Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
450 SLC, 1976.a., Kaupo
#1
Hei!

Olen 1976.a. ilmavalgust näinud 450 SLC uus ja kogenematu omanik. Tegemist esimese Mercedese ja esimese nii vana autoga.

Nüüd vaja teha tavapärane hooldus, lisaks on juba praegu teada nipet-näpet, mis vajab vahetamist. Ühtlasi laseks asja tundval inimesel kogu auto läbi katsuda, et saaks teada tegemist vajavad asjad, teha eelarve ja siis otsast peale hakata. Kus soovitate selliseid vanemaid Mercedeseid hooldada, remontida? Esmatähtis oleks hea töö ja ausus (et lollil - minul - kohe nahka üle kõrvade ei tõmmataks), hind alles seejärel (aga siiski). Kui kuskil on samale küsimusele vastatud, siis piisab ka lingist.

Veel. Paar nädalat oli auto minu käes olnud. Siis kohtus ta öisel ajal kaakidega, kes parklas proovisid sõidukite juhipoolsete peeglite tugevust. Minu auto peegel (ja ka teistel) andis järgi. Kogu peegli sisemus - mehaaniline värk peegli kinnitamiseks ja reguleerimiseks - puruks. Kas see sisemus ja kinnitus võiks olla mõne teise mudeliga vahetatav, sama? või pean Ebay'st uue/vana/ peegli muretsema?


Lisad administraatori poolt (Andres)
Pildid leiab allpool olevalt lingilt

Autost endast:
Punast värvi (roostet ei ole, värvitud suht kvaliteetselt)
Beež nahksisu (keskelt riidega, suht heas korras kui mõned väsinud vedrud välja arvata)
Automaatkast millel 3 käiku (toimetab nagu uus)
Orig. valuveljed
AMG esipõll
Pea kõik originaalosad on alles ja küljes
Suurepärane nikliring
Pagasnikutäis peatselt paigaldatavaid varuosasid

Teha:
Mootori kallal nipet näpet ja korrapärane hooldus
Sisu veidi kohendada
Vasta
#2
Ise asun siis Tallinnas Smile Seni on soovitatud Hitehi ja Tomi. Eks sinna lähengi, kui muud siit ei soovitata.

Kaupo.
Vasta
#3
Tere Kaupo,
Kaugele jõudnud oled? Helista kui hooldus vms veel hägune on. Oskan ehk üht-teist soovitada. Auto kaeks ka hea meelega üle Smile

Andres Aavik
...
Vasta
#4
Tänud küsimast ja abi pakkumast!

Kohe algaval nädalal saab loodetavasti autoga lõpuks Hitehis ära käidud. Saab elementaarsed asjad korda ja tehnilisest seisundist ka parema ülevaate.

Näitan hea meelega mõnel septembri nädalavahetusel (nädala sees ei ole reaalne). Seniks aga võib vaadata pilte Smile

http://picasaweb.google.com/kaupolepasepp/MB450SLC

Muuseas, kas keegi oskab nö vana ja moodsas mõttes ebastandardse VIN järgi ka päringut teha. On alust arvata, et auto pole mitte terve elu sama karva olnud. Tahaks kinnitust saada.

Kaupo.
Vasta
#5
Päris vahva näeb välja. Aga fakt on, et see konkreetne mudel vajab TOHUTULT armastust ja kannatlikust.
Aga Volkswagenist on vist päris hea upgrade, mis?
...
Vasta
#6
Selle ajastu auto värvikoodi leiad sildilt kapoti all, selline kerega ühte värvi, numbrid sisse pressitud. 116-l ja 123-l asub ta näiteks kapotiluku juures, 107 kohta ei tea, aga küllap samuti lihtsalt vaadeldavas kohas.
Numbrid on kolmekohalised ja tähistavad lisavarustust, mh. siis ka värvi.
Värvitabeli leiad näiteks siit: http://www.astralsilber.de/farbcodes/farbcodes.htm
Need olid kõigil klassidel samad (nagu praegugi).
Vasta
#7
Auto nähtud katsutud ja sõidetud. Tõstsin teema ka vähe õigemasse kohta ja lisasin esimesse postitusse paar märget.

Jõudu-jaksu Kaupo!
...
Vasta
#8
Kena pill ja et jõud ja tahtmine ei kaoks hooldamisel-putitamisel.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#9
On see automaadi käikude arv kindel? 1976. aasta masinal võiks juba 4-käiguline all olla...

Masin aus. Tore, et keegi vahelduseks ka rariteetsemaid masinaid tahab putitada. Jõudu selleks!
Vasta
#10
4 käiku oli nõrkadel mootoritel (2.8), tõsi, needki tarvitasid seda esimest ainult siis, kui juht käskis.
Vasta
#11
Nüüd, kui olen meie pere 450 SLC-d rohkem tundma õppinud, SLC-de koha pealt veidi rohkem tarkust kogunud ning autoga hoolduses käinud (ja ei pea häbenema, et emotsioonide najal mingi vraki ostsin Wink tutvustan teile konkreetset isendit, tema seisundit ja tulevikku veidi detailsemalt:

Meie 450 SLC veeres tehasest välja 1976.a. 1. aprillil, kaetud "Sonderlackierung" pastellgrau’ga (kood 740, vt ülal värvikoodide linki) ja varustatud järgmiste lisaseadmetega:

440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL) [Põhimõtteliselt töötab, aga jõnksutab nii +-5 km/h; kord, peale kõva põrutust autole – ootamatult oli asfalt üles võetud, töötas kuni järgmise käivitamiseni ideaalselt. Tulevat “üle tinutad” selle asja juhtblokk, kuid kus see asub?]
466 CENTRAL LOCKING SYSTEM [Töötab; veider vaid, et kaassõitja ukse avab mitte juhiukse avamisel, vaid mootori käivitumisel]
584 ELECTRIC WINDOW LIFTERS (FRONT AND REAR DOORS) [Töötavad kõik, kuid võrdlemisi aeglaselt – nt meie pere Passatiga võrreldes]
592 GREEN HEAT-INSULATING GLASS ALL ROUND, HEATED REAR WINDOW, LAMINATED SAFETY GLASS - TINTED STRIP" [“Töötab”, ka tagaklaasi soojendus ehkki viimasel tundub olevat osasid, mis enam ei tööta]
601 OIL FOR REAR AXLE WITH LIMITED-SLIP DIFFERENTIAL, IN CANISTERS AND CONTAINERS"
638 ELIMINATION OF WARNING TRIANGLE
656 MICHELIN TIRES [Michelinid on tal all jah, loodan, et mitte needsamad, mis ostes ]
665 10 LITERS OF FUEL AND MODE OF PACKING VE III [Ammu ära kulutet]
202 TIRE PRESSURE INSTRUCTIONS või OWNER'S MANUAL AND MAINTENANCE BOOKLET, R.S.A. [Olemas rehvirõhu juhised ja “maintenance booklet”. Viimast on täidetud 145 447 km pealt 24 far (? – ei tea mis kuu?) 1989. Edasisest on minu valduses olevate dokumentide kohaselt tühi auk, kuni 27.09.1996.a. vahetas minu tulevase SLC toonase läbisõiduga 173 500 oma 1986.a. 300 SE vastu keegi 22.05.37 sündinud Roland Clement – muuseas vahetuse eest maksis Roland peale 4000 Šveitsi franki. Siis oli auto värv juba “rouge”. Seejärel on mul mõningad remondiarved. Viimati kulutas hr Clement 1 035 franki erinevate kulumaterjalide ja detailide peale 14. aprillil 2006. Natuke rohkem, kui aasta hiljem sai SLC meie pere omaks]
233 FOGLAMP WIRING FOR FRANCE, SWITZERLAND, AUSTRALIA, SWEDEN, NORWAY [Müsteerium, mille olen peaaegu unustanud. Udutuled tal tõesti on. Pirnid sees ja terved, kuid põlema pole mina osanud neid panna. Pole nagu vastavat nuppu, kangi? Mul puudub Owner’s manual]
256 REAR AXLE WITH LIMITED-SLIP DIFFERENTIAL [Vat see on asi, mis võib paksu pahandust tekitada. Ei tea nendest asjades suurt midagi, kuid saan aru, et 70. keskel ja varem kasutatud LSD-d olid kuidagipidi puhtalt mehaanilised. Elektroonikast, ühendustest ABS anduritega vms pole haisugi. Tundub, et luksepad eristavad LSD-d tavalisest difrist ennekõike selle järgi, kas “juhe läheb sisse” või ei lähe. Konkreetsel isendil ei lähe. Tulemus: kallatakse sisse tavalist difri õli, mis LSD tuksi keerab. Seetõttu jäi ka praegu difri õli vahetamata, ning menetleme seda edasi uuel aastal]
309 LEFT TAIL LAMP WITHOUT REAR FOG LAMP [See on jälle müsteerium. Mis see on?

140 kW V8 kandub maapinnale läbi 3-käigulise automaatkasti. Seda varustuse seas märgitud ei ole – ju siis oli automaatkast 450 SLC’l põhivarustuses. Sisu on beež kangas (mitte veluur), mida ääristab kunstnahk (olen üsna, kindel, et see on kunstnahk). Istmete katted on ilusad, kuid sisud surnud – juht istub sisuliselt vedrude peal. Tuleb ilmselt täiesti uuesti teha. Kes teeks? Mis maksab?

Nagu juba eelnevast võis aru saada – meie SLC on pärit Šveitsist ja saabunud siia www.hiiuautod.ee kaudu. Tegemist oli emotsionaalse ja hetkeimpulsist ajendatud ostuga, mida ma ilmselt täna – juba natuke teades, mis kõik võib valesti minna – ei julgeks tõenäoliselt enam ette võtta. Tõsi. Enne ostu lasin ta üle vaadata – läks Tulika tänava ülevaatuselt läbi, kuid siililegi oli selge, et mootoriga oli mingi kamm. Lootsin, et süüdi on süütejuhtmed, millest akupoolsed olid tõesti väga halvas seisus ja pudeda isolatsiooniga. (1976-77 SLC-de üks tüüpviga pidavat olema, et mootori kuumus kärsatab juhtmete isolatisooni läbi). Süütejuhtmetele viitas, et neid “manuaalselt” liigutades oli mootor võimalik võrdlemisi ühtlaselt käima saada.

Ostes oli autol veel veidrat tuuningut – armatuuril kroonis plastmassist jupstükk, mis näitas auto pikki – ja külgkallet. Lisaks oli masinale paigaldatud “kunstpuitsisu” – mingi värdjalik iseliimuv kummist puitimitatsioon. Õnneks eemaldus see ilma hullemaid jälgi jätmata. Keskkonsool on siiani üle kleebitud puitu imiteeriva kleepmaterjaliga. See ei kriibigi kõige rohkem silma ja ilmselt jääb sinna seni, kuni õnnestub kusagilt hankida korralik päris puitsisu (kardan, et selle kleepmaterjali alune võib olla õudne). Muusikat mängivad autos 6 kõlarit – ustes ja armatuuris on kõlarid, mis võivad olla algupärased ja neile lisanduvad tagaakna alusele kruvitud Pioneeri jurakad (nende eelis on, et tagaakna alust ei ole “kõllide” jaoks lõhki saetud) + mingi veider hõbedane SoundBarrieri CD mängija (ahjaa, elektriantenn ei tööta ja oli mingil põhjusel ka lahti ühendatud). Maki vahetan välja, kui olulisemad asjad korras (mille vastu ei tea – vanad raadiod on küll kenad ja sobivad, kuid midagi peale raadio tahaks ka kuulata ja MC ei ole just kõige ahvatlevam formaat selleks).

Täna siis sain meie SLC Hitehist kätte. Tänu töisele suvele jõudsin auto siis remonti-hooldusse-ülevaatusse viidud alles nüüd. Tehtud sai järgmised asjad:

• Paigaldatud tagaistmete turvavööd (hangitud www.ebay.de kaudu Saksamaalt);
• Vahetatud kõik filtrid, õlid-vedelikud (v.a. differ siis);
• Paigaldatud uued süütejuhtmed, diagnostika;
• Vahetatud rihmad (need kippusid enne 4000+ pööretel kaeblikult kiunuma).

Peale süütejuhtmete paigaldamist selgus, et 8. silinder keeldub kohustusi täitmast. Õnneks oli viga pihustis, mis sai lihtsalt lahti pestud. Ja voila – oligi autot läbiv värin kaudnud ning V8 tuksub oma vaikset laulukest. Ja tänase sõidukogemuse järgi on V8 tõesti midagi hoopis erilist võrreldes V6-ga (+2 reservis) või hoopis V5-ga (+3 reservis). Ja pean tõdema, et märjal teel ka kõvasti ohtlikum. Kahju ainult, et auto nüüd alles vastu peatset garažeerimist heasse sõidukorda sai. Muid vigu otseselt auto juures ei leitudki. Vahetamist ootavad veel piduriklotsid, ilmselt ka uued kettad. Suurem töö on ka esisillaga – seal mingid puksid veel ei nõua, kuid kohe hakkavad nõudma vahetamist. Kokkuvõttes – auto oli päris hea ost. Oleks võinud minna märksa hullemini ja “sama raha eest Saksast paremat” ma ei oleks endale kunagi toonud. Poleks olnud aega lihtsalt.

Mis siis edasi? Kuni garažeerimiseni tuleb maksimaalselt sõita, et kogu mõnu talveks ette kätte saada (käisin täna ka selle aasta viimasel Vanatehnika Lustisõidule - seal oleks ka uutel aastatel tore rohkearvuliselt vanemad MB-sid kohata - lisaks mossedele ja opelitele Smile ). Istmed tahan korda teha (polster+katted ise). Seda saab siis korraldada ajal, mil auto ise garaažis talveunes viibib. Muuseas, kust võiks saada käetuge juhi esiistmetele koos selle istme külge kinnitamiseks vajaliku süsteemiga? Lisaks olen juba eelnevas kirjutanud, et otsin puitsisu + midagi ilusat silmale ja kõrvale muusikat mängima. Üks kuulu järgi võrdlemisi kallis asi veel – küljeakende tihendid tuleb ka ära vahetada, sest need on räbaldunud (osaliselt) ega tule oma ülesannetega toime (korra olen juba tagaistme alt vett leidnud, pühkinud).

Selline lugu siis.
Vasta
#12
Vaatasin isegi seal hiiuauto aias seda ja paraku njahhhh... Lõpp kokkuvõttes oled saanud selle ka suht heas korras kätte... Mina see hetk vaatasin ja tegin mõned pildid seal ja sinna see jäi sest kuidagi vana loll tunne hiiuautost lykkas nagu edasise uurimise edasi sest arvata oli et nende jaoks oleks see masin nagu muks-muks olnud. Kuigi Mis hinnaga nad sulle selle myysid? Nagu kuulda oli siis hinnad mis ei ole paberiga klaasile fikseeritud, toimuvad näo järgi :lol: ja kui mina isiklikult piilumas käisin siis ei olnud paberit... Kuigi hing tahaks seda masinat veel näha.... Et äkki liitud tuleva MB kruiisiga?
Vasta
#13
Udutulede lülitamine käib nagu MB -l ikka: keerad tulelülitist tuled põlema, siis tõmbad lülitit 1 naks välja - hakkavad esimesed udukad põlema ja kui veel ühe naksu tõmbad, siis tagumised ka.
Kui bussi vaja, siis küsi!
Vasta
#14
Kalev Kirjutas:Udutulede lülitamine käib nagu MB -l ikka: keerad tulelülitist tuled põlema, siis tõmbad lülitit 1 naks välja - hakkavad esimesed udukad põlema ja kui veel ühe naksu tõmbad, siis tagumised ka.
Tundub, et tagumist siiski nii lihtsalt põlema ei saa:
Tsitaat:309 LEFT TAIL LAMP WITHOUT REAR FOG LAMP [See on jälle müsteerium. Mis see on?

Lisaks siis veel, et
Tsitaat:466 CENTRAL LOCKING SYSTEM [Töötab; veider vaid, et kaassõitja ukse avab mitte juhiukse avamisel, vaid mootori käivitumisel]
selle vea põhjus on tõenäoliselt lekkiv vaakum. Tollal ei kasutatud veel eraldi eletrilist pumpa, vaid lukusüsteemi vaakum tuli otse mootorist. Kui süsteemis kuskil leke on, ei toimigi asi enne, kui mootor uut tekitama hakkab. Uksed-luugid peaks muidu avanema ikka võtmekeeramise peale ja kõik enamvähem korraga.
Tsitaat:ju siis oli automaatkast 450 SLC’l põhivarustuses.
asi pole SLC-s, vaid mootoris. Nagu ka hilisematel aegadel suuremaid mootoreid kepikastiga ei saanudki/saagi.
Vasta
#15
Nii, poolkogemata sai isegi seda nähtud, superisend, võiks mainida. Mootor, kere ja sisu 5+. Tõsiselt vägev ikka
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#16
Kalev Kirjutas:Udutulede lülitamine käib nagu MB -l ikka: keerad tulelülitist tuled põlema, siis tõmbad lülitit 1 naks välja - hakkavad esimesed udukad põlema ja kui veel ühe naksu tõmbad, siis tagumised ka.

Kas ei löönud 1 naksuga esimesi ja tagumisi korraga põlema ?
Mul igatahes teeb nii.
1993 Ford Scorpio Stufenheck 2.0i Topas
Vasta
#17
Uku Kirjutas:
Kalev Kirjutas:Udutulede lülitamine käib nagu MB -l ikka: keerad tulelülitist tuled põlema, siis tõmbad lülitit 1 naks välja - hakkavad esimesed udukad põlema ja kui veel ühe naksu tõmbad, siis tagumised ka.

Kas ei löönud 1 naksuga esimesi ja tagumisi korraga põlema ?
Mul igatahes teeb nii.

Kalevi poolt kirjutatud õige, sul miskit peetis siis.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#18
200 km/h käes. Täna sai Haapsalu lennuväljal proovitud. Spidomeeter näitas 202...203 ja siis edasi enam ei läinud - ei üles- ega allamäge. Ilmselt ei vasta spidomeetri näit päris tegelikkusele, kuid ärme laseme ratsionaalsel teadmisel 200+ emotsiooni rikkuda Smile Kuna tehasest väljasõitmisel oli 450 SLC maksimaalne kiirus 216 km/h, siis 200+ km/h 31 aastat hiljem peaks loodetavasti olema märk mootori võrdlemisi heast tervisest. Eksin?

(Maksimumkiirus ja muud andmed aadressilt: http://www.sternzeit-107.de/modules.php?...=0&thold=0 )

Lisaks huvilistele - meie SLC sisu on järgneval lingil "pergament" (kood 005): http://www.sternzeit-107.de/modules.php?...=0&thold=0

Kas keegi teab:
1) On kusagilt neid vanu polstrimaterjale saada? Just tekstiili. Hinnaklass?
2) Kust saab Tallinnast pliiasendajat. Tuleb välja, et 450 SLC on alates juuli 1976 unleaded benzine peal, kuid konkreetne isend on sama aasta aprillist. Arvamused pliiasendaja vajalikkuse kohta on seinast seina - mõned peavad vajalikuks, mõned ütlevad, et saadaval olevad lisandid nagunii ei tee, mida lubavad. Arvamused, kogemused? Kas peaks pliiasendajat 200 l Smile valmis ostma? - tundub olevat meie kaubandusvõrgust väljasureva kaubaartikliga (mikroskoopiline kasutajaskond).

Udutuledest. Tänud vihje eest. Esimese naksuga lööb põlema esimesed. Teise naksuga lööb põlema ainult lüliti keskel oleva punase/oranži tule, kuid taga midagi ei sütti - mida pole, seda pole Smile Milleks see teine naks aga on, kui esimese peale süttivad ainult esimesed ja teised? Et põletada vaid tagumist tuld?
Vasta
#19
kaupolepasepp Kirjutas:Udutuledest. Tänud vihje eest. Esimese naksuga lööb põlema esimesed. Teise naksuga lööb põlema ainult lüliti keskel oleva punase/oranži tule, kuid taga midagi ei sütti - mida pole, seda pole Smile Milleks see teine naks aga on, kui esimese peale süttivad ainult esimesed ja teised? Et põletada vaid tagumist tuld?
Teise naksuga W124-l (kui lüliti keskel oranž tuli süttib) jäävad esimesed udukad endiselt põlema ja lisandub tagumine udutuli.
Vasta
#20
kaupolepasepp Kirjutas:309 LEFT TAIL LAMP WITHOUT REAR FOG LAMP [See on jälle müsteerium. Mis see on?´
...
Udutuledest. Tänud vihje eest. Esimese naksuga lööb põlema esimesed. Teise naksuga lööb põlema ainult lüliti keskel oleva punase/oranži tule, kuid taga midagi ei sütti - mida pole, seda pole Smile Milleks see teine naks aga on, kui esimese peale süttivad ainult esimesed ja teised? Et põletada vaid tagumist tuld?
Mina loen koodist 309 välja seda, et tagumine tuli on ilma udutuleta, seega ei peakski see teine naks midagi tegema.
Minu 300CD'l teeb ka lüliti kaks naksu kui välja tõmmata, aga kuna USA versioonidel tagumist udutuld ei olnud, siis ei lähe ka mul taga midagi põlema.
Lülitid on standardsed ja kõigil samasugused, olenemata sellest kas taga udutuli on või mitte.
300CD, 1984
Mercedes-Benz: Das Beste oder nichts.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes Benz 450 sel-73 inc13 inc13 31 26,258 24-07-2022, 07:14 PM
Viimane postitus: inc13
  MB, W123, 200D, 1976, Meren Meren 8 9,257 24-05-2015, 05:32 PM
Viimane postitus: Werewolf
  W114 280 1976 US-spec iiv6l MÜÜA iiv6l 15 14,520 17-11-2014, 01:14 PM
Viimane postitus: iiv6l
  W123, 300D, 1976/83 - kabanoss600 kabanoss600 21 16,967 02-01-2012, 11:02 PM
Viimane postitus: Reddog
  450 Sel 6,9 `78 - inc13 inc13 28 24,783 03-03-2010, 01:42 AM
Viimane postitus: inc13
  MB 380 SLC Jüri380 4 3,455 11-04-2007, 11:18 PM
Viimane postitus: Reddog



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne