30-03-2011, 10:37 AM
Igasugused sidumised on küll kahtlased, kuid ärge nüüd asju liiga koledaks ka mõelge.... esivedru kannab 1/2 auto esisilla raskusest. Kes on ajanud auto ühe rattaga mingile takistusele (või pukile) teab, et üks vedru ei suuda kanda kogu esiosa raskust, vaid vajub lõpuni kokku.
Seega piisab vedru kokkusurumiseks nii 10 kN (see on ~1 tonn massina). Arvestades, et vedru potensiaalne energia on staatiline koormus ja kokkutõmmatud vedru on ümarate servade tõttu üsna leebe kinnitusvahendile, võib ju ettevaatlik inimene täitsa edukalt pressi ja kinnitusvahendiga sidudes ää vahetada (mina ise kasutaks ilmselt kolmekordset tervet koormarihma x 2, kui mu elu sõltuks vedruvahetusest).
Aga võib ka surma saada... Seega, ärge seda kodus tehke, kui pole oma tegevuse ohutuses veendunud!!!
Lahtipääsenud esivedru hüppavat paarisaja meetri kaugusele ja 140 oma on tõestatult läbinud 12mm OSBplaadist vaheseina. Seega ei tasu oma (ning kohe kindlasti kellegi teise) ihuliikmeid vedru ohutsooni toppida.
Muide, M16 "tavalise" keerme lubatud tõmbetugevus (mitte ajada segi 15mm lati tõmbetugevusega!) on nii 30 kN... Ning keeramisel väheneb see veelgi. Mistap ka sisemise tõmmitsaga töötades ei tasu ennast liiga ohutult tunda.
Seega piisab vedru kokkusurumiseks nii 10 kN (see on ~1 tonn massina). Arvestades, et vedru potensiaalne energia on staatiline koormus ja kokkutõmmatud vedru on ümarate servade tõttu üsna leebe kinnitusvahendile, võib ju ettevaatlik inimene täitsa edukalt pressi ja kinnitusvahendiga sidudes ää vahetada (mina ise kasutaks ilmselt kolmekordset tervet koormarihma x 2, kui mu elu sõltuks vedruvahetusest).
Aga võib ka surma saada... Seega, ärge seda kodus tehke, kui pole oma tegevuse ohutuses veendunud!!!
Lahtipääsenud esivedru hüppavat paarisaja meetri kaugusele ja 140 oma on tõestatult läbinud 12mm OSBplaadist vaheseina. Seega ei tasu oma (ning kohe kindlasti kellegi teise) ihuliikmeid vedru ohutsooni toppida.
Muide, M16 "tavalise" keerme lubatud tõmbetugevus (mitte ajada segi 15mm lati tõmbetugevusega!) on nii 30 kN... Ning keeramisel väheneb see veelgi. Mistap ka sisemise tõmmitsaga töötades ei tasu ennast liiga ohutult tunda.