Postitused: 20
Teemad: 6
Liitus: Dec 2014
Maine:
0
Tervist,
tegemist v6 320cdi mootoriga, küsimus siis seisneb selles, kui kauaks peaksid eelsüüte küünlad põlema külmalt käivitades, praeguste ilmadega -6 kuni -10 kraadi jääb see kollane spiraal 2sekundit ekraanile põlema. Auto läheb võtit keerates 3-sekundiga tööle (niikaua ketrab), soojalt läheb koheselt. Tühikäigul käies jäävad pöörded 1200peale. Viimati on vahetatud filtrid ja õlid. Eelsoojendusküünlaid pole näpitud.
Postitused: 706
Teemad: 85
Liitus: Jul 2006
Maine:
6
Ahoi,
Eelsoojendust selliste "külmakraadide" juures veel käivitumiseks korras mootoriga CDI-del tarvis pole, seega see 2-3 sec-i küünlaid on maa ja ilm.
Tühikäigupöörded näivad küll selgelt liiga kõrged.
Edu,
Tauno
Postitused: 487
Teemad: 17
Liitus: Oct 2010
Maine:
0
(03-12-2014, 02:44 PM)Tauno Mõts Kirjutas: Ahoi,
Eelsoojendust selliste "külmakraadide" juures veel käivitumiseks korras mootoriga CDI-del tarvis pole, seega see 2-3 sec-i küünlaid on maa ja ilm.
Tühikäigupöörded näivad küll selgelt liiga kõrged.
Edu,
Tauno
-10 ikka on eelsüüdet juba vaja ka CDI mootoritel.
Postitused: 393
Teemad: 42
Liitus: Dec 2005
Maine:
3
Mul küll 2,7 cdi aga isegi -15 pole veel vajadust olnud eelsüüte jaoks (see aasta muidugi pole sellist külma olnud ka) ehk siis eelmise aasta kogemused .
Postitused: 550
Teemad: 4
Liitus: Nov 2009
Maine:
2
(03-12-2014, 03:22 PM)kentq Kirjutas: (03-12-2014, 02:44 PM)Tauno Mõts Kirjutas: Ahoi,
Eelsoojendust selliste "külmakraadide" juures veel käivitumiseks korras mootoriga CDI-del tarvis pole, seega see 2-3 sec-i küünlaid on maa ja ilm.
Tühikäigupöörded näivad küll selgelt liiga kõrged.
Edu,
Tauno
-10 ikka on eelsüüdet juba vaja ka CDI mootoritel.
Järgne pilt kehtib 2.7 r5 kohta kuid tundub, et ka 3.0 v6 kohta, ilmselt siis samuti paljude teiste CDI-de kohta, mis on MB toodang.
MB W202 C250 TD 1997 > MB W210 E220 CDI 2001 > MB W211 E220 CDI 2007 > MB S204 C200 CDI 2013 > MB S205 C220 d 4Matic 2016
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 > KAWASAKI Z900 2020
Postitused: 487
Teemad: 17
Liitus: Oct 2010
Maine:
0
(03-12-2014, 09:12 PM)Ermo Kirjutas: Mul küll 2,7 cdi aga isegi -15 pole veel vajadust olnud eelsüüte jaoks (see aasta muidugi pole sellist külma olnud ka) ehk siis eelmise aasta kogemused .
Kuidas sa selles veendud et vaja pole, kas võtad kapoti alt midagi lahti? Eelsüüde on ikka enamus mootoritel automaatne.
Minu väide oli omal kogemusel.
Kuni -10 pole ERITI vaja, natuke lonkab ja jääb käima. -10 minu auto V6 3.0 CDI käivitud alles neljandal korral ja tegi ikka väga inetut häält. Tol korral nagu hiljem selgus töötas 6-st 2 küünalt.
Postitused: 20
Teemad: 6
Liitus: Dec 2014
Maine:
0
Jah käivitamisel jäävad pöörded 1200 peale, tõenäoliselt hiljem tühikäigul olles lähevad madalamaks, kui mootor soojaks läheb.
Nüüd küsimus selles, kui hõõgküünlad õhtal peaksid olema, siis peaks idee poolest see spiraal põlema jääma ju? Kuidagi uimaselt läheb tööle külmalt see masin. Aku on 95ah täna kontrollisin akut voltmeetriga, näitas 12,3V, samas peaks vist akule koormustesti laskma teha, voltidest aku tervise kohta infot ei saa ju . Muidu tundub, et ajab starterit uimaselt ringi, kas 3-sekundit ketramist on väga palju?
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(03-12-2014, 10:46 PM)firewalker Kirjutas: ...
voltidest aku tervise kohta infot ei saa ju
...
Iseenesest räägib pinge püsimine (või kukkumine) starteri töötamise ajal aku jõuvarudest küll.
Postitused: 131
Teemad: 14
Liitus: Sep 2012
Maine:
1
(03-12-2014, 10:46 PM)firewalker Kirjutas: Kuidagi uimaselt läheb tööle külmalt see masin. Aku on 95ah täna kontrollisin akut voltmeetriga, näitas 12,3V, samas peaks vist akule koormustesti laskma teha, voltidest aku tervise kohta infot ei saa ju . Muidu tundub, et ajab starterit uimaselt ringi, kas 3-sekundit ketramist on väga palju?
Voltidest saab tegelikult piisavalt infot aku tervise hindamiseks, kuigi mitte kogu tõde. Korras ja laetud aku peaks andma välja suurusjärgus 12.6-12.7V ning pärast käivitust ei tohiks see näit oluliselt muutuda. 12.3V on vähe, mis võib olla ka uimase käivituse põhjus.. Samas võib see tähendada ka lihtsalt alalaetud akut.
(04-12-2014, 09:20 AM)v6sa Kirjutas: Iseenesest räägib pinge püsimine (või kukkumine) starteri töötamise ajal aku jõuvarudest küll.
Aku klemmipinge mõõtmine otseselt starteri töötamise ajal pole ehk vajalik selle tervise hindamiseks, piisab kui mõõta pinget enne käivitust ja pärast käivitust.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
04-12-2014, 12:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-12-2014, 12:50 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(04-12-2014, 11:28 AM)erkilo Kirjutas: (04-12-2014, 09:20 AM)v6sa Kirjutas: Iseenesest räägib pinge püsimine (või kukkumine) starteri töötamise ajal aku jõuvarudest küll.
Aku klemmipinge mõõtmine otseselt starteri töötamise ajal pole ehk vajalik selle tervise hindamiseks, piisab kui mõõta pinget enne käivitust ja pärast käivitust.
Otseselt aku tervise määramiseks on loomulikult paremad vahendid. Aga kodukasutajal neid ju pole. Multimeetri pingeskaala aga on
Pingekäik akuklemmidel võib päris kõnekas olla. Eeldusel, et aku ikka sobiva suurusega on. Madal klemmipinge peale starteri kasutamist või ebaõnnestunud käivitust näitab vaid seda, et akus on voolu vähe. Ei räägi midagi juhtmestikust ega starterist. Rääkimata laadimisest
Kui käivitamisel aku klemmipinge ei kuku ja starteri vooluklemmil langeb, on probleem kusagil juhtmestikus. Kui kummaski ei kuku, on probleem starteris.
Kui akuklemmil ka kukub, siis on kas aku laadimata või surnud. Esimest võib omakorda põhjustada ka mingi pealejääv tarbija, kes laaditud akult selle parima ööga maha koorib. Surnud aku on surnud aku
Ning täpsustuseks: ma pean kukkumise all silmas pinge langemist mitme voldi võrra. Üks elujõus aku peab starterit mitu korda suutma paarikümne sekundi kaupa kerida nii, et klemmipinge ühekohaliseks ei muutuks.
Postitused: 535
Teemad: 46
Liitus: Jan 2006
Maine:
0
Viimase akuga kurb kogemus, kui klemmipinge oli 12, 6 V, roheline tuluke ka olemas, aga starterit ringi ei vedanud.Ehk voldid olid, aga amprid puudu.Järgnevalt haagissuvila valgustuse ja raadio toitmisega tuli aga terve hooaja jooksul laadimata toime.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(04-12-2014, 05:41 PM)nordrainbow Kirjutas: Viimase akuga kurb kogemus, kui klemmipinge oli 12, 6 V, roheline tuluke ka olemas, aga starterit ringi ei vedanud.Ehk voldid olid, aga amprid puudu.Järgnevalt haagissuvila valgustuse ja raadio toitmisega tuli aga terve hooaja jooksul laadimata toime.
Kas need voldid siis ka ikka olid, kui starter järgi lülitati? Ma kahtlen...
Postitused: 148
Teemad: 8
Liitus: Feb 2014
Maine:
1
Alati ei jää konkreetse mootoriga masinatel vigase eelsüütesüsteemi korral see spiraal peale käivitamist põlema kui süsteem korralikult ei tööta, küll aga loeb auto vea sisse, ehk siis testriga saab asjale jälile.
Postitused: 20
Teemad: 6
Liitus: Dec 2014
Maine:
0
Viimane kord oli auto ca nädal seisnud, täna siis +2 kraadi:
enne käivitamist pinge aku klemmidel 12,2V
starteri töötamise ajal 10,5V
Kui tööle läks, siis 14V
Täna andis eelsüüteküünlaid samuti 2sekundit, käima läks ka 2 sekundiga, starter käis kiiremini ringi kui viimane kord hääle järgi...
Pöörded pärast käivitamist 1200 tühikäigul, kui mootor natuke töödanud on siis lähevad pöörded tühikäigul 600 peale ja jäävad stabiilselt sinna...
Postitused: 20
Teemad: 6
Liitus: Dec 2014
Maine:
0
Diagnostika ühtegi viga ei leidnud
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Alla 9,6v ei tohiks pinge langeda käivitamise ajal.
Tuleks tegelikult mõõta kas ei lähe osad voldid kaotsi teepeal.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 20
Teemad: 6
Liitus: Dec 2014
Maine:
0
Aku pinge pole alla 10,5V langenud starteri töötamise ajal.
Tegelt on olemas veneaegne akulaadija Start, kas taskus see Mercedes-Benz akule külge ühendada ja koos sellega tööle panna? Autoga kaasas olnud juhend ütleb, et mercedese akut auto küljes laadida ei tohi ja peab mingit spetsiaalset "smart" laadijat kasutama...
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(16-12-2014, 08:05 AM)firewalker Kirjutas: Aku pinge pole alla 10,5V langenud starteri töötamise ajal.
...
Aga pinge starteri jõuklemmil samal ajal? Käivitusvoolu sadu ampreid koduste vahenditega mõõta ei saa, kuid langenud pinge annab voolukaost kaude märku.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
+ poolel võib ära kaduda kuni 0,5V sellel tõmberelee vahel, osa kaob sinna.
- poolel 0,2-0,3V
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(16-12-2014, 10:11 AM)Laur Kirjutas: + poolel võib ära kaduda kuni 0,5V sellel tõmberelee vahel, osa kaob sinna.
- poolel 0,2-0,3V
Kuidas mõõdad miinuspoolt starteril? Või pidasid silmas mõõtmist aku klemmilt ja siis kusagilt kereplekilt?
Olen mitmel sõidukil mõõtnud starteri jõuklemmil pingeid 8 V kanti olukorras, kus akul püsib 10+V. Peale kaabelduse korrastamist on imeväel tervenenud ka starter
|