Postitused: 45
Teemad: 14
Liitus: Mar 2006
Maine:
0
Autol siis selline jama, et veojõukontroll (vist) ei tööta
Kui ratas libisema hakkab siis armatuuris hakkab see tuli vilkuma küll jah, aga taguots läheb ikka normaalselt minema. Sõitsin sõbra autoga, sellel tõmbab küll auto ilusasti sirgeks, aga minul seda lootust küll ei ole Ükskord juba läks õnneks et kraavipervele kinni jäin, muidu oleks nina ikka päris sodi olnud
Nüüd ongi küsimus, et kust viga otsima hakata ja kas on mõtet mersuesindusse selle jamaga minna? Ja teiselt kolmandale vahetab k.kast ka käike alles 3000 pöörde juures. Kas seda saab kuskild regullida? Ja kas mersuesindus saab sellega hakkama. Siiani pole nad seal veel millegagi hakkama saanud mis mul vaja on olnud Viljandis siis asun.
ja veel üks küsimus mida stabiilsuskontroll tegema peaks?
Ja kas kõikidel mersudel ei olegi seda lülitit kust saaks veojõukontrolli maha võtta? Tundub et mul ei ole, sugulasel on ka kurvasilmne ja temal on käigukangi juures see nupp.
Auto siis ikka 98a E230 w210 WDB2100371A081470
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
lülitid jah pole kõigil olemas, ESP - elektrooniline stabiilsuse kontroll - kontrollib rattaid eraldi, ja kui münel tekib libisemine, siis hakkab seda piduri abil maha pidurdama.... ASR - kontrollib ainult vedavat silda, arvutab vedava ja veatava rataste pöördeid, kui tekib erinevus hakkab vedavat silda/ratast "maha pidurdama". Kui süsteem oleks maas või häire selles, siis jääks ohutuli kellaplokis pülema, kui ära kustub ja libedusel vilkuma habba, siis teoreetiliselt peaks töötama. Kui lähed libedaga kuskile kurvi, kuuleb selle hääle järgi ka ära kas töötab või mitte, piduriklotsi ragistamine hästi salongi tuppa kuulda...... ESP lüliti peaks sel autol olema, nn ASR mitte..... Käigukasti saab ikka reguleerida, selle läbi kuidas ta gaasi nadmise järgi infot saab, mis kiirusega auto "sõidab". Vanamatel selleks läheb tross kapoti alt käigukasti, kuidas sellel, ei julge oletada, kui on tross siis selle reguleerimsiega saab soovitud tulemuse kui nats veva näha.....
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 506
Teemad: 46
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Kati555 Kirjutas:Autol siis selline jama, et veojõukontroll (vist) ei tööta
Kui ratas libisema hakkab siis armatuuris hakkab see tuli vilkuma küll jah, aga taguots läheb ikka normaalselt minema. Sõitsin sõbra autoga, sellel tõmbab küll auto ilusasti sirgeks, aga minul seda lootust küll ei ole
... et siis jah , ASR-ist jutt nagu Roland mainis ....yks moment ASR- i toimetamisest veel . Yldjuhul , kui ASR toimib siis ta ei lase ka gaasi rohkem vajutada kui ASR lubab . Tunned ,et autol hing kinni ja pöördeid ei tule juurde nii kuidas gaasi vajutad . Kuidas on see sinu autol ? Juhul kui pöördeid saad kiirendades juurde (jääst libeda teega ) siis on siiski mure . Ja oleks tarvis kokku leppida aeg diagnostikuga . Silberautos on selline inimene nagu Jaanis kellega enne tasuks n6u pidada .
"Mercedes и в Африке Mercedes"
Postitused: 45
Teemad: 14
Liitus: Mar 2006
Maine:
0
aga kus mul see lüliti on, oskad öelda? (ESP)
jah mul on see tross küll olemas, sellega oli jama ka vahepeal:S a sai korda. olen kuulnud küll et trossi pingutamisega või lõdvendamisega saab muuta seda käiguvahetamist, aga mul oleks ainult ühte käiku vaja, teised on normaalsed. Aga see tross ju muudab kõiki?
Ja kurvis kui ratas libisema hakkab siis on seda raginat kuulda küll nagu veojõukontroll töötaks, aga ta põhimõtteliselt ei aita mitte midagi. Teistel autodel millega sõitnud olen on see ikka suureks abiks olnud, hoiab ilusasti tee peal, aga minu omal on küll ükskõik kas see asi on v ei ole
Postitused: 239
Teemad: 2
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
kas üldse 96 aasta masinatele pandi ESP peale neil vist ainult ASR
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Kui raginat kuuled, siis võiks nagu teoreetiliselt toimida ju.....Selle käiguga on ka see, et 2-3-le on vahetus kõige nn tuntav, läheb minema nagunii üldjhul II-ga, siis ongi kohe vahetus tunda, viimane käik on ju nn otse läbi, ja elektrooniline nii või naa sel autol, mis teeb vahetuse sujuvamaks... Pead ikkagi trossi kallale asuma! Seal see teooria, ehk sa saad reguleerida kuidas saab käigukast aru, millisel hulgal hetkel gaasi antakse... Kui pingutad, siis antakse rohkem gaasi, kui lõdvemaks siis vähem..... Seal midagi katki teha ei saa õnneks, käed külge ja prioovima.... ESP lüliti peaks armatuuril asuma ikka, kus seal keskel need lülitid reas on....
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 45
Teemad: 14
Liitus: Mar 2006
Maine:
0
mis see ESP on stabiilsuskontroll? müüja ütles et on, aga noh ega ma ei tea
Postitused: 858
Teemad: 33
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
98.aasta autol peaks ASR lüliti ikka olemas olema. Seda muidugi kui ESP-d pole. Kui ESP lüliti on (käigukangi juures all) siis sealt saab enamuse asju maha võtta. ESP aga ei lase nii ega naapidi libisema. vahe on selline, et kujutle suurt tasast ja libedat platsi - tuled 80-ga ja keerad rooli risti lihtsalt ja lased gaasi lahti. kui ESP on, siis ei tohiks auto käest ära minna. ASRi olemasolu täpsustab libedas kurvis gaasi vajutamine. eeldame, et veered 30-40-ga lume sees ja vajutad gaasi põhja. kasvõi kickdowni. pöörded ei tohiks üles minna ja krabinat peaks olema kosta (tagant siis).
aga kas tagamised kettad üldse läigivad? pensionäristiilis sõidu korral roostetavad klotsid laiali ja ASR õhust ja armastusest ei rakendu, töötavad pidurid ennekõige. ka mina tegin oma E-klassega sellel põhjusel esimese spini. sain alles talve lõpu poole teada, et mul polegi kõik see aeg tagamisi pidureid olnud
...
Postitused: 239
Teemad: 2
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
ASR-Automaatne veojõukontroll
ESP-Elektrooniline stabiilsuskontroll
Postitused: 858
Teemad: 33
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
täiesti õige märkus. ASRist jah veel nii palju, et minu 1992.a. auto ikka natuke libiseb küll kui julmalt talda anda. läheb sekundike aega enne kui külglibisemine lõppeb. isa 1999a. w202-ga võib libedal julgelt pedaal põhjas sõita - edasi läheb ikka nii nagu pidamist on.
...
Postitused: 45
Teemad: 14
Liitus: Mar 2006
Maine:
0
no läheks siis mulgi ainult sekundike aega, aga mul nagu üldse ei mõju see veojõukontroll
tegime üskkord katse, et vaadata kume pealt pärast auto jälgi. Efekt oli selline siis, et lume pealt tundu, nagu oleks ühte ratast rohkem ringi ajanud kui teist ja siis jälle vastupidi. See ju stabiilsuskontrolli mõju?
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
ASR lüliti puudub sellel autol, see on ja jääb, (mudugi saab maha, aga pole arvestatud maha võtma). ESP on sisse/väljalülitatav.....
Ta kontrolllib rattaid võrreldes esiratastega, see ei tähenda, et ta ei mõju, kui tahad täiesti ühtlasi jälgi, siis peaks sul ju plokksild olema, kui enam-vähem ühtlasi siis aitab LSD-st ka. See siis Limited Slipping Diferencial...
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 848
Teemad: 40
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
Mercedesel on ka veel selline huvitav veojõukontroll, nagu ETS. See toimetab suhteliselt laisalt, kuid samas tänu sellele jäävad just eriti W210-d kinni lumme, kuna ei lase ratast ringi ja killib gaasi ära. Välja ei saa lülitada muudmoodi, kui ainult kaitsme eemaldamise teel.
Kusjuures VIN-decoder ei näita su autole mingitki veojõukontrolli...*-) - samas oli see juba standard siis ja ei olegi lisavarustuse nimekirjas. Ja WIS-i pole ju meil kellelgi
VIN WDB2100371A081470
Plant 50
Model E230
Chassis 2100371A081470
Engine 111970 02 019568
Transmission 722440 03 943180
Tyres
Primary GOODYEAR
Order 0 6 553 69063
Lights HELLA
Cab 00000
Delivery date 19.01.96
Dealer Netherlands (553)
Interior cloth black (401)
Paint
189 emerald (green) black metallic (с 1993)
Options
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
581 automatic climate control (с 01.01.1977)
593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
656 light alloy wheels, 10-hole (с 01.06.1993)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
955 extension tube on the roof, front
equipment package elegance (с 01.11.1991)
984 elimination of ownership certificate but with coc papers (с 01.06.1993)
Kui bussi vaja, siis küsi!
Postitused: 858
Teemad: 33
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
esimeses postis oli 98.a.... 96 polnud mingit nuppu ASRil ja ESP-d pole ka sel autol. ASR on pidevalt peal. keera rool risti ja anna talda. kui jääb kaapima ja ringiratast keerlema siis ei tööta. tagamised kettad vaata ka üle, kui oksüdeerunud siis pole lootagi, et ASR töötaks.
...
Postitused: 45
Teemad: 14
Liitus: Mar 2006
Maine:
0
srry minu viga tahtsin 96 kirjutada häbi häbi
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Siis on jah ESP-ni veel veic aega...(:
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
aga üldiselt on teil kõikide elektrooniliste vidinate tööpõhimõtted sassis...
lahjadel mootoritel kasutuses olev süsteem ASD:
automaatne difrilukk - pole vist vaja seletada, välja lülitada ei saa.
võimsamatel ja uuematel autodel ASR:
veojõukontroll - libisev tagaratas pidurdatakse kinni ja veojõudu korrigeeritakse, et viia libisemine miinimumi ja taastada haardumine, osades olukordades väga mõttetu asi. täielikult välja lülitada ei saa, ainult saab lasta natuke rohkem kraapima, et mägedes kettidega oleks võimalik sõita.
vahepealne aretis ETS:
sama nagu ASR aint veojõudu ei piirata ja välja vist ka ei saand lülitada.
viimane leiutis on ESP:
kõiki rattaid kontollitakse eraldi ja vajalikku ratast pidurdatakse, et vältida ülejuhitavaust ja alajuhitavust, vajadusel korrigeeritakse ka veojõudu. rullnokad sõidavad see funktsioon välja lülitatuna. :bigsmile:
kes teab paremini, palun täpsustage.
Postitused: 262
Teemad: 9
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
marek Kirjutas:võimsamatel ja uuematel autodel ASR:
veojõukontroll - libisev tagaratas pidurdatakse kinni ja veojõudu korrigeeritakse, et viia libisemine miinimumi ja taastada haardumine, osades olukordades väga mõttetu asi. täielikult välja lülitada ei saa, ainult saab lasta natuke rohkem kraapima, et mägedes kettidega oleks võimalik sõita.
Kui ASR käigukangi juurest välja lülitada, siis saab ikka tagaratta suitsema lasta. Lisaks pidurdamisele võtab ka ASR mootori pöörded maha. Sileda järve jää peal võib gaasi põhjas hoida aga pöörded on maas ja auto seisab pea kohapeal. Praeguse ilmaga on ASR välja lülitamine ikka lux küll, kui peab kõrvaltänavatel lumes sumpama.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
soul Kirjutas:marek Kirjutas:võimsamatel ja uuematel autodel ASR:
veojõukontroll - libisev tagaratas pidurdatakse kinni ja veojõudu korrigeeritakse, et viia libisemine miinimumi ja taastada haardumine, osades olukordades väga mõttetu asi. täielikult välja lülitada ei saa, ainult saab lasta natuke rohkem kraapima, et mägedes kettidega oleks võimalik sõita. Kui ASR käigukangi juurest välja lülitada, siis saab ikka tagaratta suitsema lasta. Lisaks pidurdamisele võtab ka ASR mootori pöörded maha. Sileda järve jää peal võib gaasi põhjas hoida aga pöörded on maas ja auto seisab pea kohapeal. Praeguse ilmaga on ASR välja lülitamine ikka lux küll, kui peab kõrvaltänavatel lumes sumpama. jäi mainimata jah, et vanadel(124, 126) ei saa välja lülitada, uuematel saab. aga mis mudelil saab käigukangi juurest asr'i välja lülitada? tavaliselt see "asr - off" nupp ju keskkonsoolis kliimaploki peal... veojõu korrigeerimine ongi pöörete maha võtmine. a-klassil vist on jah seal maki all kuskil...sry aga seda ma ei pea mersuks ka, IMO. vanadel saab asr'i täitsa välja ka kergelt piduripedaali vajutades. off-nupu panek ka suht lihtne.
Postitused: 45
Teemad: 14
Liitus: Mar 2006
Maine:
0
aga kas on võimalik et mu autol polegi tegelikult veojõukontrolli? Kuigi see hüüumärgiga tuli hakkab vilkuma küll kui ratta ringi võtab, aga kas pole võimalik et see ei tähenda et mul veojõukontroll peaks olema?
|