Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W123, CE 230, 1983 - Halvaa
#1
Thumbs Up 
Tere foorumipere!

Tänasest alates olen sellise aparaadi omanik:

[Pilt: Txywbzh.jpg]
Mark: Mercedes-Benz CE 230

Väljalaskeaasta: 1983

Läbisõit: 221 000 (?)

Võimsus: 100 KW

Mootori valem: 2,3 R4

Täismass: 1900 kg

Lisavarustus: Beckeri kassettmakk, kärukonks, kunagi kojamehe vahele pistetud kiri "Ostan teie auto ära!, tel nr. XXXXX"

Muud: Olemas orginaal ilukilbid, sisu sinisest riidest

Esialgsed vead: Igav ei hakka. Tuledest töötavad stabiilselt vasak esi- ja tagatuli. Kõik ülejäänud rivist väljas (sh interjööri ja armatuurituled). Kojamehed ei tööta, makk on ühendamata, interjöörist mõned detailid puud, armatuur pragunenud, bensunäidik ei tööta, kapott avaneb traadijuppi tõmmates, mootor töötab ebaühtlaselt (mingi silinder ei tööta?) ja palju muud toredat.

Plaanid:
1) sõidu- ja ülevaatuskõlbulikuks (tuled korda ja mootor minimaalselt ära teha, et heitgaasid normi saada)
2) kõik muu, jupi kaupa

Esimest korda oman tõeliselt vana autot ja rõõmu on rohkem kui muret (mis siis, et hunnik asju ei tööta) hetkel veel.

Kust pihta soovitate hakata? Tahaks masina kähku ülevaatusest läbi saada ja basic asjad ära teha, ent ma ei kujuta hetkel isegi ette, et kuhu seda viia võiks? Ise suurem asi mehhanik pole ja puudub koht, kus nokitseda.

Iga vihje ja nõuanne on teretulnud!

Parimat,
Martin - entusiastlik aga veel harimata mersufänn.


P.S. Tegu siis selle masinaga:

1) http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=27430
2) http://www.auto24.ee/used/1706780
Vasta
#2
Eks ise saad ka nokitsemisega hakkama.. Mootori ebaühtlast tööd saab tallinnas aidata Hannes Speedsterist (Mustamäe ARK juures)... Olen käinud isegi palju tema juures konsultatioonil sama pritsesüsteemi tõttu ja infot saanud paremini ning kiiremini kui ise lugedes.
Esi- tagatulede jaoks vaata üle massid, need kipuvad ära mädanema, peaksid need asuma esitulede all prillide alumisse külge keeratud kruvi alla.
Armatuuriga on lihtne, kaks konksuga traadijuppi ja saad kellabloki välja - vaadata üle kõik pirnid ja ühendused (kui nii paljud tuled ei tööta võib ka tuledelüliti äkki ära olla, aga see paistab nii massiivne et see ei tohiks küll läbi minna)
Bensiininäidikuga vaata üle kas paagi küljes pistik on (esmaabikarbi all tagaakna juures või siis pagasnikus paagipleki taga) Need kipuvad ära reostuma (diislite viga küll rohkem)
Kapotitross on ka lihtne vahetada, vajalik natuke mõistust ja 10 võti
Armatuuriga pole muud midagi kui ära vahetada, aga selle jaoks on kõvasti tööd vaja teha - esimest korda kisud seda ikka isuga.
Vasta
#3
Wow, õiget värvi autosid ka.Thumbsup

Esmalt loe läbi 123omanike teemad. Mitte ainult siit, vaid ka maailmafoorumitest. Üldiselt on kolmemehed säärased, kes oma tegemisi ka kajastavad...

Armatuuris käivad siis väikese võimsusega, 0,4 W pirnid. Või teed LEDidele ümber. Tavalised võimsad kärsatavad plasti ära.

Enamasti teeb toa pimedaks reostaadi väsimine. Mina laisa inimesena olen lihtsalt ära sillanud...Eusa_whistle

Kui müügimõtted tekivad, siis numbri leiad profiilistUnibrow

Puuduvat pisikest virblit võid ka minult küsida, mõne kere küljes üht-teist veel on. Kuluosad võta ikka poest.
Vasta
#4
Jube pikalt müütati seda masinat ja lõpuks vahetaski omanikku. Kuidas kere on?
Vasta
#5
(27-03-2014, 10:27 AM)OnkelMats Kirjutas: Jube pikalt müütati seda masinat ja lõpuks vahetaski omanikku. Kuidas kere on?

Kere näikse see kõige paremas seisus olev osa masinast. Roostet on vähe, ainult tagumises kaitserauas on koht, kust näpu saab läbi panna. Kaua oli müügis ilmselt kõrge hinna pärast - ma sain ta lõpuks nendest avalikest numbritest oluliselt väiksema hinnaga. Aga eks näis mis need remondiarved hakkavad tulema - võib-olla hõiskan liiga vara Smile
Vasta
#6
Kui ise teed, pole vaja remondiarveid karta. Varuosasid saab veel mõistlike hindadega. Kalliks läheb asi igasuguste eksterjööri- ja iluvidinatega. Bensunäidiku anduri võid peale juhtmete puhastamist ka paagist välja võtta ning uurida, kas traadid seal sees on terved. Mootori probleemi puhul alusta kohe jagajast-küünlajuhtmetest-küünaldest. Enamasti on viga seal. Armatuuri vahetuse kohta leiad infot internetist. Olen ise selle läbi teinud. Värisevate kätega läksin peale, kuid tegelikult on kõik väga loogiline ning lihtne. Kui juba maha saad, siis uue peale nikerdamine ei ole mingi kosmoseteadus. Mina ei saanud pärast ainult ühte kõlarikatet korralikult tagasi Eusa_doh Tulede kohta - nagu Canyondrift ütles - on enamasti massiühendused oksüdeerunud. Teine võimalus kaitsmed. Kojameeste puhul samuti, kas kangis lüliti katki või kaitse lihtsalt läbi.
Alusta tuledest, kojameestest. Siis saad juba ülevaatusele sõita.
E55 AMG
Vasta
#7
(27-03-2014, 09:54 AM)v6sa Kirjutas: Armatuuris käivad siis väikese võimsusega, 0,4 W pirnid. Või teed LEDidele ümber.

Võsa, sina ka... Icon_biggrin
Turbo
Vasta
#8
(27-03-2014, 12:09 PM)sm. pelle Kirjutas:
(27-03-2014, 09:54 AM)v6sa Kirjutas: Armatuuris käivad siis väikese võimsusega, 0,4 W pirnid. Või teed LEDidele ümber.

Võsa, sina ka... Icon_biggrin

Möh?Eusa_eh

LED on omal kohal hea asi: ei küta, valgus ei värele ja seda on piisavalt. Iseasi, et tooni peab valima.Eusa_snooty
Vasta
#9
(27-03-2014, 12:15 PM)v6sa Kirjutas:
(27-03-2014, 12:09 PM)sm. pelle Kirjutas:
(27-03-2014, 09:54 AM)v6sa Kirjutas: Armatuuris käivad siis väikese võimsusega, 0,4 W pirnid. Või teed LEDidele ümber.

Võsa, sina ka... Icon_biggrin

Möh?Eusa_eh

LED on omal kohal hea asi: ei küta, valgus ei värele ja seda on piisavalt. Iseasi, et tooni peab valima.Eusa_snooty

Oleks võibolla rohkem smailisi pidanud panema. Aga sellesse led'i teemasse, imho on just seda õiget tooni ja valgustaset(pehme hajunud kollane valgus) suht võimatu saavutada, võinoh ma pole veel näinud. See nö pehme led on vähemalt minujaoks ikka liiga intensiivne.

Auto ise muidu äge ja nõustun Võsaga värvivaliku suhtes. Ülejäänud asju on juba siin soovitatud ja ma talitaks ka nende soovituste järgi. Enne kui kogu süütesüsteemi välja hakkad vahetama käi kindlalt kuskil spetsialisti(nt teemas soovitatud Hannes) juures, tuleb odavam kui huupi asju hakata vahetama.

Turbo
Vasta
#10
Tänud kõigile asjaliku nõu eest! Nüüd asub juba toimetama ja ilmselt õige pea raporteerin ja tulen uute küsimustega.
Vasta
#11
Käisin seda autot vaatamas, piltidega võrreldes oli kurb vaade, rohelise hallitusega kaetud ja seened kasvasid pagasnikus, täiesti vamm-märg. Tundub et kõikvõimalikud puudused on pikaajalisega seismisega ja hooletu kole hoidmisega, mitte üleliigse kasutamisega seotud. Kõigepealt seda tuleks ilusti kuivatada siis kõike elektrikat kontrollida, äkki mõned probleemid ise kaovad.
Muidu tundub hea potentsiaaliga auto, edu taastamises!

PS kui saladuseks ei ole, palju oled lõpul maksnud?
Vasta
#12
(29-03-2014, 10:53 AM)Artmanx Kirjutas: Käisin seda autot vaatamas, piltidega võrreldes oli kurb vaade, rohelise hallitusega kaetud ja seened kasvasid pagasnikus, täiesti vamm-märg. Tundub et kõikvõimalikud puudused on pikaajalisega seismisega ja hooletu kole hoidmisega, mitte üleliigse kasutamisega seotud. Kõigepealt seda tuleks ilusti kuivatada siis kõike elektrikat kontrollida, äkki mõned probleemid ise kaovad.
Muidu tundub hea potentsiaaliga auto, edu taastamises!

PS kui saladuseks ei ole, palju oled lõpul maksnud?

Kardetavasti maksin üle Smile 2100 jäi lõpuks. Aga pole midagi teha - ei oleks ostmata jättes magada saanud.

Täitsa võimalik jah, et elektroonika seismisest jamab - ta oli ju lageda taeva all ligi aasta nagu ma aru sain. Hallitus on praeguseks kuhugi lahkunud.
Vasta
#13
Kas müüja andis kaasa varu paneeli, mille ta lubas osta oksjonil ning kah ned uhked 111 numbrid?
Näe, siin on üks ekskujik kolmeaastane taastamine, http://www.drive2.ru/cars/mercedes/e_cla...w123/udav/ kui vähem vene keelt valdad, meie Tallinna vend, ei tea, kas on siin foorumil
Vasta
#14
(29-03-2014, 04:53 PM)Halvaa Kirjutas: Kardetavasti maksin üle Smile 2100 jäi lõpuks. Aga pole midagi teha - ei oleks ostmata jättes magada saanud.

Kui kere tõesti nii korralik on, siis väga äss diil selle hinnaga Thumbsup
Vasta
#15
Halvaa
Palju õnne soetamiseks. See auto on nii lihtne, nägu tõukeratas.

Artmanx Kirjutas:ei tea, kas on siin foorumil

Raivo, on küll Unibrow
siin on vist kergem protsessi jalgida pehmelt vajutada
Vasta
#16


Artmanx Kirjutas:ei tea, kas on siin foorumil

Raivo, on küll Unibrow
siin on vist kergem protsessi jalgida pehmelt vajutada
[/quote]
Ma vabandan, ei uurinud veel foorumi korralikult
Vasta
#17
Niiviisi. Esimene update siis:
  • Põhjalik puhastus tehtud
  • Suverehvid all
  • Tuled-kojamehed-muud elektrilisad töötavad
  • Mootor sai ühtlaselt tööle küünalde ja küünlajuhtmete vahetusega
  • Ülevaatus olemas
  • eBayst ootan asendust katkisele käikukangi ümbrisele ning ilukilpide kinnitusklambreid
  • Auto veereb mööda Tallinna

See kõik oleks ju ilus lugu, kui täna õhtuse tipptunni ajal poleks juhtunud seda:

[Pilt: dmg0VNk.jpg]

Kuna bensiininäidik ei töötanud endiselt, siis sai igaks juhuks 10 L sisse valatud, aga ei midagi. See ei tundunud ka kuigi tõenäoline, arvestades, et paagi täispanekust oli läbitud ca 200 km (mõtlesin, et kes teab - äkki neelab mingil põhjusel röögatuid koguseid).

Esimese hooga läksin üle tee Möller autosse abi otsima. Konsulteerisid omavahel ja teatasid, et nemad mind ei aita. Pakkusid, et võivad netist Autoabi numbri vaadata. Ütlesin, et guugeldada oskan ise ja tulin tulema. Autoabi tuli ca 45 minutiga. Selleks ajaks olin läbi kontrollind erinevad juhtmed, mida oskasin, kuid tulemusteta. Koju sõitsin treileril.

Enne äkksurma jäid kojamehed kahtlaselt aeglaseks. See lubab vist akut ja sellega seonduvat kahtlustada? Krokodillidega käivitus, aga ei jää käima.

Vasta
#18
Genekas kontrolli üle... Generaatori ergutusvool käib läbi kellade blokis oleva laadimismärgutule pirni (LED-i ei tohi panna ja kui pirn läbi, siis genekas ka ei lae) ja käimise ajal mõõda akupinge üle, kui ei lae, genekas maha ja uurima.. Kindlasti võiks ära vahetada pingeka koos harjadega, kui mõni mähis läbi kärsanud siis juba teine genekas.
Aga et sul ohutuled normaalselt põlesid, siis vaata üle ka mootori mass, asub see käigukasti ja kere vahel roolikarbist veidi allpool.
Vasta
#19
(08-04-2014, 08:41 AM)canyondrift Kirjutas: ...
Aga et sul ohutuled normaalselt põlesid, siis vaata üle ka mootori mass, asub see käigukasti ja kere vahel roolikarbist veidi allpool.

123-l pole mingeid kavallusi elektriskeemis ja ohutuled plingivad üsna kenasti veel pingel 9V. Mille juures mootor enam mõmmigi ei tee.

Halvaa peab tegema tavalise veaotsingu: kas voolu on, kas kütust on, kas säde tekib, kas kütus silindrisse jõuab...
Vasta
#20
Geneka rihm osutus nõrgimaks lüliks Smile
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 240D 1982, W123 Lexuz Lexuz 10 1,720 22-05-2024, 04:01 PM
Viimane postitus: Lexuz
  300 D, 1982, W123 - ulst ulst 74 70,775 06-01-2024, 03:27 PM
Viimane postitus: nostromo
  MB 200, 1978, W123 - fittipaldi fittipaldi 27 14,021 27-12-2023, 10:36 PM
Viimane postitus: fittipaldi
  MB S123 280TE 1983 Arkadi.T 7 1,738 24-03-2023, 07:13 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  MB 230E, 1982, w123 Arkadi.T Arkadi.T 21 4,978 21-03-2022, 07:23 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  MB 230 E, 1992, W124 - Sm. Västrik Sm. Västrik 84 105,212 24-11-2021, 06:05 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  MB 200, 1982, W123 -Arkadi.T Arkadi.T 65 16,477 03-11-2021, 04:42 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  MB 240D(300D) w123 80. KertR 33 24,701 19-08-2021, 05:32 PM
Viimane postitus: w123fagon
  MB S123 "project patina", 1983 - Audiophile audiophile 11 5,789 23-03-2021, 09:08 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  SLK 230 Kompressor- totu totu 2 2,609 03-07-2020, 11:45 AM
Viimane postitus: totu



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne