Teema hinnang:
  • 1Hääli - 2 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 300SL Gullwing.
#1
Tere.

Üks venemaa foorumite kaudu tuttav inimene otsustas et tahab endale uut MB-300SL Kajakatiiva.
Ei väida et 100% kajakatiiva koopia, kuid väga väga lähedane see on.

http://www.drive2.ru/cars/mercedes/sl_cl...ersbrabus/

Originaalseid 300SL osasid selles autos väga vähe.
Kuid siiski see ei ole Corvetti baasil tehtud plastmassvõltsing - kere on alumiiniumist+monokokk, mootoriks on forsseeritud 103 mootor, palju uusi osasid R107 ning W112 autodest, ühe sõnaga huvitav auto.

Eelarve umbes 180 000 EUR (ma sain aru et siiski ehitati korraga 2-3 masinat)

Ja siis tuli Daimler-Benz AG, andis kohtusse hagi, ning nõudis auto hävitamist.


[Pilt: 88cc94df9f6936e6-large.jpg]

[Pilt: 88cc95b94c61be66-large.jpg]
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#2
Saksamaal vanasõidukite messidel eksponeerivad oma toodangut regulaarselt paar Saksamaa tootjat, kes sarnaselt "kajakatiibasid" võltsivad. Olen alati mõelnud, kuidas "Daimler-Benz" lubab sellel sündida. Saksa võltsitud "kajakatiiva" analoogid on palju kättesaadavama hinnaga: kui mu mälu ei peta, siis EUR 60 tuh. ringis. Sellest saan veel hädapärast aru, kui mõni klient võltsitud 300SL-le leidub EUR 60 tuh. eest, aga maksta EUR 180 tuh.? Inimene, kellel EUR 180 tuh. põletab taskus auku, leiab arvatavasti suurema vaevata ka paar-kolm korda suurema summa, et originaal osta. Originaal-"kajakatiib" on viimase paarikümne aasta jooksul olnud väga hea investeering. Rahapaigutuse võltsitud "kajakatiiba" võib seevastu arvatavasti kohe sama hästi kui maha kanda. "Kajakatiib" on ka fantastiline auto, millega sõita. Aastaid tagasi õnnestus 300SL-ga üks proovisõit teha - siiani meeles.
Vasta
#3
(02-07-2011, 11:48 AM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Saksamaal vanasõidukite messidel eksponeerivad oma toodangut regulaarselt paar Saksamaa tootjat, kes sarnaselt "kajakatiibasid" võltsivad. Olen alati mõelnud, kuidas "Daimler-Benz" lubab sellel sündida. Saksa võltsitud "kajakatiiva" analoogid on palju kättesaadavama hinnaga: kui mu mälu ei peta, siis EUR 60 tuh. ringis. Sellest saan veel hädapärast aru, kui mõni klient võltsitud 300SL-le leidub EUR 60 tuh. eest, aga maksta EUR 180 tuh.? Inimene, kellel EUR 180 tuh. põletab taskus auku, leiab arvatavasti suurema vaevata ka paar-kolm korda suurema summa, et originaal osta. Originaal-"kajakatiib" on viimase paarikümne aasta jooksul olnud väga hea investeering. Rahapaigutuse võltsitud "kajakatiiba" võib seevastu arvatavasti kohe sama hästi kui maha kanda. "Kajakatiib" on ka fantastiline auto, millega sõita. Aastaid tagasi õnnestus 300SL-ga üks proovisõit teha - siiani meeles.

Küsimus on tehnoloogias. Ma sain aru, et see kajakatiiva kere on ehitatud sama mõõdu järgi, mis originaal, ning sisuliselt, kere osas see on 100% koopia. Ehk siis ühel hetkel, seda võimalik ka originaalse auto donoorina kasutada. Aga jah, tegemist on ka minule halvasti arusaadava käitumisega - päeva lõpuks 180k EURi eest saab juba ka uuemat "Kajakatiiva"osta salongist. Aga eks igaüks teab mida ta oma rahadega teeb...
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#4
Fotodelt vaadatuna paistab Venemaal tehtud kajakatiib väga originaalile sarnane. Kas selle auto kere on tõesti 100% originaaliga samas mõõdus? Kui nii, siis väga tubli töö. Saksamaal vanaautode messidel näidatud kajakatiiva võltsingud on, lähedalt vaadates, siiski selgelt äratuntavad haledad koopiad. Mõtlen, et kui Venemaa meister kulutas oma kajakatiiva peale 180 tuhat eurot, siis oleks võinud veidi veel kulutada ja tavaliste plekkvelgede asemel "Rudge"-rattad alla panna. Efekt oleks täielikum.
Vasta
#5
(03-07-2011, 04:57 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Fotodelt vaadatuna paistab Venemaal tehtud kajakatiib väga originaalile sarnane. Kas selle auto kere on tõesti 100% originaaliga samas mõõdus? Kui nii, siis väga tubli töö. Saksamaal vanaautode messidel näidatud kajakatiiva võltsingud on, lähedalt vaadates, siiski selgelt äratuntavad haledad koopiad. Mõtlen, et kui Venemaa meister kulutas oma kajakatiiva peale 180 tuhat eurot, siis oleks võinud veidi veel kulutada ja tavaliste plekkvelgede asemel "Rudge"-rattad alla panna. Efekt oleks täielikum.

See ei ole Venemaal tehtud. See on tehtud Saksas samade meistrite poolt kes "restaureerivad" 300SL ka originaaliks - ehk siis teisisõnul, ehitavad neid ka originaalse spetsi järgi. Seal teistel piltidel paistavad ka teised "restaureeritud" autod - Ferrari 250 jne.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#6
See jutt läheb veidi kõrvale püstitatud teemast - Venemaal asuvast võltsitud "kajaktiivast"...

Tänapäeval on originaal-MB300SL juba nii haruldaseks muutunud, et restaureerida tasub ka avariis või isegi tulekahjus peaaegu täielikult hävinud eksemplarid. Vaja on põhiliselt originaalauto kerenumbrit. Täieliku vraki taastamise maksumus neis vähestes firmades, mis on spetsialiseerunud MB300SL restaureerimisele, on igal juhul alla poole miljoni euro. Ideaalseks taastatud auto hind on samas suurusjärgus. Olen vahel mõelnud, et kui näiteks võetakse ette tulekahjus peaaegu täielikult hävinud 300SL, siis tegelikult saab kogu auto algusest lõpuni uuesti üles ehitatud. Torudest saab tehtud uus raam, välja saavad taotud uued kereplekid, agregaadid saavad uued pandud, salong samuti. See tähendab, et tegelikult on võimalik originaale taastavais firmades teha sõna otseses mõttes identne koopia. Kus saab sellisel juhul olla kliendi garantii, et tegu on originaaliga? Võib-olla on lihtsalt MB300SL-i registrist võetud mõne ammu kadunud 300SL-i identiteet ja tegu on hoopis täiusliku koopiaga? Samad spekulatsioonid olid ajakirjanduses, kui eelmisel aastal tõsteti Maggiore järvest välja 70 aastat tagasi sinna lükatud Bugatti Brescia. Enne oksjonit tõdeti, et juhul, kui see auto läheb taastamisele, siis jääb originaalist tegelikult alles ainult kerenumber. (http://www.luxuo.com/auctions/bugatti-br...nhams.html). Nagu teame, jääb see Bugatti siiski taastamata. Ehk teisisõnu, küsimus on selles, kus täpselt jookseb üliväärtusliku auto taastamise korral piir originaali ja täiusliku koopia vahel. Kas ilma kerenumbrita, aga muidu täiuslik koopia on sisuliselt kehvem kui täpselt sama auto, millel on õige kerenumber?
Vasta
#7
(06-07-2011, 03:53 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: See jutt läheb veidi kõrvale püstitatud teemast - Venemaal asuvast võltsitud "kajaktiivast"...

Tänapäeval on originaal-MB300SL juba nii haruldaseks muutunud, et restaureerida tasub ka avariis või isegi tulekahjus peaaegu täielikult hävinud eksemplarid. Vaja on põhiliselt originaalauto kerenumbrit. Täieliku vraki taastamise maksumus neis vähestes firmades, mis on spetsialiseerunud MB300SL restaureerimisele, on igal juhul alla poole miljoni euro. Ideaalseks taastatud auto hind on samas suurusjärgus. Olen vahel mõelnud, et kui näiteks võetakse ette tulekahjus peaaegu täielikult hävinud 300SL, siis tegelikult saab kogu auto algusest lõpuni uuesti üles ehitatud. Torudest saab tehtud uus raam, välja saavad taotud uued kereplekid, agregaadid saavad uued pandud, salong samuti. See tähendab, et tegelikult on võimalik originaale taastavais firmades teha sõna otseses mõttes identne koopia. Kus saab sellisel juhul olla kliendi garantii, et tegu on originaaliga? Võib-olla on lihtsalt MB300SL-i registrist võetud mõne ammu kadunud 300SL-i identiteet ja tegu on hoopis täiusliku koopiaga? Samad spekulatsioonid olid ajakirjanduses, kui eelmisel aastal tõsteti Maggiore järvest välja 70 aastat tagasi sinna lükatud Bugatti Brescia. Enne oksjonit tõdeti, et juhul, kui see auto läheb taastamisele, siis jääb originaalist tegelikult alles ainult kerenumber. (http://www.luxuo.com/auctions/bugatti-br...nhams.html). Nagu teame, jääb see Bugatti siiski taastamata. Ehk teisisõnu, küsimus on selles, kus täpselt jookseb üliväärtusliku auto taastamise korral piir originaali ja täiusliku koopia vahel. Kas ilma kerenumbrita, aga muidu täiuslik koopia on sisuliselt kehvem kui täpselt sama auto, millel on õige kerenumber?


Nohh...hea näide on olemas II MS lennuki "taastamise" näol. Kus taaskasutatakse maksimaalselt 5% detailidest...
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#8
Kui võltsitud 300SL "kajakatiib" nii palju maksab, tasub veel veidi raha koguda ja osta juba originaal. Originaali alla pandud raha saab tulevikus müügi korral tagasi, sest see on hea investeering. Võltsingu raha on sama hästi kui maha visatud.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#9
Ma arvasin, et vanad uunikumid on pilves ilmaga siledal platsil näitamiseks, tundub, et olen eksinud.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ho0DipiACm4[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KvMA-jJ-6P4&NR=1[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zpU4HYTyJ0w&NR=1[/youtube]
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#10
MB300SL "kajakatiib" on võistlemiseks eriti sobiv auto. See ehitati algselt ralliautoks ja kohandati väga algeliselt ringi tänaval sõitmiseks. MB300SL-i roolis tunneb inimene end kui tõelise vana ralliauto juht. Väga võimas tunne on. MB300SL sobib osalemiseks väga mitmetel ajaloolistel rallidel, s.h. neist kõige nimekamal Mille Miglial. Tore oleks kunagi mõnda 300SL-i ka Eesti tänavatel kohata.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#11
Eestis ARK-is teadaolevalt ei ole ühtki MB300SL "Kajakatiiba" registreeritud. Venemaal seevastu on selline auto olemas:
[img][Pilt: 87499-MB300SL_Opengeim1_01-1.jpg][/img]
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#12
MB suhtub replicatesse väga tõsiselt ja kui peaxid Gullwingi replicakaga vahele jääma on tagajärjed sellised:

http://www.pistonheads.com/news/default....ryId=25411

Pole isegi vahet kas su replical on MB märgid küljes või mitte, Gullwingi keret ennast ei tohi kopeerida.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#13
(03-04-2012, 11:00 AM)Werewolf Kirjutas: MB suhtub replicatesse väga tõsiselt ja kui peaxid Gullwingi replicakaga vahele jääma on tagajärjed sellised:

http://www.pistonheads.com/news/default....ryId=25411

Pole isegi vahet kas su replical on MB märgid küljes või mitte, Gullwingi keret ennast ei tohi kopeerida.
Käisin Esseni Technoklassikas. Seal oli üle 50 (!!!) MB-300SL müügis. Kusjuures, paralleelselt käis Stuttgarti Retroklassika, kus neid ka on olnud. Paneb mõtlema.
Siin on minu postitus ja mõtisklused, tõsi küll, vene keeles + arutelu kommentaarides + pildid.
http://www.drive2.ru/users/kolomenski/bl...4784/#post
Selles leidub ka vastused antud teemale. Usun, et enamus oskavad vene keelt. Kes vene keelt ei oska, usun, võivad kasutada Google Translate. Selle hävitatud MB replika omanik on seal all ka kommenteerinud "mersbrabus" nime all. Tal on ka teine auto olemas, see on alles.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#14
Fotol olev Venemaa numbritega MB300SL (nr. B139KM199) on originaal. Selle omanikuks on tuntud Moskva kollektsionäär Mihhail Opengeym. M.Opengeymi koduses garaažis on lisaks "kajakatiivale" harulduste hulka kuuluvad MB300SL rotster, MB300 Adenauer ja MB300S (see on Adenaueri kupee).
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#15
(11-04-2012, 05:26 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: MB300S (see on Adenaueri kupee).


Vaat, see Adenaueri kupee on igavene hea ost. Technoclassical oli 50+ Gullwingi, ning Adenaueri kupeesid oli 1. See on väga haruldane auto. Ja roadster ka, loomulikult.

Teine auto, mis minule tundub päris allahinnatud (aga seda ka ei liigu kuskil), on W112 kupee, koos MB-300SE W112 kõikide kellade ja viledega, mitte segada palun sama välimusega W111-ga, mida on nagu muda...seda ka pole mitte ühtegi Technoclassical olnud, ning pole ka ühtegi oma silmaga näinud, ka kuulutustes mitte...

Ja kolmas...üllatus-üllatus on W116, mida pole sugugi palju järel, ning mis on viimane ikkagi klassikaline suur Mercedes mida saab väga heas korras VEEL mõistliku rahaga. Eelkäia, ehk W108 hinnad on viimase aastaga kosmosesse läinud, ning ütleme nii, V8 3.5 mootoriga, maksab see juba üle 20 000 EUR. Sama mootoriga W116 saab kolm korda odavamalt kätte, ilmselt...mitte väga kaua...vaadates hinnatrende...

Mis on aga selgelt ülehinnatud, vaadates turgu - SL300 ja SL190...turg on nendega lihtsalt üleujutatud. Oksjonite hinnad erinevad pakkumishindadest kuni 50%....
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#16
Wikipedia andmeil toodeti:

MB W188 Adenauer kupeesid 314 tk.
MB W188 Adenauer kabriolette 446 tk.

MB W198 I kupeesid 1400 tk.
MB W198 II rotstereid 1858 tk.

Adenauer W188 kupee/kabriolett on seega haruldasem kui W198 kajaktiib/rotster. On huvitav, et Adenauer W188 kupee/kabriolett on tänapäeval odavam kui MB300SL kajakatiib/rotster. Tegelikult peaks Adenauer olema kallim. Hinnatõusu potentsiaal on täna pigem Adenauer kupeel/kabrioletil. Kajaktiiva hinnad on laes, kuid paradoksaalsel kombel siiani muudkui tõusevad. Hinnatõusu pidavat tagant tõukama kliendid Venemaalt, Hiinast ja Araabiast.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#17
Kas 188 ning 198 vahe tehnoloogilises mõttes pole mitte rohkem kui öö ja päev?
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#18
W188 ja W198 peal on põhimõtteliselt sama mootor. Adenaueril olev mootor on lihtsalt tuunitud lahjemaks. Samas W188 MB300Sc peal olev mootor on lausa identne W198-ga.

Muus osas on autod muidugi üsna erinevad. W188 puhul on tegu tavalise vanakooli autoga: redelraamil plekist kere. W198 puhul on kasutatud eksootilist torudest keevitatud raami. Toruraam on ka põhjuseks, miks W198 1. seeria autodel uksed ülespidi avanevad. Paarkümmend W198 1. seeria autot on tehtud alumiiniumist kerega. Nende hinnad on tänapäeval muidugi astronoomilised.

Erinevad on tegelikult ka W198 1. ja 2. seeria autod. W198 1. seeria autod põhinevad ralliautol. Tagasilla konstruktsioon teeb temaga sõitmise parajalt ohtlikuks. W198 2. seeria autodel on rida täiustusi. Insenertehnilises mõttes ja sõidumõnu osas on W198 2. seeria autod kahtlemata paremad kui 1. seeria omad. Paradoksaalsel kombel maksavad 2. seeria autod tänapäeval vähem.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Vasta
#19
(19-04-2012, 12:25 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: W188 ja W198 peal on põhimõtteliselt sama mootor. Adenaueril olev mootor on lihtsalt tuunitud lahjemaks. Samas W188 MB300Sc peal olev mootor on lausa identne W198-ga.

Muus osas on autod muidugi üsna erinevad. W188 puhul on tegu tavalise vanakooli autoga: redelraamil plekist kere. W198 puhul on kasutatud eksootilist torudest keevitatud raami. Toruraam on ka põhjuseks, miks W198 1. seeria autodel uksed ülespidi avanevad. Paarkümmend W198 1. seeria autot on tehtud alumiiniumist kerega. Nende hinnad on tänapäeval muidugi astronoomilised.

Erinevad on tegelikult ka W198 1. ja 2. seeria autod. W198 1. seeria autod põhinevad ralliautol. Tagasilla konstruktsioon teeb temaga sõitmise parajalt ohtlikuks. W198 2. seeria autodel on rida täiustusi. Insenertehnilises mõttes ja sõidumõnu osas on W198 2. seeria autod kahtlemata paremad kui 1. seeria omad. Paradoksaalsel kombel maksavad 2. seeria autod tänapäeval vähem.

kõige kallimad on W198 kahekohalised roadsterid mida üldse tehti käputäis. Üks põhjus miks üks auto võib teisest kallim olla, on see, kas sellel on igasuguste retrorallide homologatsioon või siis mitte. See on seotud pelgalt sellega, kas kunagi selle autoga sõideti need rallid või mitte.
Homologeerimise olemasolu ei tähenda veel seda, et auto on kallis, kuid selle puudumine kindlasti paneb tõsist pontsu autodele, mille hind on 100+ kEUR.
Üldiselt, kõik 50-60 ndate homologeeritud autod, millel homologeerimine kaubeldakse paras preemiaga. Moskvich 403,408,412 võib olla kunagi üsna nõutud, kuna huvitaval kombel, on sellel Monte Carlo ja muude retrorallide homologeerimine olemas.

Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#20
Huvitav, kas see lükatakse ka pressi alla? ;P
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=200430257

Kuigi seal pole ilmselt 100% koopiat tehtud ja seega on seda natuke raskem sama kohtujuhtumi alla liigitada.

Dad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne