Postitused: 3
Teemad: 2
Liitus: May 2011
Maine:
0
Sai proovitud uut Audru ringrada MB 190 3,2-ga, ringrada ja auto sobisid, 2 ringil ilmnesid vead millest kõik rääkisid aga ei tahtnud nagu kiuste uskuda ennem kui ise kogenud.Pidurite kadumine oli mingil määral ette teada aga ei teadnud ei uskund et see nii kähku juhtub. Huvitav kogemus oli ja tulid ka kõik asjad ja vead ilmsiks mida ei oskand arvata.Huvitav on see et vead on vaid auto sedes mitte autos kinni.
Postitused: 393
Teemad: 42
Liitus: Dec 2005
Maine:
3
(01-10-2012, 07:36 PM)aadukas81 Kirjutas: Sai proovitud uut Audru ringrada MB 190 3,2-ga, ringrada ja auto sobisid, 2 ringil ilmnesid vead millest kõik rääkisid aga ei tahtnud nagu kiuste uskuda ennem kui ise kogenud.Pidurite kadumine oli mingil määral ette teada aga ei teadnud ei uskund et see nii kähku juhtub. Huvitav kogemus oli ja tulid ka kõik asjad ja vead ilmsiks mida ei oskand arvata.Huvitav on see et vead on vaid auto sedes mitte autos kinni. Isegi Tehnikamaailmas ei ole nii huvitavat ja üksikasjaliku artiklit leidnud....
Postitused: 214
Teemad: 26
Liitus: Jan 2011
Maine:
2
Tõsiselt huvitav artikkel tõesti.
Postitused: 393
Teemad: 42
Liitus: Dec 2005
Maine:
3
(01-10-2012, 08:50 PM)aadukas81 Kirjutas: (01-10-2012, 07:36 PM)aadukas81 Kirjutas: Sai proovitud uut Audru ringrada MB 190 3,2-ga, ringrada ja auto sobisid, 2 ringil ilmnesid vead millest kõik rääkisid aga ei tahtnud nagu kiuste uskuda ennem kui ise kogenud.Pidurite kadumine oli mingil määral ette teada aga ei teadnud ei uskund et see nii kähku juhtub. Huvitav kogemus oli ja tulid ka kõik asjad ja vead ilmsiks mida ei oskand arvata.Huvitav on see et vead on vaid auto seades mitte autos kinni.Super hästi juhitav ka märja ilmaga kui on piisavalt krutskeid täis juhid sangas, 3 käik kurvides ja pisike gaasi tallamine ja auto oli nagu drifti aqparaat hetkega,isegi kõige kiiremas kurvis tundus endalegi uskumatuna kuna pole eales nii proovind ja eriti mitte sellistel kiirustel.Ainus mis oli sellise sõidu kogemus et kui pidurit näpid ja auto muutub alajuhitavaks tõi olukorrast välja aind gaasi lisamine , ehk siis kui läks käest ära pidurdades said gaasi lisades lihtsalt auto oma kontrolli alla kasvõi külg ees.Elamus ja kogemus oli viimase peal ja see ei jää kindlasti viimaseks korraks, autol tuleb teha muudatused millest on olnud juttu aga nagu ikka ei usu ju ennem kui omal nahal kogend. praegu aind 160+ kw plaanis aga 400+ kw. Numbrid saab lihtsalt kätte aga aparaat peab ka toimima. mitte aind sirgelt sõites vaid ka kurvides. Ja see kordne Opentrack kinnitas ka seda. noh 3,2l ja 162kw... nii väga lihtsalt sa sealt 400 ja pluss kätte ei saa,noh saad kui raha kuhjaga .... siis saab jah lihtsalt.....
Postitused: 632
Teemad: 46
Liitus: Dec 2005
Maine:
0
Ma alustaks piduritest, vedrustusest ja rehvidest, esialgu on see kW sellisel kergel autol piisav.
Üks pilt ka, muidu kes kohal polnud ei saa võibolla aru millest ja kellest jutt
Postitused: 393
Teemad: 42
Liitus: Dec 2005
Maine:
3
tänavasõiduks mõeldud autoga polegi võimalik ringil sõita kui kiirused lähevad juba 150km/h ja edasi...... teame juba omadest kogemustest ,et piduripedaal on peale esimest ringi nagu "lambajalg" ,temperatuuri seiier 120C peal........hüdrotõukurite klõbin ülekuumenenud mootorist jne jne.....
sellest tulebki vahe.....sellest siis tulebki vahe mis on mõeldud tänavale ja mis rinkale...
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
01-10-2012, 10:33 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-10-2012, 10:39 PM ja muutjaks oli hents99.)
Päris lahe oli rajal olla, isegi sellesamuse mu vana mersuga.
Olematu vedrustuse ja olematute rehvidega ei jäänud vähemalt viimaseks.
Eks juht sõitis ka suht-koht esimest korda ringrada, minu arvates väga hästi, oleks tehnika veidi asjakohasem, st rajaseades.
Mootor nagu pidigi, kestis väga hästi, temperatuur üle 94-95-kraadi vist ei läinudki. Sellise mootori iseloomulik käitumine. Õli temperatuuri kahjuks ei olnud võimalik mõõta/jälgida.
Tulevikuplaanidest niipalju, et tutikas Holset HX52 turbo on riiulis olemas, samamoodi Getrag 275 ehk 16V alt pärit dog-leg kast ka.
Vedrustusega peab pead vaevama päris tõsiselt, sest autoga peab saama sõita talvel piikidega jäärajal, soojemal ajal kruusarehvidega rallil ja korraliku poolslikiga (või täisslikiga, seda näitab aeg ja tahe) ringrajal.
Ehk äkki on võimalik saada 3-in-1, aga elame-näeme.
Piduritega saab hakkama.
Ühesõnaga pessimistlikkusele (va python, kes ka ise oleks võind MB`ga rajal olla ) midagi vastu ka.
Siiamaani vist polegi keegi sarnases konfis (standard olemisega kutsikas va mootor) kutsikaga ringrajal või üldse rajal käinud/olnud.
Kahju, et üldiselt eriti hästi asjast ei arvata, aga mis teha.....kolitakse mujale, kus on toetavam seltskond.....olen ka isiklikult seda mõelnud teha, sest tundub, et kõik, mis kirjutada, on asjata vaev. Võibolla polegi meil miskit asjalikku teistele pakkuda....
Postitused: 506
Teemad: 46
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
(01-10-2012, 10:33 PM)hents99 Kirjutas: Päris lahe oli rajal olla, isegi sellesamuse mu vana mersuga.
Olematu vedrustuse ja olematute rehvidega ei jäänud vähemalt viimaseks.
Eks juht sõitis ka suht-koht esimest korda ringrada, minu arvates väga hästi, oleks tehnika veidi asjakohasem, st rajaseades.
Mootor nagu pidigi, kestis väga hästi, temperatuur üle 94-95-kraadi vist ei läinudki. Sellise mootori iseloomulik käitumine. Õli temperatuuri kahjuks ei olnud võimalik mõõta/jälgida.
Tulevikuplaanidest niipalju, et tutikas Holset HX52 turbo on riiulis olemas, samamoodi Getrag 275 ehk 16V alt pärit dog-leg kast ka.
Vedrustusega peab pead vaevama päris tõsiselt, sest autoga peab saama sõita talvel piikidega jäärajal, soojemal ajal kruusarehvidega rallil ja korraliku poolslikiga (või täisslikiga, seda näitab aeg ja tahe) ringrajal.
Ehk äkki on võimalik saada 3-in-1, aga elame-näeme.
Piduritega saab hakkama.
Ühesõnaga pessimistlikkusele (va python, kes ka ise oleks võind MB`ga rajal olla ) midagi vastu ka.
Siiamaani vist polegi keegi sarnases konfis (standard olemisega kutsikas va mootor) kutsikaga ringrajal või üldse rajal käinud/olnud.
Kahju, et üldiselt eriti hästi asjast ei arvata, aga mis teha.....kolitakse mujale, kus on toetavam seltskond.....olen ka isiklikult seda mõelnud teha, sest tundub, et kõik, mis kirjutada, on asjata vaev. Võibolla polegi meil miskit asjalikku teistele pakkuda....
Kuidas võtta , ma saan aru Hents Sinust - jääb kripeldama kui keegi ei torma kohe õhinal esimest postitust kiitma-arendama , kuna ise olid seal ja kogetu -nähtu on alati enam kui texti panna saaks . Teisalt Saan ka Ermost suurepäraselt aru , kui oled saanud sellise koguse adrenaliini ( mida kutsikas + Audru ringrada pakkuda saab , olen kogenud ) kuid suudad selle kogu emotsiooni kirjutada tagasihoidlikult kolme reaga foorumisse siis - usun see on ju rohkemat väärt , kas pole
... kokkuvõte - pole kellegil vaja kedagi maha teha ega ka kuskile kolida - olge head , nähke pisut vaeva ja proovige oma läbielatut pisut rohkem kommenteerida ja ärge kartke foorumlaste kommentaare - võib vaid öelda tehke järgi ja tehke paremini
Ma ise samuti oleks ehk nii mõnelgi sõidul hea meelega osalenud - kuid tehnilised pisiasjad on seda pisut seganud , eksju Hents
Igal omad lood , seega ma ootaks rohkem pilte ja läbielatud hetki ning ka rohkem iseloomustusi sellest uuest rajast , usun järgmisel aastal ehk saan samuti osa võtta oma tagasihoidlikul moel Audrul toimuvast .
"Mercedes и в Африке Mercedes"
Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Minu arust ülikõva, kahju et ise ei saanud juures olla, teemast veits mööda aga nägin seda kutsikat vist eile valgas ringi vuramas.
Naftapress.
Postitused: 8,219
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(01-10-2012, 10:33 PM)hents99 Kirjutas: Päris lahe oli rajal olla, isegi sellesamuse mu vana mersuga.
...
Täitsa usun. Uus ring võib raskemale autole päris kenasti sobida.
Mis ürituse raames sõitsite? OpenTrack?
Aega ka saite?
(01-10-2012, 10:33 PM)hents99 Kirjutas: Kahju, et üldiselt eriti hästi asjast ei arvata, aga mis teha.....kolitakse mujale, kus on toetavam seltskond.....olen ka isiklikult seda mõelnud teha, sest tundub, et kõik, mis kirjutada, on asjata vaev. Võibolla polegi meil miskit asjalikku teistele pakkuda....
Oot, mis mõttes ei arvata? Riisisööjate seltskonnas? Sealt ei olegi oodata mõistmist MBga sõitjale. Meie foorumis ei ole nagu märganud lollikssõimamist...
Sinu heas mõttes haiged tegemised on väärt lugemine. Sina ju vaevud oma tegemisest kirjutama - enamus ei vaevu.
Mis aga vedrustust puutub, siis mul on kuri kahtlus, et nii asfaldi- kui krossirajal võrdselt hästi töötava vedrustuse pead ise välja mõtlema Liig erinevad on nõudmised.
Või soetate kaks komplekti vedrusid-amorte
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Jah, jõudsin ka sinnani, et kruusa/jääraja komplekt ei sobi kuidagi rinkale.
Oleks mingi coil-overi variant, siis veel, aga seda ei hakka küll aretama. Pigem ikka 2 komplekti vedrustust.
OpenTrack
1:46.589 oli ajaks
Postitused: 444
Teemad: 12
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
Ootan huviga selle projekti kajastamist foorumis. Huvitab mind seetõttu, et tagaveoline turbotatakse ning hakatakse kruusa- ja jäärada sõitma. Tean, et on põhjuseid miks tagaveolisi ralliautosi meil ei turbotata. Seega ootan huviga kuidas see asi toimib ning äkki avaneb ka võimalus kunagi ise sellisega proovisõitu teha.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Eks üheks põhiprobleemiks on see, et sõita turbotatud autoga kusagil võistlusel, ei ole lubatud.
Või miski muu?
Postitused: 8,219
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(03-10-2012, 01:42 PM)hents99 Kirjutas: Eks üheks põhiprobleemiks on see, et sõita turbotatud autoga kusagil võistlusel, ei ole lubatud.
Või miski muu?
Emm, keelatud ju ei ole . Aga satud kangemasse klassi ja ise ei taha
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Kas just "kangem" klass, aga nö vabaklass või selline, kus õieti arvestust pole. St sõidad oma lõbuks.
Tegelt täpselt ei tea, aga olen kuulnud.
Mingid rahvasprindid jäävad valikuks.
Postitused: 444
Teemad: 12
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
03-10-2012, 02:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-10-2012, 02:37 PM ja muutjaks oli kuld.)
(03-10-2012, 01:42 PM)hents99 Kirjutas: Eks üheks põhiprobleemiks on see, et sõita turbotatud autoga kusagil võistlusel, ei ole lubatud.
Või miski muu?
Autoralli EMV ja KV on olemas klass E11, mis on alates 2000cm3 ning turboautod. Selles klassis sõidavadki hetkel ainult tagaveolised ning BMW-d. Aegajalt satub sinna klassi ka muud marki sõidukeid.
Probleem on selles, et turbo tuleb tööle saada nagu sõidaksid vabalt hingavaga. Kuna palju on sõitmist piduri ja gaasiga koos mängides siis ei tohi olla nt. turbo viivitust, rõhulangust peab olema ühtlane töötamine erinevatel pööretel jne. Kindlasti ei tohiks olla, et turbo tuleks niimoodi järgi nagu lööks keegi puuhaluga järsku vastu pead.
nt. Meil on legend käikude järgi ning kuna meil on käigud suhteliselt pikad siis ühe käigu tööpiirkond on suur, e. ühe käigu tööpiirkonda jääb üsna erineva raadiusega kurve, lisaks muutuvate kurviraadiustega kurve. Seega on auto mootoripöörete vahemaa ühel käigul ka pikk. Seetõttu peab mootorijõud olema ühtlane kogu selle käigu ja pöörete ajal.
Seal on veel omad probleemid mida kirjeldada on raske, nagu emotsioonide kirjeldaminegi.
Kuna te seda plaanite teha siis ootangi huviga kuidas asi töötama hakkab. Ning kes teab, vb turbotame oma võistlusmasina ka ära.
Lubatud autod on FIA rühmade N, A, R ning EAL-i E-rühma (sh veoautod) tingimuste kohased
ralliautod.
EAL ralliautode klasside tähistus:
1. N1 N kuni 1400 cm3, R1A
2. N2 N 1400 – 1600 cm3, R1B
3. N3 N 1600 – 2000 cm3
4. N4 N üle 2000 cm3, Super2000 Rally, R4
5. A5 A kuni 1400 cm3
6. A6 A 1400 - 1600 cm3, Super1600 Rally, R2B
7. A7 A 1600 - 2000 cm3, R2C, R3C, R3T, R3D
8. A8 A üle 2000 cm3, WRC, S2000 1600 cm3 turbo
9. E9 E kuni 1600 cm3
10. E10 E 1600 kuni 2000 cm3
11. E11 E üle 2000 cm3 ja ülelaadimisega, kaherattaveoga
12. E12 aegunud homologeeringuga nelikveolised
13. E13 veoautod GAZ
Postitused: 8,219
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(03-10-2012, 02:29 PM)kuld Kirjutas: ...
Probleem on selles, et turbo tuleb tööle saada nagu sõidaksid vabalt hingavaga. Kuna palju on sõitmist piduri ja gaasiga koos mängides siis ei tohi olla nt. turbo viivitust, rõhulangust peab olema ühtlane töötamine erinevatel pööretel jne. Kindlasti ei tohiks olla, et turbo tuleks niimoodi järgi nagu lööks keegi puuhaluga järsku vastu pead.
nt. Meil on legend käikude järgi ning kuna meil on käigud suhteliselt pikad siis ühe käigu tööpiirkond on suur, e. ühe käigu tööpiirkonda jääb üsna erineva raadiusega kurve, lisaks muutuvate kurviraadiustega kurve. Seega on auto mootoripöörete vahemaa ühel käigul ka pikk. Seetõttu peab mootorijõud olema ühtlane kogu selle käigu ja pöörete ajal.
Seal on veel omad probleemid mida kirjeldada on raske, nagu emotsioonide kirjeldaminegi.
Kuna te seda plaanite teha siis ootangi huviga kuidas asi töötama hakkab. Ning kes teab, vb turbotame oma võistlusmasina ka ära.
Või õpite sõitma konkreetse turbomootori eripärade järgi. Mis kohe kindlasti ei ole lihtne ülesanne, eriti pudedamal pinnal...
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Ega tegelikult see M104 mootor on ka nagu turbokas. Enne 3000rpm ei juhtu suurt midagi, pärast 3000rpm tulekski nagu turbo järgi. Paljud turbomootoriga mittekursis olevad inimesed ongi aru saanud, et autol on turbo
Mingil määral annab sisselaske nuka ajastusega siluda, aga vaid natuke.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
No siis tuleb ikkagi proovida nukkvõllide vahetust. Ehk jääb seal üleval pool ka elu kestma. Mingi aeg peab dünosse minema praeguse seadega ja siis vahetan nukad ära ja uuesti.
Hetkel õnneks suht vaba voli düno kasutusega.
Postitused: 3,640
Teemad: 412
Liitus: Nov 2005
Maine:
19
Paar õhtut võiks ka võtta õigekeele harjutamiseks, ikka jubedate kirjavigadega see tekst siia ilmunud.
" The Best Or Nothing" Mercedes-Benz
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
|