Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 190e, 1993, w201 - kaarel
Autor Sõnum
kaarel_w201 Ära (0)
Huviline

Postitusi: 37
Asukoht: Tallinn
Postitus: #1
MB 190e, 1993, w201 - kaarel
Tere!

Septembri lõpus juhtus nii, et helistas mulle vanaisa ja ütles, et kukkus üv läbi ning oma vanuse tõttu ta lube pikendada ka ei plaani ning sestap tema rohkem autoga ei sõida. Seega võtku ma auto endale ja tehku ma sellega mida paremaks pean. Tema soovitus - müügu maha. Ma lubasin selle peale mõelda. Olen kunagi ülikooli ajal seda autot lugematu hulga kordi vanaisalt laenanud ning niisama seda kohe kellelegi edasi anda nagu ei tahaks. Igatahes lubasin järgmisel päeval minna vanaisa juurde ja auto üle vaadata.

Tegu on siis 2005 aastal eestisse jõudnud 1993 aasta 190e-ga, mida veab edasi 2.0 90kw bensiinimootor. Arvele võeti ta Eestis 12 aasta vanusena ja läbisõiduga 130 000, mis ilmselt küll tõele ei vasta, kuid 2007 jaanuaris ostis selle mu vanaisa, kes sellega viimase 10 aasta jooksul on kokku 50 000 sõitnud. Enamus ajast oli auto garaazhis, talvel liikus harva ja viimased paar aastat üldse mitte.

Riidest sisu, elektriline katuseluuk, üks elektripeegel, turvapadi, taga kaks peatuge, kassetiriiul keskkonsoolis, kärukonks (leidsin seal pealt mb kirjad, kas see võib olla originaal?). Sellega see auto varustuse loend piirdubki. Seda, mis neist on lisavarustus, ma kahjuks öelda ei oska.

Sellisena ta mind ees ootas

[Pilt: 28865-_20160917_121936.JPG]

Ja põhjus, miks auto üv ei tahtnud läbida on nähtav järgmisel pildil - auto oli viltu.

[Pilt: 92477-DSC_0238.JPG]

Käigu pealt sai siiski vastu võetud otsus autosse paar raskemat asja visata, ühe külje rehvidest törts õhku välja lasta ja uuesti proovida. Mõeldud tehtud ning kolmveerand tundi hiljem oli autol ilma ühegi etteheiteta ülevaatus aastaks olemas. Sõitsin temaga paar nädalat ning ajasin garaazhi kevadet ootama. Märtsi alguses võtsin ta lõpuks oma nimele ning nädal tagasi ajasin ta uuesti välja. Pilt eelmisest sügisest.

[Pilt: 45845-IMG_20161010_121421.jpg]

Olin talle talvel tellinud eibachi -40mm vedrud ning esimese asjana saigi need talle alla pandud. Ühtlasi ilmnes ka auto viltu olemise põhjus - keegi oli esimesele teljele lihtsalt erinevad vedrud pannud. Töö käigus sai ka paar sillajuppi ära vahetatud. Igatahes on auto nüüd oluliselt parema juhitavusega, kuid minu subjektiivse hinnangu järgi endiselt väga mugav. Kõik ehk nii ei arvaks, kuid minu võrdlusmomendiks on poolteist aastat golf 5 gti ja 18 tolliste velgedega.

Kuna üks gabariidituli oli läbi sai need ära vahetatud ning, et vähegi kompenseerida vanu viletsaid tulesid, panin talle ette ka osram nightbreakerid. Lisaks võtsin katuselt ära selle tuulesuunaja. Selle kinnitused on küll esialgu veel küljes, kuna nad lähevad kusagile tihendi alla. Tihend peab vett kenasti ning seetõttu ei julgenud ma teda igaks juhuks väga kõvasti kangutama hakata. Head ideed teretulnud.

Igatahes siin and mul ongi:

Auto kere tundub olevat täitsa okeis korras. Näppu kuskilt läbi ei lükka, koopaääred mullitavad veidi. Pisemaid kriime jms loomulikku kulumist muidugi leiab.

[Pilt: 63763-_20170405_143727.JPG]

Ja pilt seest ka:

Salong on üldiselt heas korras. Vanaisa sõitis kõik need aastad mingi istmekattega, nii et isegi juhiiste ei näita kulumise märke. Lähemal ajal tahaks vaadata, kas turvapadi on rooli sees olemas. Kui ei ole, siis tahaks vahetada rooli 190e ilma turvapadjata rooli vastu.

[Pilt: 63569-DSC_0234.JPG]

Küll aga on tuhatoosi avamise-sulgemise mehhanism vigane (kui kellelgi on korras tuhatoosi müüa, oleks huviline) ning kui kunagi tagurdustule automaatne lülitamine ei töötanud, meisterdas vanaisa sinna mingi manuaalse lüliti koos kontrolltulega. Tänaseks on tagurdustuled ammu korda tehtud ning mälestuseks on jäänud rikutud salong. Pole veel vahetada jõudnud, kuid uus paneel on olemas. Samuti on oma koha prügikastis leidnud need inetud kummimatid, mille all olid täiesti korras riidest matid. Tõsi, mitte originaalid, aga pole hullu.

[Pilt: 99553-DSC_0239.JPG]

Üsna andekas lahendus on tehtud ka peegliga - mingil põhjusel on kunagi peegli klaasi vahetades leitud, et lihtsalt uue tellimine on igav ning õige mees sõidab ikka custom made lõigatud peegliga, mis siis isoleerteibiga auto külge tõmmatud. Uue klaasi olen igatahes juba tellinud.

[Pilt: 65234-DSC_0236.JPG]

Plaanid tulevikuks on esialgu peaasjalikult esteetilist laadi:

-mingid oem 16 tollised valuveljed (+korralikud rehvid praeguste 10 aastat all olnud lamellide asemele)
-rool nahatada, käigukangi sukk samuti
-kassetiriiuli asemele laegas
-kõlarid ja makk välja vahetada (kuigi leidsin kodust ühe metro luminali kasseti, mida on nende krabisevate kõlaritega väga mõnus kuulata)
-katkine tuhatoos tervega asendada
-puuduv tungraua augu kate leida
-miinimumprogramm on iluvõre plastik uuesti mustaks värvida, kuid ideaalis võiks selle tervenisti välja vahetada. praegusel plastikul on ka üks kild väljas ning kroom on pisut kõver
-ja mu isiklik kiiks - väga tahaks talle leida esitule kojamehed
-uued amordid, et juhitavus veel konkreetsemaks saada
-uued esituled
08-04-2017 12:19 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Sõnumeid selles teemas
MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 08-04-2017 12:19 AM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - Ott - 30-06-2017, 12:45 PM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - Mairo. - 30-06-2017, 04:52 PM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - aialipp - 28-07-2017, 02:41 PM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - hents99 - 31-08-2017, 09:56 AM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - stihl - 31-08-2017, 06:51 PM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - hents99 - 31-08-2017, 08:00 PM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - Ott - 18-04-2018, 11:02 AM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - tomm49 - 21-09-2018, 05:21 PM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - ralak - 21-09-2018, 08:44 PM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - v6sa - 29-11-2018, 12:21 PM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - stihl - 30-11-2018, 09:34 AM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - v6sa - 30-11-2018, 03:48 PM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - stihl - 01-12-2018, 09:25 AM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - TAD17I - 01-12-2018, 01:56 PM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - Rolz - 02-12-2018, 01:48 PM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - Ott - 02-12-2018, 12:07 PM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - stihl - 02-12-2018, 03:13 PM
RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - v6sa - 03-12-2018, 01:10 PM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB Transporter 308D, 1993 -põhh põhh 4 634 06-10-2019 09:07 PM
Viimane postitus: põhh
  MB 190, w201 x mitu -Oldschool Oldschool 101 74,400 06-09-2019 12:58 PM
Viimane postitus: Oldschool
  190 E 2,6, 1992, W201 - Tauno Mõts Tauno Mõts 58 32,253 04-08-2019 10:48 PM
Viimane postitus: Lepz
  c124 E220 110kw 1993 966mkr 52 9,006 13-07-2019 12:43 AM
Viimane postitus: 966mkr
  MB w201 92a swap OM606 Marks07 mrmikumike 32 14,536 11-07-2019 11:18 AM
Viimane postitus: Marks07
  MB 190E 1983a 2,0 90kw Ott 78 45,727 07-05-2019 07:10 AM
Viimane postitus: hents99
  W124 CE 320 1993-cico cico 66 46,126 01-05-2019 02:09 PM
Viimane postitus: cico
  MB W201, 190E, 1990 - Coollaager coollaager 16 9,424 30-04-2019 09:24 PM
Viimane postitus: Werewolf
  W124, 280 E, 1993 - Even Even88 28 11,350 24-04-2019 11:52 AM
Viimane postitus: Even88
  MB S 280, 1993, w140 - Magnus djmaq 10 7,252 08-04-2019 01:30 PM
Viimane postitus: djmaq

Vali alamfoorum:


Võta ühendust | MB Klubi foorum | Tagasi üles | Tagasi sisu juurde | Mobile Version | RSS voog