04-08-2011, 09:36 AM
Mercedes oli enne sõda autotööstuses vaieldamatult nišitootja. Kogu pealesõjaaegse aja Mercedese toodangu maht kasvas, kuid suure kasvuperioodi tegid läbi ka nn. peavoolukonkurendid. Nišitootjast peavoolutootjaks muutus Mercedes alles 10-15 aastat tagasi, kui toimus oluline paradigma muutus. Nüüd saab ka keskmine autoostja endale lubada lihtsamat Mercedese/BMW autot. Sellist paradigma muutust oskasid Mercedese (ja tema premium-klassi konkurendid) ette näha ning on sellest kõvasti võitnud. Varsti võib juhtuda see, mis oli veel 20 aastat tagasi uskumatu stsenaarium - peavoolutootjad nagu Opel ja Ford võivad muutuda nišitootjateks. Premiumklassi autod on läinud massidesse suuremal määral kui kunagi varem.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane