Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
16-03-2008, 01:45 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-03-2008, 01:46 PM ja muutjaks oli Priit.)
tank Kirjutas:h2x0r Kirjutas:Kulutused elektriautole on igaljuhul väiksemad, nii kytuse, kui ka hoolduse kulud.
Mis allikast sa seda infot ahmid,või sõidad ise el.autoga?
Elekter ei tule ju tasuta seinast.mash:
VAATA ASJA NATUKE LAIEMALT
Et üleüldse toota selline hübriidrõvedik(prius),läheb vaja ka energiat.Saastatakse loodust jne...Sellest ei räägi keegi.
Tra isegi S-klassi Mercedes-Benz tootmine oli 2007 a.loodussõbralikum kui elektripeletise valmis ehitamine.
Hetkel on biodiisliga ja etanooliga ka suht odav liikuda.Ja palju võtab see elektritoyota(lexus) linnas bensiini?
Mingi 200cdi Mersuga on linnas vist isegi samaöko liikuda.
Pole see el.auto nii öko midagi.
Kuhu sa kasutatud akud paned?
Loodussõbralikkus in my ass.
To nustu-mis asi seda tankla kompressorit käima ajab?Tasuta elekter?
Krt,tehke endale selgeks mis asi on elekter,kuidas seda saadakse,palju selle tootmise käigus loodust reostatakse.
Juhe seinas auto ei ole nii mõistlik midagi.
See, kui palju auto valmistamine loodust reostab, on tugevas seoses toodetavate autode hulgaga. Iga uus tehnoloogia on reeglina alguses kallis ja ebaotstarbekas. Mõtle kasvõi esimeste telekate või arvutite peale. 80-ndate alguses uskusid visionäärid siiralt, et kodusele arvutile on paarsada kB mälu nii palju, et keegi seda ära ei kasuta hocked:
Mis puudutab akusid, siis enne oli kirjas, et peavad vastu ca 250000 km ja ka täna ostetakse vanad akud kokku - järelikult lähevad ringlusse. Biokütuste osas räägitakse samas juba, et biokütuste jaoks põldude kasutamine on täiesti kuritegelik pikas perspektiivis.
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
16-03-2008, 01:53 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-03-2008, 02:08 PM ja muutjaks oli h2x0r.)
tank Kirjutas:h2x0r Kirjutas:Kulutused elektriautole on igaljuhul väiksemad, nii kytuse, kui ka hoolduse kulud.
Mis allikast sa seda infot ahmid,või sõidad ise el.autoga?
Elekter ei tule ju tasuta seinast.mash:
VAATA ASJA NATUKE LAIEMALT
Et üleüldse toota selline hübriidrõvedik(prius),läheb vaja ka energiat.Saastatakse loodust jne...Sellest ei räägi keegi.
Tra isegi S-klassi Mercedes-Benz tootmine oli 2007 a.loodussõbralikum kui elektripeletise valmis ehitamine.
Hetkel on biodiisliga ja etanooliga ka suht odav liikuda.Ja palju võtab see elektritoyota(lexus) linnas bensiini?
Mingi 200cdi Mersuga on linnas vist isegi samaöko liikuda.
Pole see el.auto nii öko midagi.
Kuhu sa kasutatud akud paned?
Loodussõbralikkus in my ass.
To nustu-mis asi seda tankla kompressorit käima ajab?Tasuta elekter?
Krt,tehke endale selgeks mis asi on elekter,kuidas seda saadakse,palju selle tootmise käigus loodust reostatakse.
Juhe seinas auto ei ole nii mõistlik midagi.
Hybriid ei ole elektriauto. Elektri auto on auto, mis sõitab AINULT elektri mootoriga. Hybriidi mõtekus on suhteliselt kaheldav. Btw hybriidi säästlikus tuleb ainult sellest energiast, mis pidurdamisel kinni püütakse ja akusse surutakse.
Elektri kWh on ca 10 korda odavam, kui bensiini kWh.
Ja nagu v6sa juba mainis, öösel toodetakse elektrit, rohkem kui ära tarbitakse, sellel on lihtne põhjus, elektrijaama ei saa mõneks tunniks seisma panna, koguaeg peab aur taga olema.
EDIT: infot ammutan internetist, seal on seda lademetes, ise veel alaktriautoga ei sõda, kuid loodetavasti õige pea hakkan sõitma.
EDIT2: Selle kWh hinna kohta väike kalkulatsioon kah. Pmst on yhes liitris bensiinis ca 9,5 kWh energiat, see teeb yhe kWh hinnkas kuskil 2 krooni, aga kuna bensiinimootori kasutegur on kuskil 30%, siis tähendab see seda, et sellest 1 kWh jõuab ratastesse ainult 0,3 kWh, seega 1kWh kasuliku energiat maksab ca 6 krooni. Minu öine elekter maksab hetkel kuskil 60 senti kWh. Muuseas elektrimootori kasutegur on ca 90%
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
kas sa trollibussi peale pole mõelnud? äkki annavad odavalt ära mõne vana...
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
marek Kirjutas:kas sa trollibussi peale pole mõelnud? äkki annavad odavalt ära mõne vana...
Mul ei ule koju trolliliini, vastavaid lube kah ei ole.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
h2x0r Kirjutas:Mul ei ule koju trolliliini, vastavaid lube kah ei ole. liini asemele paned akud ja load saad 6 kuuga.
igaks juhuks pead sarved ka panema, et linnas saaks tasuta laadida.
tõsiselt mõtled seda el.auto värki?
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
h2x0r Kirjutas:muidugi tõsiselt coleri converterit oled uurinud?
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
marek Kirjutas:h2x0r Kirjutas:muidugi tõsiselt coleri converterit oled uurinud?
Jah see on vahva aparaat, sellel on aga üks viga - see ei tööta.
Siin on päris põhjalik seletus, miks ta ei tööta: http://en.wikipedia.org/wiki/Conservation_of_energy
Postitused: 218
Teemad: 54
Liitus: Dec 2005
Maine:
0
ei tea kas rapsiõli liiter juba odavam pole kui diiselkütte liiter, räägivad et ka õliga kannatab sõita:hump:
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
avastasin, et kõige ökom prius polegi nii ulme öko, linnas 5l/100km maal 4,2l/100km.
seat k'oledol 1,9TDi 8V Turbo - linn 6,7 ja maa 4,5.
teades toboota kütusekulu väiksemaks vuffeldamist, siis nagu ei kutsu midagi seda jubedust ostma.
huvitav miks hybridil vastupidi ei ole, diiselgeneraator laeb akusid ja el.mootor liigutab autot....
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
marek Kirjutas:huvitav miks hybridil vastupidi ei ole, diiselgeneraator laeb akusid ja el.mootor liigutab autot....
Et siis midagi sellist: http://www.pmlflightlink.com/archive/news_mini.html ?
Postitused: 202
Teemad: 2
Liitus: Jan 2007
Maine:
0
16-03-2008, 09:43 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-03-2008, 09:45 PM ja muutjaks oli tank.)
Läksin vähe kettasse jah....sry.
Vbl ma olen traditsioonides liiga kinni.
Lihtsalt näiteks,kodanik saab 220cdi 2002 kurbikuga linnas 6,5-7l/100km peale ja mnteel 5-5,5l 100km peale.Autu veel atm kastiga ja suht nobedalt liigub.Juba see on tõsine öko.
Kütusehinnad meil kasvavad järjest.Vabanduseks on see,et kütusevarud vähenevad.Hinnatõus ei peata varude vähenemist.Väga huvitab,mitu % sellest liitrihinnast läheb reaalsetele uuringutele säästlikuma kütuse tarvis ja mitu % teede remondiks.
Hybriid pole mingi ökoauto-vaid tavaline katsejänes.
Vaja ökotada,siis esialgu on mõistlik sõita biodiisliga või alkoholiga(etanoolE85).
Elektriautot on katsetatud juba palju aastaid tagasi.Hetkel veel midagi asist valmis saadud pole.Nii,et see lapsekinga jutt on ka jama.
Tänapäeval ökoauto(prius) veel reaalselt ökom emakasele maale ei ole, kui mis iganes teine liinilt tulev auto.Niikaua kui ta seda pole,pole põhjust naabri ees uhkeldada,et ma olen roheliselt mõtlev inimene.Et sõidan hybriidiga.
W123 230E igapäevatöös.
Sigmar Avald
56 913 150
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
h2x0r Kirjutas:Et siis midagi sellist: http://www.pmlflightlink.com/archive/news_mini.html ? just... päris muljet avaldavad andmed. isegi minu küsimus seal kirjas
***
Why are major manufacturers not putting more emphasis on in-wheel electric drive systems?
***
ilmselt selleks, et keegi kellel on väga suur huvi nafta müügi vastu, topib inseneridel "taskud-suu-käed" raha täis, et ei arendataks.
heh, see juba ütleb ka midagi: "BMW (UK) Ltd has requested that we mention they have no involvement with this project"
ju ei taha oma "suurkliente" araabiast või kust iganes kaotada...
tank Kirjutas:Elektriautot on katsetatud juba palju aastaid tagasi.Hetkel veel midagi asist valmis saadud pole.Nii,et see lapsekinga jutt on ka jama. no see mini on ju väga asjalik, vaata tehnilisi andmeid.
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
marek Kirjutas:tank Kirjutas:Elektriautot on katsetatud juba palju aastaid tagasi.Hetkel veel midagi asist valmis saadud pole.Nii,et see lapsekinga jutt on ka jama. no see mini on ju väga asjalik, vaata tehnilisi andmeid.
Just, elektri autosid on tehtud väga palju ja väga palju asjalike, ning siin ei saa rääkida katsetamisest, neid on ka toodetud, kahjuks on nad kõik "ära kadunud" Kes viitsib, võib uurida EV1 kohta http://en.wikipedia.org/wiki/Ev1
Aga kui asjalikest elektrikatest rääkida:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_roadster (0-100 alla 4 seki )
http://en.wikipedia.org/wiki/Lightning_GT
Hinnad on muidugi krõbedad, aga need ei ole ka no tava masinad.
Enda isiklik lemmik on kindlasti Toyota RAV4, kahjuks aga tundub tolle kättesaamine ilmselgelt võimatu.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Who Killed the Electric Car?
http://www.youtube.com/watch?v=nsJAlrYjGz8
tundub huvitav dokumentaalfilm olevat...peaks ära vaatama.
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
marek Kirjutas:Who Killed the Electric Car?
http://www.youtube.com/watch?v=nsJAlrYjGz8
tundub huvitav dokumentaalfilm olevat...peaks ära vaatama.
Asjalik film, kui tahad, mul on plaadis ka olemas
Postitused: 218
Teemad: 54
Liitus: Dec 2005
Maine:
0
toiduõli liiter vist odavam kui diiselkütte liiter, olen kuulnud et ka selle õliga saab sõita....:hump:
Postitused: 932
Teemad: 20
Liitus: Sep 2006
Maine:
9
topgear'is tehti see samune toidõli katse ära( esimene hooaeg vist), aga iseasi on see, et kui palju neid kasutegureid selle õliga sõitmisel on??
ise pole katsetanud ja ei tea kedagi ka siit maarja-maalt, kes nõnda oleks teinud
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
tank Kirjutas:Läksin vähe kettasse jah....sry.
Vbl ma olen traditsioonides liiga kinni.
Lihtsalt näiteks,kodanik saab 220cdi 2002 kurbikuga linnas 6,5-7l/100km peale ja mnteel 5-5,5l 100km peale.Autu veel atm kastiga ja suht nobedalt liigub.Juba see on tõsine öko.
Ei, see ei ole absoluutselt öko, usu mind.
tank Kirjutas:Kütusehinnad meil kasvavad järjest.Vabanduseks on see,et kütusevarud vähenevad.Hinnatõus ei peata varude vähenemist.Väga huvitab,mitu % sellest liitrihinnast läheb reaalsetele uuringutele säästlikuma kütuse tarvis ja mitu % teede remondiks. Teede remondiks väidetavalt natuke läheb, aktsiisi raha, alternatiiv kütuse uuringuks ei lähe, miks peaksid naftatootjad soodustama uuringuid, mis neil leiva ära võtavad.
Aga mis puutub küsuse lõppemisse, siis seda jätkub veel vabalt 100 aastaks, ehk kauemaksgi, seega lõppemine ei kergita hindu, kergitab hoopis nõudluse suurenemine.
tank Kirjutas:Hybriid pole mingi ökoauto-vaid tavaline katsejänes.
Vaja ökotada,siis esialgu on mõistlik sõita biodiisliga või alkoholiga(etanoolE85).
Yks asi, mis räägib nende asjade vastu on sisepõlemismootor kui selline, ICE ehk sisepõlemismootori kasutegur on ca 30% ja see ei ole viimase paarikümmne aastaga oluliselt suurenenud. Nüüd palun seleta mulle, miks on mõistlik kaks kolmandiku ostetud bensiinist lihtsalt minema visata ? Kui see numbritesse panna, siis kas on mõistlik tallinnast tartusse sõites 160 krooni lihtsalt minema visata ? Minumeelest ei ole.
Ei E85, ega ka biodiisel ei ole odavamad, kui tavaline diisel, seega nende kasutamisel on mõtet ainult siis kui sinu soov on kokku hoida tavadiislit, seda aga jätkub nagunii veel piisavalt, rahalist kokkuhoidu sealt ei tule. Jah E85 on pisut odavam, kui bensiin, aga kuna hetkel ainus seda kasutada oskav auto Saab, maksab ainult pool milli, siis ei tule ka sealt mingit kokkuhoidu.
tank Kirjutas:Elektriautot on katsetatud juba palju aastaid tagasi.Hetkel veel midagi asist valmis saadud pole.Nii,et see lapsekinga jutt on ka jama.
Tänapäeval ökoauto(prius) veel reaalselt ökom emakasele maale ei ole, kui mis iganes teine liinilt tulev auto.Niikaua kui ta seda pole,pole põhjust naabri ees uhkeldada,et ma olen roheliselt mõtlev inimene.Et sõidan hybriidiga.
sellest juba pisut rääkisin, aga kui veel hybriidist rääkida, siis ei ole seal ei kütuse kokkuhoidu, ega ka looduse säästu. Sama co2 emisiooni saab ka pisemate tava bensukatega, seega pole pointi ja naabriheme ees ei ole muuga uhkeldada, kui värvilise LCD ekraaniga, mis näitab kust kuhu enegia liigub.
Civic hybriid maksab 380 kEEK, tava Civic aga 280 kEEK, kütuse kulu vahe tehase andmetel on 2l (4 vs 6), kui veidi arvutada ja võtta aluseks läbisõit 2000 km kuus saame tasuvus perioodiks 2 aastat, siis jõuame asjaga nulli, sealt edasi hakkab asi vaikselt kasumit tootma, kusjuures co2 emisioon ei ole kah just üüber pisike, pigem siuke tavaliste killast.
Lexus reklaamis miski aeg tagasi oma 6XX hybriidi kui säästliku autot telereklaami all oli peenes kirjas kütuse kulu 8-11 l/100km, mis säästust me siin räägime.
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
renkju Kirjutas:topgear'is tehti see samune toidõli katse ära( esimene hooaeg vist), aga iseasi on see, et kui palju neid kasutegureid selle õliga sõitmisel on??
ise pole katsetanud ja ei tea kedagi ka siit maarja-maalt, kes nõnda oleks teinud http://www.epl.ee/uudised/396371
|