Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S-350td jahutuse anomaaliad
#1
Mureks ühe S-350td jahutuse anomaailiad. Sooviks kogenumatelt foorumlastelt nõuandeid. Räägin siis asja olemusest:
Eelnevalt olgu öeldud, et mootor on hetkel üldse ilma termostaadita. Aga sümptomid on sellised: Maanteel sõites tõuseb seier järjepidevalt ülespoole kuni kuskil 15-20km järel (see on max, mis maanteel jutiga sõitnud olen) on lõpuks seier päris punase ala lähedal. Pole julgenud väga kõrgele lasta ja pole edasi sõitnud. Aga kui võtta hoog maha ja jääda seisma või sõita linnakiirustel, siis hakkab jahtuma. Ei oska praegu öelda, kas maanteel niimoodi edasi sõites ja esimeste ventikate rakendumisel hakkaks jahtuma või ei, ei oska ka öelda, kas läheks päris keema või mitte.

Kui kuumal mootoril lasta vaid tühikäigul käia, siis hakkab soojendusest tulema külma õhku. Kui hoida gaasi peal, siis hakkab vedelik ringlema, tuleb sooja ja temperatuur hakkab alanema. Ka linnaliikluses sõites hakkab temperatuur alanema. Millegipäeast ei kannata ühtlast maanteesõitu.
Algul oli asi päris hull, siis läks seier juba lühikese otsaga üles. Vendid läksid ka ees käima. Siis sai esimene suur radiaator eemaldatud ja tehtud sellele korralik pesu. Tundus, et see oli peaaegu päris kinni, ainult ülemise otsa ribid töötasid. Alumine osa oli roostepläga täis.
Ilmselgelt oleks vaja teha ka kogu mootori jahutusruumile korralik pesu, kuna tundub olema kõntsa täis.
Aga ikkagi jääb mulje, nagu ei oleks vee ringlus piisav, nagu miski takistaks seda. Ei ole ju väga loogiline, et mõne miinuskraadiga toodab see mootor nii palju kuuma, et isegi ilma termostaadita seier nii üles läheb. Pigem oleks ju loogiline, et seier üldse ei tõusekski.

Selgituseks veel olgu öeldud, et jahutusvedelik on selge, paisupaagis ei ole õli- ega tahmakihti. Lõdvikud kiviks ei lähe, ülemäärast survet süsteemis ei tundu olevat.

Nüüd küsiks - kas asi kisub ikka plokikaanetihendi lekkimisele või plokikaane mõrale ning süsteemi tekib õhukork, mis takistab ringlust?

Või kas võib olla vigane veepump, mis ei pumpa korralikult ning tingituna roostekihist jahutussüsteemi sisepinnal ei ole korralikku jahutust ning lähebki liiga kuumaks?

Paluks nõuandeid, mida veel kontrollida ning kuidas viga tuvastada.


Vasta
#2
Sa ise ütlesid enamus asju ära, seega ma alustaks lihtsamast. Veepumbast siis.
Vasta
#3
Veel niipalju selgituseks, et veepumba küljes olev ventilaator töötab korralikult.
Jahutusvedelikku ei kulu, tase püsib.
Kummaline ongi see, et kuumeneb just maanteesõidul. Peaks ju olema vastupidi - maanteel on kiirus suurem ja jahutab radiaatorit paremini, ning linnaliikluses, kus pole kiirusi, peaks just rohkem kuumenema. Aga on täpselt vastupidi.
Ning kui mootor on kuum, siis radika alumine lõdvik ei ole tuline, vaid täiesti leige või selline külmapoolne. See tähendab, et radiaator saab jahutamisega ilusti hakkama.

Kuidas kontrollida kas veeringlus on piisav? Või lihtsam kohe veepump maha võtta kontrolliks?
Vasta
#4
Linnasõidul on pöörded kõrgemad ja ajab ka pumpa kiiremini ringi, seega tosool käib ka kiiremini ringi. Niimoodi ütleb minu loogika.
Vasta
#5
Roostekiht jahutusysteemi sisepinnal viitab hoolimatule omanikule, pikemale kareveega s6itmisele. Tulemus on vabalt pumbarike. V6ib olla kylmakahjustus isegi...
having trouble having fun...
Vasta
#6
Sai veepump kontrolliks maha võetud. Sellega kõik ok. Kahjuks ei olnud labad ära ussitanud, kahjuks ei olnud tiivik pooleks või see võlli peal lahti. Kisub sinna hapuma variandi poole...



Vasta
#7
Kui sul survet sisse ei tule ja tase normis on, kuidas siis kaan või tihend läbi on? Kas paisupaagi kork on korras? Mingid autod tahtsid, et süsteemis oleks pisike surve sees, muidu läksid keema. Kas puhub korralikult sooja või leiget? Äkki on soojendusradikas räigelt umbes? Sel hetkel kui sooja tuleb muidugiEusa_angel
Mul on olnud 2 autot, millel kaan läbi ja 1 millel oli veepump peetis. Sinu puhul
ei kõla kuidagi kaane vea moodi.
Me võime siin nõu anda, aga eks sa pead kõik need asjad läbi proovima. Sellised imelikud vead ongi kõige halvemad.
Vasta
#8
Kui soendusest tühikäigul sooja ei tule siis ei tööta tsirkulatsioonipump (vasakul lanzeronil)

Vasta
#9
Vaatasin järgi - vasakul lanzeroonil olevale pumbale küll mingit pinget peale ei tulnud, ei tühikäigul töötamisel ega ka seisva mootoriga kliima REST (residual engine heat utilization mode) asendis.

Kas sinna peaks tulema pidevalt 12V peale? Kas see on eraldi kaitsme all, või kuidas seda kontrollida?

Lisaks on seal veel 2 sarnast vaiksemat mootori moodi punni, ilmselt siis mingid klapid või kraanid. Aga nende 3-haruline pistik on millegipärast lahti ühendatud. Huvitav miks?

Kas selle tsirkulisatsioonipumba mittetöötamine võib selliseid häireid kogu jahutussüsteemi töösse tekitada?

Vasta
#10
Ei või küll vanduda kuid minu mäletamist mööda on neid pumpasid 2 tükki kõrvuti, üks on sööjenduse jaoks ja teine mootori jahutuse tsirkulatsiooni forsseerimiseks, kui temperatuur kõrgeks läheb. Kui salongisoojendus on sisse lülitatud peab tsirkulatsioonipump töötama kui süüde sees.

Need 2 junni kust pistikud ära on salongisoojenduse klapid, kui neilt juhtmed ära siis on nad avatud, ehk peaks kütma täiega.
Normaalselt tuleb kliima ajust sinna vastav impulsspinge mis hoiab salongis etteantud temperatuuri.

Peaks nagu nii olema, targemad parandage..

Vasta
#11
Kas keegi teab siis, kas neid elektrilisi pumpasid on kaks või ikkagi vaid üks?

Kas sellele vasakul lanzeroonil olevale pumbale peaks pinge koguaeg peale tulema, kui süüde sees? Kas keegi oskab öelda millise kaitsme all see on? Minul ei tule sinna mingit pinget peale, ka ei tööta pump, kui sellele juhtmetega 12V peale anda.

Kasutasin otsingut ja silma jäi suht sarnaste sümptomitega mure.
Teema siin:
w124 3,0 bens probleem temperatuuriga

Sealt jäi silma selline tsitaat:

(12-02-2009, 02:38 PM)liiv Kirjutas: arvan,et probleemi lahendab õige termostaat ja radika kork.Kui term. natukenegi ei pea tekib radikas vastu surve ja mootori temp. tõuseb.Kui võtta 3,0 bens. term. välja,läheb kohe keema.Ja radika kork olgu org.

Kui tõene see väide on? Minu omal sai termostaat välja võetud seepärast, et see oli nagunii juba rikutud (oli juba tehtud kellegi poolt pidevalt avatuks).
Kas lahendus võikski nii lihtne olla, et piisab vaid uuest termostaadist?
Ise kaldun arvama, et kui on ikkagi plokikaane leke, siis teeb termostaat asja veel hullemaks.

edit.
Lugesin välismaa foorumeid ja sealt jäi ka selline väide silma:

Tsitaat:no. OM603 requires the T-stat to remain in place.

Removal of the t-stat will cause a short circuit of the water flow. Flow will go from the head directly to the water pump.

Tellisin uue termostaadi ära. Kui kätte saan ja asi paigaldatud, siis annan tulemustest teada.
Vasta
#12

Uus termostaat sees ja asi korras! Seega võib julgelt öelda, et Mercedes ei kannata ilma termostaadita sõitu üldse! Suure ringi töö on tugevalt häiritud ning on oht ülekuumenemisele.

Sisse sai 85C Wahler (enne oli sees 80C, tundus originaal, sest daatum sellel sobib auto enda väljalaskeaastaga aga nagu eespool ütlesin, see termostaat oli rikutud kellegi poolt ja tehtud avatud asendisse).
Nüüd uuega on temp seier stabiilselt 90C kriipsu vastas või poole seieri paksuse jagu selle peal, olenemata sõidukiirusest või sõidu iseloomust. Kliimakompuutril pendeldab mootoritemp stabiilse sõidu ajal 86/87 vahel. Nägin ka 85 ja 88 aga neid vaid korraks.

Tänan tähelepanu eest!

Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  w220 audio anomaaliad? kermps 1 2,207 25-01-2014, 09:59 PM
Viimane postitus: nostromo
  W 140 350td automaatkast aivar1970 2 3,230 25-02-2013, 06:51 PM
Viimane postitus: aivar1970
  W140 350TD 95a tagavedru küsimus V@hh 3 3,510 03-06-2011, 05:35 PM
Viimane postitus: V@hh
  W140 350TD 95a mootori hind? foxman 0 2,084 17-05-2011, 10:27 PM
Viimane postitus: foxman
  w140 350TD 1994a konditsioneeri paigaldus foxman 3 3,227 15-03-2011, 10:19 PM
Viimane postitus: foxman
  W140 350td 97a. kollane hüüumärk armatuuris laskarpoiss 25 28,515 26-01-2011, 03:25 PM
Viimane postitus: laskarpoiss
  W140 350td kuidas vahetada keskkonsoolis pirne laskarpoiss 3 3,886 20-01-2011, 05:19 PM
Viimane postitus: laskarpoiss
  W140 350Td pöörded ja käigud laskarpoiss 12 8,254 07-01-2011, 10:19 PM
Viimane postitus: laskarpoiss
  w140 350td 93a. probleem mootoriga mallorM 6 5,235 15-12-2010, 01:50 AM
Viimane postitus: Laur
  W140 350Td 98a. Vaakumvoolikute joonis laskarpoiss 7 4,176 13-12-2010, 07:07 PM
Viimane postitus: laskarpoiss



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne