asi nii et mul arvatavasti katid umbes, mõtlesin et viskan lihtsalt vahelt minema kuid siis tuli välja et lambda on peale kat-e? Kui ma katid sealt vahelt ära viskan, mida siis lamda sellest arvab? mootori töö kontrolliks on ju tavaliselt lambda enne kat-e ning peale kat-e on nende kontrolliks lamda. Mida üleüldse see lamda meh.pritsega autopeal teeb?
mul oli ka kat-idega jama sain.kadaka mb-st kasutatud katid mingise 700 eest vist.see oli eelmine kevad.sügisel üv-l käies öeldi et co parem kui mõnel uuel autol
võtaks ikkagi teema uuesti üles, sest tahaks teada mida see lamda reguleerib sellel autol? Tekkis veel lihtsalt selline idee, et on olemas lamda simulaatorid, mida paigaldatakse just nt siis kui kat ära võetakse. Olen ise neid ca 10tk paigaldanud ning toimivad väga hästi.
Laisu Kirjutas:võtaks ikkagi teema uuesti üles, sest tahaks teada mida see lamda reguleerib sellel autol? Tekkis veel lihtsalt selline idee, et on olemas lamda simulaatorid, mida paigaldatakse just nt siis kui kat ära võetakse. Olen ise neid ca 10tk paigaldanud ning toimivad väga hästi.
Et siis küsimus, mida see lamda juhib/reguleerib?
Oskad äkki lähemalt rääkida nende lambda simulaatorite kohta?
RENTIDA THULE KATUSEBOX! Diagnostika. Autode elektroonika remont. Webasto diagnostika/remont. Auto konditsioneeride kontroll/survestamine/täitmine. Tel. +3725145023 Puksiirabi +37255558678
Ma arvan, et see vastus polnd just eriti abiks, sellesmõttes, et küsimus - mis näidud muutuvad ja mismoodi. Ja kui lambda väärtus muutub ühele või teisele poole, siis mis andur/reguleerija omakorda mismoodi tööd teeb.
Kahjuks ei oska ise küll vastata. Foorumis on korduvalt räägitud, et keegi oma tuttav tunneb ja teab KE pritset otsast lõpuni - mina pole veel ühtegi näind ega reaalselt kuulnud. Kui seda kogu jada selgeks ei tee, siis jääb ka lambda küsimus õhku.
Põhimõtteliselt on lamdat vaja ainult katalüsaatori tööks.
Nimelt katalüsaator vajab normaalseks töötamiseks kord rikast, kord lahjat küttesegu. lambda andur nimelt hapnikusisalduse mõõtmisega annab mootori ajule teada kas küttesegu lahja, või rikas. ja kogu aeg mängib sellega. pinge tal muutub 0 - 1 voldini ja tagasi(minu mäletamist mööda oli amplituud kord sekundis). ja nii pidevalt. kes on mõõtnud lamda pinget kas FSA või millegi sarnasega saab aru kuidas asi toimib.
lamda on peale kat-te jah, see see imelik asi ongi. Tavaliselt nii et mootori tööks vajaminev lamda on enne katti ja peale katti on lamda selleks et kontrollida kati tööd. Sellel autol on aga peale kollektroti kohe katid ning alles siis tuleb lamda.
Te räägite siin ajust koguaeg, see kehtib uuemate autode puhul, nii vanal autol millel on meh. prite ei ole ju sellist asja nagu aju. Ainuke asi mida ta muuta saab on kütuserõhk äkki, sest pihustid on mehhaanilised, süüdet ei saa muuta...midagi muud ei jää üle.
Vaatan ehk nädalavahetusel on aega, viskan katid vahelt minema vaatan mis siis toimuma hakkab. Kui on pahasti siis viskan ka selle lamda simulaatori vahele.
Oot, oot, ma nüüd küll ei tahaks kindel olla, et kohe peale kollektorit on katalüsaator?!
See vast mõni resonaator vms.
Ja aju ka ei puudu sellel isendil!
Siit saan ma aru, et see variant võib sobida ainult lambdale, mis asub peale katti. Enne katti lambdal see ei tööta.
Ma arvan et seda saab ka esimese sensori asemel kasutada.
reguleerimise huvides on äkki mõtekas see takisti reguleeritava vastu vahetada.
Niipalju kui internetis tuhnisin siis see O2 sensori simulaator sarnase põhimõttega. Et reguleeritakse mingi kindel väärtus ja nii jääbki.
Selle skeemi mõte on vist selline et kui kat eemaldada siis armatuuris chek engine tuli põlema ei jääks.
Esimene sensor võiks ikka töötav olla, et mootor ikka õiget kütusesegu saaks.
marek - suured tänud sulle selle pildi eest, minule just väideti kindlalt et kohe peale kollet need 2 väikest pauna on katid, see tekitaski segadust kuna minuteada ei ole mootori lamda kunagi peale kat-te vaid ikka ennem.
See muutis mul asja kohe kergemaks, saab südamerahuga selle põhjaall oleva kat-i minema visata.
Tõstatan veelkord ülesse vana ja läbikulutatud teema - nimelt milleks vaja lambda andurit e. hapnikuandurit.
Ei olnud aega asjaga tegeleda ja otsida üles üks kirjanduslik teos, aga lõpuks siiski õnnestus.
Tegemist siis Virgo Tiitsu ja Matti Vataneni poolt kahasse kirjutatud ja aastal 2004 välja antud raamatuga "Autoelektroonika, mootori diagnostika". Eriti soovitan seda teile kahele "seksperdile" marek ja hents. Võtke lahti raamat leheküljelt 149 ja lugege läbi need 7 rida sealt peatüki alt hapnikuandurid(lambdaandurid).
Toon siinkohal ka väljavõtte sellest:
Hapnikuandurid(lambdaandurid) on vajalikud heitgaaside jääkhapnikusisalduse mõõtmiseks. Signaal on vajalik küttesegu reguleerimise kontrollimiseks. Küttesegu pideva reguleerimisega hoitakse liigõhuteguri keskmine väärtus (lambda) =1, kuid tegelikult muudetakse küttesegu vaheldumisi kord rikkamaks, kord lahjemaks. Selline küttesegu pidev muutmine on katalüüsmuunduri(loe katalüsaatori) töötamiseks hädavajalik.
Seega kui ei ole lambda andurit, siis ei tööta ka katalüsaator!
Kui veel miskit segaseks jäi, lugege uuesti, kui ikka segaseks jäi, lugege uuesti.
03-02-2009, 09:24 PM (Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2009, 09:30 PM ja muutjaks oli hents99.)
Kuidas kellelegi, enne kui sa siin isiklikuks muutud, võiksid mõelda natukese loogiliselt.
Lambda andurit on vaja just küttesegu reguleerimise kontrollimiseks. Ise lambda andur küttesegu ei muuda.
Ma saan muuta ka ilma lambda andurita küttesegu. Andur jääb kontrollimiseks, pimesi või oletades ei jõua kaugemale kui detonatsioon või bensiininire sumpasse.
Sinu väide oli, et lambda andur on kat`i jaoks.
Paljud autod on tulnud tehasest ilma kattideta ent siiski lambda anduritega.
Enne kui sa siin kedagi "seksperdiks" tembeldad, mõtle veidi. Raamatust midagi tsiteerida pole just suurem asi oskus, küll aga sellest aru saada.
Kas sinu arust lairiba lambda (kui sa tead, mida see tähendab) on selle jaoks, et kattide jaoks VEEL paremini segu sättida?
Edit: Mitte, et ma aru ei saaks, et õige segu(temp) on katalüsaatorile vajalik.