Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mootori võimsuse tõstmine head ja vead ?
#1
juhtusin kogematta kuulma pealt kus 2 nolkki( vabandust väljendus) kiitlesid et tegid oma 85kw-sest dislast 120kw. Kuna neil oli sama malline Mercedes-Benz nagu mul tekkis kaheldav huvi . kas tekitada sõidumõnu juurde või peale sellist lüket hakkavad jupid kapoti alt lendama.
keegi talinas pidi sellise asjaga tegelema ja 100€ küsima .
kas ikka on mõtet tehasest tulnud võimsust suurendada ?
Vasta
#2
Juba küsimine ise näitab, et Sul tegelikult on sellekohane soov olemas aga kahtled kas ja miks. Päris üheselt vastata ei saagi, sest saab ju ka küsida kas tasub üldse 100€ võimsuse tõstmiseks kulutada. Selge on üks, et lisavõimsust on võimalik saada vaid mootori ressursi arvelt ja kindlasti pole piiriks mingi 110 kW.
CDI mootoreid annab seadistada tarkvaraliselt, mehaanilised nõuavad veidi enam pusimist. Kui aga võtta tõsisemalt ette kollektorid, turbo, kütusepump ... pole probleemiks ka 150kW.
Järgmine küsimus, milleks seda teha? Kui oma peas liidad kulud/töötunnid ja saadud tulemi ja see Sind rahuldab - anna tuld. Peaksid aga seda võimsust suurendama vaid hetkeemmotsiooni tulemist, et ÄGE - pigem jäta tegemata.
Rusikareegel on: mida enam mootori liitrist välja pigistad, seda lühemat ressursi mootor omab.
Odavalt aga mugavalt - selleks sobib diisel kurbik täiesti.
Vasta
#3
Selline võimsuse kasv tekitab palju küsimusi ja tahtmine dünos mõõta, aga halba ei tee kuni 50% kasv kindlasti midagi.

Summa on väike. Selline töö maksab muidu 3x rohkem. Aga siis on ka reaalne garantii ja garantiifond.
Ma tegelen ka.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#4
nu eks ikka tekkis jah selline väike huvi Smile 85kw ja 120 kw see ikka tunduv vahe vist Smile isegi möödasõidud lähevad ehk lõbusamaks Smile
Vasta
#5
Selline võimsuse kasv on väga hästi tuntav.
Eks väänet tuleb rohkem juurde.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#6
VKM motors teeb sammuti chip tuuningut mis võimsust tõstab

http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Viljar...stend.aspx

Vasta
#7
Mina teengi koostööd VKM'ga. Mina olen eelkõige lõuna pool tegutsemas.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#8
Aga mida teeb at kast või sidur, kui näit. 50% võimsust tõsta?
Bmw 3.0 commonrail diislil pidavat peale chippimist at kast kiirelt saba andma, kuna kasti koormustaluvus on suhteliselt täpselt välja arvestatud. Seda enam, et saksast toodud diislid on ju ca 500t km läbi sõitnud ja nii mootor kui ka kast on sisuliselt amortiseerunud. Kas ikka tasub vanu masinaid lisajõuga koormata?
Vasta
#9
Võimsuse tõstmine on ikkagi omaniku enda tahe, mitte midagi muud.

Alati peab võimsuse kasuvaga arvestama võimalikke probleeme. Neid ei tea mitte keegi ette.

Rusikareegel ütleb, et kui auto on alates V8 ja diiselmootoriga, siis kast on nõrgim lüli.

Siit tulebki vahe kas "chipitakse" või pannakse vahele "tuuning box". Esimene tähendab tarvaralist muutust, kus mootor annab ka käigukastile teada, et "nüüd tuleb kõvem pauk - tegutse vastavalt". Kui palju kast libistab jne. Kõike seda reguleeritakse vastavalt küsitud väändele.

Tuuningbox aga valetab lihtsalt ajule mootori sisendparameetreid. Mootori võimsus tõuseb, aga kastile pole keegi midagi edastanud.

50% võimsuse kasv on ka väga üüratu ja väga tihti polegi võimalik, sest mootori raudvara ei luba. Kui ikka turbo ei suuda rohkem jõudu puhuda, siis sealt ka pauku ei tule. Või pihustid jne.

Sõbra X5 (3.0D 160kW) sai mitu korda chipitud, st väga palju erinevaid seadeid ja järjest kaugemale mindud. Kohalt võttes käisid kõik rattad ringi jne. Lõpuks siiski keerasime veidi maha, et asjad kestaks. Aga üle 200kW on seal kindlasti. Enne paigaldasime tutika turbo ka.

Ehk kõige parem võimsuse kasv hakkab siis, kui remondid/hooldad olemasoleva mootori.

Veokatel näiteks jupid 300hp kuni 500hp variantideni täpselt samad. Sõiduautodel tihtipeale sama lugu.

Kunagi ma ju panin oma 190E 1.8`le 3.2 peale. Küll ähvardati, et differ ei pea vastu, poolteljed murduvad jne jne.
Tegelikult on kõik samamoodi ja samast materjalist tehtud. Ülekanded on lihtsalt erinevad mootorite lõikes, mitte et väiksel mootoril tehti nõrk differ ja suuremal mootoril tugev. See on ju absurd.


Pikk jutt....... , aga kõik pole nii must ja valge. Reeglina peab ikka omanik teadma, millega riskib.

Kõik, mis on üle tehase konditsiooni, ei kuulu ka garantii alla. See on piiride kompamine. Kui tulevad teised jupid, siis on nende garantii.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  CL500 sport reziim ja mootori tuli ja käigukast CL5002002 2 158 31-03-2024, 08:05 AM
Viimane postitus: v6sa
  W220 S500 mootori diagnostika MAV 20 2,283 07-07-2023, 12:07 PM
Viimane postitus: MAV
  320CDI OM642 mootori õhufiltrite vahetus marek 1 1,151 01-08-2021, 06:53 PM
Viimane postitus: marek
  CDI mootori jahutustorustik ja 220Velektriline eelsoojendus? alambe 5 4,156 31-01-2019, 02:22 PM
Viimane postitus: väikemees
  MB S320 155 kw mootor, keegi selle mootori kohta oskab midagi öelda. comoon 2 2,521 06-08-2018, 07:31 PM
Viimane postitus: .Alar.
  W251 M272 200kw mootori vahetus evetar 0 2,138 11-10-2017, 06:57 AM
Viimane postitus: evetar
  mootori sobivus. kalvi1991 0 1,578 26-02-2017, 01:05 PM
Viimane postitus: kalvi1991
  mootori sobivus. kalvi1991 0 1,690 22-02-2017, 01:34 PM
Viimane postitus: kalvi1991
  MB c180 mootori järgi aitamine. soolapurk 3 3,513 08-12-2016, 10:50 AM
Viimane postitus: v6sa
  2.3 w201 mootori probleem TanelRist 3 3,558 04-12-2016, 02:29 AM
Viimane postitus: TanelRist



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne