Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz 230/300CE 24v, 1987, w124-ErmQ
#1
Thumbs Up 
Otsustasin lõpuks oma autost ka teema teha.
Autost siis nii palju.

Mark: w124 230CE.
Väljalaske aasta: 1987 algus
Võimsus 97 kw./nüüd 162kw
Mootor 2.3 R4/nüüd 3.0 R6 24v
Värvus: Tumesinine
Lisavarustus: Pole.
Käigukast: Manuaal 5 käiku.

Auto soetamise lugu:
Aasta oli 2008. Üks sõber käis ühes eramajas torutöid tegemas. Majaomanikud olid pensionärid siis mingi hetk vanahärra kutsus sõbra garaaži juurde ja küsis, et kas ta autot ei taha osta kasvõi põllurallikaks. Tegi ta siis ukse lahti ja sõbrale vaatas vastu üli korralik Ford escort RS2000. ja selle kõrval siis w124 CE mb. Mõlemad paksu tolmu kihi all.
Sõbral oli raha vaid Fordi jaoks ja ostis selle. Hiljem tuli sõber mulle Mersut pakkuma. Natuke aega mõtlesin ja siis sai vaatama minna. "Armusin esimesest silmapilgust". Auto oli viimased kolm aastat seisnud seal garaaži all kuna vanahärra oli saanud kolm aastat tagasi insuldi ja jäi osaliselt halvatuks seetõttu ta auto maha müüski. Kuigi oli näha, et ta seda kohe tõesti teha ei tahtnud. Saigi siis see auto sealt ära toodud 25000 krooni eest mis oli tol ajal selle auto eest väga odav. Puksid läksid muidugi KÕIK paari kuuga läbi kuna auto ei olnud see kolm aastat pakkude peal.
Lisaks siis veel vanahärra väitis, et niikaua kui see auto tema käes on olnud siis ta talvel sellega ei sõitnud. Ise olen sõitnud temaga ainult ühe talve.

Veel autost:
Kere seisukord on suhteliselt hea 25 aastat vana auto kohta. Põhi on ok. Roostes on tiibade esimesed ääred, antenni ümbrus kobrutab, vasakpoolse tagumise ratta koopa stange poolne äär roostetab ja parempoolse tagumise tule all on ka roostes koht väikse mõlgiga mille põhjustas tundmatu ahv ühes parklas. Arvatavasti sama tundmatu ahv tekitas ka vasakule taga nurga küljepeal valged kriimud kuna mõlemad asjad tekkisid autole samas parklas samal päeval.
Salongiga tuleb ka mida ette võtta kuna istmed on väga määrdunud ja juhi iste on viltu vajunud.

Tehtud tööd:
Talv 2010 sai Remonditud kogu veermik. Vahetatud said KÕIK esisilla ja tagasilla puksid, kõik rooli süsteemi puksid jne, amordid, vedrud, pidurikettad, klotsid ja suppordid sai üle käidiud.

Mai 2011 sai alustatud mootori vahetusega. 2.3 mootori asemele läks 3.0 24v mootor. Antud töö sai ette võetud kuna väsisin 2.3 mootori pidevatest jamadest ja nende remontimistest.

Mootori vahetusega kaasa tulnud tööd:
Mootori juhtmestiku vahetamine mis oli õnneks suht lihtne ja loogiline. Käigukast tuli vahetada. Alla sai 1990 aasta 3.0 12v manuaalkast ja kuliss. Sama masina küljest tulid veel hooratas, sidurikorv ja ketas. Vahetada tuli ka kardaan, loomulikult summuti jooks ning Esimene stabilisaator varras. Radiaator tuli panna suurem ja alumised radiaatori toed tuli ümber teha (tuli alla poole tuua need). Ja palju muid igasuguseid nipet näpet asju.

Praeguse mootoriga tehtud tööd:
Vahetatud kõik rihma rullikud, rihm, rihmapinguti amort, küünlad(Bosch), jagaja rootor koos kaanega(Bosch), küünlajuhtmed, õlid ja filtrid.

Mootori vahetusega seoses veel vaja teha:
Võimsam bensiini pump tuleb panna ja pidurisüsteem tuleb ka uuele mootorile vastavaks teha. 3.67 ülekandega reduktor tuleb ka veel lisada. Vedrud tuleb vist ka kangemad panna nüüd.

Üldised tööd mis veel vaja teha:
Mootoril tuleb vahetada veel veepump. Kere vajab üle värvimist ja rooste eemaldust. Salong tahab ka HÄDASTI ülekäimist saada.

Välimusega pole siiani eriti aega tegeleda olnud ja üldse kogu asi on veninud kuna töö on kogu aeg komandeeringus, Eestis või välismaal. Viimased pool aastat on tulnud Rootsi vahet käija ja sellepärast nüüd aega veel vähem. Aga eks ta vaikselt ikka valmib.[Pilt: 67993-CE.jpg] [Pilt: 95546-CE2.jpg][Pilt: 29559-Pilt051.jpg][Pilt: 35754-Pilt0449.jpg][Pilt: 56587-Pilt0450.jpg][Pilt: 32864-Pilt0504.jpg][Pilt: 89839-Pilt0510.jpg][Pilt: 32563-IMG_1481.JPG][Pilt: 36389-IMG_1475.JPG][Pilt: 63943-IMG_1095.JPG][Pilt: 43322-IMG_1471.JPG][Pilt: 89533-IMG_1360.JPG][Pilt: 36268-IMG_1480.JPG]


=MB Force=
Vasta
#2
mis 162kW moootor maksma läks?
Vasta
#3
Amg õhukoguja oleks võinud ju ikka alles jätta. Aga miks automaati ei pannud?
Vasta
#4
Mootori koos juhtmetega sain ühelt tuttavalt 100€- eest aga ilma kommukata + veel nipet näpet oli puudu/ vajas välja vahetust. Kogu mootori vahetusega kaasnenud kulud on siiani 700-800 € ja läheb veel umbes 200€. Kindlasti saaks kogu asja tehtud ka palju odavamalt.
See "AMG" sai sinna omal ajal ise tehtud.
Manuaal sai panna kuna w124 3.0 24v kupeesid manuaal kastiga just väga palju pole ja üldse ise ei ole väga automaatkasti usuline. Ehk siis meeldib ise asju kontrollida.
=MB Force=
Vasta
#5
Pole ammu midagi pannud siia. Hetke seis siis selline:[Pilt: 68985-IMG_4792.JPG]
Vahepeal ära jõutud tööd. Uus veepump sai pandud, kõik käsipiduri trossid sai ka ära vahetada ja veel nipet näpet asju.
Veel siis vaja teha: Uued ratta laagrid panna, Võimsam bensa pump vaja külge krudida, Uued (kõik) pidurite jubinad külge instaleerida.
Lähiaja jooksul peaks uus salong ka tulema ja sügise jooksul peaks kere tööd ja värvimine tulema kui kõik plaani päraselt läheb.
[Pilt: 36826-IMG_4796.JPG]
Pärast koobaste korralikumat puhastust tuli paremast esiratta koopast selline auk ilmavalgusele, nii palju siis sellest, et roostet on ülivähe.

Oleks vaid aega...Oleks vist ammu juba valmis...
=MB Force=
Vasta
#6
c124 olnud ammust aega üks vaieldamatuid lemmikuidSmile välimus ilusti soliidseks- mingisugune originaal velg ja minusilmis on see siis maasikasRolleyes
paksu rahataskutSmile
Vasta
#7
Jälgin ka lõpptulemust Nod
Vasta
#8
Plaan ongi võimalikult originaaliks jätta.
Rahakott päris tihti paksust peenikseksBig Grin, ega need w124 kupee jupid eriti odavad pole. M104 mootorile vastavad jupid on veel eriti kiirve hinnaga, näiteks boschi jagakaan maksis juba 170 euriEusa_doh
Plaanis on tulevaks suveks valmis saada kõik ilusti.
=MB Force=
Vasta
#9
Nii vahepeal sai tegeleda paberi majandusega ja ümberehitus ilusti seaduslikuks teha. Kogu asi läks loodetust palju lihtsamini.
Kõigepealt sai minna Pärnu ARKi ja seal oma jutt maha räägitud. Rääkisin seal, et antud mootorit(m104,980 3.0 24v) on w124-jale seeriatootmises paigaldatud jne, selle peale öeldi, et nemad seda ju ei tea ja mul on vaja selleks tõestust. Siis saigi minna Pärnu Silberautosse ja seal oma murest räägitud. Siit aga minu tõeline imestus, et üks auto esindus viitsib tegeleda sellise asjaga kui tuleb uksest sisse üks lambine vend ja sellist tõendit tahab nagu mul vaja oli ja selle eest isegi raha ei küsi. Sai siis seal asja arutatud ja siis öeldi, et nad saadavad selle tõendi mulle meilile. Mõnipäev hiljem oligi see tõend mul meilil. Täna käisin siis Pärnu ARKis ära ja sain oma asjad aetud ja uued autodokumendid, kogu asi läks maksma 21 eurot ja 7senti.
Aga jah siin kohal [/color] SUURED TÄNUD PÄRNU SILBERAUTOLE.
=MB Force=
Vasta
#10
Väike täiendus siis üle pika aja.
[Pilt: 66488-P1011005.JPG][Pilt: 24934-P1011006.JPG][Pilt: 67889-P1011007.JPG][Pilt: 96273-P1011008.JPG][Pilt: 22928-P1011009.JPG]

Hetkel siis asi seoses talvega seisab.
Vahepeal siis sai toodud üks doonor 3.0 132kw ce kust sai musta nahksisu ja igast lisasid. 4x el aknad, kliima, tagumised peatoed jne. Nahk sisu on üpriski korralik ja esi istmed soojendusega ning juhi iste on el-reguleeritav.
Hetkel on pooleli kogu doonor auto salongi juhtmestiku arutamine ja ümber tõstmine teisele. Lisaks on tehtud palju muid nipet näpet asju.
Vahepeal olen ka kulud enam-vähem kokku löönud ja alates mootori vahetuse algusega kuni siiani on läinud natuke üle 3000 euro(seal sees on ka doonor auto soetamine 1000- ).
Kere töödega pole siiani jõudnud tegeleda aga kui jumal annab tahaks kõik suveks või suve keskpaigaks valmis saada.
=MB Force=
Vasta
#11
Tervitus kõikidele foorumlastele.
Pole ammu siia midagi lisanud ja leidsin lõpuks aega teemat natukene täiendada.
Kevad ja suvi möödus taas kiirelt ja pidevas ajapuuduses aga üht-teist sai auto juures siiski tehtud.
Ehitatav auto sai siis keretöödeks ette valmistatud ja muudki mida enam isegi ei mäleta. Doonor autot on ka lammutatud. Eesmärk oli sealt sillad kätte saada mis liivapritsi lähevad ja siis värvi alla uuesti ning kunagi oma autole alla.
Mingi pildi materjal siis ka siia juurde. Rooste otsingute käigus tuli teda ikka igalt poolt välja.[Pilt: 65442-DSCN0471.JPG][Pilt: 35879-DSCN0474.JPG][Pilt: 92397-DSCN0475.JPG][Pilt: 83835-DSCN0477.JPG][Pilt: 63734-DSCN0478.JPG][Pilt: 89785-DSCN0479.JPG][Pilt: 28298-DSCN0480.JPG][Pilt: 48969-DSCN0482.JPG][Pilt: 55956-DSCN0483.JPG][Pilt: 49225-DSCN0485.JPG][Pilt: 82533-DSCN0486.JPG][Pilt: 98389-DSCN0487.JPG][Pilt: 46238-DSCN0540.JPG][Pilt: 75857-DSCN0543.JPG]
[Pilt: 37292-DSCN0473.JPG]

Hetkel siis keretööd käivad sõbra hoolsa käe all. Kus maal need hetkel on ei tea kuna ise Rootsis. Ehk saavad selle aasta numbri sees veel valmis ja siis saaks juba värvimisse auto viia ning siis jääb kevadet ootama.
=MB Force=
Vasta
#12
Keevitus tööd said valmis mõni aeg tagasi.
Roostet ja Läbivat roostet oli ikka oma jagu aga nüüd on kõik timm.
Hapu parem esinurk sai ka välja vahetatud ning lisaks veel radika kinnitused originaalid pandud.
Protsessi lõpptulemust pole veel pildile jäädvustanud aga suurem osa tulemusest on siin.
[Pilt: 26523-DSCN0595.JPG]
[Pilt: 87744-DSCN0596.JPG]
[Pilt: 47857-DSCN0597.JPG][Pilt: 54924-DSCN0598.JPG]
http://pildipark.clubmb.ee/pilt/68434-DSCN0599.JPG
[Pilt: 28262-DSCN0600.JPG]
[Pilt: 76497-DSCN0601.JPG]
[Pilt: 46239-DSCN0602.JPG]
[Pilt: 97922-DSCN0603.JPG]
[Pilt: 66532-DSCN0604.JPG]
[Pilt: 88576-DSCN0606.JPG]
[Pilt: 72255-DSCN0608.JPG]
[Pilt: 64277-DSCN0610.JPG]
[Pilt: 86953-DSCN0611.JPG]
Töö kägus tuli välja, et kunagi on tagumise vasaku nurga plekid välja vahetatud. On saanud eeldatavasti saanud
kunagi mingi paugu.
Kui ma nüüd ükskord suudan välja mõelda mis värvi auto värvida siis läheb mingi aeg pahteldusse ja värvi alla.
Ermo.
=MB Force=
Vasta
#13
Korralikult algosadeks oled auto ikka lammutanud. Jöudu ehitamisel, loodan et kupee saab ikka valmis ning tegemistuhin vahepeal otsa ei saa.
Piltide pealt tundub et toorikul kliimat ei olnud, areta ikka see ka sinna kylge(doonoril nagu aru sain oli kliima olemas), suvel autos higistada ei ole eriti mönus.
Juhul kui ymbertöstmiseks läheb, siis osta kohe uus sisemine kliima radikas- vanad kipuvad lekkima(tyypviga), kui auto kokku lappad, siis 1-2 päeva töö et sellele pärast ligi pääseda. Doonori peal el. aknad olid?Jöle mönus on ikka nupust tagumised kolmnurk- aknad alla lasta.
3- ne mootor, käsivehkimine ja kupee- siit tuleb töeline suveauto...
Värviks valiks mina musta- selline soliidne ja annab autole kohe palju- palju juurde
Vasta
#14
Plaanis ongi kogu doonor auto lisad koos juhtmestikuga projektikale paigaldada ja 4x el aknad tulevad ka. Kliima üritan ikka ka peale saada, sest uus sisu mis läheb on mustnahk ja ilma kliimata läheb suvel jamaks muidu Smile .
Hetkel painabki peas kaks värvivalikut, kas must või sama sinine kaasaegsama värviga üle lasta. Eks üritab ta ikka vaikselt valmis teha, mis aasta numbriks seda ei tea Big Grin
=MB Force=
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 300SE 1987 W126 - ashton ashton 34 6,264 04-10-2024, 09:24 PM
Viimane postitus: Rolz
Brick W124, 250D, 1991 - Manifesto Manifesto 22 3,225 24-09-2024, 10:20 PM
Viimane postitus: Manifesto
  MB 300CE C124/300E ja 230E W124, sm. pelle sm. pelle 295 299,257 23-09-2024, 09:11 PM
Viimane postitus: sm. pelle
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 78 90,888 23-09-2024, 09:56 AM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz 300CE-24, 1991, kodutu kodutu 94 101,428 21-09-2024, 12:07 PM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz W124 230E 1987 - Bumer323 Bumer323 17 8,222 18-09-2024, 09:35 AM
Viimane postitus: Veskioja
  Mercedes Benz 450 sel-73 inc13 inc13 33 29,867 22-07-2024, 07:26 PM
Viimane postitus: inc13
  Mercedes-Benz SLK350, 2005, R171 - Kalla Kalla 4 634 21-05-2024, 12:50 PM
Viimane postitus: Kalla
  Mercedes-Benz 230CE 1990a Ramiak8 37 4,844 13-11-2023, 07:09 PM
Viimane postitus: Ramiak8
Photo Mercedes-Benz E270CDi, 2000, w210 - W202 W202 2 493 05-11-2023, 11:04 PM
Viimane postitus: Laur



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne