Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Soovitage diagnostikaseadet
#1
Tere!
Vaja soetada normaalne Mercedes-Benz veakoodi lugeja, eelkõige just CAN jamade tuvastamiseks.
Võivad ollla igas hinnaklassis, peaasi, et keegi on ka reaalselt neid kasutanud ja oskab soovitada.
Võib ka pakkuda mõnda toimivat asja.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#2
(27-06-2021, 04:25 PM)MAV Kirjutas: Tere!
Vaja soetada normaalne Mercedes-Benz veakoodi lugeja, eelkõige just CAN jamade tuvastamiseks.
Võivad ollla igas hinnaklassis, peaasi, et keegi on ka reaalselt neid kasutanud ja oskab soovitada.
Võib ka pakkuda mõnda toimivat asja.

Tervist!
Olen kunagi kasutanud Launch -i asja(tootevalik üsna lai.Ülemise otsa hinnad 1000 eur+.Aga paraku kõige meelsamini suhtleb Mercedes-Benz ikkagi Star-iga.
Mis Stari puutub siis esmalt mis aastakäigu masinaga tegu?(pole mõtet omada Stari 4 või 5-te kui auto aastast nt 2003,kui aga naabrimehe autot tahad ülekuulata siis ehk mõtet omada midagi uuemat.)
Milles Can-bus "kalad" väljenduvad?
Tühja-Tähja tootmiskoondis
Restuaureeritud Webasto komplektid "plug and play" ja ole soojas.
Müüa Star C3 , Star C4
Online WIS ASRA EPC 1kuu/10 Eur-i.  12kuud/80 Euri
Kergkaubariiulud-koju-garaazi-keldrisse-tööstusesse
Vasta
#3
(29-06-2021, 07:59 AM)madis71 Kirjutas:
(27-06-2021, 04:25 PM)MAV Kirjutas: Tere!
Vaja soetada normaalne Mercedes-Benz veakoodi lugeja, eelkõige just CAN jamade tuvastamiseks.
Võivad ollla igas hinnaklassis, peaasi, et keegi on ka reaalselt neid kasutanud ja oskab soovitada.
Võib ka pakkuda mõnda toimivat asja.

Tervist!
Olen kunagi kasutanud Launch -i asja(tootevalik üsna lai.Ülemise otsa hinnad 1000 eur+.Aga paraku kõige meelsamini suhtleb Mercedes-Benz ikkagi Star-iga.
Mis Stari puutub siis esmalt mis aastakäigu masinaga tegu?(pole mõtet omada Stari 4 või 5-te kui auto aastast nt 2003,kui aga naabrimehe autot tahad ülekuulata siis ehk mõtet omada midagi uuemat.)
Milles Can-bus "kalad" väljenduvad?

Mul neid igasuguse aastakäiguga ja küllap tulevad ka tulevikus uuemad mudelid. Ise vaatasin ICARSOFT MBII, mõistliku hinnaga ja mis lubab ka vanemaid mersusid, sh.126 vaadata. Päris teenust osutada ei taha, aga samas väldiksin alguses soodsama ja siis korraliku asja soetamist.
Hetkel on ilge kamm w208 cabrioga. Suunatuled, kojamehed, aknad, istmed ei toimi. Mõnikord hakkavad peale aku klemmi ajutist eemaldamist toimima, aga siis töötab täpselt 10 minutit, kui kõik kaob, aga suunad ja kojamehed jäävad toimima. Kõik muu töötab. Tahan teada mis moodulis on viga. Olen kõik pistikud ükshaaval lahti võtnud, sealhulgas ukse ja sam moodulid. Korrosiooni ja vett ei ole. Puhastasin pistikud, ikka sama jama.
Sõidaks teenindusse, aga ülevaatus sai läbi, suunatuledeta ei taha sõita ja uksi ei saa lukku.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#4
Lihtsalt täpsustuseks, et ilma ülevaatuseta tohib sõita autoremonti, kindlustus peab olema. Kui vigased oleks pidurid või midagi muud, siis iga autojuht saab aru, et selle autoga ei tohiks liiklusse sukelduda.
Ma olen kaks korda nii sõitnud ja mõlemad korrad olen nii õnnelik olnud, et politsei on ka kinnipidanud.
Üks kordadest oli pühapäeval, seletasin ära, et aeg kokkulepitud esmaspäeva hommikuks ja viin auto varem ära.
Kui aeg eelnevalt ka broneeritud ja see paberil või e-mailil ette näidata, seda parem.
Vasta
#5
Ei ega see ülevaatus mind segagi väga ja mersumees võib ilma suunatuledeta ka linna peal kimada Smile Aga prooviks siiski viisakaks jääda. Enam pole päris 90'dad. Võtan homme istmed ka välja, äkki seal alt midagi leian. Nagunii oli vaja helikaableid vedada.
Närvi ajab see, et suvi saab enne läbi kui autoga sõita saan, siis jälle kolmeks kvartaliks seisma. Kõik toimis, pesin auto puhtaks, panin uue aku, uue originaalmaki, uue kustuti ülevaatuse jaoks, lõin läikima ja kõik kaputt.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#6
Mingis moodulis tekib CAN lühis ja ajab kõik lolliks Sul. Laelambi paneeli oled vaadanud/eemaldanud?
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#7
(30-06-2021, 10:32 AM)Rolz Kirjutas: Mingis moodulis tekib CAN lühis ja ajab kõik lolliks Sul. Laelambi paneeli oled vaadanud/eemaldanud?

Tänan! Keskkonsooli nupud olen juba kõik üle vaadanud, seal ka kõik nagu uus. Aga laelampi poleks osanud arvatagi, et seal ka CAN on. Võimalik et autopesu käigus läks vesi kuskilt sisse ja enam välja ei pääse.
Laelambis vett ei paista ja kõik seal sees toimib, aga mis seal sees võib ujuda, mine tea. 

Jõudsin sama loogikani, et cam liin kuskil peab maasse jooksma, kui kõik moodulid korraga maha võtab. Samas autp sõidab, kõik tuled, istmesoojendused, ohutuled, kliima toimivad.
Kusjuures see andis hallollusele hea vihje. Tuleb mõõta can takistust maa suhtes taguotsast esiotsani välja, aga selleks vaja spets mõõteriista, et mooduleid ei kahjustaks oommeetri mõõtepingega. Alustan ossiga signaali tasemete võrdlust einevate moodulite CAN liinil. Õnneks enamus moodulite otsad lävepaku all ühes kohas saadaval. Näeb ära, mille lahtiühendus signaali ülesse tõstab.

Võibolla mõni sipelgas sisse roninud kuskile ja teeb pulli seal - ilma naljata on sipelgas väga hea elektrijuht ning nendest tingitud probleeme ennegi kogenud.

Igal juhul diagnostikaseade pakub endiselt huvi. Kas keegi on icarsofti varem kasutanud?
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#8
Kas see ei ajaks asja ära? https://www.rparts.ee/toode/launch-x431-...stikaseade
Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi | phpBB Eesti | phpBB.com



Vasta
#9
(30-06-2021, 06:24 PM)Exabot Kirjutas: Kas see ei ajaks asja ära? https://www.rparts.ee/toode/launch-x431-...stikaseade
vaja on 38pin pistikut. See 16 pin ei ühildu vanade mersudega.

Kas see on kohapeal olemas. Küsiks ka juurde, et kui see ei rahulda, kas saab ka tagastada.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#10
Üldiselt kipub CAN aheal ajama laiaulatuslikult segi ikkagi mõni moodul/plokk, mis on mingi aeg vett saanud.
Uuematel MB-del on sage probleem stange alune elu (Dstronic+, Blind Spot, iseparkijad jnjne), vähe vanematel reeglina on ette tulnud laemoodul (pesud, lekkivad katuseluugid jne) ja
moodulid kapoti alt aktiivse mootoripesu tagajärjel.
Proovi eemaldada laepaneel ja vaata, kas sümptomid jäävad.
Lihtsam oleks minna STAR'i sappa (ajaloost ju näha, mis moodul korduvalt maha jookseb), kui ossiga virvendusi ekraanil vaadata?
Ma üldse ei kahtle Sinu pädevuses! (Tänapäeval aeg hinnalisem vara juba Smile )
Edu!
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#11
(30-06-2021, 10:31 PM)Rolz Kirjutas: Üldiselt kipub CAN aheal ajama laiaulatuslikult segi ikkagi mõni moodul/plokk, mis on mingi aeg vett saanud.
CAN-B connectori küljest läheb üks kahe juhiga musta triibuga juhe SAM moodulisse, mille tagant teine punase triibuga juhe välja läheb. See mis tappis kogu CAN signaali. Ühendasin lahti, aga midagi ei muutunud peale selle, et sisemine automaatika signaal on nüüd normaalse leveli juures. Signaalitugevus moodulite vahel kasvas 5 korda. Kuhu see punase triibuga pruun juhe läheb, kurat seda teab. Igatahes SAM moodul tööle ei hakanud. Kahtlustasin BAS'i, aga kui rattaid vasakule ja paremale keerata, kaob BAS viga ära. Ju siis SAM töötab.
Aeg on raha jah, aga kogu see asi pakub juba piisavat pinget, et pean ise vea ülesse leidma. Vett autosse ja moodulitesse sattunud ei ole.
Kuna olen teinud SAM'il iga liigutuse järel restarti, siis vaevalt sealt STAR'gi enam midagi ülesse leiab, pigem saab viimased vead kustutada, kui seal neid üldse näha on.

Igatahes tundub, et SAM on pealtnäha küll nagu uus, aga midagi talle ei meeldi. Kuniks CAN ahelas lühis kuskil taga, siis uue mooduli paigaldusel ei ole mõtet. Põhjus igatahes vaikselt juhtmeid pidi hakkab lähenema. Üks punase triibuga peenike juhe, kuhu kurat see läheb?
Tahaks esiistmed kätte saada vähemalt, et seal all juhtmed üle vaadata, aga istmed täpselt poldi peade peale seisma jäänud. Peab mootoreid käsitsi pingestama.
Jõhker aeg läheb selle jamaga jah.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#12
Süütelukus CAN lühis Eusa_doh
Imelik, see siis käivitamist ei segagi. Luku vahetus eeldab vist kogu mootoriaju vahetust?
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#13
Juhhuuu. Saab täiesti vabalt ilma diagnostikaseadmeta kogu CAN'i testida.
Tagantjärele oli see nii lihtne, et käisin tavalise testriga kogu auto läbi.
Süütelukust lühise otsimine tekitas juurde palju ajurakke ja selle põhimõttelliselt mikroprotsessorite joru vahelt, mis üheks käkraks kokku keeratud, seal ühe sitase kondeka vahetus koduste vahenditega oli hulluse tipp (lihtsalt liiga vähe käsi ja luupe). Korda ta sai. Kellegile ei soovita, väga lihtne on midagi kapitaalselt pekki keerata.
Süüteluku lühis, aga põhjustas SAM moodulis CAN-B Low signaali (mis vaatamata nimele on kõige kõrgema pingega) väljundtransistori kaudu surma seda juhtivale Wake Up kivile. Kuna mulle juba piisas koduste vahenditega mikroelektroonika komponentide vahetusest ja kivi tarneaeg on sama, mis uuele moodulile, siis otsus sai mooduli kasuks.
Ootan nüüd pingsalt minu VIN koodi järgi eelprogrammeeritud SAM moodulit.
Aga, et peale seda, kui kõik ellu ärkaks ja tohutu kihu tuli sõitma minna, siis tegin ajutiselt ise väikse Wake UP trigeri, mis prose käima tõmbab. Ainult et nüüd pean iga kord aku klemmi maha võtma, sest SAM prose muidu ei seisku.

Kokkuvõttes on hea meel, et selle reisi CAN maailma ette võtsin ja edaspidi saan läheneda kohe õigete võtetega.
Kulus jõhker aeg (mitu õhtut), et kõigest aru saada ja si selgeks õppida. Nüüd teeks sama asja ära tunniga.
Aeg on raha ja arvan et säästsin selle mõne õhtuga XXX-XXXX€, milllele võib lisada tarkuse tulevikus. Seda muidugi tänu sellele, et luku remont õnnestus.
Ainus asi peale kõigi pistikute töötlust jäi SRS ülesse ja seda vist ise maha ei saa. Vähemalt pole viitsimist hetkel. See las jääb MB abile nokkida.

Teistele asjahuvilistele jagan siis õpitud tarkuseks, et säästaksite oma aega ja vaeva:
1. Aku - klemm maha ja tagaluuk jätke lahti (võib juhtuda, et muidu sinna enam ei saa). Kõige kindlam, et kogemata lukku ei lähe on see, kui surute luugi lukusti käsitsi sisse. Uksed kah füüsiliselt lukku, mitte päriselt, aga nii, et auto arvaks, et need on kinni.
2. Otsi ülesse kus on CAN konnektorid. Sellised peenikesed mustad või pruunid klotsid, kustlähevad välja paarisjuhtmed. Mõnes autos on neid mitu, mõnes üks. Googelda ja leiad.
3. Tähista need kaablid, et pärast väljavõtmist oleks samas järjekorras. Tegelikult ei ole vahet, kas paned tagasi samasse pistikusse või suvaliselt. Lihtsalt teeninduses maksad hiljem lisatöö eest peale, kui mõni vales augus, sest nemad töötavad tehase skeemidega. Ideaalis kasuta professionaalsetes elektripoodides müüdavaid kaabli peale paigaldatavaid markereid. Teenindus hiljem rõõmustab, kui on tähistatud näiteks uks või aken.
4. Eemalda CAN konnektori fiksaator. Minul w208 oli sellel kaks kõrva otstes nagu ikka. vajutad need alla ja mitte ei tõmba ülesse, vaid eemale.
5. Tõmba kõik juhtmed välja. Kui fiksator on eemaldatud käivad need kergesti. Kui on jõudu vaja, siis ilmselt ei ole need vabastatud ja võite ära lõhkuda.
6. Kui kõik juhtmed on väljas. Veendu et pistikutes ja konnektori latil ja selle vahel ei pesitseb rohekat oksiidi, vett või muud ollust.
7. Kui mistahes pistikus, konnektori plaatide või muu elektroonika vahel on oksiidi, siis pese see puhtaks Contact cleaner R-11 vedelikuga. See eemaldab oksiidi ja jätab pisut rasvaseks. Lase seista paar tundi. Siis pese üle Contact cleaner Isopropyl L-15-ga. See teeb puhtaks.
8. Otsi välja suvaline töötav tester, mis mõõdab pinget. Analoog või digitaal, pole vahet.
9. Ühenda aku ja ära tee midagi rohkem. PS hoia uksed kinni (näiteks vajuta käsitsi lukustus riiv kinni ja teibi ukse lüliti), et CAN ei ärkaks. Juhin tähelepanu veelkord, et auto peab inult arvama, et uks on lukus. Arvesta, et kui CAN on maas, siis ei pruugi sa uksest sisse saada.
10. CAN-B paarisjuhtmed on tähistatud ühelt poolt triibuga. Vanematel autodel on pruunid juhtmed, millel musta triibuga on peamoodulid, näiteks SAM või kesklukk. Punase triibuga on kõik alamoodulid. Uuematel vähe keerulisem, värve on erinevaid, näiteks roheline, mis on vanematel hoopiski mootori CAN.
11. Triibuga juhe on CAN-B High signaal, ehk kõrge signaal. Ilma triibuta on CAN-B Low signaal.
12. Kui auto ei ole ärkvel, siis CAN B High signaal (triibuga) on unereziimil ca 0,2V ja Can B Low signaal ca 4,7-4,9V
13. Kontrolli üle kõik CAN pistiku pinged ja näed, mis on ärkel ja mis moodulid magavad. Kui mõnes pistikus on kapitaalselt vastupidi (minul oli pärast luku errorit SAM mooduli high ja low tagurpidi, kuna low oli surnud ning Wake up kivi väljund ei lülitanud CAN toite transistoreid).
14. Ära kiirusta ja võta aega. peale aku ühendamist võib minna 15-20 minutit, kui kõik tudule lähevad. Kui mõni moodul poole tunni möödudes ei ole unereziimil, siis see võib põhjustada müstilise aku tühjenemise.
15. Kui signaali pinged pole unereziimil õiged (on näiteks 0 - siis on lühis või CAN B high on üle3,5V, siis vastav moodul on pekkis).
16. Ava uks. Peavad käivituma laetulede moodul ja mõnedel mudelitel ka istme või akna moodulid
17. Kontrolli üle, mis moodulid ärkasid.
18. Ärkvel moodulite CAN-B signaalid on järgmised. CAN B Low 2,8-3,2V ja CAN B High 1,8-2,4V. Jah Low on kõrgema pingega kui High. See tekitas ka minul alguses totaalse segaduse.
19. Keera süüde 2 astmesse (ei käivita). Nüüd peavad olema kõik moodulid ärkvel. Kontrolli üle. Kui pinged erinevad kapitaalselt (on madalam - kere leke, kõrgem + leke või pekkis moodul).
20. Süüde välja, aku klemm maha. Oota 15 minutit ja lappa kõik terved moodulid tagasi.
21. Rikkega moodul jäta ühendamata, kuna võib vigastada teise mooduli, nagu minul oli.
22. Võid aku klemmi tagasi panna. Häälesta aknad, istmed jms. ning sõida.
23. Rikke tuvastamisega tegeled ise ja tee seda lahti ühendatud akuga.
24. Can signaali olemasolu tuvastamiseks, kui näiteks Otsillograafi pole, siis pane ca 0,1yf kondekas testri vahele, see laseb impulsssignaali läbi, kui tester näitab pingeks 0, järelikult andmevahetus puudub.

Juhin tähelepanu, et kõik kirjeldatud pinged on W208 ja ilmselt ka W210 CAN B pinged. Muudel markidel võivad need erineda, aga põhimõte on sama.
Võite julgelt kodus järele proovida!

Diagnostikaseadet otsin siiski ikka veel.

Foto SAM mooduli ärkamissüsteemist
https://photos.google.com/photo/AF1QipNm...RB1O0p6CiE
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Soovitage palun sildade reg. kohta. Guess 6 6,532 17-11-2011, 01:38 PM
Viimane postitus: zeka
  K: Soovitage, kus Mersut keevitada (Tallinnas)? voolavvesi 2 3,453 15-04-2010, 09:35 AM
Viimane postitus: Taavi
  soovitage remonditöökoda reneW211 2 3,373 12-08-2009, 12:55 PM
Viimane postitus: indrek
  Piduriketas kõver! Soovitage treimiskohti?! Sulo 15 7,793 04-01-2008, 11:27 PM
Viimane postitus: python
  Soovitage summutiremonti indrek 6 4,539 22-03-2006, 05:42 PM
Viimane postitus: racy



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne