15-07-2013, 06:20 PM
Võimsuse tõstmine on ikkagi omaniku enda tahe, mitte midagi muud.
Alati peab võimsuse kasuvaga arvestama võimalikke probleeme. Neid ei tea mitte keegi ette.
Rusikareegel ütleb, et kui auto on alates V8 ja diiselmootoriga, siis kast on nõrgim lüli.
Siit tulebki vahe kas "chipitakse" või pannakse vahele "tuuning box". Esimene tähendab tarvaralist muutust, kus mootor annab ka käigukastile teada, et "nüüd tuleb kõvem pauk - tegutse vastavalt". Kui palju kast libistab jne. Kõike seda reguleeritakse vastavalt küsitud väändele.
Tuuningbox aga valetab lihtsalt ajule mootori sisendparameetreid. Mootori võimsus tõuseb, aga kastile pole keegi midagi edastanud.
50% võimsuse kasv on ka väga üüratu ja väga tihti polegi võimalik, sest mootori raudvara ei luba. Kui ikka turbo ei suuda rohkem jõudu puhuda, siis sealt ka pauku ei tule. Või pihustid jne.
Sõbra X5 (3.0D 160kW) sai mitu korda chipitud, st väga palju erinevaid seadeid ja järjest kaugemale mindud. Kohalt võttes käisid kõik rattad ringi jne. Lõpuks siiski keerasime veidi maha, et asjad kestaks. Aga üle 200kW on seal kindlasti. Enne paigaldasime tutika turbo ka.
Ehk kõige parem võimsuse kasv hakkab siis, kui remondid/hooldad olemasoleva mootori.
Veokatel näiteks jupid 300hp kuni 500hp variantideni täpselt samad. Sõiduautodel tihtipeale sama lugu.
Kunagi ma ju panin oma 190E 1.8`le 3.2 peale. Küll ähvardati, et differ ei pea vastu, poolteljed murduvad jne jne.
Tegelikult on kõik samamoodi ja samast materjalist tehtud. Ülekanded on lihtsalt erinevad mootorite lõikes, mitte et väiksel mootoril tehti nõrk differ ja suuremal mootoril tugev. See on ju absurd.
Pikk jutt....... , aga kõik pole nii must ja valge. Reeglina peab ikka omanik teadma, millega riskib.
Kõik, mis on üle tehase konditsiooni, ei kuulu ka garantii alla. See on piiride kompamine. Kui tulevad teised jupid, siis on nende garantii.
Alati peab võimsuse kasuvaga arvestama võimalikke probleeme. Neid ei tea mitte keegi ette.
Rusikareegel ütleb, et kui auto on alates V8 ja diiselmootoriga, siis kast on nõrgim lüli.
Siit tulebki vahe kas "chipitakse" või pannakse vahele "tuuning box". Esimene tähendab tarvaralist muutust, kus mootor annab ka käigukastile teada, et "nüüd tuleb kõvem pauk - tegutse vastavalt". Kui palju kast libistab jne. Kõike seda reguleeritakse vastavalt küsitud väändele.
Tuuningbox aga valetab lihtsalt ajule mootori sisendparameetreid. Mootori võimsus tõuseb, aga kastile pole keegi midagi edastanud.
50% võimsuse kasv on ka väga üüratu ja väga tihti polegi võimalik, sest mootori raudvara ei luba. Kui ikka turbo ei suuda rohkem jõudu puhuda, siis sealt ka pauku ei tule. Või pihustid jne.
Sõbra X5 (3.0D 160kW) sai mitu korda chipitud, st väga palju erinevaid seadeid ja järjest kaugemale mindud. Kohalt võttes käisid kõik rattad ringi jne. Lõpuks siiski keerasime veidi maha, et asjad kestaks. Aga üle 200kW on seal kindlasti. Enne paigaldasime tutika turbo ka.
Ehk kõige parem võimsuse kasv hakkab siis, kui remondid/hooldad olemasoleva mootori.
Veokatel näiteks jupid 300hp kuni 500hp variantideni täpselt samad. Sõiduautodel tihtipeale sama lugu.
Kunagi ma ju panin oma 190E 1.8`le 3.2 peale. Küll ähvardati, et differ ei pea vastu, poolteljed murduvad jne jne.
Tegelikult on kõik samamoodi ja samast materjalist tehtud. Ülekanded on lihtsalt erinevad mootorite lõikes, mitte et väiksel mootoril tehti nõrk differ ja suuremal mootoril tugev. See on ju absurd.
Pikk jutt....... , aga kõik pole nii must ja valge. Reeglina peab ikka omanik teadma, millega riskib.
Kõik, mis on üle tehase konditsiooni, ei kuulu ka garantii alla. See on piiride kompamine. Kui tulevad teised jupid, siis on nende garantii.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Elbe Engineering