22-03-2012, 10:53 PM
Nonii tervitused foorumirahvas. Otsustasin ka teha oma Mercedes-Benz 190´st teema siia, et puhtalt juba ise enda tegemistega järjel olla ja neid meeles pidada.
Nimelt sai siis soetatud esimene enda nimel auto ja selleks osutuski just selline kutsikas, põhjuseks - töökindlus, mugavus, vähene kütusekulu, odav remontida. Teades auto ajalugu ja peremeest ennast, oli tehing mõeldud ja tehtud.. Kuna eelnevalt nii 2 aastat tagasi sai tartust isaga ostetud üks teine samasugune kutsikas, siis võlus see mind juba tol korral. Järgmisena juba soetasime varuosade eesmärgil ühe 2,0 bensiini mootoriga isendi, kuid tuli välja, et tollelt vaja läinud juppe tegelikuses vaja ei läinudki ja seisma ta jäigi ja maha ta müüdud sai.. tegelikuses nüüdseks kahetsen. Väike pisik jäi külge ka eelmises koolis tegutsenud ajaloo õpetaja Marteni Mercedes-Benzi entusiastlikusest ja armastusest nende vastu.. Peaks ka temal siin foorumis kasutaja olema. Ja nüüd asun siis oma esimese auto juurde.
Kõigepealt paneks kirja üldiseid andmeid:
Mark: Mercedes-Benz
Tüüp/mudel: w201, 190
Mootor: 2,0D 53kw.
Aasta: 1987
Värvus: Valge
Läbisõit: ostu hetkel 403700 km.
Uksi: 5
Istekohti: 5
Tühimass: 1150
Täismass 1650
Kandevõime 500kg
Nüüd aga tähtsama juurde, mis auto juures tehtud ning mis veel vaja teha. Lisan autost kaks halvema poolset pildikest, üks päev pesen auto puhtaks ning seejärel tuleb korralik fotosessioon.
Auto kerega lood siis sellised, et tegu on üsnagi viisaka kerega, roostet ja iluvigu küll siin-seal leidub, kuid mitte midagi hullu. Põhja alt autot uurides tekkis lausa väga hea meel, kuidas saab nii vana auto nii ilus veel põhja alt olla. Piduritorud jms.. laitmatult korralikud, mitte rooste täppi kah mitte, rääkimata põhja plekist endast.
Tegemist vajavad ja planeeritavad asjad auto kallal:
1.Ära kaotada esialgu roostesed kohad (suvel kerged plaanid kere täielikule korrastamisele ja värvimisele.. kuid seda veel peab kaaluma.)
2.Lume täielikul kadumisel teha korralik väline pesu ja põhja pesu.
3.Sisu välja võtta ja survepesuriga puhtaks.
4.Paigaldada uued või korralikud esituled, kuna praegustel reflektorid viletsas olukorras.
5.Pagasi ruumis olevad puuduvad detailid juurde muretseda ja paigaldada.
6.Armatuuris läbi olevad pirnid vahetada tervete vastu.
7.Eemaldada vaakumi probleem, mille tõttu auto ei jää seisma vahel.
8.Vahetada stabilisaatorivarda puksid, rooliots ning tagasillas mõningad puksid.
9.Raha saabumisel suveks rehvid ja veljed.
10.Poleerida eesmine märk.
11. Vahetada käigukangi ümbert kumm ning luitunud puitosa.
12.Õli vahetus mootoris ja käigukastis.
13.Paigaldada korralik antenn, vana ära murtud.
14.Soojendusastmete lüliti korrastada.
Tööd ikka jagub auto kallal.. kuid ehitan enda jaoks ja miks mitte sellest kõigest rõõmu tunda.
Tehtud tööd:
1.Paigaldatud sportrool, sest originaal rooliga ei mahtunud väga jalgevahel keerama.
2.Paigaldatud uus käsipiduri süsteem (trossid, klotsid, vedrud).
3.Vahetatud keskmine kardaani tugilaager ja kummist osa selle ümber.
4.Vahetatud esimene kummipuhver kardaanil.
5.Läbi pirnid asendatud tervetega auto tuledes.
6.Vahetatud vasak tagumine piduri suport, mis oli mõraga.
7.Teostatud diffris õli vahetus.
8.Autot seest puhastatud veidi ja kasitud.
9.Tagauks lukust lahti tehtud ja lukustus probleem lahendatud.
10. Paigaldatud korralikum helisüsteem, mida ka kuulata kannatab.
Ning eelmise omaniku just äsja vahetatud asjad:
1.Uus summuti otsast lõpuni.
2.Uus esiklaas.
3.Uus spidomeetritross.
Vaatate kindlasti auto läbisõitu.. nagu teadagi on Mercedes-Benz üks mootor, kolm tema enda keret. Ülevaatuse läbis ka auto puhtalt ja öeldi, et nii hea mootoriga sellist mersut pole ammu nähtud, mis on ka kergeks üllatuseks. Mootor ise on ka selle 2,0 diisli kohta üsna ergas, võrreldes teistega, millega sõita olen saanud aga eks ta paras vanurite auto on siiski. Minule oma esimeseks ametlikuks autoks igatahes on teda küll ja veel.
Autot plaanin hoida korralikult, "tuunimine" ja muu selline ei huvita. Plaanin autoga ökonoomselt liikuda ning hoida teda enda valdustes 2 aastat veel ma usun, siis hakkan juba uuema mudeli peale vaatama. Loodan, et too masin teenib mind korralikult.
Igatahes hakkan vaikselt lahendama probleemseid sõlmesid ja likvideerima vigu, mis kirja olen pannud. Kindlasti on elementaarseid vahetust vajavaid asju veel, nagu näiteks õhufilter jms. Kõike kajastan oma postitustes ja vaatame, kui korda me ta saame.
Praeguseks igatahes lõpetan, head lugemist teile Mercedes-Benz sõbrad ja kena Kevadet ! : )
Nimelt sai siis soetatud esimene enda nimel auto ja selleks osutuski just selline kutsikas, põhjuseks - töökindlus, mugavus, vähene kütusekulu, odav remontida. Teades auto ajalugu ja peremeest ennast, oli tehing mõeldud ja tehtud.. Kuna eelnevalt nii 2 aastat tagasi sai tartust isaga ostetud üks teine samasugune kutsikas, siis võlus see mind juba tol korral. Järgmisena juba soetasime varuosade eesmärgil ühe 2,0 bensiini mootoriga isendi, kuid tuli välja, et tollelt vaja läinud juppe tegelikuses vaja ei läinudki ja seisma ta jäigi ja maha ta müüdud sai.. tegelikuses nüüdseks kahetsen. Väike pisik jäi külge ka eelmises koolis tegutsenud ajaloo õpetaja Marteni Mercedes-Benzi entusiastlikusest ja armastusest nende vastu.. Peaks ka temal siin foorumis kasutaja olema. Ja nüüd asun siis oma esimese auto juurde.
Kõigepealt paneks kirja üldiseid andmeid:
Mark: Mercedes-Benz
Tüüp/mudel: w201, 190
Mootor: 2,0D 53kw.
Aasta: 1987
Värvus: Valge
Läbisõit: ostu hetkel 403700 km.
Uksi: 5
Istekohti: 5
Tühimass: 1150
Täismass 1650
Kandevõime 500kg
Nüüd aga tähtsama juurde, mis auto juures tehtud ning mis veel vaja teha. Lisan autost kaks halvema poolset pildikest, üks päev pesen auto puhtaks ning seejärel tuleb korralik fotosessioon.
Auto kerega lood siis sellised, et tegu on üsnagi viisaka kerega, roostet ja iluvigu küll siin-seal leidub, kuid mitte midagi hullu. Põhja alt autot uurides tekkis lausa väga hea meel, kuidas saab nii vana auto nii ilus veel põhja alt olla. Piduritorud jms.. laitmatult korralikud, mitte rooste täppi kah mitte, rääkimata põhja plekist endast.
Tegemist vajavad ja planeeritavad asjad auto kallal:
1.Ära kaotada esialgu roostesed kohad (suvel kerged plaanid kere täielikule korrastamisele ja värvimisele.. kuid seda veel peab kaaluma.)
2.Lume täielikul kadumisel teha korralik väline pesu ja põhja pesu.
3.Sisu välja võtta ja survepesuriga puhtaks.
4.Paigaldada uued või korralikud esituled, kuna praegustel reflektorid viletsas olukorras.
5.Pagasi ruumis olevad puuduvad detailid juurde muretseda ja paigaldada.
6.Armatuuris läbi olevad pirnid vahetada tervete vastu.
7.Eemaldada vaakumi probleem, mille tõttu auto ei jää seisma vahel.
8.Vahetada stabilisaatorivarda puksid, rooliots ning tagasillas mõningad puksid.
9.Raha saabumisel suveks rehvid ja veljed.
10.Poleerida eesmine märk.
11. Vahetada käigukangi ümbert kumm ning luitunud puitosa.
12.Õli vahetus mootoris ja käigukastis.
13.Paigaldada korralik antenn, vana ära murtud.
14.Soojendusastmete lüliti korrastada.
Tööd ikka jagub auto kallal.. kuid ehitan enda jaoks ja miks mitte sellest kõigest rõõmu tunda.
Tehtud tööd:
1.Paigaldatud sportrool, sest originaal rooliga ei mahtunud väga jalgevahel keerama.
2.Paigaldatud uus käsipiduri süsteem (trossid, klotsid, vedrud).
3.Vahetatud keskmine kardaani tugilaager ja kummist osa selle ümber.
4.Vahetatud esimene kummipuhver kardaanil.
5.Läbi pirnid asendatud tervetega auto tuledes.
6.Vahetatud vasak tagumine piduri suport, mis oli mõraga.
7.Teostatud diffris õli vahetus.
8.Autot seest puhastatud veidi ja kasitud.
9.Tagauks lukust lahti tehtud ja lukustus probleem lahendatud.
10. Paigaldatud korralikum helisüsteem, mida ka kuulata kannatab.
Ning eelmise omaniku just äsja vahetatud asjad:
1.Uus summuti otsast lõpuni.
2.Uus esiklaas.
3.Uus spidomeetritross.
Vaatate kindlasti auto läbisõitu.. nagu teadagi on Mercedes-Benz üks mootor, kolm tema enda keret. Ülevaatuse läbis ka auto puhtalt ja öeldi, et nii hea mootoriga sellist mersut pole ammu nähtud, mis on ka kergeks üllatuseks. Mootor ise on ka selle 2,0 diisli kohta üsna ergas, võrreldes teistega, millega sõita olen saanud aga eks ta paras vanurite auto on siiski. Minule oma esimeseks ametlikuks autoks igatahes on teda küll ja veel.
Autot plaanin hoida korralikult, "tuunimine" ja muu selline ei huvita. Plaanin autoga ökonoomselt liikuda ning hoida teda enda valdustes 2 aastat veel ma usun, siis hakkan juba uuema mudeli peale vaatama. Loodan, et too masin teenib mind korralikult.
Igatahes hakkan vaikselt lahendama probleemseid sõlmesid ja likvideerima vigu, mis kirja olen pannud. Kindlasti on elementaarseid vahetust vajavaid asju veel, nagu näiteks õhufilter jms. Kõike kajastan oma postitustes ja vaatame, kui korda me ta saame.
Praeguseks igatahes lõpetan, head lugemist teile Mercedes-Benz sõbrad ja kena Kevadet ! : )