Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
w124 3.0 TD 94a. 124STD ( Artur )
#1
Mark: Mercedes-Benz w124 300TD
Väljalaskeaasta: 1994
Läbisõit: 430 000
Võimsus: 108 kw
Lisavarustus: Konditsioner, nahksisu, käetugi, esimesed elektri aknad, mõlemad elektriliselt seatavad tahavaate peeglid, isetumenev salongi tahavaatepeegel, valgustusega peeglid päikese sirmides.

Ostsin auto töökaslase käest. Auto oli ATM kasti rikkega. Alguses proovis töökaaslane kasti ise vahetada, kuid kui peale kasti alla panekut auto sõitma ei hakkanud, ei viitsind ta enam sellega tegeleda ja pakkus mulle seda. Mõtlemata olin nõus kohe auto ostma, kuna olen ammusest ajast tahtnud w124 3.0TD nahksisu ja muude lisadega. Müügis on selliseid ju väga vähe ja need mis on maksavad tavaliselt väga krõbedat hinda.

Vedasin auto nööri otsas töö juurde, seal sain kasutada auto tõstukit. Minu käes olnud mersudest pole ühegil mootor nii ühtlaselt käivitunud ja töötanud. Isegi peale paarikuist seismist käivitades ei pea gaasi andma, mootor käib ja ei jätta ühtegi korda vahele.
Otsustasin et kui käigukasti peab nagunii vahetama et teen ta kohe manuaaliks.Peale ühte kuud otsimist, sain vajaliku käigukasti. Alla panek oli väga lihtne kõik oli bolt-on. Kardaani pidin ainult ise õigesse pikkusese keevitama.

Minu töökaaslane selle autoga ei sõitnud, ja enne seda oli auto 7a. ühe vanema mehe käes, kes oli selle ise saksamaalt toonud. Auto kere on heas korras, kõige halvemas seisus oli taga luuk. Facelift liistu ja numbri märgi tulede ümber oli ikka korralikult roostet. Kuni korraliku luugi soetamiseni, keevitasin olemas oleva ära ja tegin värvi parandusi.

Praegu lisan ühe pildi mis arvutis on, hiljem teen pilte juurde.
Jutt käib keskmisest mb-st. Teised ka muidu minu omad.
[Pilt: 95679-CAM00649.jpg]

Vasta
#2
Eile sai kojamees paikka sätitud kuna oli liiga kõrgel ja häiris vaatevälja sõiduajal.
Kuna kojamehe sättimiseks on vaja nii palju plastikuid lahti kiskuda ja salongi ventikas otse selle all siis kontrollisin ka ventika korrasolekut. Loksu tunda ei olnud, lasin pukside kohale WD40, tegin kõik võimalikud kohad lehtedest puhtaks ja panin kokku.

Paar päeva tagasi sai ostetud ka uus sony makk, kuid sellega tuli välja et kõlarid nii lahjad et kannatas ainult raadiomeeste juttu kuulata. Vahetasin needki kõik välja. Ees olid denverid ja taga 200 wattised vene kirjadega kõlarid. Asemele läksid riiulil olnud kõlarid, ette pioneeri kaheribalised kõlarid(ei mäleta mittu vatti) ja taha 70w kõlarid(itaalias tehtud). Nüüd mängib kõrgeid päris hästi. Mingi aeg läheb veel suppakas pagaasnikuse, siis saab heli tasakaalu.

Pildid:
[Pilt: 26238-IMG_6464.JPG]
[Pilt: 66835-IMG_6466.JPG]
Vasta
#3
(24-03-2015, 06:31 PM)124STD Kirjutas: Loksu tunda ei olnud, lasin pukside kohale WD40, tegin kõik võimalikud kohad lehtedest puhtaks ja panin kokku.

Ma ei teadnudki, et wd-40 on laagrite määrimiseks. Kas see rooste ja vee eemaldi ei olnud?
Vasta
#4
WD-40 on universaal määre, mida saab kasutada paljudes kohtades.
http://www.gerd.ee/e_pood/olid_ja_maarde...aare_100ml
Vasta
#5
Universaalne, universaalne. Sobib kuidagi igale poole. Aga iga sõlme jaoks on ka paremaid asju olemasWink

Mind täitsa huvitab, kuidas Sul õnnestub tümakas pakiruumist tuppa saada... Tavaliselt kostab enam õue, kui läbi paagi tuppa.

Manuaaliks kohitsemine on maitse asi. Aga minu arvates 124 (ka 123) turbomootoriga manuaal on piin. Kuna turborõhk tekib alles 1600 pealt, siis pead kas käigud laskma 3000+ peale või naudid iga vahetusega turborõhu kasvamist...

Aga Sinu põrgu, Sinu reeglid. Kuniks ise rahul oled, on kõik heasteEusa_angel
Vasta
#6
Ei aja suuri DB taga, see mis läbi paagi sisse jõuab sellega olen rahul Eusa_angel

Võsa sinu kirjeldatud asi ei häiri nii väga, rohkem häirib see et peale manuaal kasti panekut hakkas auto "hüppama" kiirendamisel. Jõulisemal kiirendamisel ei hüppa, kõige hullem on kui tuled kurvist välja teise käiguga, maadalatel pööretel ja vaikselt kiirendama hakkta, siis hakkab täiega "hüppama". Sõbra mb-l mis oli ka manuaaliks ümber tehtud oli sama jama. Oskab keegi öelda milles võib asi olla? Diffrit mina ei vahetanud, pöörded on hästi madalad. Spidoka järgi 100-jaga sõites viies käik sees on 1700rpm neljandaga 2100. Keskmiseks küttuse kuluks tuli 7,2L. samas kiirendus on ka väga hea 3.0td automaadist ikka palju parem.
Vasta
#7
(25-03-2015, 11:15 AM)124STD Kirjutas: ...
samas kiirendus on ka väga hea 3.0td automaadist ikka palju parem.

Vat seda ei usu enne, kui suvel joonele paneme. Mis praegu kiirenduse ajaks tuleb?

Manuaali korral katkeb vedu vähemalt kaks korda selle kiirenduse jooksul. Korras automaat suudab hoida vedu taga ka käiguvahetusel (kuigi head see kastile ei tee)...

Hüppamise põhjus on lõtkud gaasihoovastikus, mis koos mootori kõikumisega ajavad KSP regulaatori resonantsi.. Osaliselt leevendab seda gaasiamort hoovastikus, kuid päris ära see ei kaogi.
Vasta
#8
(22-03-2015, 08:36 PM)124STD Kirjutas: Kardaani pidin ainult ise õigesse pikkusese keevitama.

Kardaan võib olla ise kokku keevitades tasakaalust väljas?
Vasta
#9
Võsa: Automaat peab kaks korda käiku vahetama 100-ni jõudmiseks mul aga läheb praegu teise käiguga sajani välja Eusa_dance

Äkki gaasi hoovastiku amort ja uued mootori padjad teeksid asja paremaks, ja hoovasik ka üle vaadata.

Kui kardaan ei ole tasakaalus siis pigem tuleb vibra sisse, mul ka hästi õrnalt mingil kiirusel tunda.
Vasta
#10
(25-03-2015, 12:55 PM)124STD Kirjutas: ...
mul aga läheb praegu teise käiguga sajani välja Eusa_dance
...

Viiekäigulise kasti puhul peaks teise käigu pöörded lõppema (mootori piiraja on 5700 peal) rammusa 90 pealt... Magus tõmme lõpeb 4000 järel ära.

A mis me vaidleme. Kui mu valge kord liikuma saab, siis saame joonele pannes selguse.Ninja Priidu omaga oleks muidugi parem - tal ka sedaan. Universaali parem kaalujaotus annab esimesel käigul eelise...
Vasta
#11
Esmaspäeval ~10km enne kodu, panin tähele et mootori temp 110 peal. Jäin seisma ja suretasin auto välja, tuli välja et mootori pealt jooksev peenike jahutusvedeliku toru, mis jookseb paisu paaki oli vastu jahutus ventikat katki hõõrunud. Sleppisin auto koju, tegin vooliku korda ja timmisin muid asju. Eile siis enne sõitma hakkamist valasin tosooli sisse, panin auto käima kuid paisu paaki tuli kuidagi liiga palju õhumullikesi samusest peenikesest torust. Panin paisupaagi korgi kinni, peale 2-3 minutit seismist korgi lahti tehes oli surve nii suur et hakkas tosooli üle ajama.

Asi selge, plokikaane tihend õhtal. Kahtlane muidugi et ta nii kergelt läks, aga noh enam pole midagi muud teha kui ta järgmine nädal remonti viia.

Tehakse: uus kaane tihend, uued klappisääre tihendid, kõik plokikaane küljes olevad tihendid tulevad uued, kaane lihvimine, klappide sooveldamine.
Vasta
#12
Sul võis ka vabalt õhk vahel olla, mul oli korra sama teema. Mul küll rida 5 turbokas, aga see on ka lolluste tõttu keema läinud ja siiani kõik väga hea.

Vasta
#13
Vaevalt see esimene keetmine oli sellele kaanele. Ning R6 ongi õrnem, kui lühemad kaaned. Kas tehti heitgaasitest ka jahutusvedelikule või läks pelgalt kõhutunde peale remonti?

Kuidas sai voolik ventilaatorisse? Koda puudub ja voolik ripendab kinnitamata?
Vasta
#14
(27-03-2015, 11:06 PM)v6sa Kirjutas: Vaevalt see esimene keetmine oli sellele kaanele. Ning R6 ongi õrnem, kui lühemad kaaned. Kas tehti heitgaasitest ka jahutusvedelikule või läks pelgalt kõhutunde peale remonti?

Kuidas sai voolik ventilaatorisse? Koda puudub ja voolik ripendab kinnitamata?
Ei tea jah, kuidagi väga kergelt läks see tihend, mul isetehtud traktoril OM617 on vähemalt 5 korda niimodi keema läinud et radikast 2m vee juga välja purskab ja pole midagi juhtunud.

Paisupaagist tuleb valget auru nii kui auto käima panna, mulle tuleb vahet pidamata paisupaaki ja jahutussüsteemis surve tõuseb väga kiirelt ja väga suureks.

Auto ostes oli radikas katki ja kaasas oli väidetavalt 3.0d vabalthingava radikas. kuid ta oli natuke väiksem kui originaal, nii et ei saanud plastik koda külge panna. Autoga olen 3000km sõitnud ja ei käinud vastu ventikat, ei tea miks nüüd otsustas minna.
Vasta
#15
Plokkikaas maha võetud ja tuli välja et mõned mõrad on ka sees. Nüüd läheb keevitaja juurde, ta vaatab üle selle ja kui saab korda teha nii et jääb korralikult ja kestma siis laseb ära teha. Tuli välja ka viga miks auto hüppas, üks mootori padi oli täitsa lahti, alumist polti polnudki.
Vasta
#16
Kas kokku pannes peaks panema uued kaane poldid, või Mercedes-Benz poldid on piisavalt head et võib ka vanadega kokku panna?
Mercedes-Benz on Mercedes-Benz.
Vasta
#17
Mercedes-Benz poldid on piisavalt jämedat ja tugevad ei juhtu nendega mitte midagi. Kiirenduse kohapealt automaat kast neelab palju suurema protsendi jõudu ära aga automaadi pluss on see et boost ei kuku ära käiguvahetusel.
Nii vana tehnika puhul loeb juba väga palju kulumine. Näiteks mul na 80kw disla jooksis 180 välja kui peal hoida. Tuttaval sama mootoriga auto, rääkis et ei lähe 150. Tema auto oli uuem ja palju värskema olemisega.
Naftapress.
Vasta
#18
Plokikaane poldid mõõda üle,näiteks om605td mootoril üle 2mm veninud poldid tuleb vahetada, sama kehtib ilmselt ka sinu mootori puhul.
Vasta
#19
Kas keegi teab kui pikkad peaksid venimata poldid olema?
Mercedes-Benz on Mercedes-Benz.
Vasta
#20
Sain auto täna öösel kl 01.30 remondist kätte. Autole järgi läksime ford eskordiga, millel polnud kehtivat ülevaatust, ja nagu ikka pool kilomeetrit enne kohale jõudmist pidas meid politsei kinni. Kuid suutsime politseile selgeks teha et me sõidame autoremondi töökotta auto järele ja ford jääb sinna remonti, et hiljem ülevaatusele minna. Oli küll imestunud et mis töökoda pool kaks öösel lahti on, kuid jäi uskuma ja trahvi ei teinud. Kohale jõudes oli küll pabin et kas on ikka kõik korralikult tehtud, kas käivitub ja käib sama ilusti nagu enne, aga õnneks pabistasin ilma asjata. Auto toimis nii nagu peab Eusa_dance

Tehtud sai: plokikaas keevitatud, lihvitud, väljalaske klappide juhtpuksid vahetatud, klappid sooveldatud, klappisääre tihendid uued, kõik ülemise otsa tihendid asendati uutega.

Eskort aitas küll hädast välja, sai hädavajalikud sõidud tehtud, kuid loodan et enam sellega sõitma ei pea Eusa_snooty mersuga on ikka palju mõnusam sõita Eusa_angel
Mercedes-Benz on Mercedes-Benz.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
Brick W124, 250D, 1991 - Manifesto Manifesto 22 3,200 24-09-2024, 10:20 PM
Viimane postitus: Manifesto
  MB 300CE C124/300E ja 230E W124, sm. pelle sm. pelle 295 299,075 23-09-2024, 09:11 PM
Viimane postitus: sm. pelle
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 78 90,807 23-09-2024, 09:56 AM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz W124 230E 1987 - Bumer323 Bumer323 17 8,208 18-09-2024, 09:35 AM
Viimane postitus: Veskioja
  W124 300D - M104 Turbo swap 1989 - Paul Paul 1 895 09-02-2023, 06:08 PM
Viimane postitus: v6sa
  MB 230 E, 1992, W124 - Sm. Västrik Sm. Västrik 84 105,034 24-11-2021, 06:05 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  Mercedes-Benz 300 E, 1989, w124 - OnkelMats OnkelMats 48 40,567 10-11-2020, 09:46 AM
Viimane postitus: OnkelMats
  W124, 280 E, 1993 - Even Even88 36 28,144 07-03-2020, 04:23 PM
Viimane postitus: nostromo
  W124 CE 320 1993-cico cico 66 77,525 01-05-2019, 02:09 PM
Viimane postitus: cico
  W124 OM605 swap, IndrekLy indrekly 53 53,760 19-04-2019, 12:01 AM
Viimane postitus: OnkelMats



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne