Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Mürts ja Eddie" ehk E500 Limited ja E36 AMG
#72
Hei,
Mürts ja Eddie ei ole tegelikult sugugi unustatud. Vahelduva eduga nad ikka saavad sõita, enamasti kordamööda, kuid mõnikord satuvad isegi koos kaamera ette.
[Pilt: 350_IMG_5317.JPG]

Üldiselt oli nendega nii, et mõlemal natuke valutas kusagilt. Mürtsul oli probleeme käigukastiga ja mootori tööga. Peale kastiremonti ei saanud ma temaga kuidagi rahul oldud ning nii sai ta lõpuks veetud Märjamaale remonti. Seekord sai hea. Vahetab ilusti ja kõik tundub olema nii nagu peab. Ainus mõru plekk oli mootori töö. Kui ta vähegi pikemalt seisma jäi, lõpetas ta igasuguse koostöö. Algul küll käivitus, kuid peale paari minutit hakkas puterdama ning lõpuks lonkas juba nii, et vaevu jõudis end kohalt liigutada. See tundub Mercedeste puhul miskipärast nii tavaline probleem, et isegi ei viitsi enam pahandada sellepärast. Vahetasime küünlaid ja süütesüsteemi osi, midagi nagu vahepeal aitas ja siis jälle tundus et ei aidanud ka. Kui teda igapäevaselt kasutada, oli samas kõik hästi ja nii ma siis üksvahe kasutasingi. Vahest sai ikka pilti ka tehtud. Midagi pole parata, ta on ikka nii vastikult ilus asi, et harva õnnestub temast nii mööduda, et vähemalt korra tagasi ei vaataks, lolli ilmega pikemalt ei vahiks või kuidagi poolsalaja möödaminnes pilti ei teeks.
[Pilt: 350_IMG_0288.JPG] [Pilt: 350_IMG_0348.JPG]
[Pilt: 350_IMG_9161.JPG] [Pilt: 350_IMG_9433.JPG]
[Pilt: 350_IMG_9432.JPG] [Pilt: 350_IMG_5653.JPG]

Nagu ka fotodelt võib näha, pidi ta end jagama paljude teiste patsientidega ja suvi on ju meil lühike. Filosoofilisemas plaanis on siiani veidi üleval küsimus, et kuhu suunda selle autoga liikuda? Üks variant on mitte midagi muuta ja lasta tal lihtsalt olla, selline natuke tuunitud, et mitte öelda "pätikas". Teine suund oleks pöörata ta tagasi maksimaalselt originaaliks. Meil on tegelikult riiulil olemas ka tema Limited mudeli originaalveljed, kuid ma neid niisama alla panna ei tahaks. Kardan, et tema väikemad ja kitsamad originaalveljed tekitavad koleda kakofoonia selle hetkel kehtiva madaldusega. Ehk siis tuleks ka vedrustus pöörata tagasi originaaliks. Aga see tundub juba nagu projekt ja nii me siis rullimegi esialgu oma 19" velgedega. Mõni ütleb, et elukole, teine ütleb et jummala äge, taksistid viskavad pöialt, bemmimeestele mõjub provokatiivselt ning ennast nagu üldse ei häiri praegu... aga otseselt väga ei meeldi ka. Ehk uus hooaeg toob uued mõtted.

Kui Mürts oli mõningatele probleemidele vaatamata ikkagi kasutamiskõlbulik, siis Eddie ei olnud. Tuuninguhuviline jaapanlane oli lõiganud vedrud pooleks ning asendanud summuti mingi seest tühja tuutuga. Ehk see auto lärmas palju ning käitus ebatasasustel mitterahuldavalt. Teinud veidi uurimustööd E36 AMG kohta olen saanud teada, et AMG mudel kasutas originaalis täiesti tavalist E320 summutit. Tõsi, E36-le sai tellida ka AMG lõpupüti, mille tundis väljast ära klassikaliste roostevabade AMG summutiotste järgi, kuid universaalile seda ei pakutud. Seega tavalise E320 sumps. Nii ma siis tellisin talle korraliku originaal Eberspächer sumpsi püti ning palusin sõbral mehaanikul selle alla ehitada. Sa püha jumal kui hea ta seejärel sai. Ta muutus ikka täitsa nagu Mercedeseks kohe. Kuna universaalidega võisid erandkorras sõita ka edevad inimesed, siis oli AMG summutiotste hilisem lisamine universaali summuti otsa üsna sage tuuning. Ma veel mõtlen selle üle. Tegelikult on nad ägedad, aga see on natuke nagu vale ikka...

Samuti palusin tal otsida AMG-le sobilikud vedrud ja amordid ning teha korda vedrustus. Ütleme nii, et saime mängida mitu korda. Alla said õige pikkusega MB Sportline vedrud, taha uued nivoovedrude hüdroakud ning vedrustus õigesti tööle pandud. Tagaosa saigi hea kohe esimese korraga. Ette valisime tunde järgi mingid vedrude alused puksid, kuid täiuslikust õnnest on veel natuke puudu. Minu meelest tahaks veel nina kõrgemale saada. Jah, mõni ütleb, et siis oleks nagu rong, aga … tehase auto oli ikka kõrgem.
[Pilt: 350_IMG_4976.JPG] [Pilt: 350_IMG_4972.JPG]
[Pilt: 350_IMG_4975.JPG] [Pilt: 350_IMG_4977.JPG]

Võrdluseks, et originaalauto on ikka eest kõrgem. Või mulle lihtsalt tundub?
[Pilt: 350_Seltener-AMG-Mercedes-zu-verkaufen-1...e401b0.jpg]

Kogu see aktsioon toimus tegelikult juba 2018 suvel. Tänavu suvel AMG ei saanuski sõita, kui üks proovisõit välja jätta. See suvi sulas kuidagi teiste autodega mängides kätte ära. Ehk uuel aastal õnnestub.

Samas olen natuke tubli ka olnud ja tema kohta rohkem teada saanud. E36 AMG hakkas mind miskipärast üksvahe rohkem huvitama, et mis salapärane mudel ta ikkagi oli. Et päris puhas AMG ta justkui enam polnud, sest teda turustati juba läbi Mercedese diilerite. Samas oli ta veel ikkagi AMG poolt ehitatud auto, mitte MB konveieri toode. Meie auto VIN kood ütleb, et tegu on AMG mudeliga, kuid samas puudub adekvaatne tootmismahu statistika, mis oleks ju VIN järgi kergelt saadav, kui ta oleks määrateltud eraldi mudelina. Miks mõni on AMG stangedega, mõni laiade tiibadega ja mõni täiesti tavalise W124 välimusega? Miks mõni on seest popilt sportlik, aga on ka selliseid, millel pole isegi sportistmeid? Ehk siis reaalselt eksisteerivad täiesti tavalise välimusega perevagonid, mida reedavad ainult AMG veljed. Miks on ka täis-AMG välimusega autosid, aga tavalise E280 tehnikaga? Püüdsin leida igasugu adekvaatset informatsiooni, eriti universali kohta. Kuna ma saksa keelt ei räägi, olid mu variandid veidi piiratumad. Aga midagi olen siiski teada saanud.

Sain niipalju targemaks, et E36 AMG toodangumudelina tõesti Mercedese nomeklatuuris puudus ja neid polnud seetõttu ka otseselt hinnakirjas olemas. Need autod ehitas (viimistles pigem) AMG, kuid tellijaks olid ikkagi Mercedese diilervõrgu kliendid. Ja neid komplekteeriti (eritellimused välja arvata) ikkagi Mercedese hinnakirjade baasil. E36 AMG sündis tegelikkuses W124 hinnakirjas olevas lisavarustruse koodist nr 957. Ja neid koode, millest W124 AMG kokku pandi oli ka erinevaid. Kõikidele W124 keremudelitele ja kõikidele mootoritele sai tellida:
- kood 772: AMG-Optik-paket (AMG esi+tagastange + karbilainedid + küljekarbid kerevärvi) hind 6900 DM (7300 DM universaal)

Samuti sai tellida kõigile kuuesilindrilistele W124 mudelitele LISAKS optikapaketile:
- kood 777: AMG-Nachschalldämpfer (sportsummuti, roostevabad topelt otsad) hind 1180 DM

Ning uskumatu aga tõsi, tehasevarustusena keskelt tumedad veljed:
- kood 779: Lackierung AMG-Räder, innenteil in MB-Farbe 199, (blauschwarz-metallik), hind üheosalistele 440 DM ja kaheosalistele 620 DM

Aga see kõik oli kosmeetika, ning ei sünnitanud E36 AMG-d. E36 konversiooni sai tellida ainult E320 mudelile ning seda ei pakutud kunagi sedaanile. Koodid jagunesid:
- kood 957 (kupee): AMG-Technic-Paket (töömaht 3,6l, võimsus 195kW, MB sportvedrustus) hind 24800 DM
- kood 957 (T-mudel ja Cabrio): AMG-Technic-Paket (töömaht 3,6l, võimsus 195kW, MB sportvedrustus, AMG veljed 7,5x17 ET42 + rehvid 225/45 ZR17) hind 32600 DM

AMG-Tehnikapaketi ostmise eelduseks oli veel enne kohustuslikud järgmised lisad:
- 4k automaatkast: 3530 DM
- ASR: 3780 DM
- tempomaat 685 DM

Igasuguseid täiendavaid edasiarendusi (nagu meie auto) ehitas AMG eritellimuste alusel, enamasti Araabia ja Jaapani klientidele. Need laiade koobastega E36 autod ikkagi ehitas päriselt AMG ise, vastavalt kliendi soovidele. Sinna sai lisada sisuliselt kõike: laiasid koopaid, E60 stangesid, RECARO toole, velgi, puitu, nahka jne jne. AMG jaoks puudusid piirid, eriti 80-tel aastatel. Näiteks ühele Canada koduperenaisele ehitati 1986. aastal ainueksemplarina ka universaalkerega W124 5,6 Hammer! Ja seda veel 300TD baasil, sest perenaisele ei meeldinud diisel.

Lisaks oli baas E320 täitsa tühi auto varustuse mõttes, ehk sinna lisandus veel ohtralt igasugi Mercedese-põhist nodi. Teadmata, kui palju võis maksta meie auto ümberehitus laiaks mudeliks ning Recaro sisu, lõin ikkagi huvi pärast kokku meie auto hinna tavalise kerega tehasemudelina, ehk millest AMG veel edasi läks

E320 T: 78142 DM
kohustuslikud lisad: 7995 DM
AMG-Technic: 32600 DM
AMG-Optic: 7300 DM

+ kõik muud lisad nagu:
- AIRBAG 1290 DM
- välisõhu termomeeter 245 DM
- valgustid ustes 245 DM
- topelt ruloo taga 640 DM
- puidust rolloga kast istmete vahel 300 DM
- alarm 965 DM
- 4 elektriakent 1880 DM
- jalamatid 220
- pähklipuit 515 DM
- kliimaseade 4840 DM
- taga peatoed 465 DM
- sportrool 340 DM
- elektr. rooli liigutamine 630 DM
- võimsam genekas 100 DM
- metallikvärv 1460 DM
- nahkpolster 3235 DM
- Raadio Becker Mexico 2390 DM
- elektriantenn 200 DM
- tagakõlarid 370 DM
- esitulede pesurid 540 DM
- katuseluuk 1970 DM
- infrapuna puldiga kesklukk 905 DM
- sportistmed ees 1190 DM
- elektriga juhiiste 1140 DM
- elektriga parempoolne iste 1140 DM
- istmesoojendused 770 DM
- valgustusega peeglid päiksesirmis 160 DM
KOKKU lisasid 28145 DM

AUTO HIND KOKKU 154182

Näiteks natuke võimsam sedaan E420 maksis 96300 DM, tippmudel E500 (mis oli juba standardis väga rikkalikult varustatud) maksis 145590 DM ja S500L maksis 136000 DM. Seega oli E36 suhteliselt mõttetu mudel ja teda tasus osta ainult neil, kellel oli põhimõtteline konflikt sedaankerega. Ma kupeede ja kabriolettide tootmisarvu ei tea, kuid universaale komplekteeriti vahemikus 1993-1993 teadaolevalt vaid 172 tk.


Terve aasta poole aastaga
Vasta


Sõnumeid selles teemas
RE: "Mürts ja Eddie" ehk E500 Limited ja E36 AMG - Autor: Sm.Tihhonov - 09-12-2019, 03:31 AM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Müüdud MB Cls 63 AMG Shooting Brake, 2014, X218 - Ignar ignar 77 43,394 07-11-2021, 11:12 AM
Viimane postitus: ignar
  MB W124 E500 92a. MarJ 177 179,336 08-08-2017, 02:21 PM
Viimane postitus: MarJ
Smile Mercedes-Benz CL55 AMG, 2006, C215 - Ogadik Ogadik 25 25,794 04-06-2017, 08:59 AM
Viimane postitus: nostromo
  MB E55 AMG, 1998, W210 - Valge välk Valge välk 27 28,750 12-05-2017, 11:35 AM
Viimane postitus: herki
  CL55 AMG velgede taastamine Ogadik 9 7,944 29-11-2016, 08:40 PM
Viimane postitus: Ott
  W202 C36 AMG tommyboy 35 45,852 10-09-2016, 06:19 AM
Viimane postitus: tommyboy
  W211 E500 T 4-Matic E203 6 6,355 27-03-2016, 12:07 AM
Viimane postitus: nostromo
  MB CLK55 AMG, 2001, w208 - tarmot tarmot 14 14,153 10-08-2015, 09:09 AM
Viimane postitus: tarmot
  Mercedes-Benz CE 34 AMG Cobra. Cobra 56 50,575 11-02-2014, 11:25 PM
Viimane postitus: nostromo
  MB (W203) C30 CDi AMG Laulumees 27 25,680 05-01-2014, 12:38 PM
Viimane postitus: 2015c



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne