Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
MB w201, 2,0D, 53kw, 1987 - JuhanParm - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Huviliste autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Teema: MB w201, 2,0D, 53kw, 1987 - JuhanParm (/showthread.php?tid=26599)



MB w201, 2,0D, 53kw, 1987 - JuhanParm - JuhanParm - 22-03-2012

Nonii tervitused foorumirahvas. Otsustasin ka teha oma Mercedes-Benz 190´st teema siia, et puhtalt juba ise enda tegemistega järjel olla ja neid meeles pidada.

Nimelt sai siis soetatud esimene enda nimel auto ja selleks osutuski just selline kutsikas, põhjuseks - töökindlus, mugavus, vähene kütusekulu, odav remontida. Teades auto ajalugu ja peremeest ennast, oli tehing mõeldud ja tehtud.. Kuna eelnevalt nii 2 aastat tagasi sai tartust isaga ostetud üks teine samasugune kutsikas, siis võlus see mind juba tol korral. Järgmisena juba soetasime varuosade eesmärgil ühe 2,0 bensiini mootoriga isendi, kuid tuli välja, et tollelt vaja läinud juppe tegelikuses vaja ei läinudki ja seisma ta jäigi ja maha ta müüdud sai.. tegelikuses nüüdseks kahetsen. Väike pisik jäi külge ka eelmises koolis tegutsenud ajaloo õpetaja Marteni Mercedes-Benzi entusiastlikusest ja armastusest nende vastu.. Peaks ka temal siin foorumis kasutaja olema. Ja nüüd asun siis oma esimese auto juurde.

Kõigepealt paneks kirja üldiseid andmeid:
Mark: Mercedes-Benz
Tüüp/mudel: w201, 190
Mootor: 2,0D 53kw.
Aasta: 1987
Värvus: Valge
Läbisõit: ostu hetkel 403700 km.
Uksi: 5
Istekohti: 5
Tühimass: 1150
Täismass 1650
Kandevõime 500kg

Nüüd aga tähtsama juurde, mis auto juures tehtud ning mis veel vaja teha. Lisan autost kaks halvema poolset pildikest, üks päev pesen auto puhtaks ning seejärel tuleb korralik fotosessioon.

[Pilt: MERSU_003.JPG]
[Pilt: MERSU_005.JPG]

Auto kerega lood siis sellised, et tegu on üsnagi viisaka kerega, roostet ja iluvigu küll siin-seal leidub, kuid mitte midagi hullu. Põhja alt autot uurides tekkis lausa väga hea meel, kuidas saab nii vana auto nii ilus veel põhja alt olla. Piduritorud jms.. laitmatult korralikud, mitte rooste täppi kah mitte, rääkimata põhja plekist endast.

Tegemist vajavad ja planeeritavad asjad auto kallal:
1.Ära kaotada esialgu roostesed kohad (suvel kerged plaanid kere täielikule korrastamisele ja värvimisele.. kuid seda veel peab kaaluma.)
2.Lume täielikul kadumisel teha korralik väline pesu ja põhja pesu.
3.Sisu välja võtta ja survepesuriga puhtaks.
4.Paigaldada uued või korralikud esituled, kuna praegustel reflektorid viletsas olukorras.
5.Pagasi ruumis olevad puuduvad detailid juurde muretseda ja paigaldada.
6.Armatuuris läbi olevad pirnid vahetada tervete vastu.
7.Eemaldada vaakumi probleem, mille tõttu auto ei jää seisma vahel.
8.Vahetada stabilisaatorivarda puksid, rooliots ning tagasillas mõningad puksid.
9.Raha saabumisel suveks rehvid ja veljed.
10.Poleerida eesmine märk.
11. Vahetada käigukangi ümbert kumm ning luitunud puitosa.
12.Õli vahetus mootoris ja käigukastis.
13.Paigaldada korralik antenn, vana ära murtud.
14.Soojendusastmete lüliti korrastada.

Tööd ikka jagub auto kallal.. kuid ehitan enda jaoks ja miks mitte sellest kõigest rõõmu tunda. Icon_razz

Tehtud tööd:
1.Paigaldatud sportrool, sest originaal rooliga ei mahtunud väga jalgevahel keerama.
2.Paigaldatud uus käsipiduri süsteem (trossid, klotsid, vedrud).
3.Vahetatud keskmine kardaani tugilaager ja kummist osa selle ümber.
4.Vahetatud esimene kummipuhver kardaanil.
5.Läbi pirnid asendatud tervetega auto tuledes.
6.Vahetatud vasak tagumine piduri suport, mis oli mõraga.
7.Teostatud diffris õli vahetus.
8.Autot seest puhastatud veidi ja kasitud.
9.Tagauks lukust lahti tehtud ja lukustus probleem lahendatud.
10. Paigaldatud korralikum helisüsteem, mida ka kuulata kannatab.

Ning eelmise omaniku just äsja vahetatud asjad:
1.Uus summuti otsast lõpuni.
2.Uus esiklaas.
3.Uus spidomeetritross.

[Pilt: MERSU_004.JPG]

Vaatate kindlasti auto läbisõitu.. nagu teadagi on Mercedes-Benz üks mootor, kolm tema enda keret. Ülevaatuse läbis ka auto puhtalt ja öeldi, et nii hea mootoriga sellist mersut pole ammu nähtud, mis on ka kergeks üllatuseks. Mootor ise on ka selle 2,0 diisli kohta üsna ergas, võrreldes teistega, millega sõita olen saanud aga eks ta paras vanurite auto on siiski. Minule oma esimeseks ametlikuks autoks igatahes on teda küll ja veel.

Autot plaanin hoida korralikult, "tuunimine" ja muu selline ei huvita. Plaanin autoga ökonoomselt liikuda ning hoida teda enda valdustes 2 aastat veel ma usun, siis hakkan juba uuema mudeli peale vaatama. Loodan, et too masin teenib mind korralikult.

Igatahes hakkan vaikselt lahendama probleemseid sõlmesid ja likvideerima vigu, mis kirja olen pannud. Kindlasti on elementaarseid vahetust vajavaid asju veel, nagu näiteks õhufilter jms. Kõike kajastan oma postitustes ja vaatame, kui korda me ta saame. Eusa_angel

Praeguseks igatahes lõpetan, head lugemist teile Mercedes-Benz sõbrad ja kena Kevadet ! : )








RE: MB w201, 2,0D, 53kw, 1987 - JuhanParm - 190 - 28-04-2012

Piltidelt tundub tõesti ilus 190, silm lausa puhkab Smile Küljeliistust allapoole võiks ka valge olla, aga see minu arvamus.

Eks rooste neid kipub närima kahjuks, soovitan vaadata ka kindlasti tagaistme alla, need kondentsi äravoolukohad ühed üsna tüüpilised kust kipub roostetama. Mul kolmel kutsikal ikka ja seesama koht olnud.

Tagaiste tundub ka päris huvitav, tagumiste peatugedega, isegi mu 93. aasta omal ei olnud neid.
Puuduvaid juppe võid minu käest küsida (tuled jms) mida enda teise valge küljest korralikke ei saa (jah, mina see, kes ostiski su bensumootoriga 190 ära)

Igaljuhul edu ja muretuid kilomeetreid!



RE: MB w201, 2,0D, 53kw, 1987 - JuhanParm - HotPapa - 29-04-2012

Lahe kui keegi ikka viitsib nende vanade masinatega tegeleda, eriti noored inimesed. Ilusam velg ja natukene madalamaks annaks jumet juurde kindlasti.


RE: MB w201, 2,0D, 53kw, 1987 - JuhanParm - JuhanParm - 18-08-2012

Oeh, olen kaua aega olnud Mercedese foorumist eemal.

Igatahes tänud heade sõnade eest. Autoga olen nüüdseks läbinud ikka päris mitu tuhat kilomeetrit ja siiani pole probleemi mitte millegagi olnud. Teen nüüd septembri kuus ka kerele veidi värskendust arvatavasti. Kaotan alumise halli osa ära, nühin roostesed kohad välja ja läheb uuesti valgeks nii nagu ta ka ette nähtud on. Hetkel päris kere värvimisega ei jõua tegeleda - pole aega lihtsalt. Mingi aeg muretsen ka uued esituled lõpuks, mis on väga viletsaks jäänud.

Ja veel teema juurde, et kasutaja 190.. need peatugedega istmed taga.. tegu peaks olema 93´nda aasta auto sisuga, mis on laitmatus korras.Smirk Võiksime isegi mingi väljasõidu teha kusagile, kui nüüd oma plaanid ära teostan, ehk siis kergelt madaldada ja tahaks alla leida laiendatud plekkveljed aga ei tea kas lasen nad teha või on kellelgi isegi üle laiendatud variante? Võib teada anda.Rolleyes

Sügisene väikene hooldus tuleb ka:
Uus mootoriõli
Uus käigukasti õli
Õhufilter
Õlifilter
Kütusefilter
Roolikarp tuleb ära vahetada veel, sest praeguses on imelik lõtk sees.
Vaatan üle ka igaksjuhuks kõik silla detailid
Ja siis võib edukalt talvele vastu minna!

Laen varsti ka värskemaid pilte autost.


RE: MB w201, 2,0D, 53kw, 1987 - JuhanParm - JuhanParm - 31-08-2012

Selline ta mul siis hetkel on..Rolleyes

[Pilt: MERSU23.jpg]
[Pilt: MERSU25.jpg]


RE: MB w201, 2,0D, 53kw, 1987 - JuhanParm - Werewolf - 31-08-2012

Täitsa viisakas näeb välja.

Kas viitsid äkki kapotialusest ka pilti teha. Ma pole 2.0D mootorit oma silmaga näinud ja mulle pakub huvi, milline sisselase sel on. 2.5D mootoril on väga hea sisselase suure plastkorpuse ja paneelfiltriga. Kas 2.0L on samasugune? Küsin kuna plaanis 2.3-16 sisselaset ümber teha ja äkki saaxin 2.0D korpust kasutada kuna mõlemad 4 silindrilised.


RE: MB w201, 2,0D, 53kw, 1987 - JuhanParm - jegesmesh - 31-08-2012

Sama sisselase mis 2.5D ja 3.0D.


RE: MB w201, 2,0D, 53kw, 1987 - JuhanParm - stihl - 31-08-2012

(31-08-2012, 02:55 PM)Werewolf Kirjutas: Ma pole 2.0D mootorit oma silmaga näinud ...


Ilus asi on.
Selline:

[Pilt: OM601_labiloige.jpg]




RE: MB w201, 2,0D, 53kw, 1987 - JuhanParm - Werewolf - 31-08-2012

Tõesti ilus, ei erine eriti 2.5D ja 3.0D mootorist. See õhufiltrikorpus võib isegi täitsa sobida minu idee tarvis, vaja kuskilt romulast üx selline hankida ja katsetada.


RE: MB w201, 2,0D, 53kw, 1987 - JuhanParm - JuhanParm - 11-09-2012

Oeh vabandan, ei ole jõudnud eriti foorumisse tulla eraelu kiirete kulgemiste pärast. Kuid tundub, et oled juba vastuse saanud oma küsimusele.

Aga mõtlesin siin, et panen auto müügiks üles. Tahan oma teise projekti auto lõpetada ning sellega sõitma hakata ja rahaliselt on mul koolipoisil väga raske hetkel hakkama saada teise projekti lõpetamisega ilma mersut müümata. Kahju küll on aga pole midagi parata.Smirk Kellel huvi on siis võib teha pakkumisi.

Hetkel aga Mercedes-Benz toimetab väga ilusasti igapäeva sõite tehes.


RE: MB w201, 2,0D, 53kw, 1987 - JuhanParm - Laur - 11-09-2012

Midagi ei taipa pakkuda, ütle mis tahad, siis ma huvi korral võtan ühendust.
Kas käike peab sõiduajal ise vahetama?


RE: MB w201, 2,0D, 53kw, 1987 - JuhanParm - 190 - 05-10-2012

Käikude vahetamisega peab ilmselt ikkagi ise vaeva nägema selle auto puhul.

Kas muidu auto alles? Kui, siis tuleks vaatama enda 190ga. Ostusoovi pole, aga 2.0 diiselkutsikat pole õnnestunud kunagi lähedalt näha, endal 190 mudelit 4 tk olnud ja kõik bensukad siiamaani...
Saaks arutada ka seda hõbedase 190 asja, mille projekti ma ilmselt siiski pooleli jätan ajapuuduse ja kere seisukorra tõttu. Samas doonorautoks mu uuele 190-le sobib.

Teemasse ka, kui midagi vajad oma autole, võid kirjutada mulle privaatsõnumitesse. Mul enamus asju 190-le olemas, mõnda isegi 2 või 3 Smile