Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W201 ´85 2.2TD OM604 - madisRS
#1
Kirjutan ka siis veidi enda autost, muidu läheb Erxi autoteema liiga kirjuks.
Tegu siis 1985 aastal tehasest väljaveerenud kutsikaga, ostes oli 2a. seisnud. Mootoriks 2.0D 53kw ja automaat.
Auto ostmisega oli väike nö. story ka, nimelt õpin Tartus ja kutsikas oli 2a. vedelenud juba ühika kõrval eramaja aias. Ükspäev läksin koputasin uksele, Selgus, Et oli omaniku esimene auto ja jäi seisma siis kui kolis 2a. tagasi Austraaliasse, Omanik ise oli eelmisel päeval just Eestisse tagasi jõudnud ja auto oligi plaanis müüki panna. Vaatasin auto üle, saime kokkuleppele ja sama päeva õhtul sõitis auto omal jõul aiast välja.
Üks pilt ka kohast kus ta vedeles:
[Pilt: 12277031_944656102249206_540647327_n%201...muewwm.jpg]
Esmapilgul tundus kere isegi enamvähem, hiljem tõstukile jõudes selgus aga,et põhjaall on seis üsna hapu. Esimestel päevadel sai päris palju pestud, puhastatud kuna auto oli ülekere sammaldunud. Sisu oli katki, juhiistmest olid alles ainult vedrud, mujalt hallitas, uksepolstrid olid päiksega ära riknenud jne.
Üks pilt peale esimest pesu:
[Pilt: 12282803_944656098915873_1427311498_n_zpszuwqgywv.jpg]
Esimese asjana sai kere veidi korrastatud, tagumised istmealused nurgad uued keevitatud, Tagavedrude kandurid olid põhimõtteliselt nii mädad, et vedrud olid pagassis - Need sai uued keevitatud, ees lansekates augud kinni jne. Sisu sain sõbralt heleda, hea hinnaga. Istmed korralikud, auke ei ole aga polstreid oleks uusi vaja.
Ostmise päevast paar kuud hiljem sai juba sellisena tänaval ringi sõidetud:
[Pilt: 12283263_944661718915311_1059060922_n_zpskfqsqclk.jpg]
Suvel sai tegeletud veidi välimusega ka. Ette said kollased suunad, US-pargid, auto ära poleeritud.
[Pilt: 12283303_944661955581954_1447413605_n_zpshhroedpk.jpg]
[Pilt: 12285778_944661962248620_981981678_n_zps6xnszujk.jpg]
Vahepeal sai autol vedrusid natukene lühemaks lõigatud, ja iluvõre ees mustaks värvitud.
[Pilt: 12233521_944663212248495_394672374_n_zpsvesvoz03.jpg]
Praeguseks on all teised veljed, ees on e36 coilid, taga originaal vedrud lühemaks lõigatud ja coili mutrid vahel.
[Pilt: 12305669_944664085581741_1154007649_n_zpsnwvrwvz4.jpg]
Järgmises postis kirjutan edasi mootoriteemast.
Vasta
#2
Mille alt tagumised coilimutrid pärinevad, palju vedrusid lõiganud oled?
Vasta
#3
Tagumised coili mutrid on samuti e36 omad, vedrusid sai lõigatud 2 keerdu maha kui õieti mäletan.
Mootoriks tuleb siis om604 mehaanilise pumbaga millel 6mm elemendid sees. Elemendid vahetas pumbas erx000.
Turboks on OM606 originaal millel õigetpidi wastegate´i actuator küljes.
Väljalaske kolle on samuti OM606`lt millel otsast 2 silindrit maha lõigatud. Sobib 604 külge 1:1le ainult tikkpoldid vaja ringi tõsta..
[Pilt: IMG_5494_zps7shs9woq.jpg]
Sisselase ka OM606lt, keskelt tükk väljalõigatud ja hetkel keevitamises
[Pilt: IMG_5492_zpswy9kxqec.jpg]
Käigukast tuleb manuaal, koos siduri ja hoorattaga OM605´lt.
Vasta
#4
Tänaseks siis vana mootor maas, komplekteerib veel uut mootorit veidi ja homme saab juba võibolla uue mootori peale. Vaja veel uusi mootoripatju, käiguhoovastiku pukse, peasilindri ja töösilindri vahelist õlitoru ja palju muid asju Eusa_angel
Üks pilt ka:
[Pilt: 12282796_945424092172407_116723000_n_zpsfilcglrg.jpg]
Vasta
#5
Mis õli on ette nähtud w124 95a 2,5d manuaalkäigukasti, kasti kood 1242609701? Tean et osadel käib ATF, aga kuna kataloogid näitavad erinevaid asju siis võiks keegi ammendava vastuse anda. Esimesed kokkupuuted mb manuaalkastiga on päris huvitavad, kangist liigutades oli 5. käik millegipärast üleval vasakul, lõpuks saime aru et kangi kuliss on 4 käigulise kasti oma. Ei osanud selle pealegi tulla.Eusa_clap
Vasta
#6
Küll väike kõrvalekalle teemast, aga ehk pakub turbodiisli meestele veidi huvi http://www.okidoki.ee/item/4417443/
Kui just kadunud pole või siis ilma mootorita...
Vasta
#7
Tõstan enda auto teemast kogu jutu siia:

Plaan on panna vana 2,2 mootor teisele kerele ja ära turbotada, vahepeal mootor käis juba 2,0 boschi ridapumbaga, nüüd edasi oleks vaja pumpa väheke järgi aidata ja peale läheb 606 kolle koos 606 turboga. Ootaks umbes 130kw, ehk tahaks saada OM606 tehasenumbrid. Helistasin Oisu diislisse, et oleks vaja 3,0td pumbast elemendid 2,0 pumpa panna, vastuseks öeldi et tööd oleks terveks päevaks ja maksma läheks umbes 300-400 eurot. Selle hinna sees oleks siis umbes 10 euro eest tihendeid ja ülejäänud oleks tööraha, minumeelest vähe kirves hind väikse Eesti mastaabis. 400 eurot on juba peaaegu pool dieselmekeni pumba hinnast, seega tuli asi ise ette võtta, how hard can it be.Icon_rolleyes
3,0td 130kw elektrooniline ja 2,0d 55kw pumbad mõlemad pulkadeks, 5,5mm elemendid välja, 6,0mm elemendid sisse ja edasi peab välja mõtlema mis regulaatori poolega teha. Mingeid erilisi rakiseid vaja pole, tihenda nuudiga padrun ja regulaatori vihtide jaoks 10mm padrunist käiatud rakis. Pööret oleks juurde vaja ja kütusekogus maksimumini keerata, 601 pööre on vist kuskil 4600 juures aga oleks vaja vähemalt 5500. Edasi tahaks pumbaga kuskile stendi minna et näha reaalselt kui palju pumba tootlikkus põhja keerates on.

[Pilt: IMG_5476_zpswf0m07jj.jpg]

[Pilt: IMG_5478_zpsqwvb8jph.jpg]

[Pilt: IMG_5481_zpspbnjimwm.jpg]

[Pilt: IMG_5480_zpstos4w5yt.jpg]

[Pilt: IMG_5483_zpsdjkhdstz.jpg]

[Pilt: IMG_5484_zpsjsh4crwp.jpg]

[Pilt: IMG_5488_zpsn9pprnt1.jpg]


[Pilt: IMG_5495_zps3ljpclp6.jpg]

[Pilt: IMG_5497_zpsmfga5czh.jpg]

[Pilt: IMG_5502_zpsiaboyykw.jpg]



Vasta
#8
Tubli töö.Eusa_angel

KSP stend on endal olemas? Palju pumba esimese kokkuladumise järgne sektsioonidevaheline erinevus oli?
Vasta
#9
(01-12-2015, 08:54 AM)v6sa Kirjutas: Tubli töö.Eusa_angel

KSP stend on endal olemas? Palju pumba esimese kokkuladumise järgne sektsioonidevaheline erinevus oli?

Ei, mul ei ole endal stendi, ei ole mõtet ühe pumba pärast suurusjärgus 25k eurist investeeringut teha. Icon_rolleyes
Väike erinevus oli sees, oli tunda et silindrid käivad erineva tugevusega ja pärast reguleerimist hakkas mootor ilusti ühtlaselt käima. Mingit stendi ei hakanud tegema, tühikäigu järgi sai ilusti kogused paika. Silm, kõrv, nihik ja T25 torx on piisavad vahendid et 1950.a tehnoloogiaga mb pump paika saada.
Esimene proovisõit ka tehtud, Madis sai umbes 30 meetrit sõita kui teise käiguga ja 2 bariga kaanetihend lahkus, oli üks lühemaid proovisõite minu kogemuste juures. Icon_biggrin Korraks oli juba päris hea, nüüd kaas maha ja siis otsustab mis edasi, 604-l on papist tihend kuid 2bari ei tohiks siiski vist probleem olla, tõenäoliselt oli tihend vanadusest nagunii lähiajal minemas.

[Pilt: IMG_5517_zpsqx3dnbnx.jpg]
Vasta
#10
Pärast plokikaane maha võtmist selgus et tegelik põhjus on siiski 4 kõverat kepsu, kuna kaks kepsu on rohkem kõverad siis nendes silindrites oli ka surve kehvem, kolvid jäid ploki servast ca 3mm madalamale. Kokkuvõtteks võib väita et pumba ja turbo koostöö on väga hea, usun et põhjus miks kepsud koheselt kõveraks läksid seisneb selles et boost tuleb üles juba väga madalal pöördel ja madala pöörde vääne on kepsu surm, poleks osanud oodata et 3,0 turbo nii hästi 2,2 mootoril toimetama hakkab. Rootsis sõidetakse suuremate turbotega ilma probleemideta, suurem turbo saab rõhu üles kõrgemal pöördel ja see hoiab kepsu. Kerge pettumus igatahes et mootor nii nõrgaks osutus, tuleb otsida teised kepsud ja alustada 1 bari rõhuga, mootor ise tundub väga heas korras olevat, hülsid üsna uueväärsed.

[Pilt: IMG_5518_zps9rtyos8h.jpg]

[Pilt: IMG_5519_zpsyea9t3dr.jpg]

[Pilt: IMG_5521_zpsf1go1fr8.jpg]

[Pilt: IMG_5527_zpsbx4ap32t.jpg]
Vasta
#11
Kas nüüd lähevad tugevamad kepsud sisse? OM606 kepsud peaksid sobima, need kindlasti tugevamad ka.
Mercedes-Benz on Mercedes-Benz.
Vasta
#12
Teoreetiliselt saaks minu käest 605Na kepsud, ise asi ka sobib, aga kui otsima hakkate, siis mul 605Na mootor varuosadeks endal. Jõudu projektiga!
Vasta
#13
Na kepsud ongi juba kõverad. 2,2 mootor on ainulaadne ja ühegi teise mootori keps ei sobi, ei 2,0, 2,5, 3,0 ega 2,3, 2,9, 3,5 sest kolvikäigud on erinevad. OM606 keps sobiks teoreetiliselt 2,0 mootorisse aga seal tekkis vist kolvisõrme jämedusega probleem.
Vasta
#14
Väga jõhker. Tundub et sinu pumbaaretus toimib rohkem kui küll Thumbsup
Naftapress.
Vasta
#15
Aga kui panna 2.0 väntvõll ja 606 keps koos kolviga?
Mercedes-Benz on Mercedes-Benz.
Vasta
#16
(07-12-2015, 01:36 PM)124STD Kirjutas: Aga kui panna 2.0 väntvõll ja 606 keps koos kolviga?

Ei sobi, sest ka kolvi läbimõõt on erinev. Tegelikult saaks rootsist ka õiges mõõdus sepiskepsu aga sellesse autosse ei hakka esialgu suuri investeeringuid tegema, proovib uue sisuga lihtsalt rõhkusid tagasi hoida.
Tundub et pump sai jah okei, korralik rod bender. Icon_biggrin
Vasta
#17
Ajate siin kurjade kutsikatega isu peale.Eusa_naughty Pean ka omale miskit ehitama hakkkama ikka. Kas m111 2,2 bensuka kepsud ei sobiks? Pole enne neid oma vahel võrrelnud. Aga edu ja tugevat sisu.
CE420 v8
Vasta
#18
Erx, mis mõõtudega OM604 keps on? Sõrme ja silma diameetrid ja nende omavaheline kaugus?

Ma usun, et Rootsist on kohe õige keps võtta. OM606`le vähemalt on.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#19
(07-12-2015, 06:37 PM)hents99 Kirjutas: Erx, mis mõõtudega OM604 keps on? Sõrme ja silma diameetrid ja nende omavaheline kaugus?

Ma usun, et Rootsist on kohe õige keps võtta. OM606`le vähemalt on.

STD foorumist üks tüüp pakub ka näiteks, aga me ei raatsi esialgu sellele autole suuri kulutusi teha, proovib korra veel sama sisuga. Seekord ei lase esialgu üle 1 bari ja süüde tahab ka hilisemaks, usun et peaks saama tublisti üle 100kw. Järgmine mootor olemas, homme hakkab uuesti ümber lappama.

[Pilt: IMG_5529_zpsz5uz5mzt.jpg]

Siin videos 1bar rõhu ja sarnase setupiga 166kw mis tundub natuke ulme nii väikse rõhu kohta. Videos olev mootor stock sisuga:
https://www.youtube.com/watch?v=MGjlSrGJPz8

Ja sellel mootoril ka stock sisu, sõitis suure turbo ja 2,5bariga :

https://www.youtube.com/watch?v=OGFKZZAMDII

[Pilt: 210381-efc21c7289c5ea24fe7513a20a6bf125.jpg]
Vasta
#20
(07-12-2015, 02:57 PM)berg Kirjutas: Ajate siin kurjade kutsikatega isu peale.Eusa_naughty Pean ka omale miskit ehitama hakkkama ikka. Kas m111 2,2 bensuka kepsud ei sobiks? Pole enne neid oma vahel võrrelnud. Aga edu ja tugevat sisu.

OM604 vänt on näiteks 111 koodiga, aga kepsud on erineva koodiga. Ei oska öelda kas m111 keps võiks olla tugevam, muidu mõõtude poolest võiks täiesti sobida kuna mõlemal käik 86,6mm, tõenäoliselt võib erinevus olla kolvisõrme jämeduses. 2.2 m111 keps on m104 koodiga ja kasutuses ka C36 AMG-l ja 2,3 kompressoril, oleks hea kepse kõrvuti võrrelda.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  190 E 2,6, 1992, W201 - Sm. Västrik Sm. Västrik 59 56,794 09-12-2024, 09:03 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  W201 190D 2.0 55kw maxim1655 7 1,402 12-12-2023, 03:40 PM
Viimane postitus: maxim1655
  W201 hinnad MMBrogan 4 902 03-02-2023, 08:26 PM
Viimane postitus: Mike22
  MB 190e, 1993, w201 - kaarel kaarel_w201 55 47,833 26-07-2021, 11:45 AM
Viimane postitus: kaarel_w201
  MB W201 190D '87 - maxim1655 maxim1655 19 8,680 25-01-2021, 11:47 PM
Viimane postitus: väikemees
  MB 190E 320CDI OM613 1989, W201 - Tonyt TonyT 209 219,664 09-04-2020, 10:11 AM
Viimane postitus: herki
  MB 190, w201 x mitu -Oldschool Oldschool 101 116,318 06-09-2019, 12:58 PM
Viimane postitus: Oldschool
  MB w201 92a swap OM606 Marks07 mrmikumike 32 30,591 11-07-2019, 11:18 AM
Viimane postitus: Marks07
  MB W201, 190E, 1990 - Coollaager coollaager 16 17,430 30-04-2019, 09:24 PM
Viimane postitus: Werewolf
  Mercedes-Benz 190E 2.3-16v Cosworth, 1985, w201 - MÜÜDUD Trollzan 7 11,040 01-11-2017, 12:53 PM
Viimane postitus: Trollzan



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne