Postitused: 88
Teemad: 9
Liitus: Jan 2015
Maine:
0
Tervist,
Pikaaegne "unistus" sai teoks tehtud ja koju veetud üks 123 kerega liikur, universaal veel pealekauba. 103kW R6 mootor ja 4. manuaalkast. Kere on enam-vähem, ehk siis taastamiskõlblik. Tiivakaared ja ühe esimese tiiva sain kaasa. Lisaks tuli autoga eelmise omaniku väga detailselt täietud "remondivihik" mis sisaldas nii originaalkoode, läbisõite kui ka nt. mootori mõõdetud kompressioone (11-13 kõik)
Värvus on pleekinud punane, sisu on riidest ja juhiiste ära vajunud.
Esimeste asjadena sai ära vahetatud tuledelüliti ja alla keeratud naastrehvid. Kiire vaakumite korrastuse tagajärjel sai ka mootoritöö ühtlaseks ning 4a seisnud bensiinile sai värsket kütet juurde kallatud, mispeala mootor natuke rõõmsamalt ka käima hakkas.
Probleemidest täiesti ära vajunud juhiiste (siinkohal küsiks nõu, mis pihta hakata? Üritada remontida?) Ideaalis tahaks üldse nahksisu (kui kellegil pakkuda on )
Auto seisnud aastaid garaažis, kuid käivitus suht kergelt uue aku ja värskema benisiini abil. Pidurid jms. kõik töötab kenasti ning midagi kinni pole.
Tegemist vajab kütusenäidik (eeldada võib tasemeandurit, mis kinni jäänud tänu aastatepikkusele sodile?) Ja parem esimene nurk veermikus, mis hirmsasti koliseb.
Esimene etapp oleks Uunikute Talveralli läbida autoga ning tehniline pool "uueväärseks" teha. Kevadeks tahaks mingeid vanakooli 16" velgi ja lihtsalt stiilselt istuma panna.
Taga on hüdrovedrustus ka, töötab perfektselt
Mersumaailmas täiesti võõras, niiet kui kellegil jagada mingit know-how-d kuidas midagi paremaks muuta, või levinud probleeme vältida/remontida, olen üks suur kõrv.
Postitused: 8,236
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Kena näha, et kolmesid juurde tuleb. Kõik vajalik on ilmselt kellegi poolt juba üles kirjutatud, seega loe otsingust hoolega
Mureks on rooste... Tehnika toimib. KE-Jet väsib, kuid seda oskab Tallinnas Hannes parandada
Kas sisu on tervenisti sinine riie?
Esiistmete padjad on omavahel vahetatavad Kõrvalistuja reeglina äraistutud patja ei taipa kurta
Postitused: 88
Teemad: 9
Liitus: Jan 2015
Maine:
0
Sisu on tervenisti sinine riie jah. Võtan mingipäev istmepadja lahti, ehk õnnestub natukenegi paremaks sättida seda. Hetkel nii viltu istutud see, et keskkonsoolile otsa vajumisest päästab ainult roolist kõvasti kinni hoidmine
Hannese juurde enivei plaan minna, sõber kunagi läks B2 Audi 80ga tema juurde, rohkem nagu niisama. Ära tulles hakkas sidur libisema iga käiguga, nii suur vahe oli olnud
Postitused: 8,236
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(13-01-2015, 02:02 PM)tns-one Kirjutas: ...
Võtan mingipäev istmepadja lahti, ehk õnnestub natukenegi paremaks sättida seda. Hetkel nii viltu istutud see, et keskkonsoolile otsa vajumisest päästab ainult roolist kõvasti kinni hoidmine
...
Parandada pole seal enamasti midagi: vedrud on purunenud ja nende keevitamine on enda petmine. Küll tasub soetada viisakas kõrvalistuja iste ja selle padi juhiistmele monteerida. Vedike muterdamist on muidugi vaja teha, otse vahetavaks need mõeldud pole.
Soovi korral vahetada kate
Kas dokumentides on 7 kohta?
Postitused: 88
Teemad: 9
Liitus: Jan 2015
Maine:
0
Kahjuks on 5, aga mingi hetk lähen MNT-sse õigust nõudma. Turvavööd jms. kõik olemas ja toimiv, tahan suvel kamraadidega ringi sõita
Postitused: 733
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Parandaks hr.Võsa.
Sel autol ei ole sissepritset (KE-Jet), vaid on karburaator.
Kunagi uurisin Silberautost seda istmepadja tellimist. Varuosakood oli olemas, aga hind oli krõbe, nii 200 € kanti. Tellima ei hakanud.
Postitused: 8,236
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(14-01-2015, 09:55 AM)kaupo51 Kirjutas: Parandaks hr.Võsa.
Sel autol ei ole sissepritset (KE-Jet), vaid on karburaator.
...
Täpsustus õige . Mootoriks ilmselt M123?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M123_engine
Samas pädeva meistrimehe aadress Tallinnas jääb ikka samaks
Postitused: 88
Teemad: 9
Liitus: Jan 2015
Maine:
0
14-01-2015, 02:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-01-2015, 02:35 PM ja muutjaks oli tns-one.)
Too jah karburaatoriga ja M123. Vaakumid sai seal elustatud. Ülejäänud tundus juba piisavalt hirmutav ja keerukas, et loobusin. Väga vene tenhikaga ei võrdle Esisilda sai igaks-juhuks ka kõik uus võetud, peaks hea saama. Lisaks on auto nüüd ametlikult liikluskõlblik väikse mööndusega (sild kästi kiiremas korras ära vahetada ja ära vajunud istet mainiti ka)
Postitused: 54
Teemad: 24
Liitus: Jan 2010
Maine:
1
Kui minu W123-l kütusenäidik valetama hakkas, võtsin anduri paagist välja ja liivapaberiga puhastasin keskmise rauast varda ära, kerge korrosioon oli peale tulnud, aitas. Hiljem hakkas kütuseseier kõikuma, viga oli näidikuploki ühenduses.
Minu juhi iste oli vasakule ära vajunud, võtsin istme välja, 2 raudvarrast ära murdunud, keevitasin kokku, iste nagu uus, siiani katki ei ole läinud (ka suuremad mehed on istme peale ennast toetanud)
Siit leiad palju infot https://mercedessource.com/problems
Postitused: 12
Teemad: 2
Liitus: Nov 2013
Maine:
0
Tore masin! Vaatasime ise elukaaslasega seda müügikuulutust pikalt, aga kuna üks 123 juba "magab" garaaži all siis jäi ta sinnapaika. Ehk leidub teisigi, kes vanast autost rõõmu tahaks tunda. Ja näe, leidub!.
7-kohaline universaal iseenesest on magus leid. Jõudu tööle!
Postitused: 88
Teemad: 9
Liitus: Jan 2015
Maine:
0
01-02-2015, 12:42 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-02-2015, 12:43 PM ja muutjaks oli tns-one.)
Mercedes-Benz on stabiilselt jõudu katsunud minuga, aga alla pole veel andnud. Võtsin kütusenäidiku anduri paagist välja, aga too pudenes kõik paaki sisse, keegi kunagi ebaõnnestunult üritanud remontida asja. Õnneks sain absolutuselt kõik seibid jms. kätte ning anduri enda juhtmed olid mõlemad veel ühest otsast jootega anduri enda küljes kinni. Pool tundi mõtlemist ja teine pool pusimist ja sain tööle asja.
Mingi päev lõi õlivarda välja ja sealtkaudu ka soliidse koguse õli, põhjuseks täiesti otsa saanud ja kokku vajunud karterituulutuse voolik. Asendasin selle BMW voolikust lõigatud sobiva jupiga ja kõik hea jällegi. Kuna kõik oluline sealt õlivarda august välja tuli, installeerisin ka tuliuue "Purolatori" ja 15w40 mineraalõli.
Esisild on nüüd paremalt ja vasakult poolt saanud endale absoluutselt kõik uued puksid ja vidinad, aga kolin on jätkuvalt. Kahtlustan paraleelvarrast ja pendelhooba, või siis tõesti on amort ise kuiv, aga koliseb väga inetult.
Veebruaris peaks poleerketast näitama autole ja üht-teist välimuses värskendama hakkama.
Kevade lähenemisega hakkab aktuaalseks muutuma ka valuvelje otsing. Tahan midagi ajastukohast, mida laiem rant seda parem ja mõõdud võiksid olla 16x9"
Mingi päev teen pensionärist pilti ka.
Postitused: 1,553
Teemad: 38
Liitus: Sep 2006
Maine:
5
15W40 on meie kliimasse natuke vähevõitu kui talvel ka sellega sõidad. 10W40 või 5W40 on ikka veidi vedelamad neil (viimastel aastatel küll harvadel) päevadel kui temperatuurid -20 juures ja auto käivitub oluliselt rõõmsamalt. See aasta vist mingit pakast väga enam ei lubata, aga järgmisex talvex soovitan ikka vähemalt 10W40 õli kasutada.
Õli esimene number tähistab siis seda kui vedel ta püsib suuremate miinuskraadide juures (väiksem number on parem) ning teine number tähistab seda kui hästi õli oma viskoosust kuumade ilmade korral säilitab ja liiga vedelax ei lähe (suurem number on parem).
Kuna meie elame sellises kliimavööndis, kus esineb nii -25 kraadist pakast kui +35 kraadist kuuma, siis meie kliimasse on aastaringsex kasutamisex sobilikud 5W40 ja 10W40 õlid. California pidevalt kuuma kliimasse sobib 15w40 või 15W50 õli hästi ja Põhja polaarjoone lähedal kasutamisex kõlbab 0W30 õli.
Autosporti, kus mootorid pidevalt koormuse all ja kuumad, sobivad 50 ja 60 lõpuga õlid.
Uuema aja autodel, kus kütusekulu on üritatud nii alla saada kui võimalik on hakatud kasutama vedelaid 20 ja 30 lõpuga õlisid, et hõõrdekaod väixemad olexid. Seda tihtipeale ka teadlikult mootori eluea arvelt, kuna ega tänapäeva auto ei peagi eriti üle 7 aasta kestma vaid ongi ettenähtud välja vahetamisex ja ümbertöötlemisex. See annab aegajalt tunda enneaegselt ülesütlevate turbode näol, mis on üsna tundlikud õli viskoosuse ja kvaliteedi osas (liiga vedel õli pressitaxe suure kiiruse/koormuse all töötavate detailide vahelt välja ja detailid puutuvad omavahel kokku kahjustades üxteist).
Vabandan pika jutu pärast, aga see info võib varem või hiljem kasulikux osutuda.
Mis velgedesse puutub, siis ajastukohased veljed on tõenäoliselt AMG Pentad mõõdus 16x8, mingid tolle aja kärgveljed (näitex BBS-i või Rial-i toodang) või laiax keevitatud tolle aja MB plekkveljed (4 pikliku auguga).
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Postitused: 8,236
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(01-02-2015, 12:42 PM)tns-one Kirjutas: ...
aga kolin on jätkuvalt.
...
Järeljookuspadi on tihe? Ehk alumise õõtshoova tugišarniir?
Stabikavarda kerekinnitused on terved? Vasak on pidurivõimendi, parem akukasti all.
Pendelhoova puks oskab koliseda küll.
Postitused: 88
Teemad: 9
Liitus: Jan 2015
Maine:
0
Too mootor ikka projekteeritud mineraaliga sõitma, usun, et pole sellel 15w40 viga midagi. Enda m20 mootoriga stroker e30 elas koguaeg 7800rpm redline lähedal ja oli kõige õnnelikum 20w50-ga, mis talveks sai samuti 15w40ga asendatud.
Need tugisarniirid on samuti uued, stabikapuksid ka. Vahetamata ongi ainult paraleelvarras, pendelhoob ja esim. Amordid.
Täna võtsin tagaluugi laiali ja remontisin luku ära - never again. Vähemalt on nüüd pagass kasutatav.
Postitused: 117
Teemad: 3
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
Amort ise ei pruugigi läbi olla, piisab alumisest puksist, et koliseda.
Postitused: 1,553
Teemad: 38
Liitus: Sep 2006
Maine:
5
Üx pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna.
Ehk 15W40 õli säilitab oma omadused kuni umbes -10 kraadini, alla selle ei suuda ta külmkäivitus hetkel enam pakkuda optimaalseid määrimisomadusi ja mootor saab iga näitex -20 kraadises külmas tehtud külmkäivituse käigus veidi liiga ja ühtlasi peab käivitumisex rohkem pingutama (kuna õli paxem).
Tõsi ta on, et viimastel aastatel on meie talved enamjaolt üsna pehmed olnud, aga kui üx aasta paugub väljas ootamatult nädal või paar -25 kraadist pakast, siis on natuke hilja hakata õli vahetama, et auto paremini käivitux ja mootori eluiga pikem olex.
Küsimus pole selles, kas tegu on mineraal, poolsünt või täissünt õliga. Õli viskoosusindex peab vastama kliimale, milles antud auto töötab. Kuna me asume suurte temperatuuri erinevustega kliimavööndis, on soovitav aastaringsex kasutamisex valida 5W40 või 10W40 õli või suvel ja talvel kasutada erinevaid õlisid, mis antud temperatuurivahemikesse sobivad.
7 kohaline universaalkerega S123 on piisavalt exklusiivne ja stiilne auto, et seda hästi hoida, seda enam, et juurde neid ju enam ei tehta, vaid pigem jääb neid ikka aasta-aastalt vähemax. Edu sulle selle vanakese eest hoolitsemises!
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Postitused: 88
Teemad: 9
Liitus: Jan 2015
Maine:
0
Originaalroolil kate metalli küljest lahti ja üldiselt on tegu minuarust suht inetu ja ebapraktiliselt suure rooliga võimendiga auto jaoks, niiet sai midagi hingelähedasemat tellitud, nüüd jõudis kohale
Postitused: 8,236
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(03-02-2015, 10:00 AM)tns-one Kirjutas: ...
üldiselt on tegu minuarust suht inetu ja ebapraktiliselt suure rooliga võimendiga auto jaoks,
...
Suhtumine võib muutuda, kui pada otsustab hoo pealt töölepingu lõpetada ja tuleb end takistustest mööda roolida...
Puitrool muidugi on edev, kuid talvistes oludes nõuab häid kindaid. Tegelikult järele mõeldes: see libe pind nõuab häid juhtimiskindaid igal ajal.
Aga vaevalt Sa sellest piimajärelkäimisekäru plaanidki.
Õliküsimuses on ülalpool kõik vajalik öeldud. Lisan vast selle, et suvaline täna poest müüdav lääne valmistaja õlilaadne toode ületab auto väljatöötamisel esitatud nõudmisi. Vene tootjad vist pakuvad veel lahjemat kaupa... Aga arvestades Su tausta ja "kodust kasvatust", oled ka sellest ilmselt teadlik.
Kuna räägiti sellest, et kogu sild on tihe, siis ilmselt vaadati üle ka amortisaatori puksid. Need on hästi näha. Peidus on stabika kerepuksid... Ning eriti armastab lahti ussitada vasakpoolne, pidurivõimendi all olev.
Amortisaatori kontrollimine sel autol on lihtne: amort ülalt lahti, kergitad autot sedapalju, et amort tuleb pesast välja ja siis loksutad vardast. Kui tühja pole, siis ei saa ka koliseda. Sel autol on amordi kanda vaid vedrustuse rahustamine ja õõtsa käigu piiramine. Sõita võib ka ilma
Postitused: 88
Teemad: 9
Liitus: Jan 2015
Maine:
0
03-02-2015, 10:46 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2015, 04:14 PM ja muutjaks oli tns-one.)
Too rool on täpselt nii palju väiksem, et originaalrõnga sisse mahub täpselt. Ehk siis tänapäevaautode mõistes täitsa tavaline suurus
See nädal lähen mingi päev garaazi, installeerin uued küünlad ja juhtmed ja vaatan selle veermikuasja veel piinlikult üle, tänud amordisoovituse kohalt, kontrollin kindlasti! Kuradi rumal tunne on sadu eure tulutult sisse matta (või noh, tegelikult juhitavus ja konkreetsus muutus kardinaalselt kõikide uute jubinatega, saaks veel roolikarbile ka grammivõrra peale keerata)
Edit: Rool sai külge keeratud, jube hea sai
Postitused: 88
Teemad: 9
Liitus: Jan 2015
Maine:
0
Kolinat põhjustaski amort, käe vahel polnud midagi tunda, täitsa kuiv ka, aga tegin ilma amordita tiiru ja vaikus majas. Täna jõudsid minuni Bilsteinid, mis õhtul alla keeran ja veel midagi toredat
|