Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz 220 SEB Automatic 1964a.-aavs
#21
Tee pigem uus teema, lihtsam jälgida, tundub põnev värk ka olema.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#22
Tere .

Aeg lendab,asjad juhtuvad nii on minulgi üht teist juhtunud.
Viimati sai kirjutada oma teisest,seekord Eestimaalt leitud w111-est.
Peaks tegema uue teema aga ilmselt dementsus hakkab tulema, ei oska nimelt.
Kirjutan siis esialgu vana teema alt. Ehk hiljem head inimesed aitavad uue teema luua.
Juhtunud on aga see, et mu projekt nimega w111 250 se aastast 1966 on nüüd põhimõtteliselt valmis.
Nii see algas.[Pilt: 54999-IMG_0509.JPG]
Kahjuks tööprotsessist pilte eriti ei ole.
Ma siis proovin kirjeldada etapikaupa, ehk on kellelgi kasu sellest kui midagi sarnast ehitama hakkab.
Alguses arvasin, et projekt saab olema suhteliselt lihtne.
Mis see siis ära ei ole, ennegi neid autosi keevitatud ja timmitud.
Kõigepealt w111 ja doonor juppideks ja siis muudkui ehitama.
Esimene probleem tekkis kui E-klasse oli lammutatud,ei kujutanud ette palju võib
üks auto ruumi võtta algosadena. Õnneks on garaazi all veel nii 100 ruutmeetrine
kelder,kuhu pääses küll ainult õue kaudu.Nii, et tassimist oli omajagu.
Siin tegin oma esimese vea,oleks pidanud paremini järjestama osasid.
Pilte sai küll sõlmedest teha,aga nagu hiljem selgus, kasu oli sellest vähe.
Alguses arvasin ,et jääb meelde kus mis käib, aasta hiljem aga ei mäletanud pooli asju.
Alustaksin elektrist.
Ilmselt pole paljud kasutajad näinud lisaderohket E430 elektrisüsteemi täispikkuses
garaazipõrandal maas. Sadasid juhtmeid vaadates tekkis kõva kahtlus kas saan hakkama selle instaleerimisega 40 aastat vanemasse autosse.
Lolli peaga lõikasin juhtmepundi 3-eks , et lihtsam oleks kerekonstruktsioonidest
läbi vedada, eks hiljem joodan uuesti kokku.
Hiljem olles jootnud ca. 600 juhet kokku sain aru ,suur viga.
Pärast keevitasin ikkagi kere juhtmeid arvestades ringi.
Algul arvasin ,et saan kasutada vanema auto lüliteid,aga siis avastasin ,et E-klasse
on Can süsteemiga mis tähendab seda, et iga jumala lüliti on oma mikroskeemiga
ja mingeid analooglüliteid ma kasutada ei saa.
See tähendab et kõik lülitid tuled jm. tuleb võimalikult tähhelepandamatult paigadada, sest idee oli sisu võimalikult originaalseks jätta, mis vist isegi õnnestus
Eks saab rahvas piltide järgi otsustada .
Kuna eletrividinad tulid teistesse kohtadesse,siis jätkamist hirmsat moodi.
Selleks ostsin lammutusest ühe pooliku w220 juhtmestiku juurde, mis kulus peaaegu täielikult ära. Kõiki sai ka moditud, uusi kinnitusi ehitatud jne.
Kapotialune elektri kilp sai poolitatud SAM plokk leidis koha armatuuri all,kapoti alla jäid ainult kaitsmed ja OBD.
Kellad läksid käetoe sisse sealt sai tahho ja spido juhtmetega toodud vanade kellade sisse. Spidot ei küll ei ole veel tööle saanud, tahho töötab.
Vee tembiga on on ka probleem E klassi seier liigub vastupidi kui w111-el.
Ehk saab mootori teistpidi käima ühendada,peab proovima.
Juhtmeid jootes olin muidugi üht teist valesti ühendanud.
Käigukast avariireziimis,BAS,ESP,ABS ei toiminud, jne.
Paar päeva testri,WEB etm-i ja jootekolvi seltsis tegid aga imet.
Lõpuks näitas KTS 0 viga.Siinkohal suured tänud oma vennale ja tema firmale AEROMOTORS ilma nendeta oleks see projekt veel aastaid kestnud.
Julgen soovitada varuosade puhul neid ,sest ega ma mujalt olegi midagi ostnud,aga juppe on hangitud soliidses koguses.
Muidugi vigu veel on,nimelt vahetevahel hakkab ESP lambist mõnda ratast (ilmselt tagumist )õrnalt pidurdama.ABS -i andur vigane?
Tänaseks lõpetan loodan ,et oli huvitav.
jätkub....

Vasta
#23
Tere.
Põhimõtteliselt on nüüd 66 a. w111-el 98 aasta e430 elektrisüsteem. Vanast jäi katuseluugiajam,kuna uuema ajam sisaldab vist Halli andurit ja vana katuseluuki see juhtida ei suuda. Veel jätsin bensiinitaseme süsteemi algupärase.Kõik muu juba uuema pealt.
Läbipõlenud pirni hoiatus piiksub ka, süsteem ei saa vist aru kui ksenoni asemel on halogeenid.
Või ehk on võimalik mingite takistitega mängida? Ise tean ma autoelektrist ainult juhtmete ühendamise tasemel midagi, kõik muu on tume maa.
Turvavarustusest õnnestus säilitada ainult turvavöö eelpingutid, padjad nullisin takistitega . Nüüd kustub SRS ilusti ära ja pingutid peaks töötama. Aknad liiguvad nüüd elektri jõul. Ustega oli suhteliselt lihtne, E-klasse mootoril on sama hammas kui w111 sektoril.
Natuke lõikumist , keevitamist ja süsteem toimib,klaasi piirajatega oli küll mässamist, el. mootoril on tiba rohkem jõudu kui vändal,kippus äärmistes asendites vähe üle ronima enne kui mootori välja lülitas.
Tagumiste klaasidega nii lihtsalt ei läinud. E-klassel nimelt on tagumised tõstukid trossidega ja w111-esse ei mahuks need mingi nipiga.
Sai tellida e bayst tuuningkaupa. Uued aknatõstukid on sellised polstri alla mahtuvad trossiga vidinad.
Kõik ilus,näha jääb ainult üks plastikpunn mis käib vända nuudi peale.
Kahjuks aga ei võta Mercedese el. süsteem neid hiina tõstukeid lõpuni omaks. Nupule vajutades liigub aken mingi 5 cm ja siis lülib mootori välja. Uuesti vajutades sama, niiet akna avamiseks-sulgemiseks tuleb ca.5-6 korda vajutada.
Tänu sellele jääb nüüd comfort mängust välja. Eks ma pean sellega leppima siis.
Paneks mõned pildi ka doonorist, tegu siis suht. lisaderohke 98 a. E430 T [Pilt: 27358-E430_3.JPG][Pilt: 55855-E430_2.JPG]
Juhtmekimbust nokkisin välja parktronicu,tulede nivoo,kõlarijuhtmed,el. peeglid,
keskluku IR ja veel nipet-näpet. Kõik muu on kasutuses.
Juhiistmel olen olen paar juhet valesti jootnud, niiet nüüd liigub alumine istmepadi
vähe ebaloogiliselt.
Elektri osas hakkab nüüd jutt otsa saama,paneks veel paar küsimust üles.
Kas võib nii olla et nendel tagaklaasi hiina tõstuki mootoritel on nii suur takistus, et aju arvab klaasi olevat lõppasendis ja lülib mootori välja?
Nagu ülalpool mainisin hakkab ESP vahest harva äkki ühte ratast pidurdama.
Võib see olla vigane ABS-i andur või on asi tõsisem?
Kuidas peaks ABS andurit kontrollima ?
Kas tagumise klaasisoojendus töötab analoog reziimis, või mõõdab sealgi aju midagi,nimelt w111-el ei ole sellist asja üldse olemas ja proovisin sinna ühendada
12 v soojapuhuri, aga tööle see ei hakanud?
Kuidas saaks pirni kontrolli tööle ,mul on nimelt ksenoni asemel nüüd halogeenid ?
Need on asjad millele minu mõistus peale ei hakka.
Aga nagu vanasõna ütleb kiirusele see ei mõju (välja arvatud ESP kala).

Vabandan juba ette ära, kindlasti on kirjavigu ja lauseehitus võib kummaline olla.
Olen ise ametilt kalevipoeg ja kirjutamisega puutun harva kokku, kooliski polnud võib olla kõige teravam pliiats. Loodan siiski et, on vähemalt arusaadav see minu oopus siin .
Autost niipalju , et see ei ole näituse auto, kaugel sellest .
Algul oli küll plaan teha kõik viimase peale, aga siis peaks tegemisele lisama veel nii 5-6 aastat mis mulle kuidagi ei sobi.
Inimeseloom on juba kord selline ,et tahaks nüüd ja kohe.
Ja ega mu oskused ja riistad jääksid napiks näitusetaseme tegemiseks.
Küll on aga mul teine W111 mida on aega teha musta numbri kandidaadiks, muidugi palju töid tuleb sisse osta.
Niipalju 220 SEB Automaticust et, käima läheb,sõidab (200 m.).Saab omale varsti
vähe parema garaazi, teinud eiole küll midagi veel.

Kirjutaks nüüd natuke helitehnikast.
Kuna hindan kvaliteetset muusikat ja kodus pole eriti võimalust hi -end süsteemi ehitada ja ega selle kuulamiseks aegagi jääb ainuke võimalus autosse midagi paremat ehitada.
Ostsin siis DLS 16 cm kolmeribased ette ,clarioni maki ja veel erinevaid juhtmeid,
DLS võim on ka.
Aga selgus, et makki ma kasutada ei saa.
E- klasse pealt pärit kliimakobakas sõi kõik ruumi ära ja makk lihtsalt ei mahu sügavussuunas kuhugi, isegi kindalaekasse.
Üks variant oleks pagassi ja siis puldiga juhtida, aga tahaks ikka näha ka mis mängib ja plaate pagasnikus vahetamas käia tundus nilbe.
Ja juhtus nii, nüüd autos muusikat mängimas Windowsi 10 tolline tablet,
koos välise helikaardi,DVD romi,ja netipulgaga.
Mingi aeg kui pildid tulevad saab igaüks hinnata installatsiooni (arvuti nii vanas autos) ega see hästi ei kõla, aga eks näis. Ise jäin rahule.
Auto helisüsteemist kirjutan pärast põhjalikumalt.
Lõpetan nüüd tänaseks aitäh.
järgneb....




Vasta
#24
Väga huvitav kooslus näikse tulevat.Eusa_angel Pilte palun.

Kas pirnikontroll ärkab alles lähitulede peale või kiunatab juba gabariitide ajal?
Kas ESP toimetamine ajab ratta kuumaks ka või lihtsalt poob veidi?

Kas aknalülitid on uued või vanemad? Doonoril on ju kaheastmelised lülitid. põhjani vajutades veab automaatselt lõpuni, esimeses astmes vaid vajutuse ajal.
Vasta
#25
Tere

Jätkaks nüüd teemat.
Kirjutaks vähe põhjalikumalt helist autos.
Pea on Asuse 10,1 tolline windows8.1 tablett, komplektis on dokk klaviatuuriga, dokis on 500 gigane ketas ja 3.0 USB.
Tabletil endal on 1 mini HDMI ja 1 Micro USB.
Tableti USB-s on laadija, doki USB-s 10 ne auguga, toitega USB jagaja.
Hubis on siis, DVD-ROM, netipulk, väline helikaart, välise puuteplaadi junn ja pikenduse otsas mälupulk.
Algul oli suur probleem laadimine. Kõik saadaolevad autolaadijad on max 2,1a ja sellest ei piisa.
Lõpuks paigaldasin 1000w inverteri, peale seda kannatab toalaadijaga laadida.
Kõige rohkem häirib ühtse proge puudumine, arvuti sisselülitamisel paneks ka kõik vajalikud proged käima(player,netiraadiod,jm)
Praegu peab seda kõike eraldi tegema. Sellise tarkvara tegemiseks minu mõistus napib.
Ja muidugi Dynamat,Dynaliner.
Suur tänu Audiocity inimestele selle materjali eest. Kallis ta ju on ja läinud on ikka suur kogus, aga tulemus on seda väärt.
Paar pilti ka autost, kahjuks sisupildid veel puuduvad.
[Pilt: 76432-aavs_mercedes_coupe3.jpg]
[Pilt: 64649-aavs_mercedes_coupe2.jpg]
Sellest ESP jamast niipalju ,et nüüd on korras.
Kõigepealt Lesvenis keerati STAR-iga rool õigeks, mul nimelt rooliadapter jätab rooli natuke viltu, no ja siis sai rool varrastest paika
keerata. Aga siis ESP arvates oli rool väljakeeratud ja ta hakkas autot otseks ajama. Nüüd on rool jälle natuke viltu ja see viga kadunud.
Aga päris korda ikka ei saanud, aeg ajalt viskas tule põlema.
Sai ABS-i andurid vahetatud, rooliandur ja JAW andur , ei midagi! Lõin käega juba nii vanal autol pole ESP olnudki, ehk saan kuidagi ilma
sõidetud. Millegipärast aga tuli tahtmine JAW andur ringi keerata ja oh imet kõik töötab! See oli lihtsalt valepidi pandud mul.
Aitab küll nüüd tehnikast.
Järgmine lugu tuleb sellest kuidas ma vanakesele sünnilinna näitamas käisin.

Vasta
#26
Tere

Nüüd siis sünnilinnas ja mõnes teiseski Euroopa linnas käimisest.
Plaan oli järgmine, Tallinn, Helsingi, Travemünde, Stuttgart, Klosters (Sveits),
Castel Cellesi (Itaalia), Viin, Poola, Leedu, Läti, Eesti.
Tallinki praam tõi meid,12 inimest,MB Coupe,Ford Mondeo ja Opel Vivaro ilusti
Soome, sealt läksime järgmise praamiga Saksamaale.
Praamisõidust midagi muud kirjutada ei ole kui ,et süüa sai, magada sai.
Õhtul kell 10 olime siis Travemündes ja sättisime autoninad Stuttgarti poole.
Ausalt öeldes oli mul Mercedese pärast hirm, ikkagi 50 aastat vana, mis siis et
vähe moodsama tehikaga . Testida sai teda Eestis ainolt mõni tuhat km.
Nüüd saab öelda et hirmul on suured silmad, vigaseks osutus ainult üks
klaasipuhasti kumm mille sai näpitsatega korda.
Hommikul olime siis Stuttgartis Mercedes Benz Museumi ees, sealt ka üks
eelmise postituse pilt.
Vasta
#27
Iseenesest kena auto, aga need veljed seal all on kuidagi liiga moodsad ja tänapäevased selle auto jaoks. Minu arvates.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 78 90,849 23-09-2024, 09:56 AM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz 300CE-24, 1991, kodutu kodutu 94 101,413 21-09-2024, 12:07 PM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz W124 230E 1987 - Bumer323 Bumer323 17 8,214 18-09-2024, 09:35 AM
Viimane postitus: Veskioja
  Mercedes Benz 450 sel-73 inc13 inc13 33 29,853 22-07-2024, 07:26 PM
Viimane postitus: inc13
  Mercedes-Benz SLK350, 2005, R171 - Kalla Kalla 4 634 21-05-2024, 12:50 PM
Viimane postitus: Kalla
  Mercedes-Benz 230CE 1990a Ramiak8 37 4,843 13-11-2023, 07:09 PM
Viimane postitus: Ramiak8
Photo Mercedes-Benz E270CDi, 2000, w210 - W202 W202 2 493 05-11-2023, 11:04 PM
Viimane postitus: Laur
  W203 C 220 CDI (203.706)sports coupe aka põdra junn - JaaJaa JaaJaa 20 4,157 08-07-2023, 05:32 PM
Viimane postitus: JaaJaa
  Mercedes-Benz E270 CDI, 2001, s210 - kodutu kodutu 6 1,295 27-03-2023, 11:32 AM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz E280 4MATIC, 2007, W211 - JanisL JanisL 103 114,583 24-03-2023, 05:52 PM
Viimane postitus: JanisL



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne