Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB W210, E300 TD, 1998 - kodutu
#1
Mark: Mercedes-Benz E300 Turbodiesel
Väljalaskeaasta: 01.1998
Läbisõit: 315000
Mootor: 3.0TD 130kW OM606
Muud tehn. andmed: 722.6 automaatkast, 5 käiku.
Värvus: 744 hõbe.
Lisavarustus:
042 CONVERSION TO APS 4 W210 AND BR140 (OPERATING UNI
200A LEATHER
201A CUIR NOIR/GRAPHITE/ANTRACITE
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
345 RAIN SENSOR
351 AUTOMOTIVE PILOT-SYSTEM (APS)
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
472 ELECTRONIC STABILITY PROGRAM (ESP)
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
550 TRAILER COUPLING
570 FOLDING ARMREST, FRONT
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
656 LIGHT ALLOY WHEELS, 10-HOLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC 5010
808 AEJ 97/1
808 *1 210____ 19960905 AEJ 97/1
808 *2 722.6__ 19960119 YOM 17/1
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)


Vead: Tulepesurid ei toimi, kroomliistuga stange otsida, hiina xenon pirnid õigete vastu vahetada, rool nahatada või puit-nahk rool jms pudi padi ledi pornot eemaldada..
Plaanid: Sõita, sõita ja veelkord sõita - ainult suvel.

Räägiks siis oma 210st ka, mis on korraliku uuenduskuuri läbi teinud.
Minu kätte jõudis ta 2018 aasta septembris tuttava käest. Sõitis ilusti, väljast muidugi oli roostene ja suur mõlk oli tagatiiva peal aga kandev osa tugev, karbid, põhi, isegi esimesed vedrukannud on veel originaalid ja praeguse seisuga veel niipea irduma ei hakka.
Sai temaga sõidetud järgneva talve, kevade, suve ja sügise kui sain aru, et ega see soola sees sõitmine midagi head talle ei tee. Algne plaan oli üldse ribadeks ära sõita ja temast saab doonor aga näed läks teisiti.

Ühesõnaga, 2020 aasta alguses hakkasin teda mingil määral osandama, tuli välja, et juhipoolne lanseka ots oli vaja uus ehitada, sest vana nagu enam ei olnud, vasakpoolset pagasiruumi kaussi oli vaja lappida ja eks neid üllatusi tuli seal veel.
Samal ajal tegelesin varuosade hankimisega. Ühe esitiiva leidsin originaal A osa, ilma roosteta kohalikust lammutusest, teise tellisin uue B osa - istus kenasti külge. Kapott tuli Sakust, juhiuks vääna lammarist, ülejäänud uksed ja tagaluuk tulid mujalt, samuti otsisin ka uue esistange, sest vana oli ribadeks. Esistange ostmisega panin pange, sest minu autol on originaalis kroomliistuga ja parkanduritega stange aga ostetud stange on ilma kroomita ja parkanduriteta. Aga ei ole hullu, 3 nädalat sain sõita ja ootamatult ette jooksnud jänes lõi stangel ühe ribi minema.
Põhimõtteliselt originaal detaile ei jäänud, peale tagatiibade, tagastange ja katuse. Kõik detailid peale kõrvalistuja poolse esitiiva õnnestus leida roostevabad A osad.
Peale kokkupanekut lasin kõik tagatiivad, uksed ja muud kereõõnsused Dinitrol ML vaha täis ja kuna talvel ma temaga ei sõida ning talvitub ta kuivas ruumis siis ei tohiks enam roosteprobleeme niipea olla.

Auto oli ostmise ajal selline:
[Pilt: IMG-2773.jpg]

[Pilt: IMG-2784.jpg]

[Pilt: IMG-2700.jpg]

[Pilt: IMG-0584.jpg]

Tükeldamine ja värv jne:

[Pilt: IMG-0623.jpg]

[Pilt: IMG-0723.jpg]

[Pilt: IMG-0744.jpg]

[Pilt: IMG-0745.jpg]

Ja ka esituled said ilusti korda tehtud:
[Pilt: IMG-0721.jpg]

[Pilt: IMG-0722.jpg]

[Pilt: IMG-0753.jpg]

Sellele kõigele järgnes kokkupanek ja sobiva velje leidmine, veljed on w220 alt Monoblockid, erilaiused, ees 18x8.5" ja taga 18x9.5" - ilma flantsita ei sobinud, sest 220-l on üsna suur ET, seega läks 13mm flants.
[Pilt: IMG-0837.jpg]

Ja lõpptulemus sai selline:

[Pilt: IMG-4488.jpg]

[Pilt: IMG-4494.jpg]

[Pilt: IMG-4411.jpg]

[Pilt: IMG-4436.jpg]

[Pilt: IMG-4446.jpg]

[Pilt: IMG-4447.jpg]















Vasta
#2
Piltide põhjal tundub, et ikka korralik pingutus ära tehtud. Väga kena auto tundub!
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta
#3
Ilus. I seeria punnusid on vähe järel, hoia seda. Elegance pealegi.

Huvitav värvikombinatsioon: hall kest ja sinine riidesisu.
Vasta
#4
Tänud heade sõnade eest.
Just täpselt, korralike ongi vähe alles. Sellepärast sai ka see ilusaks tehtud. Juppide leidmine osutus ka üsna keeruliseks, kuigi tegu ei ole väga vana autoga.
Salongi poole pealt nii palju, et sinisest sisust on küll asi kaugel. Kas tõesti MB tehase ämber, sest ma pole kuskilt ühtegi sinist plastik detaili leidnud. Või siis on keegi nii osavalt salongi ära vahetanud.

[Pilt: CE8-F13-BA-E593-4-C5-E-8-D71-EDEEF55-A4-AFB.jpg]

[Pilt: 6-E23-A583-DD5-E-41-EE-B928-B5-C03675107-E.jpg]
Vasta
#5
Pilkupüüdev auto! Pre-facelift W210 on alati rohkem meele järgi olnud oma klassikaliste joontega. Facelift näeb liiga "sportlik" välja. Sinist sisu näeb alloleval lingil.

https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2053977
1993 Ford Scorpio Stufenheck 2.0i Topas
Vasta
#6
Tegelesin natukene pisidetailidega:

*Esitule pirnidest hiina xenon jamad minema ja Osrami Xenarcid asemele.

*Tagastange alumine plastik sai uus otsitud (õnnestus isegi mõravaba originaal detail leida.)

[Pilt: IMG-4634.jpg]

*Puit-nahk rool (nahk tahab vahetamist aga esialgu sobib ka nii, vähemalt nahk ei kleepu nagu eelmisel roolil - enne järgmist hooaega lasen kindlasti ära nahatada..)

[Pilt: IMG-4643.jpg]

*Tõstekohtadele plastikpunnid, panin mingi korralikuma komplekti kokku ja külge ta läks.

[Pilt: IMG-4673.jpg]

Ja mõni lähikaader autost:

[Pilt: IMG-4653.jpg]

[Pilt: IMG-4656.jpg]

[Pilt: IMG-4661.jpg]

[Pilt: IMG-4666.jpg]

[Pilt: IMG-4670.jpg]

[Pilt: IMG-4678.jpg]

Ainuke asi, mis hetkel häirib on tükk, mis esistangest puudu. Pole õnnestunud veel ideaalset parkanduritega ja kroomliistuga esistanget leida. Tegelikult piisaks ka ainult stangenahast, kus on kroomid küljes - parkabiga liist on mul olemas.
Vasta
#7
Ilus auto. Aasta algul olin peaaegu ise ka enda universaalile selliseid velgi ostmas, jäi katki kuna originaal polte ei saa kasutada. Veidi kahetsen praegu neid pilte vaadates...

Vasta
#8
Jah, eks ise läksin ka ehku peale välja nende ostmisega. Alla ei proovinud ja pärast kodus oli üllatus suur, kui need pöörlema ei mahtunud. Mis seal ikka, ostsin 13mm kraega flantsid ja veel pikemad poldid kui originaalid ning kruvisin alla.
Vasta
#9
Kuna esistange sai kogemata alguses classicu versiooni oma pandud, mis on ilma kroomliistu ja parkandurita, siis nüüd sai see asi ka korda aetud. Aasta läks enamvähem aega, et korralik stange leida. Stange ise oli lillat värvi ja üldse ilma parkandurita, seega sai parkanduritega liist ka veel eraldi välja otsitud ja värvida lastud. 

Stange ja liistu lasin värvida Viljandis Savecaris, väga head tööd teevad. Soovitan. 

[Pilt: 2-B66-F268-5950-4380-A83-C-9153-D7-DDB9-AC.jpg]

[Pilt: DFBEAB59-2-E6-D-4-B6-F-B795-96-D7-F499-CC9-F.jpg]
Vasta
#10
Ilusat alanud/käivat kevadet kõigile, vahepeal on üks hooaeg vahele jäänud aga selle vea seekord parandame. 

Vahepeal on nii mõndagi juhtunud ja eelmises postituses märgitud stangega läks vähem kui pool aastat, et see puruneks. Seekord jäi siis elukaaslasel auto mõõtmete tõttu Tartu Kaubamaja sein ette ja tulemus oli selline:
[Pilt: A200-D7-E5-F517-4954-8-E58-767-B7-DE679-B4.jpg]
[Pilt: C0-EF71-CF-286-D-4576-BAEC-ECCF654-B615-F.jpg]
Kuna ma olen ilmselt eelnevalt hädaldanud juba, et parkimisanduritega ja kroomliistuga TERVET stanget on põhimõtteliselt võimatu leida siis sai jälle mitmest asjast üks kokku lapitud. Muidugi seekord tuli asjale väike konks sisse ja õnnestus leida ameerika versiooni esistange liist, millel on külgedel oranžid parktuled. Kuna stangeliist oli ameeriklase oma olemas, siis oli vaja midagi veel ja selleks oli tagaluuk. Eestist ei leidnud, Soome müügiportaalis sõber komistas otsa ja sai ära organiseeritud. Stangele ja tagaluugile tehti kerge värvitöö. Tagaluugil on kerge toonierinevus teatud valguse käes aga see on paratamatus hõbedase värvi puhul ja värvimeest süüdistama siin ei hakka. Ja võib-olla päästab kui ülejäänd auto ära poleerida, eks näis.

Tulemus on siis selline:
[Pilt: DA4-E2-A9-F-12-F1-4-E0-C-B014-6-D8430-B42-A1-F.jpg]
[Pilt: A8-EFCF0-F-4240-4-AF0-92-E4-216219-BB8-CFF.jpg]
[Pilt: 223803-EE-15-FC-442-A-BCC9-9-B8-A8538-CD85.jpg]
[Pilt: 5-ED1647-D-5148-4401-A6-CE-9-A34-D74-F59-C1.jpg]

Oranžid parktuled stange sees veel ei põle aga tuleb mõelda mingi lahendus või otsida originaaljuhtmestik, et kellaplokis tule tõrget karjuma ei hakkaks. Muidu üldjoontes sõiduk käivitus poolest pöördest peale 1,5 aastat seismist, sai kokku pandud stanged luugid ja lendasin ülevaatusele, mille läbisin ilma vigadeta. Mina olen rahul.
Vasta
#11
Panen siia kirja, hooldus 338k km peal. Õlid + filtrid (salong, mootori õhk, kütus, õli). Järgmine hooldus siis 10k pärast või ilmselt siis kui järgmine hooaeg vahele jääb, mis on üsna tõenäoline.
Lisaks avastasin, et kliima ei toimi. Võtsin siis UV lambi ja kliimapump oli kõik aine välja ajanud - roheline. Lihtne, riiuli pealt järgmine kliimapump, pool tundi nokitsemist ja vahetatud ta oligi. Täitsin kliimasüsteemi ära ja tuba on mõnus jahe. Ülejäänud kliimaosa tundus kõik tihe olevat ja mingeid lekkeid ei täheldanud.
Muidu on ennast ilusti üleval pidanud, arvestades muidugi, et SOV (shut off valve) pistikust pumba küljes lekib veidi kütet ja, et õliradiaator on ikkagi viimase avarii tõttu kannatada saanud ja immitseb õli. SOV on õnneks letikaup ja vajab ära tellimist. SOV vahetuseks mõistlik võtta sisselaske kolle maha, seega tellib ka tolle tihendi uue ja sama raksuga teeb ühe korraliku mootori pesu ka. 
Õliradiaatoriga teine teema, korras radikat koos torudega võib mulle PS-i pakkuda. 

[Pilt: IMG-7785.jpg]

[Pilt: IMG-7917.jpg]
Vasta
#12
Midagi drastilist vahepeal juhtunud ei ole.
Ülevaatuse läbis jätkuvalt puhtalt, pidurid sillad korras. Mingi hetk suve hakul muutus tagasild kuidagi vedelaks, läksid uued kaikad ja õõtsapuksid. Lisaks läks uus veepump, jahutusvedelik, soonrhihm. 
Peale veepumba vahetust hakkas lekkima ploki küljes olev veepumba korpus - omajagu nokitsemist, et see kätte sealt saada. Leidsin korraliku kasutatud tüki ja läks koos uute tihenditega kokku kõik uuesti. Pean tõdema, et 210l hakkas juba vist see komme tekkima, et on vaja asjad ära pakkida (ruumi natuke vähe) - näiteks 124l nii palju seda ei täheldanud, ilmselt vinguda pole mõtet, sest mida uuemaks - seda hullemaks. 
Muidu on ennast viisakalt üleval pidanud ja omajagu kilomeetreid maha uhanud see suvi. Eesmised stabika kondid ja puksid vahetan ka lähiajal ära. Õli ja filtrivahetus sai ka hiljuti tehtud, 350k pealt siis. Õliradiaatorile sai ka delete tehtud, torud omavahel kokku viidud, kui peaks leidma korraliku õliradika kunagi siis võiks uuesti tagasi panna. Meie kliimas see vist erilist rolli ei mängi. Lisaks vahetasin ära SOV pumba küljes ja ka mõned immitsevad kütusetorud. SOV läks boschi originaaltoodang, maksis 140€ kopikatega, torud esimesed poest ettejuhtuvad.
Veepumba korpuse seiklus:
[Pilt: IMG-0148.jpg]

[Pilt: IMG-0037.jpg]

[Pilt: IMG-9845.jpg]
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 78 90,694 23-09-2024, 09:56 AM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz 300CE-24, 1991, kodutu kodutu 94 101,239 21-09-2024, 12:07 PM
Viimane postitus: kodutu
Photo Mercedes-Benz E270CDi, 2000, w210 - W202 W202 2 487 05-11-2023, 11:04 PM
Viimane postitus: Laur
  Mercedes-Benz E270 CDI, 2001, s210 - kodutu kodutu 6 1,272 27-03-2023, 11:32 AM
Viimane postitus: kodutu
  MB E50AMG ´96 w210- OberHenn OberHenn 94 56,922 02-06-2022, 07:05 PM
Viimane postitus: OberHenn
  Mercedes-Benz E430T (300Edition), 1998, W210 - indumen indumen 85 66,998 20-11-2020, 11:10 AM
Viimane postitus: indumen
  Mercedes W210 E420 Avantgarde Lahekas 40 30,786 14-10-2019, 12:25 AM
Viimane postitus: väikemees
  MB,A140, 1998, W168 - metsamees metsamees 2 2,715 06-05-2019, 08:30 AM
Viimane postitus: metsamees
  M: MB w210 E270 Avantgarde 500€ chrome 4 3,790 14-02-2019, 11:39 PM
Viimane postitus: arturmalcik
  MB W210 E200CDi 2000.a Defekt defekt 31 30,682 27-06-2018, 04:40 PM
Viimane postitus: defekt



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne