Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz 250D, 1994, w124 - KalevE
#1
Tegu siis minu elu teise autoga ja tuleb tunnistada, et antud isendi soetamise puhul oli tegemist suht koht hetkeemotsiooni pealt tehtud ostuga.

Omasin eelnevalt Volvo S60 aastast 2002, mis oli väga heas korras ja igati tiptop masin, kuid minul sai temaga sõidetud juba 6 aastat ning vaikselt tekkis soov vaheldust saada. Algselt oli kindel plaan osta uuema malli Volvo, kuid minu soov proovida ära kaheksakümnendate lõpu või üheksakümnendate alguse sakslane sai minust võitu. Letil oli kolm varianti: E32, E34 või w124. Pärast mõningast mõtlemist ja tuttavatega konsulteerimist sai võetud vastu otsus soetada ikkagi 124, kindlasti must kupee ja musta sisuga, aga nagu näha, siis mul ei õnnestunud see.

Hakkasin siinses foorumis kolama ning paari päeva pärast jäigi teemaks olev turmaliinroheline isend mulle silma. Tõmbasin müüjale traati ning järgmiseks päevaks sai kohtumine kokku lepitud. Käisin ostueelset ülevaatust tegemas oma sõbra garaažis. Kuna ilmnes, et kere on tihe (pindmist roostet küll põhja all oli), mootor korras ja mingeid veidrusi peale väidetavalt täitmata konditsioneeri ei paistnud masinal olevat (oleks pidanud loomulikult seda laskma kontrollida, sest ilmnes, et see oli siiski lekkiv konditsioneer Smile ), siis saigi ta nädala pärast ära ostetud. Esimene suurem töö oligi siis masinal radikate vahetus, kuna kont üllatuslikult lekkis. Ülejala parandamist ei plaaninud tegema hakata ning nii sai soetatud korralik Nissensi radikas. Seda paigaldades arvas sõber, et kui juba teha, siis võiks ehk ka teise radika juba ära vahetada ja nii see raha sellesse masinasse kaduma hakkas...

Nüüdseks paras ports juppe vahetatud ja raha autosse pandud rohkem, kui selle asja ostuhind oli Smile Kuna tahaks mitu aastat muretult sõita, siis on kõik vahetatud jupid olnud korralikud (Lemförderi mootoripadjad ja veermikudetailid, Nissens radikad, Castroli õlid jne) Tihti ei oleks pidanud kõike ära vahetama, aga kui juba, siis juba.

Kokkuvõtteks võib öelda, et selle autoga on kummaline love/hate suhe - vahel ma vihkan teda iga oma keharakuga (siis, kui järjekordne mitte päris OK pisiasi silma jääb), teisel hetkel aga toob ta mulle oma suure kandilise lõustaga parklast vastu vahtides koheselt naeratuse näole.

Autost siis:
83kw 2.5 multivalve diisel
neljane automaatkast
ajastutruu ruuduline kaltsusisu 124-le omase katkise juhiistme nurgaga
lisadest katuseluuk, ortopeediline iste, konditsioneer ja IR puldiga uksed ja taga SLS
vurab 16", minu jaoks tundmatu päritoluga velgedel (vajaks iluravi)
kütust neelab keskmiselt 7,6-8l sajale (maanteel ja linnas vuramist pooleks)

Tööd, mis nüüdseks tehtud:
  • kogu põhi ja küljekarbid puhastatud ja roostetõrje ning kivikaitsega kaetud (õnneks kõik olulised punktid olid roostest puutumata ja pidi pindmise rooste eemaldama)
  • uued radikad, genekas, mootoripadjad, rihmad, filtrid, õlid (2x) jm mootoriruumi kulukraam
  • käigukasti filtrid ja õli (2x)
  • kütusepaak puhastatud, uus kütusetrass ja kõik tihendid
  • uued roolivardad, kõik puksid, šarniirivardad, padjad, piirajad
  • kardaanimuhvid
  • umbes katalüsaator eemaldatud (enne avastamist põhjustas kaks nädalat hämmingut kõigis, sest tundus nagu hakkaks auto koolema ning üldine arvamus oli, et viga peab kütuseahelas olema, aga võta näpust, hoopis lämbus oma heitgaasidesse)
  • uued salongi õhufiltrid

Mis veel plaanis teha:
  • keretööd ehk kõik suured ja väiksed mõlgid välja ning uus värv peale kogu autole (jätan loomulikult tehase värvitooni), lisaks kaotada ära antenni auk tagatiivas, kuna ma jälestan igasugu vardaid auto küljes
  • suveks teised valuveljed - mõte liigub BBS RS stiilis velgede suunas, RH ZW1 oleks teine variant
  • koos velgedega väiksemat sorti madaldus
  • kui kuskilt leiaks, siis AMG GenII stanged, sest orginaal esistange väga ei meeldi
  • unistustes ka hele nahksisu, kuigi olen lootust kaotamas seda leida
  • eemaldatav kärukonks, väga ei istu see juurikas seal taga praegu Smile
  • difri või käigukasti vahetus, sest see 3000rpm 100km/h juures ajab hulluks.
  • helitehnika osas tuleb ka midagi ette võtta, Volvo omaga võrdlust antud hetkel ei kannata ja see üks asi, millest väga puudust tunnen. "Kiidan" Mercedest oma unikaalse kõlarite mõõdu leiutamise eest, sest tundub, et peab täiesti uued alused laskma uute kõlarite jaoks teha, kui just Rainbow Audio kõlareid ei osta 100€ tükk.

Tehtud tööde eest avaldan kiitust ja tänu Agito Performance OÜ tüüpidele ning Martinile Valdeku Autoservisest, samuti Ilja.B-le, kes nõuannete ja varuosadega aidanud.

[Pilt: front.jpg]
[Pilt: frontright.jpg]
[Pilt: rear.jpg]
Vasta
#2
Tegid öige valiku! W124 on ilus auto-eriti sellises konditsioonisThumbsup
Vasta
#3
Auto näikse sile olevat, edu selle pidamisel.Eusa_angel

Konditsioneeri lekkimine on ootuspärane - ikkagi eakas auto. Ning täitmist konditsioneer ju vajas. Lihtsalt enne tuli üht-teist remontida.

Kui netis natuke ringi vaadata, leiab piisavalt juhendeid neljale neljatolliste elementide paigaldamiseks ette. Rohkem peamurdmist saab olema bassidega, kuna pakiruumitümps sisse eriti kosta ei taha. Sõltuvalt muusikaeelistustest võib vahetus "heliliselt" sobivama auto isegi odavam tulla...

Mind täitsa huvitab, miks säärase ajaloo ja valikute juures ikkagi pensionieeliku auto valiti? W124 on pehme ja mugav liikumisvahend punktist A punkti B. Loomulikult saab ka sellest ehitada tänapäevaselt konkreetse ja selgatapva vedrustusega ree, kuid kas poleks lihtsam kohe säärane soetada?
Paluks ülaltoodut võtta mitte etteheitena, vaid puhta uudishimuna.Eusa_angel

Eemaldatavaid konkse peaks piisavalt liikuma. Tasub kuulutada. Mulgi on üks takerduva mehhanismiga Bosal riiulil. Iseasi, kas universaali tala sedaanile sellisena ikka sobib...

Kui autol on ABS, saab peaülekande vahetamisega huvitav olema. Sest tagasilla andur loeb kardaani pöördeid... Samas ei peaks korras tihenditega neljal mootorit tuppa kuulda oluliselt olema. Vaata üle roolivõlli tihend ja uste istuvus.

Vasta
#4
See auto endalgi meeldis, kui oli siin foorumis müügis! Hea töö tehtud ja edu tulevikus!
Vasta
#5
No nii, tänane hommik algas meeldiva mitte käivitumisega ja bussisõiduga pealinna. Oleks pidanud sõpra kuulama, kes talvel juba ütles, et aku tõenäoliselt vajab enne kevadet veel vahetust. Igatahes Varta Silver H3 juba broneeritud ja õhtul tuleb see siis bussiga maale logistada ja ehk saab jälle masina liikuma.

(16-03-2015, 09:51 AM)v6sa Kirjutas: Kui netis natuke ringi vaadata, leiab piisavalt juhendeid neljale neljatolliste elementide paigaldamiseks ette. Rohkem peamurdmist saab olema bassidega, kuna pakiruumitümps sisse eriti kosta ei taha. Sõltuvalt muusikaeelistustest võib vahetus "heliliselt" sobivama auto isegi odavam tulla...

Jah, neid paigaldusjuhiseid olen isegi lugenud kokku juba mitmeid tunde, kui mitte päevi. Esimestega suuremat probleemi polekski, eriti kui neljased panna. Tagumiste paigaldus on märksa problemaatilisem. Hetkel on katkiste tehasekõllide alusraami ära kasutades sinna ajutiselt/igavesti paigaldatud Hertz ECX130, aga teoorias tahaks neid pigem kuidagi ette saada pookida ja tagumisele aknalauale miskit suuremat. Samas lihtsamini teostatav oleks nende sinna jätmine ja ette sama Energy seeria neljaste paigaldamine (kuigi seal võivad jällegi ventilatsioonitorud segama hakata) Supakat pagassi paigalda ei kavatse, tahaks seda siiski asjade veoks realiseerida.

Eks peab vaatama, mis sellega saab. Oleneb, kuidas aega, raha või viitsmist on, nagu ikka Smile

(16-03-2015, 09:51 AM)v6sa Kirjutas: Mind täitsa huvitab, miks säärase ajaloo ja valikute juures ikkagi pensionieeliku auto valiti? W124 on pehme ja mugav liikumisvahend punktist A punkti B. Loomulikult saab ka sellest ehitada tänapäevaselt konkreetse ja selgatapva vedrustusega ree, kuid kas poleks lihtsam kohe säärane soetada?
Paluks ülaltoodut võtta mitte etteheitena, vaid puhta uudishimuna.Eusa_angel

Inimene on ikka loll loom, mis teha. Iha sakslast omada sai kainest mõistusest võitu. Eks nüüd tuleb asjaga edasi minna ja oma koormat lõpuni kanda. Küllap ühel hetkel soetan mingi moodsama auto (Volvo) taaskord vanakesele kõrvale ka.

(16-03-2015, 09:51 AM)v6sa Kirjutas: Kui autol on ABS, saab peaülekande vahetamisega huvitav olema. Sest tagasilla andur loeb kardaani pöördeid... Samas ei peaks korras tihenditega neljal mootorit tuppa kuulda oluliselt olema. Vaata üle roolivõlli tihend ja uste istuvus.

No oma osa mängib kindlasti puuduv kapotikaane alune summutusmatt ning juhipoolse ukse tihend vajab ka vast vahetust või ust vaja sättda (maanteel kuulda nagu ülevalt nurgast tuule kohinat)

Vasta
#6
(16-03-2015, 01:34 PM)KalevE Kirjutas: ...
Inimene on ikka loll loom, mis teha. Iha sakslast omada sai kainest mõistusest võitu. Eks nüüd tuleb asjaga edasi minna ja oma koormat lõpuni kanda. Küllap ühel hetkel soetan mingi moodsama auto (Volvo) taaskord vanakesele kõrvale ka.
...

Siin on reaalne oht, et käib krõps ära ja siis on kööga.Crybaby No ei isuta enam uuemat.

Taha peaks ometi kõlarit leidma... Eriti juhul, kui märkamatus pole eesmärk.
Usutavasti annab palju juurde uksekõlarite paigaldus. 1994 aasta masinal peaks need olema. Tõsi, jällegi omapärase kinnitusega.
Vasta
#7
(16-03-2015, 01:41 PM)v6sa Kirjutas: Taha peaks ometi kõlarit leidma... Eriti juhul, kui märkamatus pole eesmärk.
Usutavasti annab palju juurde uksekõlarite paigaldus. 1994 aasta masinal peaks need olema. Tõsi, jällegi omapärase kinnitusega.

Noh ustega oleks väga lihtne, väga hea, aga väga kallis variant kohe "letist" võtta - http://www.jehnert.de/en/shop/w-124-seda...undsystem/

Kõlarite osas saadaval Rainbow IQ ja IL-X seeria, aga hind samuti korralik - 300€ (kui ette ja taha osta) Kui keegi kvaliteeti oskaks kommenteerida, siis võiks ju selle investeeringu teha, säästaks kindlasti aega ja närve.

Vasta
#8
(16-03-2015, 02:12 PM)KalevE Kirjutas: ...
Kui keegi kvaliteeti oskaks kommenteerida, siis võiks ju selle investeeringu teha, säästaks kindlasti aega ja närve.

Mida Sa kuulad? Küllap asjalikud ka ärkavad, kui küsimus täpsemalt vormistada. Meil liigub kodanikke, kelle autos istuda on on nauding isegi minusugusel raadiokuulajal.
Vasta
#9
Nädalavahetusel siis said uued veljed alla. Tegemist Keskin KT4 18x8.5" tolli variandiga ja pidamist tagab Michelin Pilot Sport 3 225/40/18 mõõdus. Alguses muretsesin, et hakkab kuskilt hõõruma, kuid läksid (väga) täpselt õnneks alla. Sõita täitsa OK ja saab ka Tallinnas hakkama Smile

[Pilt: 20150802_201214.jpg]

Lisaks sain teada, miks laelambi juurest vett tilgub:
https://goo.gl/photos/4roSjyDksdy3P28e7

Õnneks oli vesi ainult selle paneeli peale voolanud ja kuskile mujale mitte või vähemalt roostet ei suutnud leida ei laest ega piilaritelt. Need toruotsad siis tõmbasin liivapabeeriga uuesti roostest puhtaks, puhastasin ära ning seejärel Hammerite krunt alla ja kaks kihti värvi peale. Vooliku ja toru vahele läks veekindel liim ja lõpuks sai veel kogu liitekoht veekindla mastiksiga kaetud (lõpptulemusest pilte paraku ei teinud). Igaks juhuks võtsin ka lae tagant poolt lahti, et tagumised äravoolud üle kontrollida, kuid need olid ideaalses seisukorras. Eilse öö padukas enam igatahes salongi ei tunginud.

Ja lõpuks veidi iluravi tehtud pagassi servale:
https://goo.gl/photos/yCpNKoo6h7F3HFRAA
Vasta
#10
Väga ilus auto, velg ka sobib hästi. Thumbsup
Vasta
#11
Vaatan just praegu su autot parklas ja ütleks, et kuradi ilus on see roheline värv läikivate velgedega. Aga jah, sul karjub ka auto madalduse järgi nüüd Smile
Driving
W213 E220d 2018
W447 V250 2018
Vasta
#12
Täna hommikuks oli see roheline värv küll veidi hallisäbruliseks muutnud. Ei tea, kas maal keegi naabritest põletas miskit, sest tundub nagu oleks kerge tuhapilv üle auto käinud.

Madaldus on ka plaanis (proovin vast Bilstein B6 + Eibach). Esiots oma veidi ära vajunud vedrudega on minu arust suht norm kõrgusel juba ka praegu, aga SLS ajab pepu veidi püsti. Üritan mingi hetk selle SLS süsteemi toimimise lahti hammustada ja veidi alla poole regullida ja vaadata, mis seis siis on.

Ma nüüd ei tea, kas Statoilis pesta enam julgeb autot. Need harjased velje poleeritud osa ära kriimustada ei pruugi? Iga kord ei viitsi kodus käsitsi ka teda nühkida...
Vasta
#13
(05-08-2015, 04:06 PM)MarJ Kirjutas: ...
Aga jah, sul karjub ka auto madalduse järgi nüüd Smile

Ei karju midagi, lihtsalt velg on liiga suur.Eusa_snooty

Kui plaanid ikka auto rikkuda madaldamisega, siis arvesta, et nivoosüsteemi varda lühendamisest ei pruugi piisata. Võib tekkida vajadus vedrude lühendamise järgi. Tasub vaadata ka vedrukummide paksust. Ühenupulised on kõige õhemad.
Vasta
#14
(06-08-2015, 10:39 AM)v6sa Kirjutas: Kui plaanid ikka auto rikkuda madaldamisega, siis arvesta, et nivoosüsteemi varda lühendamisest ei pruugi piisata. Võib tekkida vajadus vedrude lühendamise järgi. Tasub vaadata ka vedrukummide paksust. Ühenupulised on kõige õhemad.

Vedrukummid minu mäletamist mööda juba said ühesed igale poole eelmisel aastal, pead ei anna samas praegu. Aga kui tegemiseks läheb, siis ongi plaanis Eibachi ca 2-2,5cm madaldust pakkuvad vedrud panna. Googledades peaks need veel kenasti SLS süsteemiga ühtima, kui see madalamaks regullida.

Siiski esmajärjekorras tuleb keretööd ära teha ja selles suunas liigutan end paari nädala pärast ehk siis võtan soovitatu maalriga ühendust. Tõenäoliselt läheb üldse auto talveks seisma, kui ta kere korda peaks saama. Ei taha uuesti ussitama hakata siin soola sees.
Vasta
#15
Ei hakka siin kellegagi vaidlema, kuid mõne sentimeetrine madaldus ei riku küll minu meelest autot ära. Maitse asi muidugi. Vanasti olid tõllad ka in Smile
Driving
W213 E220d 2018
W447 V250 2018
Vasta
#16
Sõber tegi paar pilti mõni nädal tagasi, kui auto kenasti puhas oli:

[Pilt: 11891130_10207990616708682_7834889933149750134_n.jpg][Pilt: 11013403_10207990615268646_981145096829886726_n.jpg]

Kasutajalt stihl sai muretsetud korralikumad Hella laternad (neid alles puhastan) ning ta andis kauba peale ühe iluvõre. Nädalavahetusel sai siis see puhastatud/värvitud:

[Pilt: 20150913_001.jpg] Liistud eemaldatud, olid päris oksüdeerunud teised
[Pilt: WP_20150920_16_40_19_Rich.jpg] Pärast värvimisi ja pastaga nühkimist

Kuna vahepeal hakkas sumps jälle koledat häält tegema (eelmine aasta korra murdus tagumise püti juurest juba, aga sai ära keevitatud), siis viisin masina sõbra kätte ning nüüd on ta saanud endale uue uhke roostevaba hingamise koos Simonsi pütiga. Nädalavahetusel saan auto töökojast kätte ja eks siis kuuleb, mis häält teeb. Loodan, et on vaikne nagu soovisin Eusa_shhh
Vasta
#17
See roheline värv ja FL teevad sellest 124'st väga mõnusa kombinatsiooni. Ja kuigi 18" pole üldiselt mu lemmiksuurus 124 all, siis oled väga hästi suutnud välja mängida. Tõesti, paar cm madaldust ei rikuks seda autot mitte kuidagi ning üldpilt muutub kardinaalselt. Samuti heatöö võrega, mis pastat kasutasid ning kas ka vesilihvi tegid?
Vasta
#18
(21-09-2015, 04:40 PM)JorgenP Kirjutas: ...mis pastat kasutasid ning kas ka vesilihvi tegid?

Pastaks oli Turtle Wax Metal Polish, vesilihvi ei teinud, pole asjaga veel kogemust olnud Smile

Plasti peal tegin nii, et lihvisin vana lahtise värvi maha ja karestasin kogu pinna. Peale läks 3 kihti värvi ja kaks kihti cleari. Alguses mõtlesin cleari üle lasta 2000 paberiga ja siis ära poleerida, kuid hakkas see praegune kergelt tuhmim must meeldima ehk siis esialgu ei näpi.

Vasta
#19
(03-08-2015, 10:51 PM)KalevE Kirjutas: Lisaks sain teada, miks laelambi juurest vett tilgub:
https://goo.gl/photos/4roSjyDksdy3P28e7

Õnneks oli vesi ainult selle paneeli peale voolanud ja kuskile mujale mitte või vähemalt roostet ei suutnud leida ei laest ega piilaritelt. Need toruotsad siis tõmbasin liivapabeeriga uuesti roostest puhtaks, puhastasin ära ning seejärel Hammerite krunt alla ja kaks kihti värvi peale. Vooliku ja toru vahele läks veekindel liim ja lõpuks sai veel kogu liitekoht veekindla mastiksiga kaetud (lõpptulemusest pilte paraku ei teinud).

Kas selle pildi lingi saaks korda teha? Mul samuti laelambi juurest peale suuremat vihma tilgub vett. Teaks kustpoolt asjale lähenema hakata.
Vasta
#20
Nägin su autot vist kodu juures seismas eile õhtul. Igaljuhul randid särasid pimedas autotuledele päris hästi vastu.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
Brick W124, 250D, 1991 - Manifesto Manifesto 22 3,230 24-09-2024, 10:20 PM
Viimane postitus: Manifesto
  MB 300CE C124/300E ja 230E W124, sm. pelle sm. pelle 295 299,328 23-09-2024, 09:11 PM
Viimane postitus: sm. pelle
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 78 90,906 23-09-2024, 09:56 AM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz 300CE-24, 1991, kodutu kodutu 94 101,455 21-09-2024, 12:07 PM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz W124 230E 1987 - Bumer323 Bumer323 17 8,227 18-09-2024, 09:35 AM
Viimane postitus: Veskioja
  Mercedes Benz 450 sel-73 inc13 inc13 33 29,873 22-07-2024, 07:26 PM
Viimane postitus: inc13
  Mercedes-Benz SLK350, 2005, R171 - Kalla Kalla 4 634 21-05-2024, 12:50 PM
Viimane postitus: Kalla
  Mercedes-Benz 230CE 1990a Ramiak8 37 4,869 13-11-2023, 07:09 PM
Viimane postitus: Ramiak8
Photo Mercedes-Benz E270CDi, 2000, w210 - W202 W202 2 495 05-11-2023, 11:04 PM
Viimane postitus: Laur
  Mercedes-Benz E270 CDI, 2001, s210 - kodutu kodutu 6 1,297 27-03-2023, 11:32 AM
Viimane postitus: kodutu



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne