahk väga väsinud ja eelmine omanik püüdis seda mingi vahendiga parandada. Nüüd lihtsalt kleepub ja pudiseb.

Istmed ja matid tahavad korralikku puhastust.

Plaanid: Lisaks eelneva korrastamisele on plaanis praegusele Audio 20 stereole lisada aux, hiljem kui rikkus majja tuleb vahetan Command raadio vastu. Talveks tuleb otsida mingid asjalikumad rehvid. Järgmiseks suveks tahaks saada 17" velgi ja normaalseid suverehve. Tagumised tiivaääred veel ei roosteta, kuid värv on pealt lahti ja tuleks enne talve sellega tegeleda.
Lähiajal juurde ka käigukasti läbipesemine ning õlivahetus.


Tean ja tunnistan, et tegemist on väga igava autoga nii kere, mootori kui varustuse poolest, kui loodan et minu ettevõtmised ja nokitsemised on abiks ka teistele sarnaste mudelite omanikele.


Püüan esimese postituse puhtamana hoida ja hakkan siia alla senistest tegemistest kirjutama.

Esimes pika sõidu võtsin kohe järgmisel päeval ette. Tallinn-Viljandi. Autos polnud varuratta kohta, kompressorit ega isegi veljevõtit. Jõudsin edukalt kohale ja üllatusi ei esinenud.
Tahtsin kohe pikal nädalalõpul palju asju ette võtta ja ostsin 10l õli, filtrid, tagumised kettad ja klotsid, silikoonpuksid, heleda nahksisu koos polstritega, ukselukumootori, vasaku tagatule plaadi ja esimese parkimisanduri.

Enamus asjadega panin kahjuks orki ja ainsana sain vahetatud lukumootori. See oli ka omaette tegemine, mis hõlmas aknatõstuki siini neetide lahti puurimist ning veriseid sõrmenukke. Nüüd toimib veatult.

Siis hakkasin istmeid vahetama ja õnneks ei kakkunud kogu vana salongi veel välja kui avastasin et mul on tagumiste uste sees airbagid. Inglise polstritel puudus vajalik avaus ja õmblus.

[Pilt: IMG_0886.JPG]
Airbagi polster
[Pilt: IMG_0887.JPG]
Tavaline polster
[Pilt: IMG_0888.JPG]
Mõlemad kõrvuti, airbagi korral on polstril õmblus

Praegu jätsin sisu vahetamata ning panin müüki. Kui kellelgi tõsist huvi pole, siis ostan puhkuse teises pooles õiged polstrid taha ja vahetan ikkagi ära.

Tagatule võtsin ka ära ja märkasin et LED piduritule korral on seal sees veel teine skeem mida mina ei ostnud. Jäi see tuli praegu nurka vedelema.

Parkimisandurit ei jõudnud eriti üldse uuridagi, täpselt ei tea milline lühist andis, vb annavad mitu. Selle pean Stariga välja uurima ja siis hakkama pistikutest pihta. Sai kommiraha eest tagavaraks võetud.

Õlid ja kettad lükkusid ka edasi, sest grilli isu tuli peale ja ei viitsinud palju autoga maadelda, sõita ka vaja.
Vasta
#2
Järgmisena hakkasin laepaneeli lammutama. Peegli maha murdmine oli paras kunst ja kartsin et sellest ei jäägi midagi järele.
Õnneks ikka andis õige koht järele ja paneel oli käes. Esimese hooga sisse vaadates oli näha, et paneeli on vahetatud. Peal oli markeriga lammutuse kirjad, pistikupesasid oli rohkem kui mul lae all juhtmeid ning oranži ning rohelist oksudatsiooni oli näha juba paneeli enda peal.
Samuti rippus seal vihmasensori lintkaabel kahes osas.

Tõin lintkaabli ja paneeli tuppa ning hakkasin nokitsema. Linkaablile jootsin igale rajale juhtmejupi vahele ning sellega sai korda. Paneeli sees oli paar kahjustusega kohta, aga uurides ühelt ja teiselt poolt paistsid need kahjustunud rajad tühjad olema. Paari koha pealt jootsin täpid üle ja lootsin parimat. Sellest loomulikult ei piisanud ning paneel tööle ei hakanud. Võtsin uuesti maha, testisin multimeetriga ja puha, aga viga ei leidnud. Ainus nähtav kahjustus oli temperatuurisensori termistor, kuid see ei omanud tähtsust.

Lõpuks viisin paneeli IT-bussi, sealne mees ütles et paneel on kolmekihiline ning vähemalt üks rada tuleb siiski üle joota. Lootused väga kõrgel polnud kuid kui paneeli tagasi sain oli väga meeldiv üllatus näha salongis valgust. Sellega lahenes elektroonikavigade nimekiri kohe märgatavalt.

Tööle hakkasid:
Ukse all valge ja tagaservas punane valgus
Kõik jalavalgused
Peegli all olevad lugemisvalgused
Paneeli peal olevad kohtvalgused
Paneeli peal olev valgusrõngas mis pimedas vaikselt helendab
Automaatsed kojamehed
Raadio ja kliimapaneeli taustavalgus

Ainsana ei toimi ikka veel katuseluuk. Nuppu vajutades on kuulda mingit vaikset klõpsu, nagu relee lülitaks, kuid liikumist ega muid hääli ei ole. Õnneks see praegu veel väga pakiline pole ning ilmselt see katuseluuk niikuinii vett ei pea. Võtan ette kui rohkem aega on.
Paneeli sisse otsin veel 10k ohm NTC termistor ja joodan selle ise oma koha peale. Ilmselt siis kui katuseluugi ette võtan

Praegu pole veel ainult tahavaatepeeglit tagasi saanud, seal on ikka hirmus tugev vedru ja kuidagi ei taha sisse minna.
Täna jaurasin tagatuledega. Kakkusin mõlemad maha ja hakkasin otsima mis neid vaevab.
Jõudsin lõpuks selleni et väikse LED skeemi peal vasakpoolse tule üks diood on kahtlane. Vahepeal nagu annab mõõta takistust, vahepeal ei anna. Kui 12V voolu külge panin siis põles väga tuhmilt, teine tuli põles ilusti. Panin dioodiga rööbiti juhtme ja tuled põlesid ilusti. Jootsin siis selle dioodi maha ja imeväel hakkas diood tööle. Ei osanudki esimese hooga muud teha kui jootsin ta sinna sama targalt uuesti tagasi ja panin jälle pinge taha. Tuled põlesid ilusti.
Rahulolu oli suur, kuid kauaks teda ei kestnud. Juba paari km pärast tulid jälle kõik samad malfunctionid armatuuri tagasi. Peale taaskäivitamist kuskil minut aega on kõik ok, ja siis viskab vea sisse. Täpselt nüüd ei teagi, kas läheb seal sees kuumaks või milles asi on, aga midagi on teisiti, sest enne ülejootmist oli viga esimese pedaalivajutuse peale ees.

Ilmselt võtan uuesti mõlemad tuled maha, panen parema poole dioodi vasakule ja vaatan mis saab. Kui sedasi kaob vasaku poole viga ära, siis on kindel et dioodis asi, kui ei, siis on viga mujal.
Kaalusin ka lihtsalt juhtme vahele jootmist, aga ei süvenenud täpselt skeemi ja ilmselt on see diood seal ikka põhjusega.

Lisaks seda, et tagatulede ahel on vasakust paremasse. See tähendab, et kui "rear left brake lamp malfunction" on, siis tuleb sinna otsa ka kohe "rear left brake back up lamp on" ja "rear right brake back up lamp on" error. Dioodide vahetusega loodan näha "rear right brake lamp malfunction", siis on kindel mats.
Vasta
#3
Jätkan oma monoloogi.

Tagatule võtsin teist korda lahti täna ja tulemus oli see mis ootasin. Armatuuris vahetus vasaku poole tule error parema poole omaga. Diood 1N4007 vajab vahetust.

[Pilt: IMG_0908.JPG]
LED piduritule moodul

[Pilt: IMG_0909.JPG]
Vigane komponent tule tagumisel poolel

Vasta
#4
Oomipoest sain täna auxi jaoks juhtmeid ja puuduva dioodi. Praegu viga ette ei tulnud ja aux toimetab ka mehiselt. Raadio lammutamisest eraldi pilte ei teinud, kuid netis on õpetusi küll.
Vasta
#5
Hea näha et keegi ise viitsib nokitseda ja pildimaterjal ka juures, tundub nagu vene televiisor kus pidevalt lampe ja dioode peab jootma ja vahetama. Icon_biggrin
Vasta
#6
Jagame kiitust ka vahepeal. Asjalik teema, nii hoida!Eusa_angel

"Eriliste autode" kohta leiab ikka lugemist. Harvemini viitsib keegi kajastada "tavalise auto" pidamist ja nokitsemist, kuigi just neid oluliselt rohkem liigub. Hakkab ju lääpsilma hind jõudma sinnamaani, et palgasaajal tekib võimalus seda soetada. Siis on hea huvilisel kaaluda, kas võimalikud dioodiprobleemid kaaluvad üles alternatiivsete markide jamasid rauapoolel.
Vasta
#7
Tänan positiivse tagasiside eest. Pilte püüan rohkem teha. Mäletan eelmise margi foorumist, et pildiga teemasid oli hoopis mõnusam lugeda.

Põhiline motivaator mis ise nokitsema paneb on ikkagi hinnavahe
Laepaneel näiteks ebays 81$, eestis lammutuses 100€ mina sain lõpuks 10€ korda. Keegi ei tea kaua kestab, aga samas kaua see ebay romula paneelgi kesta võib. Lisaks polnud originaal koodigi võimalik praeguse paneeli pealt lugeda.
Lintkaabel sinna vihmasensorile. Kuskil UK ebays oli 40£, mul kulus 0€
Tagatule remont. Ebay jällegi 90-150$, mul kulus 0.15€
Raadiole üldse auxi ei pakuta, oleks pidanud uuema raadio sisse ostma. Ebay 300-400$, eesti romulatest oleks ehk natuke odavamalt saanud kui juhtub olemas olema. Minul kulus kaabli peale 2,80€

Muidugi enda aeg ja mugavus maksab ka, aga minule pakub see hoopis mõnu. Naine on muidugi päris pahane, et ma iga õhtu hoovis istun mitu tundi ja ainult autost räägin Big Grin

Proovin nüüd sel nädalavahetusel õlivahetusega mäele saada ja nädala keskel liigun jälle Tallinna kanti. Siis võtan kettad ja klotsid ette, Lesvenisse diagnosti igaks juhuks ning enne puhkuse lõppu lasen roolil naha ka ära vahetada.
Vasta
#8
Kena w211 nagu aru saan viljandist. Veel üks w211 juures
Vasta
#9
Hästi kirjutatud ja asjalik teema! Näitab hästi, et kuigi enamike jaox tundub elektroonika musta maagia või alkeemia kategooriasse liigituvat, siis tegelikult mõningase pusimise korral on paljud vead võimalik lihtsalt ja odavalt kõrvaldada ja on üsna harukordne kui terve detail vigane on ja täielikult vahetust vajab.

Edu autoga!
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#10
Tänud tagasiside eest. Auto tegelikult küll igapäevaselt Tallinnas, kuid Viljandi kandist on pärit küll ja liigub sealkandis ka ikka mõned korrad kuus.

Igatahes nüüd on jälle miskit kirjutada.
Õli ja filtrid said vahetatud ca 2 nädalat tagasi. Õlivahetusel tuli välja, et kasti ja mootori vahelt lekib mootoriõli. Ei tilgu küll, aga ühenduskoha võtab niiskeks. Töökojast teised mehed rääkisid, et olid omal ka vahetanud simmerit, aga lõpuks hakkas veel rohkem immitsema. Et kui loiku alla ei teki ja õli juurde ei pea valama, siis las jääda. Ise arvan sama.

Kasti pesuni pole veel jõudnud, vahepeal võttis haigus rajalt maha ja siis sai juba puhkus ka läbi. Õnneks kohalikud Viljandimaal tegelevad sellega ja lubasid ära teha kui jälle maale satun.




Suurtest tegemistest sai nüüd lõpuks see istmejant ära tehtud. Kõik riie sai välja visatud ja nahk asemele. Oleks alguses teadnud palju see tsirkus lõpuks maksma läheb ja palju sinna aega kulub oleks tegemata jätnud.

Koos autoga ostsin järgmisel päeval siis terve salongi jagu inglise autot juurde. Kohe algusest oli teada, et esimeste polstritega tuleb natuke leiutada, et peeglinupud õigele küljele saaks. Arvasin et piisab kui oma iluliistud lihtsalt ümber vehin ja ongi paigas.

Päris viisakad nägid teised välja küll ja lootsin et kerge pesuga ja päeva jagu tööga on salong nagu uus.
Kahjuks aga lisaks sellele et inglise sisul on peeglinupud teise koha peal, on neil ka aknatõstuki lülititel erineva suurusega pesa ja muidugi tagaluugi nupp. Kirss tordil oli veel see, et minul jookseb õhukanal polstri seest mida doonoril polnud. Seega ei aidanud ka käepideme ümber tõstmine ja tuli minna hoopis seda teed, et nahk ukse küljest ära eraldada.
[Pilt: IMG_0919.JPG]
Puurisin tagaküljelt mustad sulatatud plastneetidel pead ära ja kruvisin puidukruvidega kinni tagasi. Hea oli vähemalt see, et praegune sisu ei vajanud nii suurt pesu.
[Pilt: IMG_0924.JPG]
Tagumiste polstritega aga päris nii lihtsalt ei läinud. Doonorsisul polnud tagaustes airbagi ja mul oli. Polstrid erinevad siis selle poolest, et ühel on õmblus mis paugu korral koti välja laseb. Et mitte riskida lendavate uksepolstritega hakkasin otsima uusi tagumisi polstreid. Selle pärast oli mul see kompott alguses müügis ka, esimesi nahkasid polnud veel ära vahetanud. Lõpuks leidsin hirmsasti hallitavad ardesia lammutusest ja mees muudkui seletas et keemiline teeb puhtaks ja hind on selline. Kole krimpsus näoga võtsin nad sealt siis ikkagi ära ja viisin kohe keemilisse ka, lootsin et siis ei pea vähemalt tagumises otsas hakkama kruvidega jändama. Loomulikult riidest osa pealt ikkagi hallitus maha ei tulnud ja täpselt sama jama tuli ette võtta mis esimestega. Selleks ajaks kui keemilisest tagasi sain olid juba esimesed polstrid ära ka hakitud niiet tagasiteed enam polnud.
Puurisin lahti
[Pilt: IMG_0930.JPG]
Ja keerasin kruvidega kokku tagasi
[Pilt: IMG_0932.JPG]
Jäi täitsa korralik
[Pilt: IMG_0931.JPG]
Kõige lihtsamalt läks tagumiste istmete vahetusega. Tund aega vast, selle ajaga koristasin istmete aluse mati ja pagasnikumati ka ära.
Juhiistmega oli ka üsna valutu, pool tundi enne mõtlesin ja mõõtsin ja teise poole tunni pärast oli see ka vahetatud ja toimis nagu peab.
Keerulisem oli kõrvalistuja tooliga ja seda kahel põhjusel: Kuna inglismaal oli see juhiiste, siis puudus sealt sensor mis saab aru kas kellegi tagumik on seal või ei ole. Kui oleks otse sisse visanud oleks SRS karjuma hakanud. Tean sest karjus Big Grin
Teine probleem oli sellega, et juhiiste oli mäluga mis tähendab et juhtimine käis uksepolstri pealt. Lisaks liikus elektriga edasi-tagasi.

Esimese hurraaga kakkusin lihtsalt nahad maha ja mõtlesin et viskan oma istmele ümber, sedasi jäävad sensorid ja juhtimine vana istme peale. Poole kokku ladumise peale oli näha, et istmed on ikka hoopis erineva disainiga, olgugi et sisu olevat 2005 autost tulnud ja nahk ei taha väga istuda. Venitasin ikka istmepõhja kuidagi peale ja arvasin et käib kah. Suurem probleem oli seljatoega. See erines nii kuju kui poldivahe poolest seega ei sobinud 2003 raamile nahast kate ega ei sobinud 2003 istmepõhjale 2005 seljatugi. See tegi ikka väga morniks ja tolleks päevaks lõin lõpuks käega.

Järgmisel hommikul hakkasin uuesti lammutama, võtsin selle inglise naha oma istmete pealt uuesti maha, korjasin kõik inglise istme tükid kokku ja hakkasin uurima kuidas ma selle nüüd seal ikkagi tööle saan. Juhtmekimp oli suures osas erinev, kohe sobis ainult airbagi pistik ja soojendus. Vandusin ja nokitsesin vist ligi 6h kuni lõpuks sain hübriidistme:
Kogu juhtmekimbu võtsin enda kõrvalistuja istmelt. Mootoritesse vedasin kõik juhtmed käsitsi uuesti ja reisijatuvastuse lõikasin ka lõpuks vana porolooni seest välja ja panin uuele sisse. Siinid ja kangi panin ka enda auto pealt. Laias laastus sai asi korda, 2 pisiasja on, aga kuna kopp on praegu ikka totaalselt ees, siis esialgu nendega ei tegele. Nimelt ripuvad lülitid praegu juhtmete otsas. Peitsin küll polstri alla ära, aga natuke kahtlane näeb välja. Teiseks ei saa istme esimest otsa üles-alla kruttida. Vanal sisul oli see kangiga, uuel elektriga. Saaks elektriga tööle ja juhtmed on selleks ka veel olemas, aga nupp lihtsalt ei võimalda. Eks paistab- kui isu peaks jälle peale tulema, siis ostan ebayst parempoolse istme parempoolse plastiku koos lülititega ja ongi mõlemad mured kohe murtud.
Kahjuks istme ehitamisest pilte ei teinud. Alguses mõtlesin et teen siis kui kokku laon, aga kokku ladudes hakkas järjest igasugust saasta tulema ja lõpuks läks täitsa meelest ära.

Mõni pilt kah tulemusest ja autost.
[Pilt: IMG_0934.JPG]

[Pilt: IMG_0933.JPG]

[Pilt: IMG_0942.JPG]

[Pilt: IMG_0940.JPG]

[Pilt: IMG_0937.JPG]

[Pilt: IMG_0935.JPG]

Rool tahab endiselt uut nahka, parempoolne iste natuke värvi. Ei tea millal viitsin.
Pidurikettad sõidavad ka pagasiruumis kaasa juba tükk aega, ei hakka üldse lubamagi midagi Big Grin

Hommikul lähen aga Lesvenisse ostueelset kontrolli tegema. Kuu aega ja 3000 km peale auto ostu. Tahaks sotti saada milline parkimisandur mul karjub ja mis seisus üldse auto täpsemalt on. Enne ostu ei saanud stariga diagnosti teha, seepärast lasen nüüd hiljem ära teha.

Muidu tundub et on päris hästi üleval pidanud ennast ja väga lootusetu juhtum polegi.
Vasta
#11
(26-07-2016, 12:18 AM)Marksus Kirjutas: ...
Muidu tundub et on päris hästi üleval pidanud ennast ja väga lootusetu juhtum polegi.

Nagu omanikkiThumbsup

Mulle väga meeldib sääraseid kirjutisi lugeda.Eusa_clap
Vasta
#12
Väga hull see inglise salong! Hea töö tehtud! Tubli omanik ja huvitav piltidega teemat lugeda! Thumbsup
Vasta
#13
Nii, seekord pilte ei saa, kuid teen lühikese kokkuvõtte Lesvenis käigust.

Läbisõit oli nii kellal kui süütelukus enam-vähem sama, samuti klappis viimaste hoolduste läbisõit ja tegemise aeg. Üldiselt võib siis kella näidu õigeks lugeda ja seda kinnitab ka viimase 6 või 7 aasta ülevaatuste ajalugu.

Diagnostika näitas palju pahna seoses sellega, et ma igasuguseid raadioid, istmeid ja paneele lahti olin ühendanud.
Lisaks aga ei tööta hetkel kliima automaatrežiim, sest laepaneel arvab et salongis on -100 kraadi. Sellest saan ilmselt jagu kui ma sinna juba varasemalt mainitud terve termistori panen. Hetkel ei viitsi lihtsalt uuesti lahti võtta.
Näitas viga mootoriruumis asuva soojaklapi kohta. Ise kahtlustasin sama asja, sain lihtsalt kinnitust. Silberauto E-Parts näitas hinnaks 38,50. Varuosakood A2118320584
Vasaku peegli soojendus pidavat mitte töötama. isetumeneva peegli hind oli midagi üle 500€, aga kuna see tundub et ei tööta ka, siis vahetan ilmselt odavama tavalise peegli vastu. Enne kakun lahti ja mõõdan üle muidugi.
Tagaluugi lingi kohta ütles et jääb kinni. Jääb küll jah, kakun lahti ja vaatan sisse, äkki aitab määrimisest.
Vigane parkimisandur tuli välja, esimene parem keskmine. Parkimisandur olemas ja vahetusel teen pilte ka.
Ja kõige hirmsam kõige viimaseks: Mõlemad tagumised lambdad läbi või ei ole ühenduses. Alustan pistiku puhastamisest, aga ilmselt tuleb vahetada. Sama vea tõttu oli keegi varasemalt kodeerinud mootoritule ka välja. Lasin tagasi sisse lülitada ja elektrik hakkas kohe naerma et kas mul on nüüd parem olla, et mootorituli kogu aeg ees särab Big Grin

Tehnilise poole pealt oli ka päris rahuldav, mõned puksid, padjad, üks šarniir, pooltelje tolmukate.
Mootori tagumine simmer nagu ma ka ise nägin ja klapikambri kaane tihendid.

Õnneks käivad kõik asjad omal üle jõu ja hinnad ei murra ka maha. Korjan vaikselt tükid kokku ja kui kunagi jälle garaaži saan, siis vahetan ära.

Kuradi raske on selline käed-küljes autohuviline olla kui tõstuki või kanali peale saab korra kuus.
Vasta
#14
Pildid on seekord rohkem illustratiivsed, aga käisin jälle Viljandis ja sai natuke auto kallal nokitsetud.

Eile vahetasin tagumised kettad ja kõik klotsid ära. Värinad on nüüd kadunud. Kettad olid nii vähe kulunud kuid kõverad. Kahju oli võssa visata. Klotsid jätsin tagavaraks alles.
[Pilt: IMG_0977.JPG]
Ühe poole sain esimese hooga kohe ilusti lahti ja vahetatud, teisel poolel ei tulnud üks liugtihvt lahti ja pidin sinna peale keevitama ning remontkomplekti ostma. Originaalid on Torx otsaga, uus sai kuuskant. Uutel ehk enam üle keeramisega probleeme ei tule. Lisaks läks kulumisandur katki. Sõitsin Viljandist Tallinnasse tagasi ja täna keerasin parklas ratta alt ja panin kulumisanduri ka juurde. Armatuur jälle veavaba Smile
Parkimispidurit tuleb vist natuke peale keerata, millegi pärast pole sellel mudelil isereguleeriv. Ilmselt tuleb kõhualt trosse pingutada, sest klotsid said ilusti trumlile ligi keeratud.

Lisaks mahtus eilsesse veel dünaamiline õlivahetus, selle lasin ka Viljandimaal Suure-Jaanis teha. 244 000 oli umbes ees, varem oli ainult teadaolevalt korra õli vahetatud, loputatud mitte. Sellegipoolest oli kast ilus, puru magneti peal polnud ja õli oli ka päris puhas. Lasin ikkagi mõned liitrid läbi ja kogu kulu oli 11l. Vähemalt on sellega nüüd mureta ja minu ajal ilmselt rohkem ette ei tule võtta.
[Pilt: IMG_0978.JPG]

Parkimisanduri vahetus käis nii kähku et ei jõudnud isegi pildistamise peale mõelda. Vana andur oli lammutuse kirjadega jällegi, pani korra kukalt kratsima et äkki viga kuskil juhtmestikus. Praegu töötab ilusti, aga vana jätsin siiski igaks-juhuks alles.

Septembris tahaks pidurivedeliku ja lambdad ära vahetada, siis on suuremad mured kõik murtud. Pisemad nokitsemised nagu soojaklapp, termistor, tagaluugi link ja peegel jäävad nendeks õhtuteks kui jälle igav hakkab Smile

Vasta
#15
Enamikel MB mudelitel käib seisupiduri reguleerimine manuaalselt, sest kord paika keeratuna ta sisuliselt ju ei kulu ja reguleeringut ei vaja, kuna rakendataxe vaid seistes. Küll aga tuleb seda süsteemi aegajalt puhastada ja määrida, et selles olevad liikuvad osad kinni ei roostetax.

Seisupiduri reguleerimine käib MB-l nii, et vajutad pedaalist (või tõmbad kangist W201 puhul) 2 naxu peale, siis keerad mõlemalt poolt klotsid täitsa trumlite vastu, nii et rattaid enam käsitsi keerata ei jaxa ja siis lased piduri lahti ja kontrollid kas jäxad rattaid käsitsi keerata. Kui jäxad oli reguleerimine edukas kui ei jäxa, katsu reguleeringut ühe nõxu kaupa lõdvemax keerata kunix ratas taas pöörlemisvõimeline on (ei pea täiesti vabalt pöörlema, aga ei tohi ka käega keeramisel väga palju jõudu vajada).
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#16
Umbes 2 nädalat tagasi käisin Silberautos ja ostsin tagumisse diferentsiaali uue õli ning soojaklapi.
Õlivahetusel võtsin ette sest salongi hakkas kostuma imelik heli. Kuna auto on nii hästi polsterdatud, siis kõlas ta eest keskelt. Kartsin kohe käigukasti või tagumist difrit, aga praegu tundub et on pigem rattalaager. Hetkel veel ette ei võta kuna mõnel päeval pole seda üldse kuulda ja sedasi on üsna keeruline diagnoosida kust heli täpselt tuleb. Üks video on ka selle kohta:
https://youtu.be/qG95JcQscT4
Soojaklapi tegin laupäeval ära. Kogu protsess koos riiete vahetamisega võttis kuskil 1,5h
[Pilt: image_1.jpeg]
Uuel klapil oli natuke erinev varuosakood, ilmselt on mingid muudatused sisse viidud.
[Pilt: image_2.jpeg]
Klapini pääsemiseks tuli esmalt eemaldada kojamehed, nende all olev plastik ning elu läks hulka lihtsamaks kui ma eemaldasin ka kojameeste mootori koos varrastega. Vabastada tuli 4 klambrit/voolikut ja natuke jooksis jahutusvedelikku maha. Leke suur ei olnud, pigem oli kitsas ja rõve. Hakkama sain 13mm padruni koos pikenduse ja narrega, konksulaadse kruvikeerajaga ja tavaliste näpitsatega.
Peale vahetust kontrollisin kas kõik töötab ning hakkasin lahkama vana klappi. Väljast tundus kõik ilus, aga seest avanes selline pilt:
[Pilt: image.jpeg]
Mootor ringi ei käinud ja praegu pole jõudnud veel taastada ka seda. Võimalik et saaks asja.

Nüüd töötab kliima ka tagumises otsas ja käetoes asuvas laekas.
Vasta
#17
Ole rattalaagritega ettevaatlik, minu sõpruskonnast on läbi käinud mitu 211'te ja meil kõigil läksid esimesed laagrid pilbasteks nii, et midagi kuulda ei olnud. Kahjud kõikidel autodel lisaks laagrile ka käändmik.
Vasta
#18
Eks ma püüan siis midagi sellega ette võtta. Tervet rummu ei taha vahetada, laagrid peaksid eraldi ka sealt ikka välja tulema. Usun et sedasi saab ka hea.
Kehv on ainult see, et see heli mis ka videost kostab on nüüd vähemaks jäänud. Ei ole olnud võimalust kuskil platsil slaalomit ka teha et õige pool üles leida. Kui auto tõstuki peal oli, siis käega midagi aru polnud saada. Hetkel see asi alles teooria faasis ja pole ka kardaani tugilaagrit või diferentsiaali laagrit välistanud.
Kui kuskil pressiga garaaži kohtan, siis ilmselt vahetan rattalaagrid korraga ära. Ühe poole laagrid olid kuskil 60 euro ringis, rummuga koos on kordades kallim.
Vasta
#19
Seda küll, sain aru sellest. EPC lihtsalt ei näita eraldi varuosakoodi laagritele, ilmselt Mercedes ise läheneb asjale ainult koos rummuga.
Vasta
#20
Videos see ulgumine ei tundu küll käigukasti ja veermikuga seotud olevat, pigem nagu mingi ventilaatorimootor vms, kuigi ei oska ette kujutada miks ta peaks sel juhul kiirusest sõltuma.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes-Benz E280 4MATIC, 2007, W211 - JanisL JanisL 103 114,738 24-03-2023, 05:52 PM
Viimane postitus: JanisL
  Mercedes-Benz 350 SL, 2003, R230 - Kalla Kalla 0 693 25-10-2022, 08:24 PM
Viimane postitus: Kalla
  Mercedes Benz E200 Kompressor, 2005, W211, Plinger Plinger 0 2,087 12-08-2019, 08:48 PM
Viimane postitus: Plinger
  S124, E320 , 1995 - Even Even88 14 9,466 09-02-2019, 04:00 PM
Viimane postitus: KalevE
  MB E280T CDI, 2005 W211 rivo rivo211 9 6,238 29-01-2019, 08:23 PM
Viimane postitus: Black66
  W211 E320Cdi 12/2002 - Kubilius kubilius 37 39,711 17-08-2018, 12:10 AM
Viimane postitus: kubilius
  Mb e400cdi, 2005, w211 - arturmalcik arturmalcik 17 17,839 20-06-2018, 09:35 AM
Viimane postitus: herki
  MB E400, w211, 2003 - Taage taage 31 35,448 20-06-2018, 12:22 AM
Viimane postitus: taage
  MB W211, 280CDI E, 2006 - Karl92 Karl92 0 2,578 12-05-2018, 07:44 PM
Viimane postitus: Karl92
  MB E320 Coupe, 1993, .Alar. .Alar. 202 166,580 26-11-2017, 12:57 AM
Viimane postitus: nostromo



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne