Postitused: 180
Teemad: 41
Liitus: Sep 2006
Maine:
0
05-01-2008, 12:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-10-2010, 10:41 AM ja muutjaks oli Preda.)
Leidsin siit foorumist ka eelkõneleja,kellel sama probleem,aga kindlat vastust ikka ei saanud,et äkki keegi oskab aidata...tegu siis 124ce 89a.
Postitused: 1,761
Teemad: 200
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
autos on niiskus - kui loogiliselt võtta, suvel poleks probleemi jätad kuumal suvepäeval aknad uksed lahti ja kuivab ära.
Postitused: 355
Teemad: 33
Liitus: Nov 2006
Maine:
0
Talvisel ajal otsi soe garaazh...päev hoia sees,uksed lahti ja porimatid välja autost...teisel päeval käi tolmuimejaga(veekindel) põhi üle ja siis ajalehed säti sisse,porimattide alla.Ning silm hoia peal...kui lehed niisked,siis vaheta ära.Ning talvisel ajal kasuta kummist porimatte,kausid kõige mugavamad.
Ikkagi Inimene.
Mis sest,et Muhulane.
Suiti lastakse maale...enamus ajast merel :)
Postitused: 77
Teemad: 13
Liitus: Dec 2007
Maine:
0
kui autol on konditsioneer siis konditsioneer kuivatab ka salongi niiskusest ära.
Postitused: 3,640
Teemad: 412
Liitus: Nov 2005
Maine:
19
marko300ce Kirjutas:kui autol on konditsioneer siis konditsioneer kuivatab ka salongi niiskusest ära.
Noh kui juba aknad seest jääs on, siis on autos seda niiksust rohkem, kui lihtsalt niiksus, siis juba vesi kuskil mati alla vohamas
" The Best Or Nothing" Mercedes-Benz
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
kont on kõige kurjajuur. akna teeb korraks puhtaks, aga kui välja lülitada(või mootor seisma panna) siis on udusem kui kunagi varem.
mul pole kunagi ühelgi autol aknad SEEST POOLT jääs olnud! praeguse autoga on isegi raske aknaid uduseks saada(pakett-klaas).
1. kunagi ei puhu vent ainult üles, vaid kas ainult alla või vihmase(niiske) ilmaga üles ja alla.
2. kunagi ei ole kont sees 24/7, vaid siis kui on vaja või vähemalt paar korda kuus, sest muidu saavad konditorude tihendid otsa.
3. temperatuur on suvel 20-22 ja talvel 25-27 kraadi ja kliimaautomaat on manuaalselt alla suunatud sest soe õhk tõuseb üles ja väljub kas katuseluugi kaudu või tagaaknalt pagassi kaudu.
4. väga suur niiskusekoguja on ka kummimatt, alati kui ostes on sees old, siis kohe esimese liigutusega suure kaarega prügikasti ja sisse orig. tekstiilmatid. kummimatt kogub niiskuse alla ja kõik ujub, tekstiilmatt aga "hingab" ja kuivab ilusti ära.
5. suvel looduses viibides pargin alati luuk lahti ja/või aknad irvakil.
6. talvel kui palju autost sisse-välja jooksmist ja palju lund siis olen ka garaazis puhuri ukse vahelt sisse puhuma pannud.
hetkel rohkem meelde ei tule.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
05-01-2008, 09:17 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-01-2008, 09:37 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Kummimatt on paha küll, aga mitte kõik ei ela asfaldil. Mõnel on suure osa ajast talla küljes emakes maad rohkemal või eriti rohkel määral... Sellistes tingimustes on tekstiilmati kasutamine huvitav tegevus.
Aga niiskuse väljasaamiseks on ajalehed head. Ja pikk sõit, soojendus jalgadel. Näiteks non-stopina Berliini ja tagasi
Aga konti peksad ilmaaegu. Miinuskraadidega ei hakka ta niikuinii tööle. Ning kondenseerunud niiskus peab auto alla lahkuma, mitte mattide alla jääma. Kui kont vee autosse jätab, on tegemist rikkega ja see tuleb kõrvaldada. Enamsti piisab lihtsalt voolikute läbitorkimisest.
Kas salongiõhu filtrid on puhtad? (kui neid üldse sel mudelil on)
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
v6sa Kirjutas:Kummimatt on paha küll, aga mitte kõik ei ela asfaldil. Mõnel on suure osa ajast talla küljes emakes maad rohkemal või eriti rohkel määral... Sellistes tingimustes on tekstiilmati kasutamine huvitav tegevus.
Aga niiskuse väljasaamiseks on ajalehed head. Ja pikk sõit, soojendus jalgadel. Näiteks non-stopina Berliini ja tagasi palju neid ikka on kes laudast autosse käivad ja 15min'ga järgmise lauda juures on, siis jah loigud autos ära ei kuiva. valgetel inimestel vast ikka oma aias korralikud "rajad" tehtud, mitte "miiniväli". illy:
Postitused: 855
Teemad: 16
Liitus: Dec 2006
Maine:
0
06-01-2008, 01:03 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-01-2008, 01:04 AM ja muutjaks oli rauntz.)
mina isiklikult arvan, et tasuks vähem hingata, kondenseerub vähem niiskust ja hapnikugi jääb rohkem järgi... jessas, kuivata oma auto seest ja näed kuda asi paraneb. ja kui ei parane, siis tarvis keretööd ette võtta. lihtne?
perpetum mobile
Postitused: 1,761
Teemad: 200
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Ma isiklikult tunnen end ebamugavalt kui mul klaasid hakkavad uduseks minema, tekib nagu õhu puudus vms, siis lükkan kohe 3 peale, aga tavaliselt mul uduseks ei lähe, õhk peab liikuma!
Postitused: 1,080
Teemad: 14
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
Piisab ka kui kusagilt klaasitihend laseb vett tuppa.
Postitused: 180
Teemad: 41
Liitus: Sep 2006
Maine:
0
Niii...lugesin nüüd teema läbi uuesti ja nüüd W208-sal sama mure...Paned käima,kuivatab mingi ajajooksul ära,käid korra poes või kuskil u30 min ja aknad eriti udused/kohati jääs juba.Matide alt pole eriti niiske,vahetan ajalehti.Aga kas se sellisest asjast ei või tuleneda,et autos sees soe ja külma puhub aknavahelt sisse(seal väike vahe muidu olemas küll) külm ja soe saavad kokku ja tekib nn kondents?
Sõidu ajal hoian ka väikest pragu aknavahel,et niiske õhk saaks välja...vahest tõmbab uduseks,vahel minimaalselt...krt seda teab
Selline loll küs veel,et seal kus salongifilter...seal ju ka ventikas,kas sealt tõmbab sisse,või puhub välja...kui välja,siis bv filter väsinud juba..
Pikk ja keeruline jutt tuli,aga ehk saate aru
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(31-12-2010, 02:18 PM)Preda Kirjutas: Niii...lugesin nüüd teema läbi uuesti ja nüüd W208-sal sama mure...Paned käima,kuivatab mingi ajajooksul ära,käid korra poes või kuskil u30 min ja aknad eriti udused/kohati jääs juba.Matide alt pole eriti niiske,vahetan ajalehti.Aga kas se sellisest asjast ei või tuleneda,et autos sees soe ja külma puhub aknavahelt sisse(seal väike vahe muidu olemas küll) külm ja soe saavad kokku ja tekib nn kondents?
Sõidu ajal hoian ka väikest pragu aknavahel,et niiske õhk saaks välja...vahest tõmbab uduseks,vahel minimaalselt...krt seda teab
Selline loll küs veel,et seal kus salongifilter...seal ju ka ventikas,kas sealt tõmbab sisse,või puhub välja...kui välja,siis bv filter väsinud juba..
Pikk ja keeruline jutt tuli,aga ehk saate aru
Talvel on väljas õhuniiskus enamasti koguaeg üle 90% (must jää teedel, jää klaasidel jne) ja ainuke asi mis auto salongi kuivatab on salongipuhur mis puhub võimalikult palju kuuma õhku! Aknaid ei tasu sõidu ajal lahti hoida, sest sealt tuleb külm õhk mis ei kuivata. Ainuke võimalus salongi kuivana hoida on pidevalt kuuma puhuva salongivendiga mis EI PUHU AINULT ÜLES sest külm ja niiske õhk autos on all istmetes ja põhjamatis). Salongifiltrit oleks mõistlik vahetada kord aastas sügisel kui õhk on niiskem ja tolm enam eriti ei lenda. Vastasel juhul lähed talvele vastu umbes filtriga kust enam õhk normaalselt läbi ei pääse ja sõidad jääs klaasidega.
Hetkel on sul ainuke võimalus panna auto sooja garaazi ja soojapuhur salongi puhuma. Matid ja tagaiste viska kõik autost välja kuivama...
Postitused: 1,379
Teemad: 87
Liitus: Nov 2007
Maine:
5
(31-12-2010, 04:03 PM)marek Kirjutas: [
... sest külm ja niiske õhk autos...
Kogu ideega, et auto niiskust täis, nõus.
Kuid niipalju, kui mina oma kooli keemia/füüsika tunnist mäletan- SOE ÕHK ON ALATI NIISKEM, KUI KÜLM ÕHK!!
Seega akna praokil hoidmine sõidu ajal peaks kogu protsessi minu arvates kiirendama- eeldusel muidugi, et puhur on suunatud alla põrandale ja puhub piisavalt ,et suruda niiskust lahtisest aknast välja.
Pesuruumide ja saunade remont.
Aurusaunade ehitus.
W/C126 peenhäälestus. #w126garaaz
5 126 735
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
01-01-2011, 01:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-01-2011, 01:36 PM ja muutjaks oli R129.)
Teeme füüsika kordamise: soe õhk MAHUTAB rohkem vett kui külm õhk. See aga ei tähenda, et Tallinna külm õhk ei võiks niiskem olla kui kõrbe kuum õhk
See kondensi teema mängib muidugi rolli. Juhtub ta seetõttu, et kui sõidad siis on autos soe ja nagu enne sai öeldud, siis soe õhk mahutab rohkem vett. Kui nüüd auto seisma jätad, siis jahtuvad esimese asjana klaaspinnad. Nendega kokkupuutudes jahtub ka õhuke kiht õhku. Kuna see õhuke kiht õhku, mis klaasi puutub, ei suuda niipalju vett sees hoida kui varem, siis tekib seal piltlikult öeldes pisike udukile. See udu, puutudes kokku klaaspinnaga, teeb ka klaasi märjaks (läheb uduseks). Nüüd kui klaasi temp veelgi langeb, siis lähevad klaasid jäässe.
Analoogne on olukord kui te võtate suvel külma õlupudeli. Täpselt samadel põhjustel läheb ta pealt märjaks. Või kui augustiööl sõidate läbi oru kus temp on madalam, ka seal on tavaliselt udu. Samadel põhjustel oli näiteks eile Kadrinas ühes kohas -15 ja kolm km eemal põlluvvahel -22 ning loomulikult ka udu.
Kogu selle jama põhjuseks on autos olev suur niiskus, mis eeldab, et kas matid on märjad või niisked, või on kuskil mõni akvaarium vms. Mina olen sellistel juhtudel (ka peale salongipesu) jätnud auto käima ja keeranud tempi maksimumi peale ja suunanud maksimum õhuvoo alla. Kui niiskus VÄGA suur, siis olen ka tagumised aknad veidi lahti teinud. Hiljem pole sellest enam väga suurt tolku, sest nagu juba räägiti, siis ka pagasniku jurest väljub õhku. Niiviisi siis auto tiksub mõned ajad maja ees (mõni tund kokku või nii noh - sõltub veehulgast) ja hiljem on asi mõnusalt kuiv.
Enne eemalda muidugi kõik matid ja muu pahn autost.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(01-01-2011, 12:58 PM)janek126 Kirjutas: (31-12-2010, 04:03 PM)marek Kirjutas: [
... sest külm ja niiske õhk autos...
Seega akna praokil hoidmine sõidu ajal peaks kogu protsessi minu arvates kiirendama- eeldusel muidugi, et puhur on suunatud alla põrandale ja puhub piisavalt ,et suruda niiskust lahtisest aknast välja.
Lased puhuriga alt soojaks, hakkab aurama, teed sõites akna lahti - mis juhtub? Salong läheb uuesti külmaks ja kogu protsess aeglustub sest tuul puhub aknast sisse. Või sul läheb auto seest soojemaks kui talvel sõidu ajal akna lahti teed? Akende lahti hoidmine toimib ainult seistes. Okei, ummikus liikumise (<30km/h) võib vist ka sõitmise alla liigitada...
Postitused: 19
Teemad: 1
Liitus: Dec 2010
Maine:
0
minu kogemusest lähtudes on variant et salongifilter on umbes. Mul oli alati hommikuti autosse minnes seest udune aga peale seda kui filtri sai vahetatud ei ole auto soendamiselgi probleeme,
Postitused: 725
Teemad: 11
Liitus: Jan 2007
Maine:
1
kabotialune esiklaasi juurest peab lume ja jää vaba olema.
Ostan vanu münte ja muud vanakraami.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Hoitke veeäravoolu kanalid puhtad, sygiseti igasugu okkad ja puulehed ummistavad need ära.
Kui on kliima automaat siis laske sellel ise toimetada, mitte ärge lülitage talveks pumpa välja, pump aitab õhku kuivatada, mingitel temperatuuridel ta veel töötab.
Sügiseti salongifiltri vahetust mainiti. Kui on palju autos sisse - välja trampimist (taksod) siis kasutage matide all ajalehti ja vahetage neid kasvõi 2x päevas.
Kui harvemini siis minumeelest pole vaja. Minu autol on matid kuivad, ajalehti pole vaja läinud, kliima toimetab automaatselt. Aknad puhtad, ei ole uduseks läinud.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Talvel on õhuniiskus praeguste ilmadega palju väiksem kui suvel. Autoklaasid ei lähe ka väljast reeglina hommikuks jäässe. Ka toas on õhuniiskus ca 20-30% madalam kui suvel.
|