07-07-2009, 10:13 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-07-2009, 11:37 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Vahepeal on liistutatud ikka isuga. Panen ka teistele teadmiseks mõned märkused.
1. ja 2. põlve kroomliistud on erinevad - uuem on kitsam. Meil on siis need 2. põlve liistud.
Kroomliist käib maha tahapoole sikutades. Kui pole tükka ega liikunud, siis alguses käib mahasaamine sammhaaval: kaks edasi, üks tagasi. Ettevaatlikult... see liist on kerge kõverduma. Mul on vanast nõukaajast alles kummivasar, sellega oli hea koksida. Ikka puutükk vahele ja kops-kops-kops (tegelikult küll müts-müts-müts). Jõudu rakendada ei tasu - kiilub vaid kinni.
Kuidas liistud õigesti maha käivad, ma ei tea. Aga kinni on need plasttüüblitega, mida täiendavad üks polt ja kaks plekk-klambrit. Polt on liistu ülemises tagumises nurgas ja sellele saab ligi uksetihendi alt. Ei tasu lootagi, et magnetvõti seda mutrit aitab kätte saada - see on plastist ja üsna täpselt ava mõõtu kraega. Mis tähendab seda, et mutter postatab rõõmsalt ukse sisse... Aga kuna see maksab Silberis vaid krooni (MA1239901750), siis tasuks see eelnevalt varuks hankida.
MIna tegin nii (peale eelnevalt ühe uksepolstri klambrite lõhkumist):
Meie masinal on kaheksast klambrist ja neljast poldist kasutuskõlblik kokku 1. Palju õnne, öeldakse selle peale.
Panen üles ka pildi uksetüüblite kohta:
Huvitav on see, et väidetavalt on alumine klamber teatud mudelitel asendatud tüübliga. Ehk siis pildil on kas 65 ja 98 või 71, 95 ja 74. Kusjuures ukseava on sama mõlemal juhul, erinevus on uksepolstris. Plekk-klambrile mõeldud polstris (nagu meil on) pole plasttüüblile sobivaid avasid. Ja vastupidi. Ehk mul on nüüd üle mõned tüübliavasse käivad plastvidinad number 98. Küsige, maksavad kohaletulekuvaeva ja hää sõna (silberi letis 3 millegagi krooni).
Panen siia veel mõned varosadenumbrid, mida tasuks Silberi letist liistutöödele asudes küsida:
Nüüd on siis kolme ukse liistud-plastid korralikult kinni. Juhiuksega on veel vaja tegelda - üks klamber õnnestus töövõtteid õppides ära lõhkuda ja nüüd peab see uks veel mõned päevad lipendama, kuniks viimased tüüblid tekivad.
Üldiselt tasuks varuosaleti taga seistes kohe varuks võtta ka klambriavadesse käivad plastraamid (nende varuosanumbrid võivad ka vahetuses olla - arvel pole selgitusi juures ja kohe ei taibanud koti peale kirjutada, mis on mis). Ilma nendeta jääb polster nõrgalt kinni, nendega aga täpselt parajasti pinge alla...
Lõpetan jälle küsimusega: kas keegi teab, mis vidin on nr 77 ja kuidas ma peaksin selle liistu külge panema? Mina panin selle ukseliistu tagumise klambri pesa koos hoidma, kuid ma natuke kahtlen, et õigesti sai.
1. ja 2. põlve kroomliistud on erinevad - uuem on kitsam. Meil on siis need 2. põlve liistud.
Kroomliist käib maha tahapoole sikutades. Kui pole tükka ega liikunud, siis alguses käib mahasaamine sammhaaval: kaks edasi, üks tagasi. Ettevaatlikult... see liist on kerge kõverduma. Mul on vanast nõukaajast alles kummivasar, sellega oli hea koksida. Ikka puutükk vahele ja kops-kops-kops (tegelikult küll müts-müts-müts). Jõudu rakendada ei tasu - kiilub vaid kinni.
Kuidas liistud õigesti maha käivad, ma ei tea. Aga kinni on need plasttüüblitega, mida täiendavad üks polt ja kaks plekk-klambrit. Polt on liistu ülemises tagumises nurgas ja sellele saab ligi uksetihendi alt. Ei tasu lootagi, et magnetvõti seda mutrit aitab kätte saada - see on plastist ja üsna täpselt ava mõõtu kraega. Mis tähendab seda, et mutter postatab rõõmsalt ukse sisse... Aga kuna see maksab Silberis vaid krooni (MA1239901750), siis tasuks see eelnevalt varuks hankida.
MIna tegin nii (peale eelnevalt ühe uksepolstri klambrite lõhkumist):
- mutter lahti;
- kroomliist tahapoole libistades maha;
- kangutasin alumised tüüblid eestpoolt tahapoole lahti;
- kangutasin lahti ülemised tüüblid tagantpoolt ettepoole;
- seejärel nihutasin polstrit uksel ettepoole niipalju, et alumine klamber lahti tuli ukses olevast avast;
- viimasena nokkisin välja ülemise plekk-klambri. See tuleb välja, kui klambrit koos polstriga ette ja tahapoole liigutada ning samal ajal kangutada. Raske seletada, kuid tehes on kohe näha, kui küüned vabanevad.
Meie masinal on kaheksast klambrist ja neljast poldist kasutuskõlblik kokku 1. Palju õnne, öeldakse selle peale.
Panen üles ka pildi uksetüüblite kohta:
Huvitav on see, et väidetavalt on alumine klamber teatud mudelitel asendatud tüübliga. Ehk siis pildil on kas 65 ja 98 või 71, 95 ja 74. Kusjuures ukseava on sama mõlemal juhul, erinevus on uksepolstris. Plekk-klambrile mõeldud polstris (nagu meil on) pole plasttüüblile sobivaid avasid. Ja vastupidi. Ehk mul on nüüd üle mõned tüübliavasse käivad plastvidinad number 98. Küsige, maksavad kohaletulekuvaeva ja hää sõna (silberi letis 3 millegagi krooni).
Panen siia veel mõned varosadenumbrid, mida tasuks Silberi letist liistutöödele asudes küsida:
- tagumine liistupolt - MA0009905333;
- esimene plekk-klamber - MA0059887378;
- tagumine plekk-klamber (alumine) - MA1269885078;
- alumised tüüblid - MA0059889778;
- ülemised tüüblid - MA0019974686;
- ülemise klambri plastraam ukseavasse - MA1266980058;
- alumise klambri plastraam akseavasse - MA1266980558.
Nüüd on siis kolme ukse liistud-plastid korralikult kinni. Juhiuksega on veel vaja tegelda - üks klamber õnnestus töövõtteid õppides ära lõhkuda ja nüüd peab see uks veel mõned päevad lipendama, kuniks viimased tüüblid tekivad.
Üldiselt tasuks varuosaleti taga seistes kohe varuks võtta ka klambriavadesse käivad plastraamid (nende varuosanumbrid võivad ka vahetuses olla - arvel pole selgitusi juures ja kohe ei taibanud koti peale kirjutada, mis on mis). Ilma nendeta jääb polster nõrgalt kinni, nendega aga täpselt parajasti pinge alla...
Lõpetan jälle küsimusega: kas keegi teab, mis vidin on nr 77 ja kuidas ma peaksin selle liistu külge panema? Mina panin selle ukseliistu tagumise klambri pesa koos hoidma, kuid ma natuke kahtlen, et õigesti sai.