Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W126 500 gen1 kJet lambdasond (hapnikuandur, lambda-andur)
#1
Tegemist W126 V8 M117.963 mootriga, millel katalüsaator all.
Sooviks vahetada väljalaske küljes asetseva lambda anduri, mis tõenäoliselt ei saada arvutisse õiget infot.

Millegipärast on turul õige pistikuga lambda anduri leidmine raskendatud.

Mida teha?
Võtta geneeriline andur ja hakata juhtmeid harutama?
Või leida ikkagi midagi originaalilähedast?

Tänud!

[Pilt: 85296-lambda_probe.jpg]

[Pilt: 79479-lambda_w126.jpg]
Vasta
#2
Kas tehase poolt oli üldse W126-e K-Jet'il katalüsaator all?
Ei ole kindel, aga minu teada ei olnud.
Neid aretisi on palju, eri riikides eri aretised,e t saada maksudest lahti.
Kui oled viimase otsas, on elu keerulisem.

R107 oli küll tehase oma kindlasti.
R107 on üldse omaette asi, sellel oli 70ndatele BOSCHi D-Jetronik ka, mis tänapäeva mõistes on elektroonilise pihustiga küttesüsteem.
Tehase K-jeti koos KAT'ga on "kuldaväärselt" lahatud siin:
https://www.benzworld.org/threads/k-jetr...t.2182425/
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#3
Õhupump oli KJetil peal M116 ja M117 mootoritel mis toodeti nendele turgudele:
[Pilt: 66255-m117_airpumps.png]

Usas 500 (M117) KJetti ei müüdud minu teada (ei W126 ega ka W107), seega suurtes foorumites vähesel määral infot mis seotud 380 M116 mootoriga.

Seda lingitud BW threadi ma just eile lugesin ja see on tõesti parim ülevaade asjast.

Aga enne "töötsükli mõõtmisi" ja "ettevaatlikku paika keeramist" peaks veenduma, et jupid on töökorras. Selle lambdasondi eluiga pidavat ühtede andmete järgi olema 50K ja teiste järgi 100K (km) nii et kuluosa niikuinii. Seda huvitavam, et erinevad tootjad selle tootmise on lõpetanud. Ma siiski loodan, et tegemist on ajutiste tarneraskustega...

Keegi kusagil soovitas vaadata Boschi andurit 15717 mis on mõeldud Mustangile Smile
Identne aga juhtmestik on täiesti erinev. Soodne aga oivaline võimalus midagi lühisesse lasta...

Ehk on kellelgi nipet-näpet kogemusi miski adaptsiooniga või oskab hinnata selle võimalikkust?
Vasta
#4
(17-12-2021, 03:10 PM)Rolz Kirjutas: Kas tehase poolt oli üldse W126-e K-Jet'il katalüsaator all?
Ei ole kindel, aga minu teada ei olnud.
...

117.964 ja 117.965 mootoreid peaks ka W126 kere peal olema lambdaanduri ja katalüsaatoriga. Võibolla siis 117.963 peal samuti erandina. Vähemalt üks UK veebipood näitab ka sellele mootorile, kuid pole laos: https://www.motor-doctor.co.uk/o2-sensor...el-126-036
Vasta
#5
Tere, 

M117 mootorile, nagu teistelegi bensukatele paigaldati alates 1986 aastast tehase poolt katalüsaatorid (ja lambda andurid). Soovi korral võis selle aga kuni aastani 1989 tellimata jätta, sest mõnelpool ei olnud sobivaid kütuseid saadaval. Välisturgudele (nt endine Nõukogude Liit) tarniti nö erandjuhul autosid siiski katalüsaatorita ka edaspidi, sest neis piirkondades olnuks võimatu arvestada pliivaba kütuse kättesaadavusega.
[Pilt: 211217_MB_560SE_KatLambda.jpg]

Edit: Tõsi, 1-generatsiooni autode kohta täpne info puudub, sest need olid ju tootmises kuni 1985 aastani ja seega täitsa võimalik, et siis katalüsaatorit veel M117 mootorile tehasest tellida ei saanud.

Kui mu 90-te teise poole automüügimälu praegu reede õhtu tõttu väga villast ei viska, siis tollal oli laias laastus lambdaandurite tootjaid maailmas vaid üks ehk Bosch, kelle puhul oli sõltumata margi- ja mudelipõhisest pistikute virvarrist olemas vaid paar erinevat andurit, millel tuli kaeda juhtmete arvu ja värve. Enamvähem nii on see antud tootja anduritega tänaseni.

Ma arvan, et ei valeta kui ütlen, et suurem osa (Tartu) autoremonditöökodaest vahetavad neid andureid sedasi, et ostavad sobiva Boschi asja ja tõstavad pistikud sinna külge, sest originaaljuppe ju ikka siin lõunaosariikides keegi tellima ei hakka. Big Grin

Seega ma läheks üsna julgelt seda laialt sisse tallatud teed. 

Edu!

Sm. Västrik
Vasta
#6
K-Jetronik välistab II generatsiooni.
Mina hakkaks Mustangi omast lahenduse proovimist pihta.
Lühisesse ei lase Sa seal midagi.
Kahene on kahene ja üksik on üksik.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#7
>>Soovi korral võis selle aga kuni aastani 1989 tellimata jätta

Katt ponud päris kindlasti mingi "tellitav lisa" mida võis valida või siis mitte. Ei usu, et keegi vabatahtlikult valiks mõnele konkreetsele mudelile vähem jõudlust, eriti veel suuremate mootorite korral. Tootevalikus oli lahjemaid mootoreid saadaval (ok, jällegi Usas ei olnud kuuesilindrilisi müügil aga seal ei saanudki ilma katita, välja arvatud turbodiisel). Pigem need "rohelised pöörded" tulid ikkagi seadusandlusest, millest tootjal mööda ei olnud võimalik minna. Vahest on heaks analoogiks v. näiteks siinkohal Usa turu nn. föderaliseeritud põrkerauad ja tuled, mis muutis mudeli välimust, kuid ka "musta turu" ekspordile euroopast pidi need paigaldama, muidu ei saanud arvele. Päris kindlasti ei saanud neid eurosid kati puududes arvele Kalifornias, ülejäänud 49 osariiki olid väidetavalt leebemad.

Ma ei ole kunagi kohanud ühtegi bensiinimootoriga W126 EURO mudelit millel oleks katt (välja arvatud rootsi või shveitsi turg, nagu viitasin ülal). Äkki keegi teab/omab/on kohanud?

>>Välisturgudele (nt endine Nõukogude Liit) tarniti nö erandjuhul autosid siiski katalüsaatorita ka edaspidi,

Veidi teemast mööda aga tahaks teada kas ENSV Ministrite Nõukogu Autobaasi direktor müüs Eesti Vabariigis uuena ka mõne W126 mudeli? Viimane tootmisaasta ja esimene iseseisvusaasta kattuvad. Lehest on kunagi läbi jooksnud nagu selline stoori, et proua Silves olla esimene V12 W140 omanik olnud aga tellimus tehti kas Frankfurdi või Genfi messil, eeldan et sama aasta, 1991.

>>suurem osa (Tartu) autoremonditöökodaest vahetavad ... tõstavad pistikud sinna külge ...
>>Seega ma läheks üsna julgelt seda laialt sisse tallatud teed. 

Selge. Siis äkki proovimegi... Tänud!
Vasta
#8
Ära nüüd hõiska nii enesekindlalt W126 EUR mudeli osas!
Kui rääkida I gen üldistuses, siis küll. Nagu ma oma siinses esimeses postituses väitsin, on need 99% järelpaigaldatud omaloominguna. Ja seda ka pigem aastaid-aastaid hiljem, kui "rohelised" on rahakotist liigselt näpistama hakanud.
W126 II gen osas on pigem haruldus juba EUR mudel ilma katita. Kahjuks.
USA turg MB puhul on üldse omaette teema, mootorite surveastmed olematud, sealt ka julm kW langus.
R107 puhul EU 350 oli ntx kW suhtes võimsam kui USA SL 450 jne.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#9
Hei, veelkord!

Üritan veelgi kommentaarida, kuigi jutt kisub pisut teemaväliseks. Kuid ehk on sellest jumal teab, mis otsingute korral kellelgi kunagi abi.

1. Katt ei olnud tõesti "tellitav lisa", vaid oli alates aastast 1986 Mercedese standardvarstus. Siiski sai aastani 1989 lasta selle soovi korral paigaldamata jätta umbes nagu pagasnikule mudelikirja, sest kuni selle tärminini ei olnud katalüsaator veel kohustuslik. Edaspidi "normaalsel turul" seda enam teha ei saanud ja katalüsaator paigaldati kõigile autodele.

2. Mina olen kohanud juba iseenese arsenalis kahte bensiinimootori ja katalüsaatoriga W126 kerega Saksa turule müüdud ning seal elupäevad elanud autot aastatest 1989 ja 1990. Mõlemal juhul oli või on tegu tehasevarustusega ning ka VIN koodi järgi on vajalikud varuosad tellitavad. Smile

3. ENSV Ministrite Nõukogu autobaasi kuulus vaid üks W126 ehk Riigikantselei W126 kerega 260 SE, millest on ka selles foorumis pikem teema. See auto pärineb aastast 1990 ja Sm.Tihhonov võib kinnitada või ümber lükata, aga mulle teadaolevalt on ta üks nendest erandautodest, millel katalüsaator puudus, sest Nõukogude Liidus polnud võimalik pliivabale kütusele loota.
https://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=11891

Aga kõik eeltoodu muidugi enne facelifti autode osas meid kuidagi edasi ei aita ja seega jaksu lambdaga möllamisel. Smile

Parimate soovidega,
Västrik

PS! Nagu Rolz tabavalt märkis, on USA Mercedeste mootorid täitsa omaette teema, kus on kõik alates elektroonikast (ECU) lõpetades rauaga teine ning kilovatid tõepoolest väga palju väiksemad.
Vasta
#10
Mul on arvutis Bosch programm ESItronic. See näitab, et kui tegu on W126 500 SEL mudeliga (Bosch K jet), millel 5 liitrine mootor M117.963, siis seda pandi sellele autole peale 1983-1985 ja sellel autol kasutati ühe juhtmega lambdat, näiteks Bosch 0258986501. See peaks olema saadaval ja ei maksa palju. Samas väidab teemaalgataja, et autol on peal hoopis 3 juhtmega lambda (pildi järgi). Sama ajastu 500 SEC mudelitele ESItronic lambdat ei paku. Samas sel ajal ei olnud see lambdade valik väga keeruline ja soovitan vaadata, mis autol peal on, kas reaalselt ühe või kolme juhtmega. Kolme juhtmega Bosch lambda on näiteks 0258986502. Seda pandi peale uuematele W 126 500SEC autodele (1985 ja edasi), millel peal Bosch KE jetiga 5,6 liitrine M117.968. Kui tegu on ikkagi kuni 1985 aasta autoga, siis ma panustaks ühe juhtmega lambdale. Ühe ja kolme juhtmega lambda on suht sarnase põhimõttega, kolmesel on küttekeha juba olemas. Need lambdad on kõik universaalid, mis ma siin üles loetlesin, aga spetsialistil ei ole nende paigaldamine keeruline.
Vasta
#11
Lisan, et minu näidetes toodud mootorid olid mõeldud USA turu jaoks. Seal hakkas see lambdade ja katalüsaatorite teema pisut varem pihta kui Euroopas.
Vasta
#12
>>Ära nüüd hõiska nii enesekindlalt W126 EUR mudeli osas!
>>Kui rääkida I gen üldistuses, siis küll. Nagu ma oma siinses esimeses postituses väitsin, on need 99% järelpaigaldatud >>omaloominguna.

Sorry aga mida ma hõiskan? Ma ei ole isegi hüüumärke kusagil kasutanud Smile
Kas sa väidad et diilerid kruvisid enne auto üleandmist õhupumbad külge, vahetasid väljalaske ja ECU?

Minu EURO mudeli lause oli küsimuse püstitus, mitte väide. See et mulle ühtegi ette pole jäänud, ei tähenda et neid ei oleks olemas.

>>USA turg MB puhul on üldse omaette teema

See "Usa mootor" ongi siin seesama omaette teema. Aga mul ei ole Usa auto. Lihtsalt sellega sarnane konf. Tehasest.
Ilmselt ma oleks pidanud sellest alustama, et vältida möödarääkimisi. Sa ilmselt eeldasid, et jutu kontekst on alati EURO mudel.
Milles ei ole ka midagi imelikku, sest siinmail on (äkki tõesti) 99 prossa masinatest EUROD.

Aga pidada Usa turgu mingiks anomaaliaks pole nagu ka õige. Ameeriklaste armust peale II maailmasõda neid masinaid tootma hakati - ja milleks - eks ikka Usa turu jaoks. Kuni sajandi lõpuni oli Usa turg number 1 tootmisarvudes ehk sinna müüdi kõige rohkem. Enimmüüdud mootorivariandi järge ajades peaks anomaalia olema pigem euroturg. Nii, kas ma jälle hõiskan? Smile

Edit: muidugi toodeti neid juba enne sõda aga te saate aru küll mida ma mõtlen
Vasta
#13
>> ENSV Ministrite Nõukogu autobaasi kuulus vaid üks W126

Tänud linkimast. Väga huvitav ja põhjalik uurimus, isegi kvalitatiivuuring endiste autosovhoosi töötajatega. Seega pea 100% kindel, et Eesti Vabariigis uuena ühtegi W126 müüdud ei ole (ja selle Sm. Rüütlile mõeldud auto ostis kõigi kirjade järgi NSVL).

>>Aga kõik eeltoodu muidugi enne facelifti autode osas meid kuidagi edasi ei aita ja seega jaksu lambdaga möllamisel. Smile

Tänud!
Vasta
#14
(17-12-2021, 10:47 PM)kaupo51 Kirjutas: Mul on arvutis Bosch programm ESItronic. See näitab, et kui --

Suured tänud põhjaliku info eest!

Ega ma ei tea mitme juhtmega ta on. Täiesti võimalik, et ühega ja ilma soenduseta.
Egas midagi, tuleb kundepoolne põrandapolster üles võtta ja vaadata.

Kas see Boschi ESItronic näitab Usa oma kõrval ka näiteks -83 126.044 Jaapani versiooni?
Vasta
#15
Huvitav teema.
Millest tulenevalt otsustatakse ülevaatusel, et autol peab olema katalüsaator?
Tehnilise passi järgi ilmselt mitte.
Lappasin läbi oma autod ja avastasin, et, isegi 94 aasta ford cosforthil ja w140 600 '91 mersul ja 94a bmw 750'l pole katti tehnilises passis märgitud, loomulikult pole ka 126-l '83. Ainult alates 95 aasta autodel on passi märgitud.

Leidsin ühe ülevaatuse töökoja lehelt sellise info, mille järgi piisaks katist loobumiseks ühe rohelisest seibi mahakeeramisest paagi sisselaskes ja kleebise "unleaded fuel" eemaldamisega:
Paljudes reg-tunnistustes ei ole kirjutatud mootori tüüp: Bensiin-Kat. See aga ei pea tähendama veel, et lambdaandurit ja/või katalüsaatorit ei ole. Tänu sellisele asjaolule võib tekkida erinevaid lähenemisi erinevate tehnoülevaatajate poolt, kuna paljudes ülevaatuspunktides mõõdetakse heitgaasid enne auto alla minekut.
Lihtsamalt öeldes – heitgaaside mõõtmisel ja pärast hinnangu andmisel võidakse lambdaanduriga varustatud autole kohaldada palju lõdvemaid norme, mis on kohaldatavad ilma katalüsaatorita autodele.
Kui auto registreerimistunnistusel ei ole märget katalüsaatori olemasolu kohta, siis saab katalüsaatori kohustuslikkuses (ilma auto alla vaatamata) veenduda, kui avada bensiinipaagi, luuk millel võib leida ingliskeelse märke: UNLEADED FUEL ONLY. See märge tähendab, et antud autol tohib kasutada ainult pliiühenditest puhastatud bensiini, kuna puhastamata bensiini kasutamine ummistaks katalüsaatori põlemata pliiühenditega.
Kui luugil kirja ei ole, siis võib selline kiri olla kusagil armatuurlaual või mõõte-signalisatsioonivahendite bloki klaasil. Kui seal ka ei ole, siis pärast bensiinipaagi korgi avamist võib leida täiteavas rohelise rõnga, mis ei lase suurema toruläbimõõduga tankimispüstolit kasutada, kui ainult rohelise tunnusvärviga tankimispüstoliga automaadist.
Kui autol on kapoti alla toodud heitgaaside mõõtmise diagnostikatoru, siis on sellel autol alati katalüsaator ja tavaliselt lambdaandurit ei ole.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#16
Sa ajad I ja II generatsiooni segamini nii enda,kui minu väidetes.
Minu jutu väited on lähtunud konkreetsest generatsioonist, need on siga ja kägu.
W126 oli nii pikalt tootmises (79-91), et I ja II gen on ikka öö ja päev teineteisest.
US spec mootorid on Saksa inseneri poolt alla viidud surveastmetega, kuna neil "II maailmasõja võitjatel" oli bensiin nagu ta oli, lisaks hakkas "rohelisus" ka neile jõudma. (Loe: kütuse hinna tõus). Mina jätan endale õiguse nimetada seda siiski anomaaliaks, et tehas tegi neile madaldatud surveastmega mootori.
Ameeriklaste armust USA turu jaoks?
W126 oli küll kõike muud, kui USA turu jaoks toodetud auto. USA sai omale diislid. Smile
R107 kohta võiks küll öelda, USA turu jaoks toodetud.
Üleüldse kas Sul on W126 või on Sul R107 peal W126 mootor?
Seda Su esimest lausest välja ei ole.

Kordan veel üle: kui on I gen (loeme:esimese generatsiooni, s.t. 79-85, s.t. K-Jetronic ((W126 peal on ka karburaator olnud, küll 280SE)) auto või W126 pealt pärit mootor (vahet ei ole kas EU/USA spec, USA puhul kaotab omanik lihtsalt hunnikus kW-te tänu alandatud kompressioonile), siis seal ei ole tehase tehase katalüsaatorit ega õhupumpa.
See on retrofit.
II generatsiooni puhul (85-92 KE-Jetronic) esineb loomulikult KAT/õhupump. Seda ei ole vaja mulle rääkida, et oma silmaga keegi näinud on. Võin seda ise ka garaažis vaadata. Minu väide käis I generatsiooni kohta.
Teemaalgataja - Sul on 99% tõenäosusega after-market installatsioon ja kolme kaabliga Lambda andur. S.t. küttekehaga Lambda, mida Bosch tehasetoodangule hakkas paigaldama kõvasti hiljem, W126 puhul II gen-l.

Tore on näha, et mõnikord siinne jutt natukenegi tehniliseks kisub, hariv.
W126 on antud kontekstis veel keerulisem teema, seal on veel omakorda mõjutavaid faktoreid:

EU vs USA turg (kompressioon)((Saksa turu kütuse jaoks oli kõrge kompressiooniga mootor/tehase mõistes ECE tähisega, kompressioon 10,5:1); I vs II gen; ajas muutunud väljalase (Just II gen jooksul, parim näide 500, mille kW 4 eri versiooni) ; nukkvõllid; süütenurk.

W126 84-85 aasta autol on "üleminekuvariant" ka olemas, kust mootor on K-Jetronic "juhtimise" peal (s.t. kütuserõhk läbi bi-metall pressostaadi), kuid tühikäiku juhib juba el. solenoid ja sellel on sama juhtplokk mis W126 II gen autol, kus on KE-Jetronic coos CIS-ga.
Teemaalgatjata'l võib ka see haruldus esineda.
Ja PS W126 II gen. ei ole ECU't , on CIS (Cold ignition start). CIS'ga tuli ka muutuv süütenurk.
I gen W126 (tehase konditsioonis) oma mehhaanilise kütusesurve juhtimisega ei ole suuteline Lambda anduriga midagi tegema.
I gen W126 puhul on Lambda hilisem looming.
II gen puhul pakuti ka KAT'i retrofiti, neil on kapoti all alati ka nupp tangitava kütuse määratlemiseks (Sest sõideti omal ajal ka väljaspool Saksamaad), neil oli mootorimärkena RÜF.

Anyway - kui käed sealtsamusest välja ei kasva, lõigu julgelt juhtmeid, 1 soonelisel pole üldse mingit küsimust, kolmesel ei ole ka kütteelemendil polaarsusel vahet.

MAV - minul on omal kogemusi varajasemast ajast just W126 II gen autode esmasregistreeringul siinses ARK'is, nii M116 kui M117, kus ARK töötaja küsis, kas tahate passi KAT märget või ei?
MB puhul näitab autentne EPC tehase KAT'i siiski ära. Mida ARK töötajad vaatavad, ei tea, kardan, et ka täna vaatavad enamus seal "Pilvede all" vm populaarjama.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#17
(18-12-2021, 01:44 PM)Rolz Kirjutas: I gen W126 (tehase konditsioonis) oma mehhaanilise kütusesurve juhtimisega ei ole suuteline Lambda anduriga midagi tegema.

Sinu enda lingitud Benzworldi teemas, kohe alguses selline jutt:
https://www.benzworld.org/threads/k-jetr...t.2182425/

../ The K-Jetronic WITH LAMBDA system
2) The "Frequency Valve" addition, which is essentially a modified ELECTRIC FUEL INJECTOR inserted into one of the lines of the K-Jetronic fuel distributor. The Frequency valve is in parallel to the control pressure circuit from the "WUR", the warm up regulator, aka control pressure regulator. The frequency valve adds finer trim to control pressures than is possible through the purely mechanical WUR and fuel distributor. 3) An oxygen sensor in the exhaust.
/..

Lingitud jutu kontekst on w107 m117 450SL, sellegipoolest näitab see "et KJet (CIS, mehaaniline pritse) tehase konditsioonis koos WUR-iga (rõhuregulaator) on koostöös frequency valve-ga (FV) on "võimeline Lambda anduriga midagi tegema". Ehk siis minu arusaamist mööda ta "peenhäälestab rõhku", mida iganes see ka ei tähendaks. Võibolla seda, et kontrollrõhku korrigeeritakse vastavalt elektroonika abil väljalaske hapnikku analüüsides (siis juba ECU abil). See peaks tähendama aga seda, et WUR saab kütust ka FV kaudu, mitte ainult kütusejagajast. Ma siiski arvan et mul on just selline keerukas süsteem, seega peaksin nüüd selle info valguses oma auto kütuse liikumise torusid vaadeldes üle vaatama.

Ülaltoodu näitab seda et mehaaniline prits KJet teeb koostööd elektrooniliste komponentidega Lambda e. kati versioonis. Seda enne viidatud "üleminekuversiooni" kus tühikäiguklapp (või tühikäigumootor nagu mõned seda kutsuvad) asendati elektroonilisega ja ilmus EHA mis oskas õhku lugeda ja mis siis päädis KE-Jetronic versiooniga.

Nüüd kui sa väidad, et tore küll aga seda (lambdaga KJetti) tehti ainult w107 peal, siis peaks sulle kuidagi tõestama, et ka Gen1 Kjet w126 V8 oli teatud turgudel samasugune. Aga enne seda peaks me saavutama ühise arusaama sinu poolt pakutud definitsioonides: järelpaigaldatud omalooming ja retrofit. Mida sa selle all mõtled? Kas sa räägid Gen1 V8 W126 EURO autodest või kõigist toodetud Gen 1 V8 W126 autodest? Kui me selle EURO limitatsiooni kõrvaldaksime, kas sa siis ikka veel ei usu et W126 V8 Gen1 on tehases paigaldatud kõik need seadmed kui vastav turg kuhu see eksporditi seda nõudis?

Nagu näiteks siin on õhupumba rihma suurus ilusti üles pandud (MB 81-93 Maintenance Manual):

[Pilt: 78785-belts2_V8_1980.png]
Vasta
#18
(18-12-2021, 01:13 PM)MAV Kirjutas: paljudes ülevaatuspunktides mõõdetakse heitgaasid enne auto alla minekut.
Lihtsamalt öeldes – heitgaaside mõõtmisel ja pärast hinnangu andmisel võidakse lambdaanduriga varustatud autole kohaldada palju lõdvemaid norme, mis on kohaldatavad ilma katalüsaatorita autodele.

Võidakse kohandada. Aga kes teab? Nende hindamisprotsess on nagu riigisaladus. Mõnikord olen üritanud kontrollijat pinnida, et saada teada mõne asja kohta. Justnimelt pinnida, sest peale kolme küsimust läheb ülevaataja tavaliselt lukku, just nagu ma tahaks ta tööd endale.
Vasta
#19
Nii, ronisin peegliga auto alla. Vaskne plug toru küljes peaks andur olema, pildil 2 on näha ka katalüsaator. Palun anke märku kui need ikkagi pole need mis ma arvan et nad on.

[Pilt: 28724-W126_lambda_exhibit_b.jpg]
[Pilt: 84425-W126_lambda_exhibit_a.jpg]
Vasta
#20
(18-12-2021, 12:17 AM)dinowalk Kirjutas:
(17-12-2021, 10:47 PM)kaupo51 Kirjutas: Mul on arvutis Bosch programm ESItronic. See näitab, et kui --

Suured tänud põhjaliku info eest!

Ega ma ei tea mitme juhtmega ta on. Täiesti võimalik, et ühega ja ilma soenduseta.
Egas midagi, tuleb kundepoolne põrandapolster üles võtta ja vaadata.

Kas see Boschi ESItronic näitab Usa oma kõrval ka näiteks -83 126.044 Jaapani versiooni?

126.044 peaks olema W126 kupee 500SEC? Kuni 1985 aastani oli peal mootor M117.963, mille üle siin jutt käib. USA turu jaoks tehti varianti 137 kw, Euroopa jaoks 170 kw. Jaapanist eraldi märkust programmis ei ole. Samuti ei paku mingit Boschi lambdat kupeele selle mootoriga. Teemaalgataja võiks muidugi mainida, kas jutt käib W126 sedaanist või kupeest? Või on mootor paigaldatud mingile kolmandale autole?
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W221 S500 2006 Parktronic radar-andur SGM 15 9,312 25-02-2024, 10:46 AM
Viimane postitus: Rai66
  Probleem W126 420SEL mootoriga Hunt 3 215 02-01-2024, 01:50 PM
Viimane postitus: ktmduke
  W126 pliidinuppude pirnid, temperatuurirullide kleepsud MeelisN 2 314 26-02-2023, 10:18 AM
Viimane postitus: Karl
  W126 SE madaldus/ koobaste rullimine Akohin 6 1,173 29-04-2022, 04:51 PM
Viimane postitus: MAV
  W126 280 SE AnarJaanus 0 526 12-01-2022, 07:27 PM
Viimane postitus: AnarJaanus
  CL 500 (C216) anomaalia GeorgJoo 5 942 08-11-2021, 11:56 AM
Viimane postitus: Rolz
  W126 esitiivad brunosacco 2 960 20-08-2021, 01:02 PM
Viimane postitus: brunosacco
  W126 Juhipoolse ukse lukustussüsteemi eemaldamine helitehnik 1 607 06-07-2021, 11:56 AM
Viimane postitus: v6sa
  W126 kliima lisamine Akohin 7 2,394 03-02-2021, 10:00 AM
Viimane postitus: v6sa
  W220 500 4-matic vahekasti probleem. Rein 8 5,968 04-09-2019, 12:14 PM
Viimane postitus: sm. pelle



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne