Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mõtteid kütusest täna ja tulevikus
#61
Väike häbi mulle...
Nii kui artikli pilti nägin, siis lõi kaikaga kohe peats välja see. Ei olnudki meeles absoluutselt.
Tundub, et ei ole ta kah kuskilt poolt öko kuna õli jaoks on vaja mootor soojaks ajada ja pärast puhtaks pesta diisliga. Plus raudselt kütusepump lks õli pärast:tongue:
Vasta
#62
h2x0r Kirjutas:Asjalik film, kui tahad, mul on plaadis ka olemas
film vaadatud. see toyota rav4 tõesti asjalik, sõidaks küll. eriti lahe oli EV hääl.

tähelepanekud:

1. riigile pole kasulik: HUMMERI omaniku pealt teenib riik aastas $100000 ja EV omaniku pealt $4000.

2. autotehastele pole kasulik: hoolduses käimine: keerutasid rattaid ja valasid aknapesuvett. Smile hooldekulusid ei ole, õli pole vaja, filtreid pole vaja, küünlaid pole vaja.

3. ja kõige tähtsam, pumbameeste kasum kasvab poole võrre iga aasta!!


ajuvaba oli see, et GM'i juhatuse koosolekul oli 78'st inimesest el.autode poolt 4 inimest. Smile)
Vasta
#63
marek Kirjutas:
h2x0r Kirjutas:Asjalik film, kui tahad, mul on plaadis ka olemas
film vaadatud. see toyota rav4 tõesti asjalik, sõidaks küll. eriti lahe oli EV hääl.

tähelepanekud:

1. riigile pole kasulik: HUMMERI omaniku pealt teenib riik aastas $100000 ja EV omaniku pealt $4000.

2. autotehastele pole kasulik: hoolduses käimine: keerutasid rattaid ja valasid aknapesuvett. Smile hooldekulusid ei ole, õli pole vaja, filtreid pole vaja, küünlaid pole vaja.

3. ja kõige tähtsam, pumbameeste kasum kasvab poole võrre iga aasta!!


ajuvaba oli see, et GM'i juhatuse koosolekul oli 78'st inimesest el.autode poolt 4 inimest. Smile)

No vott, ma ju ütlesin. Tehniliselt on Elektriautod juba ammu valmis, aga yhiskond ei ole veel valmis. Ilmselt ühiskond ei saa enne valmis, kui king tõsiselt pigistama hakkab.
Vasta
#64
h2x0r Kirjutas:No vott, ma ju ütlesin. Tehniliselt on Elektriautod juba ammu valmis, aga yhiskond ei ole veel valmis. Ilmselt ühiskond ei saa enne valmis, kui king tõsiselt pigistama hakkab.
no tegelt võiks juba hakata pigistama, 2003 oli 1gallon 60senti, täna maksab vist $4 1gallon...

kui nüüd võrrelda sissetulekuid usaga siis neil veel ikka niiväga ei pigista. meil vist keskmine sissetulek 10k kuus, usas $5000. masendav.
Vasta
#65
Kas oleks odavam juua õlut äkki... Ajaliselt võrreldes... Pudel tunnis annaks väga hea kasumi juba!
Vasta
#66
[quote=marek]


2. autotehastele pole kasulik: hoolduses käimine: keerutasid rattaid ja valasid aknapesuvett. Smile hooldekulusid ei ole, õli pole vaja, filtreid pole vaja, küünlaid pole vaja.


Väga,väga kahtlen,et elektriauto on igiliikur.KÕIK MIS LIIGUB,SEE KULUB

Ega hooldus ei seisne ainult õli ja küünalde vahetuses.Me kõik teame,mis juhtub vähe vanemaks saanud auto elektrisüsteemiga.
Ja kas elektrijunnil pole ka mitte laagrid,sillad,igast puksid,liigendid,käigukastid jne.....
Need kõik ju kuluvad ära,lähevad katki- tahaks näha siis varuosade hindasid ja vahetuse tööraha....silberis näiteks.

Naftaärikad on jah rikkad,aga elektrijaamade bossid tahavad ka oma osa saada,ja ökosõidukist jääb järele lihtsalt sõnakõlks.

Deem,elekter ei ole tasuta,vaid on hetkel odavam,kauaks?
Mingil ajahetkel on ökoauto pidamine disla/bensukaga sama kallis.Siis jääb inimesel lihtsalt valida-kas sõita ainult genekaga kapoti all,või autoga millel on mootor ka.
W123 230E igapäevatöös.

Sigmar Avald
56 913 150
Vasta
#67
tank Kirjutas:[quote=marek]


2. autotehastele pole kasulik: hoolduses käimine: keerutasid rattaid ja valasid aknapesuvett. Smile hooldekulusid ei ole, õli pole vaja, filtreid pole vaja, küünlaid pole vaja.


Väga,väga kahtlen,et elektriauto on igiliikur.KÕIK MIS LIIGUB,SEE KULUB

Ega hooldus ei seisne ainult õli ja küünalde vahetuses.Me kõik teame,mis juhtub vähe vanemaks saanud auto elektrisüsteemiga.
Ja kas elektrijunnil pole ka mitte laagrid,sillad,igast puksid,liigendid,käigukastid jne.....
Need kõik ju kuluvad ära,lähevad katki- tahaks näha siis varuosade hindasid ja vahetuse tööraha....silberis näiteks.

Naftaärikad on jah rikkad,aga elektrijaamade bossid tahavad ka oma osa saada,ja ökosõidukist jääb järele lihtsalt sõnakõlks.

Deem,elekter ei ole tasuta,vaid on hetkel odavam,kauaks?
Mingil ajahetkel on ökoauto pidamine disla/bensukaga sama kallis.Siis jääb inimesel lihtsalt valida-kas sõita ainult genekaga kapoti all,või autoga millel on mootor ka.

Hetkel nagu juba siin sai arvutatud, on hinnavahe 10 korda, elekter kallineb oluliselt aeglasemalt, kui bensiin. Miks bensiinihind kallineb nii kiiresti, sellest juba rääkisin siin teemas, keri natuke ettepoole ja loe.

Mis aga puutub hooldusesse, siis minu ja sinu vahe on selles, et sina oletad, mina tean. Elektriauto hooldus on odavam, fakt, uuri interneti sellest on nõrkemiseni kirjutatud, kui uurida ei viitsi, siis usu mida räägivad need inimesed, kes on juba uurinud.

Alustada võid siit: http://www.evdl.org/archive/index.html

BTW isegi piduriklotse kulub elektriautol vähem.
Vasta
#68
To h2xor.Hetkel on jah el,auto hooldus odavam,hetkel on jah,bena hinnatõus suurem kui elektri oma.Aga nagu sa eelnevas postituses juba mainisid KERGITAB KÜTUSE HINDU NÕUDLUSE SUURENEMINE.
MITTE MISKI EI GARANTEERI,ET ELEKTRI HINNAGA TÄPSELT SAMA EI JUHTU-JUHTUB KÜLL-
Võta silmaklapid peast ja vaata asja vähe laiemalt.Kõik need elektriautofännid saavad seda üsna varsti tunda-ise te ju tekitate nõudluse suurenemist-järelikult ka hind ju tõuseb.
Peace.
W123 230E igapäevatöös.

Sigmar Avald
56 913 150
Vasta
#69
tank Kirjutas:Väga,väga kahtlen,et elektriauto on igiliikur.KÕIK MIS LIIGUB,SEE KULUB
ei vaidle. kui sa ei tahaks aint lahmida, siis saaksid aru, et EV'l on tunduvalt vähem hooldust vajavaid detaile.
tank Kirjutas:Ega hooldus ei seisne ainult õli ja küünalde vahetuses.Me kõik teame,mis juhtub vähe vanemaks saanud auto elektrisüsteemiga.
seda sa nüüd küll ei pea mulle rääkima milles hooldus seisneb, seda võin mina sulle pikalt rääkida!
tank Kirjutas:Ja kas elektrijunnil pole ka mitte laagrid,sillad,igast puksid,liigendid,käigukastid jne.....
Need kõik ju kuluvad ära,lähevad katki- tahaks näha siis varuosade hindasid ja vahetuse tööraha....silberis näiteks.
laagrid, puksid värgid on, aga käimakasti mu teada küll ei ole, samuti hoitakse kokku pidurite pealt, kuna enamus tööst teevad el.mootorid.
tank Kirjutas:jääb inimesel lihtsalt valida-kas sõita ainult genekaga kapoti all,või autoga millel on mootor ka.
el.mootor ei ole mootor? el.mootoritega autode teh.andmed on tunduvalt paremad kui kütuseröövlitel ja kasutegurist oli ka juba eespool juttu.
Vasta
#70
tank Kirjutas:To h2xor.Hetkel on jah el,auto hooldus odavam,hetkel on jah,bena hinnatõus suurem kui elektri oma.Aga nagu sa eelnevas postituses juba mainisid KERGITAB KÜTUSE HINDU NÕUDLUSE SUURENEMINE.
MITTE MISKI EI GARANTEERI,ET ELEKTRI HINNAGA TÄPSELT SAMA EI JUHTU-JUHTUB KÜLL-
Võta silmaklapid peast ja vaata asja vähe laiemalt.Kõik need elektriautofännid saavad seda üsna varsti tunda-ise te ju tekitate nõudluse suurenemist-järelikult ka hind ju tõuseb.
Peace.

1) kasutegur jääb alati elektriauto kasuks. ICE kasuteguris olulist läbimurret ei tule, need mõned protsendid, mis ehk ime nippidega juurde saadakse ei paranda olulist olukorda.
2) hooldus kulud jäävad alati elektrimootori kasuks. Sisuliselt näeb elektriauto ehitus välja sedasi, et esisilla vahel on mootor, mille rootorist lähevad otse võllid (poolassid) ratastesse, ok pisike differ on kah vahel. St igasugu kepsid koliv nukad ja krt tab mis õlitust vajavad ja kuluvad asjad piidivad. Sisuliselt on kuluvatest asjadest mootori laagrid, püsikiirus liigendid ja ratta laagrid ja kõik. Ehitus on lihtsalt niipalju lihtsam.
3) Elektri tootmine oli on ja jääb odavamaks ja lihtsamaks, kui nafta töötlemine, esiteks on jällegi töötlemises etappe oluliselt vähem, teiseks on transport odavam, mööda elektriliini energiat transportida on odavam, kui vagunite või laevadega vedada. Samuti on tooraeinekulud väiksemad, seda eriti taastuvenergia puhul, nagu tuul päike ja vesi.
4) kui ka elektri hind tõuseb, siis julgen väita, et see ei jõua lähema paarikümmne aastaga sinna tasemele, kus on bensiin praegu. (<- oletus)
Vasta
#71
renkju Kirjutas:Plus raudselt kütusepump lks õli pärast:tongue:

Etteeandepump andis otsad!
Vasta
#72
Üks huvitav teema üle pika aja.:cool2:

Milline on Sinu arvamus Mr.Kristjan.

Mõned mõtisklused, arutelu mõttes, et kas.......

1. Üheks miinuseks elektrisõiduki puhul on just aku, mis kipub alatihti valel ajal tühjaks saama. Akude laadimine kestab _____ tundi
2. Aku efektiivseks elueaks loetakse ca ______ laadimistsüklit ja laadimistsüklite arv ei muutu sellest, kas aku on laadima pannes tühi või täis.
3. Samuti ei ole mõistlik talveperioodil elektrisõidukit pikaks ajaks käreda külma kätte jätta, kuna see vähendab aku mahutavust märgatavalt.
Selle aasta pehmest talvest oleks ennatlik teha järeldusi, kliima soojenemisest.
4. Bensiini- ja diiselsõidukitel mootorist eralduvat soojust saab kasutada salongi soojendamiseks. Elektrisõiduk peaks salongi soojendamisel kasutama tööks vajalikku akuressurssi.
Vasta
#73
Gre Kirjutas:1. Üheks miinuseks elektrisõiduki puhul on just aku, mis kipub alatihti valel ajal tühjaks saama. Akude laadimine kestab _____ tundi

Laadimine kestab 3-8 tundi sõltuvalt aku tehnoloogiast, olemas on juba akud, mida saab kiirlaadida ka poole tunniga. Vale aja kohta ütleks sedasi, et jah, natuke tuleb sõite planeerida, aga, NiCd(Mh) akudega (mis on hetkel levinuim) kannatab sõita olenevalt autost 80-120 km, minu yhe päeva sõidud jäävad sinna 60 km kanti, palju on inimesi, kelle päevased sõidud on kokku veelgi vähem. Ehk nagu ka siin teemas juba mainitud, ma piiratud vahemaa tõttu sobivad elektriautod ainult 90% inimeste igapäevasteks sõitudeks. Aga liitum akudega kannataks ehitada auto, mille läbitav vahemaa on 300 km. Tesla Roadster ja Lightning GT millest eespool oli juttu sõidavad yle 300 km ühe laadimisega.

Gre Kirjutas:2. Aku efektiivseks elueaks loetakse ca ______ laadimistsüklit ja laadimistsüklite arv ei muutu sellest, kas aku on laadima pannes tühi või täis.
Nikkel akudel ca 1000 korda, Liitium akudel isegi 2500 ja üle selle, ehk kui kilomeetritesse panna, siis meelevaldse arvutuse tagajärjel saame kilomeetriteks 100 000 vs 250 000.

Gre Kirjutas:3. Samuti ei ole mõistlik talveperioodil elektrisõidukit pikaks ajaks käreda külma kätte jätta, kuna see vähendab aku mahutavust märgatavalt.
Selle aasta pehmest talvest oleks ennatlik teha järeldusi, kliima soojenemisest.

[Pilt: tallinntemp2.jpg]
Graafikult on näha, et tegelikult meil olulist külma ei ole, veebruar, mis on kõige külmem kuu, on aastate lõikes keskmise temperatuuriga -5 kraadi, aku jaoks ei ole see veel mingi temperatuur, tõsiselt külmi päevi võime eelmiste aastate kogemustest kokku lugeda kahekäe sõrmedel.

Soomes kasutatakse elektriautosid ka talvel. Trikk on lihtne, kuna öösel on nagunii saba seinas, siis ei ole probleemi sellest voolust ka akusid kütta, sõidu ajal pead nagunii kütma, ei ole probleemi osa soojast akuruumi suunata, ning lisaks toodavad akud töötamisel ka ise sooja.

P.S jäädavaid kahjustusi külm akule ei tee, lihtsalt külma aku mahtuvus on väiksem, NiMh akul -20 kraadi juures väidetavalt 80% nominaalist, NiCd on külma vastu vähem tundlik, ning Liitiumi baasil akud veel vähem.

Gre Kirjutas:4. Bensiini- ja diiselsõidukitel mootorist eralduvat soojust saab kasutada salongi soojendamiseks. Elektrisõiduk peaks salongi soojendamisel kasutama tööks vajalikku akuressurssi.

Lahendusi on kahtemoodi, kas elektri soojendiga, või Webastoga. 1 Kw elektrisoojendi võtab ca 10% aku energiast, ehk kilomeetritesse pannase, umbes 10 kilomeetri jagu väheneb vahema, levinum on aga bensiga webasto. Nüüd ütlete, et siis pead ju ikkagi tankima, jah peab, aga need kellel webasto masinal peal on, ilmselt teavad kui vähe võtab webasto kütet.



Kes soomekeelt puhuvad võivad siia kiigata: http://www.sahkoautot.fi/

soomlastel on plaan ehitada 500 Toyota Corollat ymber elektri peale, Kasutatakse LiFePo akusid, distanst ühe laadimisega 150km ja hinnaks pakuvad 25000€ Akude eluiga 250000 või 10 aastat. Ehk siis kui sõita tagasihoidlikud 70 kilomeetrit päevas, ongi kümmneks aastaks bensiini mure murtud.
Vasta
#74
h2x0r Kirjutas:
Gre Kirjutas:4. Bensiini- ja diiselsõidukitel mootorist eralduvat soojust saab kasutada salongi soojendamiseks. Elektrisõiduk peaks salongi soojendamisel kasutama tööks vajalikku akuressurssi.
Lahendusi on kahtemoodi, kas elektri soojendiga, või Webastoga. 1 Kw elektrisoojendi võtab ca 10% aku energiast, ehk kilomeetritesse pannase, umbes 10 kilomeetri jagu väheneb vahema, levinum on aga bensiga webasto. Nüüd ütlete, et siis pead ju ikkagi tankima, jah peab, aga need kellel webasto masinal peal on, ilmselt teavad kui vähe võtab webasto kütet.
mina paneks eraldi akuga webasto hoopis. Smile ja kui öösel on saba seinas, siis käib webasto seinast vaikselt ja laeb oma akut. kui hommikul on autos +20 siis jagub seda üsna mitmeks ajaks kui auto ise natuke kaasa aitab.

järgmine asi, konditsioneer - pole ka eriline probleem, kõigil kodus külmkapp millel ka "saba seinas" Smile

edit:

seletage mulle ära MIKS ON EV'd NIII KOLEDAD? krt, ma sõidaks isegi priusega kui see oleks avensise või uue korilla keres näiteks....
Vasta
#75
marek Kirjutas:seletage mulle ära MIKS ON EV'd NIII KOLEDAD? krt, ma sõidaks isegi priusega kui see oleks avensise või uue korilla keres näiteks....
Citroen saxo pole kole, Peugeot 106 pole kole, Toyota RAV4 pole kole, jne Smile

P.S Prius on mõtetu auto ka tehnilisest küljest Wink
Vasta
#76
h2x0r Kirjutas:Citroen saxo pole kole, Peugeot 106 pole kole, Toyota RAV4 pole kole, jne Smile

P.S Prius on mõtetu auto ka tehnilisest küljest Wink
on, ei vaidle, aga ainuke mis meile kättesaadav on ja veel 8a garantiid anti ka vist. need eelpool olevad autod on ka väga koledad, rav4 kõige vastuvõetavam.

eestisse sobiks kindlasti EV LC muidugi, Gre, mis sa arvad? Smile)
Vasta
#77
marek Kirjutas:
h2x0r Kirjutas:Citroen saxo pole kole, Peugeot 106 pole kole, Toyota RAV4 pole kole, jne Smile

P.S Prius on mõtetu auto ka tehnilisest küljest Wink
on, ei vaidle, aga ainuke mis meile kättesaadav on ja veel 8a garantiid anti ka vist. need eelpool olevad autod on ka väga koledad, rav4 kõige vastuvõetavam.

eestisse sobiks kindlasti EV LC muidugi, Gre, mis sa arvad? Smile)

Vahepeal käis mõte ehitada mõni 126 EV'ks ümber. Doonor on hea, suur auto, jõuab piisavalt akusid kanda, ainuke mure on raha, et normaalselt teha läheb 300 kilo ilusti ära.
Vasta
#78
h2x0r Kirjutas:Vahepeal käis mõte ehitada mõni 126 EV'ks ümber. Doonor on hea, suur auto, jõuab piisavalt akusid kanda, ainuke mure on raha, et normaalselt teha läheb 300 kilo ilusti ära.
no ma tean ühte korralikku keret ka mis hetkel tühjalt(kasutult) seisab, seega võiks ju sellisele projektile mõelda. huvitav mis omanik-sponsor sellest arvab. :lol:
Vasta
#79
Gre Kirjutas:Tänud Kristjan. Kenasti põhjendatud vastused.

marek Kirjutas:Eestisse sobiks kindlasti EV LC muidugi, Gre, mis sa arvad? Smile)

EV LC V8- oleks päris apetiitne.:cool_rsvd:

noh V8 ei ole seal oluline, isegi yhe "pütiga" isend teeb su V8'le ärtust ära, kui õige mootor valida. Juhin teie tähelepanu tõsiasjale, et elektrimootoril on maksimum vääne alates 1 RPM'ist, st niikui pedaali puudutad on max jõud taga. Tekib aga küsimus, kuidas see jõud effektiivselt maha panna.

Tesla Roadseri paueri graafik:
[Pilt: torquegraph_v2.gif]
Vasta
#80
h2x0r Kirjutas:
Gre Kirjutas:Tänud Kristjan. Kenasti põhjendatud vastused.

marek Kirjutas:Eestisse sobiks kindlasti EV LC muidugi, Gre, mis sa arvad? Smile)

EV LC V8- oleks päris apetiitne.:cool_rsvd:

noh V8 ei ole seal oluline,

Paraku V8 on selles kontekstis üsna oluline, kuna Euroopa turule mõeldud isenditel tähendab see V8-ka mudelit, kui sellist. Seda johtuvalt seoses ainuvõimaliku pakutava mootori valemiga. Ameerikamaal kasutatakse numbrit 200.

Aga mitte sellest ma ei tahtnud täna rääkida.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Linnaseiklus juba täna õhtul! Tule ka seiklema! Minister 0 1,829 19-03-2019, 04:04 PM
Viimane postitus: Minister
  124 veermikutööd täna (vedrud) Kodan1k 2 2,646 14-08-2015, 06:03 PM
Viimane postitus: tns-one
  Mida head tegid/ostsid TÄNA oma MB le indrek 153 102,773 24-07-2010, 09:57 PM
Viimane postitus: cornah
  Balti riikide jooks 2009 [registreeri juba täna end 1 km jooksule] Ardo 1 3,102 07-08-2009, 01:11 AM
Viimane postitus: kert4
  Milline oleks õiglane hind teenustele täna? Kuldar 8 6,380 30-01-2009, 03:57 PM
Viimane postitus: Kuldar
  Täna nähtud: 500 K Telepoiss 13 7,877 15-08-2008, 09:10 AM
Viimane postitus: Aspelund
  Tarku mõtteid ja ütlemisi Kuldar 84 60,444 06-08-2008, 09:41 AM
Viimane postitus: Gold
  Täna aastal 1886 ... h2x0r 12 5,759 31-01-2008, 12:24 AM
Viimane postitus: h2x0r
  Täna Parklas leitud MB(?) Aleks 13 7,713 12-09-2007, 11:02 AM
Viimane postitus: soo



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne