Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
s124 300TD esivedru vahetus.
#1
Avastasin ühel hommikul, et auto ees maas pool keerdu esivedrust ja alumine vedru ots pesast väljas. Nüüd vana vedru ära võetud ja uued olemas. Nüüd aga jama, et ei saa uusi alla kuidagi... Kas on vaja mingeid erilisi kammitsaid? Või saab nende tavalistega (kaks konksu all ja ülal)? Mulle tundub, et need tavalised justkui ei mahu.
Autoks s124 300TD 91a.

[img][Pilt: 23523-009.JPG][/img]Tere,
Vasta
#2
(29-03-2011, 02:55 PM)viljar9 Kirjutas: Avastasin ühel hommikul, et auto ees maas pool keerdu esivedrust ja alumine vedru ots pesast väljas. Nüüd vana vedru ära võetud ja uued olemas. Nüüd aga jama, et ei saa uusi alla kuidagi... Kas on vaja mingeid erilisi kammitsaid? Või saab nende tavalistega (kaks konksu all ja ülal)? Mulle tundub, et need tavalised justkui ei mahu.
Autoks s124 300TD 91a.

[img][Pilt: 23523-009.JPG][/img]Tere,

Huvitav tõmmits, sellist pole näinud, ise kasutada küll ei julgeks, tundub vastu molli saamise värk olevat. Unibrow
Mina olen kõik vedrud alla pannud oma aretatud tõmmitsaga, mille tegemiseks oli vaja ehitusmaterjalipoest 1m 16mm keermetatud pulka ja paar paraja pikkusega vana vedrulehe tükki millel keskkohast pulga jaoks auk läbi puuritud. Mutrid otstesse ja kokku oligi tõmmatud.

Vasta
#3
Selline isearetatud ajab asja ära, originaal on vähe viisakam ja maksab alates 400 €
[Pilt: 02052010121.jpg]
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#4
Seda ma arvasingi, et peaks ikka miski vedrusisene kammits olema... Eks peab hakkama aretam. Tänud kiirete vastuste eest.
Vasta
#5
On ka nii olnud,et hüdropressiga vedru kokku surutud ja tugeva traadiga kinni tõmmatud.Pärast siis lihtsalt näpitsatega puru.Aga see suht viitsütikuga pomm ja tegemine omal vastutusel.
Vasta
#6
(29-03-2011, 10:47 PM)nordrainbow Kirjutas: On ka nii olnud,et hüdropressiga vedru kokku surutud ja tugeva traadiga kinni tõmmatud.Pärast siis lihtsalt näpitsatega puru.Aga see suht viitsütikuga pomm ja tegemine omal vastutusel.

Olen kuulnud, et kellegil, kusagil viis W140 esivedru sellisel viisil kokkusurutuna lõualuu ja enamuse hambaid minema
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#7
(29-03-2011, 10:51 PM)Laur Kirjutas:
(29-03-2011, 10:47 PM)nordrainbow Kirjutas: On ka nii olnud,et hüdropressiga vedru kokku surutud ja tugeva traadiga kinni tõmmatud.Pärast siis lihtsalt näpitsatega puru.Aga see suht viitsütikuga pomm ja tegemine omal vastutusel.

Olen kuulnud, et kellegil, kusagil viis W140 esivedru sellisel viisil kokkusurutuna lõualuu ja enamuse hambaid minema

Minu mälu järgi oli see Kalevi märkus-sellised asjad sööbivad mällu. Ei ole hea asi.
Vasta
#8
(29-03-2011, 11:08 PM)nostromo Kirjutas:
(29-03-2011, 10:51 PM)Laur Kirjutas:
(29-03-2011, 10:47 PM)nordrainbow Kirjutas: On ka nii olnud,et hüdropressiga vedru kokku surutud ja tugeva traadiga kinni tõmmatud.Pärast siis lihtsalt näpitsatega puru.Aga see suht viitsütikuga pomm ja tegemine omal vastutusel.

Olen kuulnud, et kellegil, kusagil viis W140 esivedru sellisel viisil kokkusurutuna lõualuu ja enamuse hambaid minema

Minu mälu järgi oli see Kalevi märkus-sellised asjad sööbivad mällu. Ei ole hea asi.

Peab ikka mõistus olema,et sellist traadivarianti üldse pakkuda.
Vasta
#9
Kui on kahe posti tõstuk kasutada, siis saab asja eriti lihtsalt lahendada. Lased šarniiri lahti, tõmbad õõtsa alla, paned vedru enam vähem paika, paned kangi läbi õõtsas oleva augu ja vedru ja väänad õõtsa paika, teine mees keerab šarniiri kinni ja valmis. Kang ei lase ka vedrul kuskile minema lennata. Enda S124-jal tegin mõlemad pooled nii. Aga sellex jah töökoja tõstukit tarvis.

Traadiga ei julgex küll elu sees kokku pressitud vedru kinni siduda, kuid 2 koormarihmaga saab küll ja seegi läbi proovitud. Koormarihmad olid siis umbes 3cm laiad.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#10
Igasugused sidumised on küll kahtlased, kuid ärge nüüd asju liiga koledaks ka mõelge.... esivedru kannab 1/2 auto esisilla raskusest. Kes on ajanud auto ühe rattaga mingile takistusele (või pukile) teab, et üks vedru ei suuda kanda kogu esiosa raskust, vaid vajub lõpuni kokku.

Seega piisab vedru kokkusurumiseks nii 10 kN (see on ~1 tonn massina). Arvestades, et vedru potensiaalne energia on staatiline koormus ja kokkutõmmatud vedru on ümarate servade tõttu üsna leebe kinnitusvahendile, võib ju ettevaatlik inimene täitsa edukalt pressi ja kinnitusvahendiga sidudes ää vahetada (mina ise kasutaks ilmselt kolmekordset tervet koormarihma x 2, kui mu elu sõltuks vedruvahetusest).
Aga võib ka surma saada... Seega, ärge seda kodus tehke, kui pole oma tegevuse ohutuses veendunud!!!
Lahtipääsenud esivedru hüppavat paarisaja meetri kaugusele ja 140 oma on tõestatult läbinud 12mm OSBplaadist vaheseina. Seega ei tasu oma (ning kohe kindlasti kellegi teise) ihuliikmeid vedru ohutsooni toppida.

Muide, M16 "tavalise" keerme lubatud tõmbetugevus (mitte ajada segi 15mm lati tõmbetugevusega!) on nii 30 kN... Ning keeramisel väheneb see veelgi. Mistap ka sisemise tõmmitsaga töötades ei tasu ennast liiga ohutult tunda.
Vasta
#11
Werewolf - Sul pidid olema siis kas madaldusvedrud või mingid eriti nõrga mootori omad. Mul näiteks 300D-l kui sarniir lahti lasta, siis jääb vedru kättesaamiseks vähemalt 20cm puudu. Niisamuti oli ühe tuttava 300D-l ja ühel 250D-l millel keerd oli ära murdunud ülalt otsast. Vabalt seda vedru küll sinna õõtsa vahele ei olnud võimalik saada... Ainult siis kui õõts tervikuna lahti lasta saab

Aga ise olen ka kasutanud seda traadi varianti kunagi noore ja lollina - Traadiks aga kasutasin alumiiniumist liinikaablit, mis oli 5 sooneline, keerutatud ja traadi läbimõõt jäi sinna 1,5 - 2 cm kanti.

Nelja esivedru aga ei taha küll enam puutuda niimoodi. Need lasen kuskil vahetada kui originaaltõmmitsat ei leia...
Vasta
#12
olen teinud nii, et öötsaka poldid lahti keeranud, ja pukki otsas olnud autol siis öötsakat allalasknud tungrauaga vaikselt.

kuskil saates näitas ka seda töövõtet wheeler dealer äki 190 kerel autol..
UK Garaaž
Vasta
#13
Mul w123 el lendas esivedru päris kõrgele, kui kunagi noorena tanklat rammisin. Sellel ikka on julm jõud taga. Aga tagasi panime nõnda, et 3 meetrise 10*10 prssiga surusime kokku, vend keeras traadiga kinni ja siis auto alla. Oli hirmus jah, kohe väga hirmus oli, aga saime hakkama - rohkem enam ei teeks , kui just kuskil metsa vahel seda ei juhtu vaja minema.
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#14
(05-04-2011, 02:04 PM)indrek Kirjutas: Mul w123 el lendas esivedru päris kõrgele, kui kunagi noorena tanklat rammisin.....

Külamehed olla näind sin tanklakatusel, vedru järel käimas... Badgrin
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#15
Uhh! Selleks korraks see töö tehtud. Sai laenatud tuttava käest miskit isetehtud mehaanilist pressi. Paraku tagastasin selle ragaatina ennem, kui tuli meelde pilti teha. Kui kellelgi huvi, võin mõni päev sealt läbi minna ja pildi ära teha. Tänud kaasamõtlejatele.
Viljar
Vasta
#16
Kaks aastat tagasi sai S124-le uued originaal esivedrud alla pandud ja nüüd vasakul jälle alt kolmveerand rõngast ära Sad Originaali kohta natuke vähe kestis.
Andres 5169200
MB E300T DIESEL -94

www.andresreisid.ee
Vasta
#17
(07-04-2011, 08:16 AM)viljar9 Kirjutas: Uhh! Selleks korraks see töö tehtud. Sai laenatud tuttava käest miskit isetehtud mehaanilist pressi. Paraku tagastasin selle ragaatina ennem, kui tuli meelde pilti teha. Kui kellelgi huvi, võin mõni päev sealt läbi minna ja pildi ära teha. Tänud kaasamõtlejatele.
Viljar

Tegelt oleks tõesti hea kui aega on ja viitsimist siia mingisuguse pildi sellest asjandusest ylespanna.Saaks teemale asjalikku täiendust.
Vasta
#18
Pilti võiks jah olla sellest tõmmitsast.

Ja Andres - eks see sõltub ka partiist, kuigi vähe jah. Samas tuttav pani oma 300D S124-le(93a) ette alla b osa Lesfjörs(täpne kirjapilt ei meenu) vedrud ja 4jas aasta jookseb. Kõrguse poolest veel väsimise märke ei näita.
Vasta
#19
Lõpuks see kaualubatud pilt. See seadeldis juhtus olema täpselt nii pikk, et 124ja vedru läks täpselt vahele. [Pilt: Picture_137.jpg]
Vasta
#20
Tõstan teema päevakorda, et kas kellegil oleks laenata või teab kust saaks laenata vedrutõmmitsat? Oleks väga vaja, peaks/võiks ka ise teha, aga ilmselt ma kasutaks seda umbes kaks või kolm korda oma elus. Võibolla on kellegil sama seis ja tõmmits seisab ja ootab kasutamist?
Keila, Saue, Tallinn, Harjumaa.

Ettetänades.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  w124 süüteluku vahetus kraabus 2 180 18-04-2024, 06:21 PM
Viimane postitus: kraabus
  S124 dexter 0 87 16-03-2024, 01:33 PM
Viimane postitus: dexter
  s124 termostaat ja ventilaatori sidur vasak 2 715 19-11-2021, 10:34 PM
Viimane postitus: vasak
  w212 350cdi kellade vahetus trooja6 2 1,444 08-11-2020, 04:40 PM
Viimane postitus: Black66
  MB W211 stange vahetus. PRE-FACELIFT TeccccccH 2 2,079 20-10-2020, 04:25 PM
Viimane postitus: markoH
  1996 S124 E250 DIESEL tagakojamees töötab pidevalt nostromo 2 1,484 25-08-2020, 04:43 PM
Viimane postitus: nostromo
  O: S124 Tagasilla ratta fantsi. K6rvalt 0 1,346 12-07-2020, 07:06 PM
Viimane postitus: K6rvalt
  S124 300D õli probleem K6rvalt 6 3,447 18-10-2019, 07:49 AM
Viimane postitus: K6rvalt
  s124 generaatori viga Poisike 2 1,928 24-07-2019, 11:14 PM
Viimane postitus: kaupo51
  W124 esimeste õõtsa pukside vahetus Poisike 0 1,884 06-10-2018, 11:15 PM
Viimane postitus: Poisike



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne