27-12-2016, 09:32 PM
108kw om603.
Pärit 1995? aasta W124 pealt.
Sõiduka peal töötas ilusti. Ebaloomulike helisid ei täheldanud.
Mootor sai maha võetud ja ühele maasturile pandud mootoriks. Eemaldatud sai põhimõtteliselt kogu elektrisüsteem va. eelsüüteküünalde relee (jäi alles ka temp ja õlirõhu andur). Muu elekter sai eemaldatud (ka kp elekter sai täielikult puhtaks tõmmatud) kapoti all paar kolm juhet.
Mootor sai käivitatud, tühikäik sai umbes 800rpm peale kruvitud. Mootoris teatud vahemikul tekkis "kolin" tühikäigul mitte. Samas mootor ei käinud ka mahedalt. Pigem selline suhteliselt kõva häälega. Heli oli ainult teatud vahemikus a la 1000-1500rpm vms. Ei mäleta enam täpset vahemiku aga samas mootor oli suhteliselt lärmakas - mahedast diiselmootorist ei olnud enam justkui juttugi.
Kütusesegu ei ole olnud rikas - lonti ei suutnud välja ajada (ja seda ma ka ei näppinud).
Sõidetud sai umbes 500km.
Juhtus: õlitorul meh. vigastus, õli väljas/madal õli surve, tekkis kolin mootorisse. 3-4km sõideti nii. Leke parandati, õli sisse, tugev kolin "klak-klak-klak-klak-klak" mootoris. Tühikäigul ei ole aga alates 1000rpm ja edasi, siis ka kolin sees.
Karter alt võetud, raam ja kepsusaaled kõik va. I raamsaale (mida ei saanud veel kätte õlipump seal eest) kontrollitud: no leiab kulumisjälgi (siiski üle Eesti keskmise seisukord) aga lapikuks ei ole miski kulunud, et võiks sellist häält tekitada. Ringi käinud ei ole. Vask kusagilt ei paista, metallipuru karteris ei leidnud.
"Sõrmede" lõtk kontrollitud - lõtku ei täheldatud.
Mõistus otsas. Mida kontrollida ja kust edasi minna?
Kas võis selle heli põhjustajaks olla hoopis pump, mis sai kannatada õlipuudulikuse käes? Samas heli on pigem kolksuv heli, kui klõbin.
Keegi pakkus, et ehk süütenurk miskit pidi valeks hoopis läinud ja sellepärast ka mootor kolisema hakkas? (Samas seda näppinud ei ole).
Mis kurja seda kolinat tekitab, kui saaled normaalsed, sõrmedel lõtku ei tähelda, käivitub poolest pöördest, rõhk umbes 3bar ...
Andke nõu, ma ei eeldagi, et autosid internetis remonditakse aga mõistus nagu otsas, et mida edasi kontrollida/teha.
Aitähh!
Pärit 1995? aasta W124 pealt.
Sõiduka peal töötas ilusti. Ebaloomulike helisid ei täheldanud.
Mootor sai maha võetud ja ühele maasturile pandud mootoriks. Eemaldatud sai põhimõtteliselt kogu elektrisüsteem va. eelsüüteküünalde relee (jäi alles ka temp ja õlirõhu andur). Muu elekter sai eemaldatud (ka kp elekter sai täielikult puhtaks tõmmatud) kapoti all paar kolm juhet.
Mootor sai käivitatud, tühikäik sai umbes 800rpm peale kruvitud. Mootoris teatud vahemikul tekkis "kolin" tühikäigul mitte. Samas mootor ei käinud ka mahedalt. Pigem selline suhteliselt kõva häälega. Heli oli ainult teatud vahemikus a la 1000-1500rpm vms. Ei mäleta enam täpset vahemiku aga samas mootor oli suhteliselt lärmakas - mahedast diiselmootorist ei olnud enam justkui juttugi.
Kütusesegu ei ole olnud rikas - lonti ei suutnud välja ajada (ja seda ma ka ei näppinud).
Sõidetud sai umbes 500km.
Juhtus: õlitorul meh. vigastus, õli väljas/madal õli surve, tekkis kolin mootorisse. 3-4km sõideti nii. Leke parandati, õli sisse, tugev kolin "klak-klak-klak-klak-klak" mootoris. Tühikäigul ei ole aga alates 1000rpm ja edasi, siis ka kolin sees.
Karter alt võetud, raam ja kepsusaaled kõik va. I raamsaale (mida ei saanud veel kätte õlipump seal eest) kontrollitud: no leiab kulumisjälgi (siiski üle Eesti keskmise seisukord) aga lapikuks ei ole miski kulunud, et võiks sellist häält tekitada. Ringi käinud ei ole. Vask kusagilt ei paista, metallipuru karteris ei leidnud.
"Sõrmede" lõtk kontrollitud - lõtku ei täheldatud.
Mõistus otsas. Mida kontrollida ja kust edasi minna?
Kas võis selle heli põhjustajaks olla hoopis pump, mis sai kannatada õlipuudulikuse käes? Samas heli on pigem kolksuv heli, kui klõbin.
Keegi pakkus, et ehk süütenurk miskit pidi valeks hoopis läinud ja sellepärast ka mootor kolisema hakkas? (Samas seda näppinud ei ole).
Mis kurja seda kolinat tekitab, kui saaled normaalsed, sõrmedel lõtku ei tähelda, käivitub poolest pöördest, rõhk umbes 3bar ...
Andke nõu, ma ei eeldagi, et autosid internetis remonditakse aga mõistus nagu otsas, et mida edasi kontrollida/teha.
Aitähh!