Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
MB 190e, 1993, w201 - kaarel - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (http://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Huviliste autod (/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Teema: MB 190e, 1993, w201 - kaarel (/showthread.php?tid=45748)



MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 08-04-2017 12:19 AM

Tere!

Septembri lõpus juhtus nii, et helistas mulle vanaisa ja ütles, et kukkus üv läbi ning oma vanuse tõttu ta lube pikendada ka ei plaani ning sestap tema rohkem autoga ei sõida. Seega võtku ma auto endale ja tehku ma sellega mida paremaks pean. Tema soovitus - müügu maha. Ma lubasin selle peale mõelda. Olen kunagi ülikooli ajal seda autot lugematu hulga kordi vanaisalt laenanud ning niisama seda kohe kellelegi edasi anda nagu ei tahaks. Igatahes lubasin järgmisel päeval minna vanaisa juurde ja auto üle vaadata.

Tegu on siis 2005 aastal eestisse jõudnud 1993 aasta 190e-ga, mida veab edasi 2.0 90kw bensiinimootor. Arvele võeti ta Eestis 12 aasta vanusena ja läbisõiduga 130 000, mis ilmselt küll tõele ei vasta, kuid 2007 jaanuaris ostis selle mu vanaisa, kes sellega viimase 10 aasta jooksul on kokku 50 000 sõitnud. Enamus ajast oli auto garaazhis, talvel liikus harva ja viimased paar aastat üldse mitte.

Riidest sisu, elektriline katuseluuk, üks elektripeegel, turvapadi, taga kaks peatuge, kassetiriiul keskkonsoolis, kärukonks (leidsin seal pealt mb kirjad, kas see võib olla originaal?). Sellega see auto varustuse loend piirdubki. Seda, mis neist on lisavarustus, ma kahjuks öelda ei oska.

Sellisena ta mind ees ootas

[Pilt: 28865-_20160917_121936.JPG]

Ja põhjus, miks auto üv ei tahtnud läbida on nähtav järgmisel pildil - auto oli viltu.

[Pilt: 92477-DSC_0238.JPG]

Käigu pealt sai siiski vastu võetud otsus autosse paar raskemat asja visata, ühe külje rehvidest törts õhku välja lasta ja uuesti proovida. Mõeldud tehtud ning kolmveerand tundi hiljem oli autol ilma ühegi etteheiteta ülevaatus aastaks olemas. Sõitsin temaga paar nädalat ning ajasin garaazhi kevadet ootama. Märtsi alguses võtsin ta lõpuks oma nimele ning nädal tagasi ajasin ta uuesti välja. Pilt eelmisest sügisest.

[Pilt: 45845-IMG_20161010_121421.jpg]

Olin talle talvel tellinud eibachi -40mm vedrud ning esimese asjana saigi need talle alla pandud. Ühtlasi ilmnes ka auto viltu olemise põhjus - keegi oli esimesele teljele lihtsalt erinevad vedrud pannud. Töö käigus sai ka paar sillajuppi ära vahetatud. Igatahes on auto nüüd oluliselt parema juhitavusega, kuid minu subjektiivse hinnangu järgi endiselt väga mugav. Kõik ehk nii ei arvaks, kuid minu võrdlusmomendiks on poolteist aastat golf 5 gti ja 18 tolliste velgedega.

Kuna üks gabariidituli oli läbi sai need ära vahetatud ning, et vähegi kompenseerida vanu viletsaid tulesid, panin talle ette ka osram nightbreakerid. Lisaks võtsin katuselt ära selle tuulesuunaja. Selle kinnitused on küll esialgu veel küljes, kuna nad lähevad kusagile tihendi alla. Tihend peab vett kenasti ning seetõttu ei julgenud ma teda igaks juhuks väga kõvasti kangutama hakata. Head ideed teretulnud.

Igatahes siin and mul ongi:

Auto kere tundub olevat täitsa okeis korras. Näppu kuskilt läbi ei lükka, koopaääred mullitavad veidi. Pisemaid kriime jms loomulikku kulumist muidugi leiab.

[Pilt: 63763-_20170405_143727.JPG]

Ja pilt seest ka:

Salong on üldiselt heas korras. Vanaisa sõitis kõik need aastad mingi istmekattega, nii et isegi juhiiste ei näita kulumise märke. Lähemal ajal tahaks vaadata, kas turvapadi on rooli sees olemas. Kui ei ole, siis tahaks vahetada rooli 190e ilma turvapadjata rooli vastu.

[Pilt: 63569-DSC_0234.JPG]

Küll aga on tuhatoosi avamise-sulgemise mehhanism vigane (kui kellelgi on korras tuhatoosi müüa, oleks huviline) ning kui kunagi tagurdustule automaatne lülitamine ei töötanud, meisterdas vanaisa sinna mingi manuaalse lüliti koos kontrolltulega. Tänaseks on tagurdustuled ammu korda tehtud ning mälestuseks on jäänud rikutud salong. Pole veel vahetada jõudnud, kuid uus paneel on olemas. Samuti on oma koha prügikastis leidnud need inetud kummimatid, mille all olid täiesti korras riidest matid. Tõsi, mitte originaalid, aga pole hullu.

[Pilt: 99553-DSC_0239.JPG]

Üsna andekas lahendus on tehtud ka peegliga - mingil põhjusel on kunagi peegli klaasi vahetades leitud, et lihtsalt uue tellimine on igav ning õige mees sõidab ikka custom made lõigatud peegliga, mis siis isoleerteibiga auto külge tõmmatud. Uue klaasi olen igatahes juba tellinud.

[Pilt: 65234-DSC_0236.JPG]

Plaanid tulevikuks on esialgu peaasjalikult esteetilist laadi:

-mingid oem 16 tollised valuveljed (+korralikud rehvid praeguste 10 aastat all olnud lamellide asemele)
-rool nahatada, käigukangi sukk samuti
-kassetiriiuli asemele laegas
-kõlarid ja makk välja vahetada (kuigi leidsin kodust ühe metro luminali kasseti, mida on nende krabisevate kõlaritega väga mõnus kuulata)
-katkine tuhatoos tervega asendada
-puuduv tungraua augu kate leida
-miinimumprogramm on iluvõre plastik uuesti mustaks värvida, kuid ideaalis võiks selle tervenisti välja vahetada. praegusel plastikul on ka üks kild väljas ning kroom on pisut kõver
-ja mu isiklik kiiks - väga tahaks talle leida esitule kojamehed
-uued amordid, et juhitavus veel konkreetsemaks saada
-uued esituled


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 03-05-2017 05:28 PM

Kuu aega ja tuhat kilomeetrit muretult möödas. Selle ajaga olen jõudnud mõned pisemad liigutused ka auto kallal teha.

Esiteks sai vahetatud juhipoolse peegli klaas. Meeldivaks üllatuseks avastasin enda jaoks, et autol on küttega välispeeglid ning need ka töötavad. Lisaks ei pea silmanurgast sõidu ajal vaatama sinist isoleerteipi ja vibreerivat peegliklaasi ning mõlemad peeglid on ka lõpuks sama tooni.

[Pilt: 25667-DSC_0251.JPG]

Järgmiseks panin autole alla 16x7 et 46 8-hole veljed, rehvid on nii ees kui taga 215/45 ning kusagilt vastu ei käi. Pakuti hea hinnaga ja võtsin ära. Mõtlesin, et ikka paremad kui plekid, kuid siiani on nad mulle iga hetk aina rohkem meeldima hakanud. Ma küll vaikselt hoian silma peal, et 16x8 kaevukaaned leida, aga eks näis...
Mingi hetk tuleb auto tagant paar cm madalamaks lasta, aga sellega otseselt ei põleta ja õnneks on see suhteliselt lihtsasti korraldatav, kuna taga on hetkel kõige kõrgemad vedrupadjad. Kui praegused veljed peaksid kauemaks jääma, siis vähemalt taha peaks ka vähemalt 1cm flantsid panema. Jällegi - ei kiirusta.

[Pilt: 35444-_20170503_162154.JPG]

Ning viimane uudis eilsest - sain kätte kassetiriiuli asemele mineva sahtli. Kuna oli vaba päev, siis ei läinud kaua aega enne kui auto salong oli seest selline:

[Pilt: 65642-DSC_0275.JPG]

Ning lõpptulemusest ka üks kehv ja viltune pilt vahetult pärast paigaldamise lõppu ning enne kui sai kogu keskkonsool aastatepikkusest kõntsast puhtaks tehtud. Tähelepanelikum vaataja märkab ka käigukangi kõrval musta teipi. Eemaldasin sealt paar ise aretatud nuppu ja juhtmed ning teipisin augu kinni, et tolm sisse ei läheks. Uus paneel läheb külge homme.

[Pilt: 76454-asd.jpg]

Suuremaks töövõiduks loen ise seda, et ühtlasi sai vahetatud ka armatuurlaua tagused pirnid ning eile õhtul avanas keskkonsoolis selline vaade:

[Pilt: 56357-DSC_0279.JPG]

Niipalju kui mina seda autot mäletan, siis viimased 10 aastat on tal põlenud ainult see kõige parempoolne temperatuuri reguleerimise ketta nooleke. Hetkeseisuga peaks pakiruumi valgustus ainsana veel surnud olema. Püüan selle väikse liigutuse ka lähemal ajal ära teha.

Ühtlasi andke head nõu - oleks vaja vahetada auto iluvõre. Esimese hooga mõtlesin, et värskendaks lihtsalt värvi, aga kuna sel mustal võrel on üks kild väljas, siis ei hakka seda üldse ette võtma. Kroom on pealt vaadates küll viisakas, aga avatud kapotiga on näha, kuidas ta alt mullitab. Lähemal vaatlusel paistab ka kätte, et need üle võre jooksvad liistud on kõverad. Ühesõnaga, kas tasuks otsida kasutatud originaal või on b-osad korralikud?


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 15-05-2017 04:35 PM

Veel üks uuendus salongist seest - strateegilised pinnad kaetud nahaga. Tulemusega olen väga rahul, kuid taaskord olen endale tõestanud, et pildistada ma ei oska.

[Pilt: 72679-DSC_0287.JPG]


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 30-06-2017 11:01 AM

Olen sel hooajal paartuhat kilomeetrit 190-ga sõitnud ja üha rohkem on hakanud häirima alla poole igasugust arvestust kõlarid.

Näiteks leidsin armatuurist sellise:

[Pilt: 33397-front_speaker.JPG]

Ja taga mütsiriiulis on mingid blaupunktid, mis ilmselt pole originaalid. Ka headunit on blaupunkt.

[Pilt: 62557-rear_speaker.JPG]

Ühesõnaga mõtlesin mõlemad asendada mingite okeide koaksiaalidega. Esimese kõlariga on lihtne - ega seal vist peale 4 tolliste muud valikut polegi.

Aga äkki oskate oma kogemusi jagada tagumiste kõlaritega. Interneti andmetel istuvad tagumised mingite plastik raamide sees ning mütsiriiulil peaksid olema MB enda kõlarikatted. Minul pole ei plastikraami ega ka OEM katteid - kõlarid olid otse mütsiriiuli peal.

Praegu on mul ka taga 4 tollised, aga võimaluse korral tahaks panna suuremad. Metalli lõigata ei plaani, piirduks riiulis oleva augu suuremaks tegemisega. Paistab, et selle peale on ka tehases mõeldud, kuna riiul alt selline:

[Pilt: 98789-rear_deck.JPG]

Olen ma õigel teel kui arvan, et kuni tehases ette nähtud "jooneni" võin ilma probleemideta kõlari auku suuremaks lõigata? Puitplaadi sisse pressitud ringi diameeter on 15cm ja mõned mm peale. Enamus tarku mehei internetis räägivad, et 6,5 tollised peaks sinna minema muretult, kuid mõni väidab ka vastupidist...


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - Ott - 30-06-2017 12:45 PM

Kui need Blaupunktid sul terved on, siis ma tahaks omale neid. Minu autol on täpselt samasugused, kuid puruks ja plärisevad.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - Mairo. - 30-06-2017 04:52 PM

Kuskohas sa käigukangi naha õmmelda lasid?


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - marts777 - 30-06-2017 09:03 PM

Tere. Kunagi oma 190-le leidsin ette kõlarid, milledel olid isegi originaali sarnased kinnitused, vist olid Clarionid. Tagumiste kohta ei oska kahjuks miskit öelda.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 01-07-2017 02:57 PM

Naha õmbles sadulsepp.ee. Minu arvates tegid head tööd - rooli, käigukangi suka ja käsipiduri "käepidemega" olen väga rahul. See pole Sadulsepa viga, aga olgu öeldud, et kuna nupp on lihtsalt nahaga üleni kaetud, siis nüüd kaks kuud hiljem kumab sealt nupu sisse pressitud käikude asetus veidi läbi. Keegi autos reisijana viibinud inimestest pole seda vist märganud või vähemalt pole sellele tähelepanu juhtinud, aga mind pisut häirib. Iseenesest peaks olema mingi võimalus ka naha peale käikude asetus graveerida, seda on plaanis kunagi lähemalt uurida, aga hetkel pole prioriteediks.

[Pilt: 93645-gearlever.JPG]

(Endiselt võib julgelt käigukangi ümber olevat puitpaneeli pakkuda. MT, augud ainult elektripeeglile ja ohutuledele.)

Kõlarid tunduvad mulle füüsiliselt terved, aga ma ei julge anda kõrgeid punkte helikvaliteedile. Minu arust otseselt ei kärisenud vähemalt. Tule ise järgi ja annan sulle tasuta ära. Katetest pilti käepärast pole, kuid kõlarikatted olid mõlemad terved.

[Pilt: 73536-rear_speakers.JPG]

Ühtlasi võin ilma rahata ära anda ka ühe (katkise) iluvõre. Soovija peab ise sellele järele tulema ning pigem kiiresti, sest hiljemalt järgmisel nädalavahetusel viskan ta lihtsalt ära. Ükski osa iluvõrest ei ole heas korras (kroom raam alt pehme, liistud veidi kõverad, mb märk pleekinud, sihik puudu, plastikraamist üks kild väljas ja ülemine ja alumine kinnituskoht katki), kuid nagu vanematelt piltidelt näha, siis kinnise kapotiga näeb enam-vähem välja. See iluvõre on küljes kõigil siiani autost tehtud piltidel, vaid sihiku tõstsin uue iluvõre külge üle. Võib olla keegi, kel praegu üldse puudu, soovib seda ajutiseks lahenduseks.

[Pilt: 83386-vana_iluvore.JPG]


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 21-07-2017 10:31 PM

Et oleks lõbusam, panin autosse elektriantenni. Elektriantenni juhtmed olid varasemast veetud (kuigi juhtmed on väga selle moega, et pole oem) ning pakiruumi jõuab pistik, mille peal kood 011 545 51 28. Multimeetriga mõõtes oli ka vool kenasti olemas. Jama ainult selles, et ilmselt on see pistik kunagi olnud otseühenduses antenniga, kuid minul tulevad antennist välja lihtsalt juhtmed.

Alati saab pistiku vahelt võtta või kusagilt oomipoest või amazonist suvalisi sobilikke pistikuid osta, kuid esimene eelistus oleks mingi mb originaal lahendus.

Nii et igaks juhuks küsin - ehk juhtumisi teab keegi, mis koodiga oleks selle pistiku vastus? Või plaan B - äkki oskab keegi öelda mulle mõne muu mb pistiku, mille puhul saaks tellida mõlemad pooled. Mingeid keerulisi tingimusi ei ole. Võiks olla veekindel ning pistikus peab olema kokku (vähemalt) kolm ühendust (pidev 12v, lülitatav 12v ja maandus).

[Pilt: 69388-DSC_0329.JPG]


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - aialipp - 28-07-2017 02:41 PM

(21-07-2017 10:31 PM)kaarel_w201 Kirjutas:  Et oleks lõbusam, panin autosse elektriantenni. Elektriantenni juhtmed olid varasemast veetud (kuigi juhtmed on väga selle moega, et pole oem) ning pakiruumi jõuab pistik, mille peal kood 011 545 51 28. Multimeetriga mõõtes oli ka vool kenasti olemas. Jama ainult selles, et ilmselt on see pistik kunagi olnud otseühenduses antenniga, kuid minul tulevad antennist välja lihtsalt juhtmed.

Alati saab pistiku vahelt võtta või kusagilt oomipoest või amazonist suvalisi sobilikke pistikuid osta, kuid esimene eelistus oleks mingi mb originaal lahendus.

Nii et igaks juhuks küsin - ehk juhtumisi teab keegi, mis koodiga oleks selle pistiku vastus? Või plaan B - äkki oskab keegi öelda mulle mõne muu mb pistiku, mille puhul saaks tellida mõlemad pooled. Mingeid keerulisi tingimusi ei ole. Võiks olla veekindel ning pistikus peab olema kokku (vähemalt) kolm ühendust (pidev 12v, lülitatav 12v ja maandus).

[Pilt: 69388-DSC_0329.JPG]

Elektriantenn on ülil ahe asi Eusa_drool
Kui orginaali ei saa, mine uuri mis "Esvika elekter" pakub. Neil on Led valgustitele ning jõululampidele mõeldud veekindlaid pistikuid. Sealt leiad miskit ikka ma usun... Tegemist siis keermega pistikutega. Mina tellisin enda omad Hiinast kuid ühte sealt tellima hakata ei ole mõtekas ja Esvikas on ilmselt olemas.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 25-08-2017 05:39 PM

Niipalju siis vahepeal uudist, et õnnestus fb w201 kommuuni abil leida katkine oem elektriantenn, millelt sain võtta pistiku ja antenni kenasti ära ühendada.

Seejärel kiskusin vana maki autost välja, hakkasin multimeetriga juhtmeid tuvastama, oma lollusest korraldasin lühise ja lõin kogu keskkonsooli pimedaks. Kapotiall kaitsmeid vaadates avastasin, et midagi sarnast on varemgi tehtud, sest keegi on justnimelt seda kaitset kunagi traadiga parandanud. Tulemuseks siis see, et läbi läks spidobloki taga asuv punane kaitse. Väga tülikas ettevõtmine ning spidomeetri trossi ma omade jõududega kinni keerata ei suutnudki. Lõpuks aitas hädast välja 7 aastane onutütar, kelle käsi mahtus rooli ning ukse vahelise ventilaatori august spidobloki taha.

[Pilt: 92627-punane_kaitse.JPG]

Seejärel vedasin kõikidesse nurkadesse uued kõlarikaablid, vahetasin välja kõlarid ning maki. Helikvaliteedi tõus on märgatav ja kui kedagi huvitab, siis tagumise mütsiriiuli peale mahuvad 6,5 tollised kõlarid ilma metalli lõikamata.

[Pilt: 53548-kolarid.JPG]

Vahepeal olen ka iluvõre plastiku mustaks värvinud ning auto on täna eest selline:
[Pilt: 58935-eest.JPG]

Ja tagant vaates:
[Pilt: 84893-tagant.JPG]

Rooli tagant paistab maailm nii (Enda rõõmuks avastasin, et aknapesuvedeliku taseme anduri tuli töötab. Ühtlasi avastasin ka, et kui kindalaegast korralikult ei sulge, siis jääb see irvakile ning kindalaeka lamp jääb põlema):
[Pilt: 43483-seest.JPG]

Lõpetuseks sai kiiresti ümber vahetatud ka numbrimärgialused:
[Pilt: 28532-nr_alused.JPG]

Lähiajal peaks vedelikke ja filtreid vahetama ja kui uus tuhatoosi pirn panna, töötavad lõpuks kõik mulle teadaolevad tuled korraga. Siis saab veel natuke sõita kuni auto läheb talvituma. Järgmise hooaja peamiseks eesmärgiks on keretööd. Ideaalis nii põhjalikult, et auto värv saaks vahetatud. Kui see välja ei mängi, siis jääb auto esialgu sama värvi, kuid vähemasti tahaks saada ühele poole keevitusega ning pindmise rooste likvideerimisega. Oskaks ise teha, oleks hästi, aga kuna ei oska, siis sõltub kõik sellest, et kui palju see maksma läheb. Eeldatavasti on ka adekvaatse tegija leidmine üsna aeganõudev ülesanne.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 31-08-2017 09:40 AM

Oskab keegi anda head nõu õlirõhu näidiku kohta. Nii kui ma võtme teise asendisse keeran hüppab seier põhja ja sinna ta põhimõtteliselt jääbki. Mõnikord foori taga tühikäigul kukub ta kusagile 2 ja 3 vahele, aga mitte alati ning üldiselt on ta kogu aeg 3 peal.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - hents99 - 31-08-2017 09:56 AM

Andur läbi või siis pistik logiseb, pigem andur ise.
Kui pistik lahti, siis näitab max rõhku.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 31-08-2017 11:27 AM

Palun andestada mu rumalus, aga kas kõnealune andur on see neljaeurone pildi peal?

[Pilt: 79923-kas_see_on_andur.JPG]


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - stihl - 31-08-2017 06:51 PM

Pole hullu...Eusa_whistle

See pole see andur, takistust muutev andur on ikka pisut kallim: näiteks see.

Ja see võiks juba originaalisarnane olema, vähemalt tootja ja varuosa on sama.

Aga mina ei viitsiks sellega üldse tõmmelda, õlitule lüliti on ju korras ja toimib ja see kellaga õlirõhk on nagunii rohkem ilu pärast.
Ei näita ta ühelgi õigesti (kui korralik meh. kell taha panna ja võrrelda), samamoodi ei näita täpselt õigesti tahho.
Sest ta ei ole palju raha maksev ja kalibreeritud võidusõidutöörist.

Spidost pole mõtet rääkidagi....Eusa_dance

.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - hents99 - 31-08-2017 08:00 PM

Õlituli näitab taset.
Õlirõhu jaoks on ikka seesama andur, mis stihl linkis.
Tartus võin sulle sellise anduri tasuta anda.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - raidoonne - 12-09-2017 10:28 AM

Kust pärineb kassetisahtli asemel olev tavaline sahtel? Aga muidu väga meeldiv kutsikas.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - mrmikumike - 12-09-2017 12:23 PM

jeep maadlesin ka selle kasseti teemal, sest no telefoni pole vbsjee kuhugi panna. Aga ma tegin ise papist vormi ja tagant plätserdasin vaigu ja riidega ära. Muidugi huvitav kas on neid kuskil müüa ka ?


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 14-09-2017 10:22 PM

Mina ostsin selle sahtli lihtsalt silberautost. :) Kood peaks olema 201 68 300 91 ja maksis umbes 40 kulli. Sahtli sisemus on mingi kummi moodi kattega, asjad kurvides ei libise ning käega katsudes tundub korralik.

Leidsin, et olin teinud ka ühe pildi pärast karbi avamist ja enne sahtli autosse panemist. Mina ei väljaminekut ei kahetse.

[Pilt: 33559-DSC_0272.JPG]


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 29-09-2017 10:02 PM

Läbisõit 214 000, vahetatud õli, õlifilter, õhufilter, käsipiduri klotsid ja tehtud sillastend.

Täna pärast tööd põikasin ÜV punktist läbi ning ilma ühegi etteheiteta sain loa järgmised 12 kuud autot liikluses kasutada.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 08-10-2017 04:00 PM

Selle nädalavahetusel hakkas mul lõpuks kahju roolivõimu pumbast, mis manööverdamise ajal väga nutust häält tegi. Vahetasin filtri ja vedeliku ning hoopis teine asi.

[Pilt: 32346-IMG_0011.JPG]
[Pilt: 56983-IMG_0012.JPG]
[Pilt: 95543-IMG_0013.JPG]

Ühtlasi avastasin, et kusagil on mingi jama ning radika ventilaator käib kogu aeg ringi. Auto läheb samas soojaks kenasti ja mootori temperatuur on normis. On kellelgi mingeid häid pakkumisi? Ventika lüliti?


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 15-10-2017 05:53 PM

Järjekordne küsimus targematele - mille jaoks võiksid olla esimeste istmete all pistikud?

Võiks nagu olla turvapadja jaoks, aga miks siis on samasugune pistik ka kõrvalistuja istme all, kel patja pole?

Või on hoopis peegli juures oleva turvavöö märgutule jaoks, aga mulle tundub, et see vilgub alati sõltumata sellest kas rihmad on kõigil kinnitatud või mitte.

Võiks olla istmesoendused, aga neid minuteada sel autol pole.

Äkki keegi oskab mu uudishimu rahuldada?


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 09-04-2018 12:13 PM

Laupäeval tõin auto garaazhist välja. Plaan oli temaga esialgu niisama natuke sõita ja siis kunagi hakata talve jooksul leitud juppe külge kruttima, aga kodu poole sõites avastasin, et spidomeeter ja odomeeter ei tööta.

Hakkasin kohe lammutama ja õnneks selgus, et kõik on terve, aga lihtsalt tross oli lahti. Loogiline ka - varasemalt on spidomeetri nõel eriti madalatel kiirustel päris korralikult värelenud. Kui spidoblokk juba väljas oli, siis kangutasin ühe hooga ka keskmiste ventikate ümbrise lahti ja panin külge talvel ebayst tellitud us spec elektriantenni nupu. Üks nupp juures ja üks blank switch likvideeritud.

[Pilt: 68933-30020184_1940376679330231_1457029510_n.jpg]


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 17-04-2018 10:41 AM

Väike teaser nädalavahetusel tehtud väljaminekust.

[Pilt: 44259-w201_sisu34.jpg]


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - Werewolf - 17-04-2018 10:28 PM

(17-04-2018 10:41 AM)kaarel_w201 Kirjutas:  Väike teaser nädalavahetusel tehtud väljaminekust.

[Pilt: 44259-w201_sisu34.jpg]

Kust kohast ja mis hinnaga antud sisu ostsid? Väga tihti neid müügis ei paista olevat. Piltidelt paistab hästi säilinud olema.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - Ott - 18-04-2018 11:02 AM

Keegi müüs autot juppideks selle sisuga, jalamatid puudu minuteada.

Avantgarde Azzurro sisu on muidugi äge, mõtlesin juba isegi sellele, kuid sedapuhku polnud võimalusi.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 19-04-2018 02:21 PM

(18-04-2018 11:02 AM)Ott Kirjutas:  Keegi müüs autot juppideks selle sisuga, jalamatid puudu minuteada.

Avantgarde Azzurro sisu on muidugi äge, mõtlesin juba isegi sellele, kuid sedapuhku polnud võimalusi.

Otil on õigus, jalamatid on kahjuks tõesti puudu. Kuna originaale leida on ilmselt lootusetu ja uusi jalamatte oleks niikuinii vaja, siis kõik soovitused selle kohta, kus lasta uued teha, on teretulnud. Hea oleks kui kuskil Tallinna kandis.

Püüan nädalavahetusel leida aega, et istmed lahti pakkida ja neid ka pisut hooldada enne autosse panemist. Siis saab loomulikult pilte ka, kuid üldmulje on tõesti viisakas. Eriti arvestades istmete vanust.

(Kuna tegu on soojendusega istmetega, siis kui kellelgi on pakkuda kõike vajalikku istmesoojenduste ühendamiseks, siis võib julgelt endast märku anda.)

Uksepolstrid paistavad samuti mööndustega viisakas korras olevat. Kõik neli on el akendele mõeldud ja esimestele polstritele on keegi kunagi vända augud sisse teinud ja siis millalgi hiljem on need jälle ära parandatud. Kunagi tuleb need lasta täielikult ära korrastada.

Ühtlasi sain samalt müüjalt ka esimesed el aknad ja nende juhtmestiku. Panen need autosse kohe kui õige relee olen leidnud (silberist võtab tellimine 5 tööpäeva, ehk on kellelgi kohe Tallinnas/lähiümbruses pakkuda? kood on A0015420219). Samuti ütleb internet, et vaja oleks mingit pistikut koodiga A2015401181. Inglisekeelsetes foorumites on selle jubina nimi "diode". Mis see on? Kuhu see läheb? Kuna seda Silberist enam ei saa, siis kas selle saab millegagi asendada?

(Ja kui kellelgi on pakkuda tagumisi el aknaid, siis oleks huvitatud. Võib ka 4x aknaid pakkuda.)


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 23-04-2018 01:32 PM

Nädalavahetusel tegin mälestuseks paar pilti ja viskasin sisu autost välja.

[Pilt: 96846-w201_ees.JPG]
[Pilt: 46337-w201_ees2.JPG]
[Pilt: 54299-w201_taga.JPG]

Tõmbasin veel vaiba tolmuimejaga üle ja siis sai viitsimine otsa ning auto jäi sellisesse seisu. Tööd jätkuvad siis kui viitsimine taastub :)

[Pilt: 29927-w201_tyhi.JPG]


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 04-05-2018 10:01 PM

Selgub, et tegelesin kõrvaliste asjadega kui füüsikatunnis elektrist räägiti ja nüüd on häda käes.

Ehk oskab keegi aidata - kogu esimeste elektriakende juhtmestik on veetud, maandus on korras, juhtmed samuti terved, aknatõstuki nuppude valgustus on ühendatud ja töötab, akende relee on olemas, aga ükstapuha kuhu ma üritan seda pistikut toppida, juhtmestesse voolu ei tule.

[Pilt: 24998-el_akna_pistik.JPG]

Kuhu ma selle toppima peaksin?

Kas midagi on puudu?

Või tuleks lasta käiku plaan B - pistik ära lõigata ja kusagilt voolu võtta? Seal siduripedaali kandist peaks lülitatavat 12v saama, aga mul on kõik need oomid ja amprid ja watid segased. Kas igasugune 12v sobib? Kuidas on siis lood kaitsmetega, autot päris maha põletada ka ei tahaks.

Saaks selle tehtud, paneks uue sisu ka lõpuni. (Ja kui kellelgi on käigukangi ümber käivat puitplaati esimeste el akende aukudega, oleks huvitatud.)


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 29-07-2018 04:35 PM

Uus sisu läks autosse juba mitu kuud tagasi, kuid mind hakkasid nii väga häirima autos olnud valed põrandamatid (tagumised olid originaalid, aga esimesed mingid "universaalsed"), et lükkasin pildistamise edasi. Reedel sain lõpuks uued matid kätte ning lõpptulemus on selline.

[Pilt: 85756-DSC_0469.JPG]

Ja väike võrdlus selle vaatepildiga, mis avanes päeval, kui see auto minu kätte tuli.

[Pilt: 36879-IMG_20180727_195410_321.jpg]


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 20-09-2018 05:42 PM

Väike ülevaade sellest, kuidas suvi läinud.

Üldiselt muidugi hästi - auto pidas end kenasti üleval ning poolteist nädalat tagasi läbis omal jalal ka ülevaatuse.

[Pilt: 32444-w201_suurupis_2.jpg]

Kõige värskem uudis on see, et täna sai vahetatud väljalase katalüsaatorist edasi. Nimelt kukkus nädala alguses minema viimasest pütist edasi tulev toru ja kuigi hääl läks mõnusamaks, siis selle eest tuli maksta liiga kõrget hinda - kogu salong oli heitgaase täis. Kaks päeva pidasin vastu ja rohkem mitte.

[Pilt: 59979-uus_sumpa.JPG]

Suvel sai veel kapoti all pisut korda loodud - leidsin talle puudu olnud õhutoru ja värvitud sai õhufiltri korpuse kaas ja klapikambri kaas. Lisaks vahetatud süütejuhtmed, küünlad, jagaja kaas, bensiinipump ja bensiinifilter.

[Pilt: 59846-kapotall_uus.JPG]

Enne nägi välja nii (Siit on hästi vaadates aru saada, et esituled on erinevad. Tänaseks on see korda aetud, kuid suunatuled on endiselt erinevad.)

[Pilt: 68363-kapotall_enne.JPG]

Ja kui juba kapoti all toimetada, siis sai auto lõpuks külge ka kapotiamordi, mis võimaldab 90 kraadi kapoti avamist :)

[Pilt: 69646-kapotiamort.JPG]

Eelnevatelt piltidelt nähtava sisuga koos sai auto ka esimesed elektriaknad. Selleks pidi pisut vaeva nägema keskkonsooli puiduga.

[Pilt: 42343-keskkonsooli_puit_enne.JPG]

Ja tulemus jäi selline

[Pilt: 52754-keskkonsooli_nupud.JPG]

Juba mitu kuud on tegelikult oma järge oodanud 4x el akende juhtmestik - hetkel on puudu tagumised tõstukimootorid ning õige aukude paigutusega puitpaneel. (võib pakkuda!) Ja tegelikult ei taha ma autosse panna neid vanu pikki nuppe vaid uusi (neid kus kõik nupud on eraldi). Kui keegi targem oskab öelda, kas vaja teist juhtmestikku? Või võib nt w124/w126 pistikud koos nuppudega külge joota? Või piisab ainult lülitite vahetamisest? Oleksin tänulik.

Iga hetk peaks postiljon mulle koju kätte tooma ka kaugelt Kanadamaalt tellitud istmesoojenduse juhtmestiku (istmetel on soojenduse elemendid sees). Järgmine hooaeg tahaks selle paigalduse ühe korraga ära teha.

[Pilt: 89884-akna_nupud.JPG]

Ja kuna täna oli mugav võimalus summutivahetuses autot altpoolt pildistada siis nüüd ka nutused fotod, mida ma pole varem tahtnud avalikkusega jagada:

Kõige hullem koht - tagumine parem nurk :(

[Pilt: 74729-taga_paremal.JPG]

Tagumine vasak nurk

[Pilt: 32626-taga_vasakul.JPG]

Eesmine vasak nurk

[Pilt: 98668-ees_vasakul.JPG]

Eesmine parem nurk

[Pilt: 92454-ees_paremal.JPG]

Pisike auk on ka varuratta all (seal on vist mingi drenaazhi auk, mis on suuremaks roostetanud??), vahetust tahaks tagumine parem tiivaäär ning eesmine parem tiib. Eesmine vasak tiib pisut kobrutab, aga ehk saab selle veel päästa. Eks targamad kunagi ütlevad mulle.

Tahaks nüüd kuu aega veel sõita ja siis auto talvituma panna. Järgmine hooaeg esimese asjana (või talvel) tuleb põhi korda teha ja seejärel vahetada välja amordid ja vist ka rattalaagrid. Samuti on esimese käigu sisse lükkamine raske ning ka teine käik ei taha kõige paremini sisse minna. Kui need asjad ära teha, võiks nagu juba autoga sõitma hakata... :)


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - tomm49 - 21-09-2018 05:21 PM

Kere kohapealt pean hoiatama et roostet kindlasti rohkem kui välja paistab. Mercedese põhjamastiks on ülikõva ja kohati püsib küljes isegi kui plekki taga enam poleEusa_shhh


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - ralak - 21-09-2018 08:44 PM

Õhtust,
Suurima lugupidamise juures W201 omanike vastu mainiks siiski et TÜV omal jalal sellise põhjaalusega ära sooritada on küllaltki kummaline.
Võimalik et MB puhul arvestatakse külgmisi tõsteavasid lisaks et hinnata kere kandvust ja tugevust teatud tingimustes.

Tee ta siis ilusti korda, sest see on jube mis neist nurkadest järele on jäänud.[/b]

Tervitused!


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 21-09-2018 10:18 PM

Täitsa nõus, see vaatepilt ei meeldi ka mulle. Aga ei maksa liiga palju ka muretseda - müügimõtteid pole ning kevadel saate siit teemast loodetavasti vaadata fotosid sellest, kuidas see jama on likvideeritud. :)

Ma ÜV kriteeriumite osas kaasa rääkida väga ei oska. Ma olin natuke mures küll , et saadetakse pikalt ning panen kohe auto garaaži keretöid ootama. Ülevaataja mainis küll, et need kohad tuleb korda teha, kuid sellega see piirdus ka. Ehk päästis see, et kõik muu oli korras? Või ehk ta väga ei süvenenud, sest loetud päevad hiljem roostetas ju ka sumpa katki.

(21-09-2018 08:44 PM)ralak Kirjutas:  Õhtust,
Suurima lugupidamise juures W201 omanike vastu mainiks siiski et TÜV omal jalal sellise põhjaalusega ära sooritada on küllaltki kummaline.
Võimalik et MB puhul arvestatakse külgmisi tõsteavasid lisaks et hinnata kere kandvust ja tugevust teatud tingimustes.

Tee ta siis ilusti korda, sest see on jube mis neist nurkadest järele on jäänud.[/b]

Tervitused!



RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 22-10-2018 11:14 AM

Kutsika-hooaeg hakkab lõppema. Nädalavahetusel tegin ta seest kenasti puhtaks ning koristasin kapotialt ja igalt poolt lehed ning muu jama ära. Kohe kui ilm lubab õues toimetamist, teen ta ka väljast kenasti puhtaks ning panen garaaži kevadet ootama. Esimese kevadise sõidu marsruut on ka juba paigas - keretöödesse. Esimeses järgus saab kogu see õudus põhja alt kokku lapitud. Ideaalis võiks ta ka üle värvida, aga see peab jääma tulevikku ootama.

Ühtlasi sai maha müüdud mind kolm aastat kenasti teeninud igapäevaliikur:

[Pilt: 67499-gti.JPG]

Sellega seoses tekkis vajadus uue liiklusvahendi järgi - ei hakka uut teemat tegema, aga eile sai sõbralt ligi võetud üks s124:

[Pilt: 57793-124.jpg]

Auto sõitis salongist välja 1991. aastal Rootsis, teine omanik oli soomlane, kolmas siis minu sõber ja mina jäin napilt poodiumilt välja neljanda omanikuna. Varustuseks väga hästi säilinud must nahksisu, konditsioneer (ei tööta), püsikiiruse hoidja (ei tööta), istmesoendused, teisaldatav kärukonks, vändaga aknad, elektriline katuseluuk, elektriline kõrvalistujapoolne peegel. Kapotiall kaheliitrine 87kw bensiinimootor ja käike vahetab auto ise.

Hea: Sõber hakkas autot enda jaoks taastama ning aasta jooksul sõita suurt ei jõudnudki - kõigile kuluosadele tiir peale tehtud, veermik korras, pidurid üle käidud, mootori ülemise otsa remont tehtud, kütusesüsteem välja vahetatud, süütesüsteem samuti ning väljalase korrastatud. Plussiks ka see, et põhja alt on auto väga ilus. LS 327k, auto liikunud tuttavaid inimesi pidi, siis pole mul selles põhjust kahelda.
Et endal oleks kuskilt vaadata, siis diffri- ja käigukastiõli ning küünlad vahetatud 325k pealt, mootoriõli ja õhufilter vahetatud 100 km tagasi.

Halb: Hetkel ei tööta 1)konditsioneer; 2)püsikas; 3)samuti on mingi jama keskluku vaakumiga - võtmest teeb lahti juhiukse ja mõnikord ka kundeukse, tagumisi uksi ja pakiruumiluuki avab siis kui autol on mõnda aega mootor töötanud; 4) tagumiste nivooamortide hüdraulika pump töötab, aga lekib; 5) paaki ei tohi liiga tühjaks sõita, kuna alumisest poolest ei saa auto kütust kätte; 6) ning neljast kõlarist töötab ainult üks.

Ja noh, kedagi ilmselt ei üllata, et auto vajab ülevärvi. Esitiivad pehmed, tagumised tiivaääred roostesed, juhiuks, kundeuks ja ilmselt pakiruumiluuk oleks mõistlik välja vahetada. Aga ma pole muidugi ekspert - ehk mõne neist detailidest annab ka päästa.

Kuivõrd tehnika toimib kenasti, sõita on mõnus ja ma olen alati s124 endale tahtnud, siis ei jäänudki muud üle kui kaupa teha.

Uksed ja kõlarid püüan korda saada, kõik ülejäänu vaatan jooksvalt. Kui peaksin ta endale jätma, siis tuleks muidugi kõik eelpoolkirjeldatud murekohad üle käia, aga võimalik, et püüan talle kevadel uue omaniku leida, et saaks pisut intensiivsemalt kutsika kallal edasi toimetada.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 29-11-2018 11:52 AM

Niipalju siis vahepeal toimunud, et s124 kõlarid on tööle pandud - õnneks olid juhtmed kenasti korras. lihtsalt neljast originaalkõlarist kolm olid surnud. Samuti sai vahetatud üks mõrane tagatuli terve vastu ning leidsin ka uue vaakumpumba ning nipet-näpet pudinaid veel. Pumba vahetamiseni pole veel jõudnud, aga loodetavasti see lahendab mured.

201 on pisut üle kuu talvepuhkusel olnud. Olen talle ostnud uued karbid ning eelmisel nädalal tõi kuller mulle ära sellise asja:

[Pilt: 76377-puit_paneel.jpg]

Kõige esimeses postituses ka pilt käigukangiümbrusest paar aastat tagasi - edasiminek saab olema mäekõrgune.

Üritasin leida ilma faderi nupu auguta paneeli, aga ei õnnestunud. Juhtumisi jäi samal ajal näppu üks faderi nupp ning mõtlesin, et las ta siis olla - kõlareid ma sealt läbi ei vea, aga ühendan valgustuse ära ning äkki ongi pimedas toredam kui üks tuluke juures.

Kevadel esmalt siis põhi korda ning millalgi seejärel tahaksin hakkan juhtmeid vedama. Kõige pealt tuleb aga leida tagumised elektrilised tõstukid - see pole eriti keeruline, sest neid saab ka uuena - ning 4x akende juhtmestik. Nö vanade pikkade nuppudega juhtmestik on mul olemas, kuid seda paneeli lõhkuma ma ei hakka - auto enda nupud (ohutuled ja peegli juhtimine) on uut tüüpi ja istmesoojendus tuleb samuti uut tüüpi nuppudega - selleks, et kõik ühesugune välja näeks, püüan ka akendele uut tüüpi nuppudega juhtmed leida.

Kui kellelgi on kutsika tagumisi el tõstukeid ja/või 4x akna juhtmestikku pakkuda, siis võib julgelt ühendust võtta! Kui keegi teab, kas nt 124 või 126 juhtmestik on samasugune, siis selle info vastu tunneks ka huvi. Kuivõrd lülitid peaks samad olema ja ühendused tõstukitega justkui ka, siis võiks nagu klappida...


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - v6sa - 29-11-2018 12:21 PM

(22-10-2018 11:14 AM)kaarel_w201 Kirjutas:  ...
Halb: Hetkel ei tööta 1)konditsioneer; 2)püsikas; 3)samuti on mingi jama keskluku vaakumiga - võtmest teeb lahti juhiukse ja mõnikord ka kundeukse, tagumisi uksi ja pakiruumiluuki avab siis kui autol on mõnda aega mootor töötanud; 4) tagumiste nivooamortide hüdraulika pump töötab, aga lekib; 5) paaki ei tohi liiga tühjaks sõita, kuna alumisest poolest ei saa auto kütust kätte; 6) ning neljast kõlarist töötab ainult üks.
...

Kiidan nelja elushoidmise eest. Näib olevat õiget värvi pealekauba!

1) vajab kindasti täitmist. Aga enne ilmselt veel mõne olulise tüki (pahatihti jahutusradika) vahetust. Soovitan konsulteerida Üllariga Õnne tänav 12. Ta tönkab mersut päris hästi ;) ;
2) püsika diagnosti alusta pidurkonna mõlema klemmipaari kontrollist;
3) uste vaakumi elektripump elab parema tagareisija tagumendi all olevas urus svammi sees. Et seal poleks näiteks niisus ikaldust korraldanud;
4) pumbale on tihendikomplekt täitsa olemas ja ei maksa suurt midagi. Lihtne vahetada ka;
5) puhasta esimese asjana ära paagi sõel. Selle saad kätte paagi põhjast keerates lahti 22 mm kuuskandi. ETTEVAATUST, kogu paagi sisu tuleb kaela!


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - stihl - 30-11-2018 09:34 AM

(29-11-2018 12:21 PM)v6sa Kirjutas:  3) uste vaakumi elektripump elab parema tagareisija tagumendi all olevas urus svammi sees. Et seal poleks näiteks niisus ikaldust korraldanud;

Ehee, niipalju, kui mina neid surkinud olen, siis on pump alati ok, aga sisiseb kuskilt kummiluttide vahelt, mis on ära kuivanud. Neid lutte auto peale ikka jagub omajagu ja igav ei hakka....Eusa_clap
Torud on üsna kõvad, nendega ei juhtu midagi.

.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 30-11-2018 10:38 AM

Lukku paneb kõik uksed kenasti korraga. Kas see ei tähenda, et lekke võib välistada?


(30-11-2018 09:34 AM)stihl Kirjutas:  
(29-11-2018 12:21 PM)v6sa Kirjutas:  3) uste vaakumi elektripump elab parema tagareisija tagumendi all olevas urus svammi sees. Et seal poleks näiteks niisus ikaldust korraldanud;

Ehee, niipalju, kui mina neid surkinud olen, siis on pump alati ok, aga sisiseb kuskilt kummiluttide vahelt, mis on ära kuivanud. Neid lutte auto peale ikka jagub omajagu ja igav ei hakka....Eusa_clap
Torud on üsna kõvad, nendega ei juhtu midagi.

.



RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - v6sa - 30-11-2018 03:48 PM

Ei tähenda. Kui ma õigesti mäletan, siis uksed lukku imetakse, aga lahti puhutakse. Seega on täiesti võimalik, et kusagil on ühendus, mis alarõhul ei leki, kuid ülerõhku ei kannata.

Esimene jagunemine oli vist parema tagaistuja jalgade all - hakka mattide all harutama mööda kollaseid torusid.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - stihl - 01-12-2018 09:25 AM

Kui ma seda viga otsisin, siis samal ajal tekkis peas visioon, kuidas seda oleks mõistlik ja lihtsam teha
- talvel (et linnud ei karjuks),
- öösel, kell 3.00,
- garaazis haudvaikuses, päevavalguslambid kustu ja hõõglampide valguses (need torud ju kah "karjuvad" laes)
- autol uksed lahti teha.
- pumba otsale mingi 0,5barri (või palju seal käib; kõigepealt ära mõõta) suruõhuvoolikust rõhku peale ja teoreetiliselt peaks kuulda olema, kust välja sisiseb.
....Confused

Mina andsin muidugi vanakooli_juhani kombel minna, et uksepolster maha, visuaalselt vaatasin vaakumaktuaatorit ja torusid jne, sest keset päeva kesk talina linna ei ole võimalik absoluutset vaikust mitte kuidagi saavutada.

Kui sul oma Smilersi helistuudiot muidugi ei ole, kuhu autoga sisse ronida...Eusa_whistle

.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - TAD17I - 01-12-2018 01:56 PM

(01-12-2018 09:25 AM)stihl Kirjutas:  Kui ma seda viga otsisin, siis samal ajal tekkis peas visioon, kuidas seda oleks mõistlik ja lihtsam teha
- talvel (et linnud ei karjuks),
- öösel, kell 3.00,
- garaazis haudvaikuses, päevavalguslambid kustu ja hõõglampide valguses (need torud ju kah "karjuvad" laes)
- autol uksed lahti teha.
- pumba otsale mingi 0,5barri (või palju seal käib; kõigepealt ära mõõta) suruõhuvoolikust rõhku peale ja teoreetiliselt peaks kuulda olema, kust välja sisiseb.
....Confused

Mina andsin muidugi vanakooli_juhani kombel minna, et uksepolster maha, visuaalselt vaatasin vaakumaktuaatorit ja torusid jne, sest keset päeva kesk talina linna ei ole võimalik absoluutset vaikust mitte kuidagi saavutada.

Kui sul oma Smilersi helistuudiot muidugi ei ole, kuhu autoga sisse ronida...Eusa_whistle

.

Kas lihtsam ei oleks pumbast mööda trassi edasi minna ja järjest kolmikute otsi "pimedaks" teha ... ?


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - Ott - 02-12-2018 12:07 PM

Suuga saab ka piisava vaakumi tekitada, et vajalikud aktuaatorid liikuma panna või siis leke tuvastada. Mina sain kunagi 124 kesklukus vigase koha kiirelt kätte.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - Rolz - 02-12-2018 01:48 PM

(01-12-2018 09:25 AM)stihl Kirjutas:  Kui ma seda viga otsisin, siis samal ajal tekkis peas visioon, kuidas seda oleks mõistlik ja lihtsam teha
- talvel (et linnud ei karjuks),
- öösel, kell 3.00,
- garaazis haudvaikuses, päevavalguslambid kustu ja hõõglampide valguses (need torud ju kah "karjuvad" laes)
- autol uksed lahti teha.
- pumba otsale mingi 0,5barri (või palju seal käib; kõigepealt ära mõõta) suruõhuvoolikust rõhku peale ja teoreetiliselt peaks kuulda olema, kust välja sisiseb.
....Confused

Mina andsin muidugi vanakooli_juhani kombel minna, et uksepolster maha, visuaalselt vaatasin vaakumaktuaatorit ja torusid jne, sest keset päeva kesk talina linna ei ole võimalik absoluutset vaikust mitte kuidagi saavutada.

Kui sul oma Smilersi helistuudiot muidugi ei ole, kuhu autoga sisse ronida...Eusa_whistle

.

Lihtsam oleks seebivesi teha ja peale peale pritsida. :)


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - stihl - 02-12-2018 03:13 PM

(02-12-2018 01:48 PM)Rolz Kirjutas:  Lihtsam oleks seebivesi teha ja peale peale pritsida. :)

Tervele autole we? Eusa_clap

Pole ju teada, kus leke on, kas uste "mootorite" juures, pagassis, kütuseluugi juures, pumba enda juures, kuskil vaiba all hargnemiskohtades....

190nel peaks selline skeem olema, usun, et nad on üsna sarnased 124-ga:

[Pilt: 2009-07-04_020213_door_locks.png]


Jooniselt on näha, et tagaosa vaakumi kannataks pumba juurest isegi ära elimineerida; kui siis ka ära vajub, on ikkagi viga ustes. Mida on 4...Eusa_whistle

.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 03-12-2018 12:03 PM

Suured tänud kaasa mõtlemast. Valget aega on nii vähe, et siiani pole veel jõudnud viga otsima hakata. Natuke pelgan ka seda, et kuidas ma esmalt pumbani jõuan - sedaanil saab sekundiga istmepadja välja, aga universaalil on seal vaip peal. Kellelgi on kogemust, et kui kaugele pakiruumi see vaip ulatab? Ühe doonori pealt võtsin endale igaks-juhuks pumba mõned nädalad tagasi. Proovsin esmalt heaga - viis minutit tirisin seda vaipa, aga siis kannatus katkes, võtsin noa ja lõikasin vaiba sisse augu. Enda oma lõhkuda ei tahaks.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - v6sa - 03-12-2018 01:10 PM

Mismõttes vaip peal? See tuleb ju kenasti eest ära, kui lävepaku liist maha tõmmata.

Enne keerad istmepadja üles ja siis tõmbad vaiba üles.

Istmete taga olev on eraldi tükk.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 19-03-2019 11:25 PM

Kevad hakkab varsti kätte jõudma. Nõndapalju olen jõudnud teha, et auto hetkel seest tühjaks visatud ning ootab, et need sügisel üles pildistatud inetud kohad põhja alt kenasti lapitud saaks. Loodetavasti hakkab töö pihta lähinädalatel, aga eks näis.

[Pilt: 56346-IMG_0015.JPG]

Seniks lahutan meelt sellega, et 4x el akende juhtmestik valmis nokitseda.

[Pilt: 35355-DSC_0521.JPG]

Ja s124 kahjuks minu kätte pikemalt ei jäänudki. Ilmnesid erinevad vead, mis päädisid sellega, et auto läks eelmisele omanikule tagasi. Minuteada on auto saanud vahepeal uue käigukasti ning on jälle müügis. Kui kellelgi on huvi, siis võin kontakti jagada.


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 10-04-2019 11:48 AM

Täna pole küll sõiduilm, aga laias plaanis on hooaeg alanud ja minu auto on endiselt põhja alt sama nukras seisus kui eelmisel lehel olevatel fotodel näha. Hakkan vaikselt leppima mõttega, et mees, kes pidi auto töösse võtma, seda vist siiski ei tee.

Sellega seoses tunnen igaks juhuks huvi - kui keegi teab soovitada kedagi, kes tahaks ühe kutsika põhja kenasti korda teha, siis võib julgelt ühendust võtta. Muidugi võib ka iseennast soovitada. Tore oleks, kui tegevus toimuks kuskil Tallinna-ümbruses, aga sõltuvalt hinna-kvaliteedi-transpordikulu suhtest võin auto ka kaugemale tuua. Tahaks, et ta saaks minu jaoks ilusti ja korralikult korda tehtud mitte käepäraste vahenditega kiiresti üles löödud.

Nädalavahetusel tegin talle kindlustuse peale ja ajasin ta garaažist välja nii et Tallinna lähiümbruses saan tulla ja autot ennast ka näidata, aga olen siia albumisse tõstnud mõned fotod, mis ma pärast auto sisu välja võtmist klõpsutasin. https://photos.app.goo.gl/8Kh9dh5i5RmPntWS9


RE: MB 190e, 1993, w201 - kaarel - kaarel_w201 - 23-10-2019 01:21 PM

Polegi peale auto garaažist välja ajamist ühtegi postitust teinud, aga kuna ta on endiselt mul alles ja hooaeg ka lõpusirgel, siis võiks ju märgi maha jätta.

[Pilt: 23799-ujumas.jpg]

[Pilt: 42393-pestud.jpg]

[Pilt: 97774-eest.jpg]

[Pilt: 62345-vasak_nurk.jpg]

Esiteks auto põhjaalusest - eelmine sügis leppisin ühe kodanikuga põhja keevitamise osas kokku, veebruaris viskasin auto tühjaks ja ootasin, et millal saaks ta töösse anda. Nädalad läksid, eelmise auto valmimine venis ja lõpuks tuli ka ametlik kinnitus - "ei... ikka vist ei ole võimalik minu autot keevitama hakata". Nojah - kahju, kuid mis muud kui pidin sellega leppima. Hakkasin seepeale järgmisi kohti otsima ja paariga sain ka jutule, aga nendega sama moodi - kõik kohapeal kokku lepitud ning "homme helistan ja ütlen, et millal täpselt võid auto ära tuua". Neid kõnesid ootan tänini...

Mais andsin alla, mõtlesin, et ega see rooste mul suvega ka oluliselt hullemaks ei lähe - panin salongi tagasi autosse ja alustasin auto sihtotstarbelist kasutamist. Hetkel kella peal 228k nii et sõitsin kuskil 4-5 tuhat kilomeetrit. Kasutasin teda igapäevaautona ning kordagi ta mind hätta ei jätnud (va see kord kui ma ise jätsin ühel rattal veljepoldid korralikult kinni keeramata ja juhtus see, mis pidigi juhtuma.)

[Pilt: 47648-kaigas.JPG]

Hoolduspäevik ka: midagi väga tähelepanuväärset ei ole korda ajanud - vahetasin autol õli, õlifiltri, õhufiltri, diffri õli, pesin läbi jahutussüsteemi ning panin uue jahutusvedeliku ja termostaadi, vahetasin amordid, pidurikettad ja klotsid, tagumised pidurisadulad ning pidurivedeliku. Siis sai veel tehtud sillastend ning pandud uus kojamehe alune plastik (A osa silberautos kuskil 20-30 eurot). Käiguhoovastik sai ka remonditud ning taga vasak ja parem vedru omavahel vahetatud + uued vedrupadjad pandud. Ilmselgelt läks vahetusse ka eelmisel pildil olnud kaigas.

edit: meenus, et sai ka uus aku pandud :)

[Pilt: 86677-vanad_pidurid.jpg]

Natuke leidsin "puuduolevaid" asju - garaažis ootavad 16x8 et34 kaevukaaned, autosse läks airbagiga sportline rool ning talvel leidsin talle originaal tööriistakomplekti ja inglisekeelse kasutusjuhendi (Autoga kaasas olnud saksakeelne on ka olemas, aga ma ei oska eriti saksa keelt ja ebays õnnestus üks inglisekeelne manuaal kümneka peale kaubelda.)

[Pilt: 85255-raamat.JPG]

[Pilt: 87768-rool2.jpg]

Teravam silm näeb ära, et kindalaeka luuk istub veidi viltu. Kui kellelgi on täiesti terve luuk pakkuda, mis pole mõrane selle lambi lüliti koha juurest, siis võtku ühendust ja lepime hinna kokku!

[Pilt: 28796-kaevukaan_2.jpg]

[Pilt: 49448-kaevukaan_1.jpg]

Rehvimõõdu osas soovitused teretulnud!

Autosse paigutamist ootavad endiselt istmesoojenduse juhtmestik, ja faderi nupp ning väga ilusas korras käigukangi ümber käiv puitpaneel, kus kõik vajalikud augud olemas - selle kupatuse saan autosse panna siis kui 4x el akende juhtmesti olemas on. Siis oleks käigukangi ümbrus kõigi nuppudega varustatud ja tehtud järjekordne samm kõigi lisade suunas :)

Kui kellelgi on selline juhtmestik müügiks, siis võib loomulikult endast märku anda. Pakkuda võib ka tagumisi el aknatõstukeid.

Muredest.
Jahutusventikas töötab sõltumata mootoritemperatuurist ning vist on seda teinud kogu aeg. Seisva mootoriga keerleb ta ilma igasugust vastupanu osutamata mõlemat pidi. Murega kaasneb kiirendades korralik trollibussi undamise hääl. Sellega peaks tegelema. Samuti tundub, et mootoripadjad vist on oma elu ära elanud ning auto käivitamisega kaasneb päris korralik värin.

Lisaks olen ma terve hooaja maadelnud sellega, et mulle tundub justkui oleks tagumine kõrvalistuja poolne nurk kõrgem kui juhipoolne. Täiesti arusaamatu - ka sillastendis käies palusin härradel selle pilguga vaadata, et ehk jääb miskit silma.. No ütlevad, et kõik nende arust timm. Vaadake ise ja ehk oskab keegi sõna sekka öelda.

Variant üks on see, et kuna ma sõidan 99% ajast üksi, siis äkki ma istun ise teda viltu? Ehk peaks jäigemad vedrud vaatama? Praegu on all mingi Eibachi omad ja sõit on kaunis pehme.

Siin pildil on pakiruum täis, aga kindlasti mitte üle koormatud. On näha, et tagaots on korralikult vajunud.

[Pilt: 44293-alla_vajunud.jpg]

Igaks juhuks selle pärast saigi suve lõpus vasak ja parempoolne vedru tagant omavahel ära vahetatud ning pandud uued vedrupadjad, aga justkui mingit väga olulist vahet ei ole.

Äkki on viga selles, et need padjad, mis on tagasilla ja auto vahel, on kulunud kuidagi ebaühtlaselt, sest enne minu kätte jõudmist oli pill kümmekond aastat olnud nii. Selle ajaga võis ju seal miskit ebaühtlaselt ära kuluda...

[Pilt: 39644-alguses.JPG]

Küljepealt paistab asi selline:

[Pilt: 82443-paremalt.jpg]
[Pilt: 28842-taga_parem.jpg]
[Pilt: 34573-PT.jpg]

[Pilt: 47489-taga_vasak.jpg]
[Pilt: 39753-vasakult.jpg]
[Pilt: 86436-VT.jpg]

Siin pildil kaamera ka veidi viltu, aga tagantvaates asjad nii:
[Pilt: 63952-tagant.jpg]
[Pilt: 65223-tagant_2.jpg]

Kui on oluline, siis sillastendi tulemused järgmised. Öeldi, et eesmised õõtsad on liialt roostes, et neid reguleerida. Kui keegi aitab mulle lahti seletada, mida need näidud, mida paika ei saadud, reaalses elus tähendavad, oleksin tänulik.

[Pilt: 33353-sillastend.JPG]

ÜV sai septembriga läbi, ei hakanud seda proovima, kuna hooaja algul sai põhjale hinnapakkumisi võttes see haamriga korralikult auklikuks löödud. Nüüd olengi mures, et äkki on midagi puserdi ja, et auto keevitamine oleks ereda leegiga raha põletamine… Ei teagi, mis saab. Palju aega enam pole, sest varsti on ilm selline, et autot liigutada ei saa ning tagumine aeg on otsustada, kas katsuda kevadeks uuesti keevituse aega leida või on mõistlikum lugeda projekt lõppenuks, paremad tükid riiulisse tõsta ja kere metalli ära veeretada…