Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W124, 250D, 1991 - Manifesto
#1
Brick 
Tervist, mõtlesin, et liigutaks oma W124-ga tegemised lisaks Google Drive-le ja Excel tabelitele siia ka. 

Esimene Mercedes-Benz, mida olen omanud ja esimene auto üleüldse, millele olen oma käe külge pannud ja naudin täiel rinnal, varasemalt omanud BMW, Audi, Saab jms, kuid pärast Audit jäi W124 silma ja hakkas idee meeldima, et omada autot, mille kallal saab ise ka tööd teha, kuna auto on suhteliselt mehhaaniline ja elektroonikavaba - Audi oli "uuem", nii et sellele poleks julgenud kätt külge lüüa ise.

Hetkel on ta mu igapäeva liikur lisaks mootorrattale, mis tähendab seda, et sõidan sellega ka talvel, kuid üldiselt liigun ma suhteliselt vähe (viimase autoga sõitsin 2.5a jooksul 17,500km) kuigi arvestades, mis ma kõik sellega teinud olen ja plaanin teha siis võib ka autot mingil määral "hobiautoks" pidada.

Ostetud sai ta Jõhvist vanemalt härrasmehelt ning tema jutu järgi oli autol "huvitav" minevik (kohtutäiturid peal jms jama enne kui tema auto omandas) - kui vaatamas käisin siis suure erutusega jäi ka päris mitu asja märkamata (kere poolelt - läbivat roostet pole kusalgi, kuid värvis mullitmast jne esineb), mida siis nüüd vaikselt likvideerida saan, kuid ei kahetse ostu, pole siiani teele jätnud ja mootor + kast on väga tugevad.

Mark: Mercedes-Benz 250D

Väljalaskeaasta: 1991 (ehitusaasta: 1990-12)

Läbisõit: 443,859km - 275,801mi

Mootor: 2.5D (69kW - 92HP) - 602912 12 026968 (video sellest kuidas mootor külmalt käib).

Käigukast: 4-käiguline automaat - 722414 03 008489. 

Värvus: Must - originaalis oli ANTHRACITE GREY METALLIC (172U), kuid keegi on vaeva näinud ja mustaks värvinud 2015 (kõik uksevahed, mootoriruumi jms).

Sisu: Hall riie (väga heas korras)(068).

Lisavarustus: 
  • Elektriline katuseluuk (412);
  • Allakäivad peatoed taga (430);
  • Kesklukk (466);
  • Automaatne antenn ja eesmised kõlarid (538) - hetkel pandud manuaalne antenn;
  • küljepeeglite ja tagaklaasisoojendus (591);

Esialgsed vead: 
  • Klapikambrikaane õhuvõtu süsteem lekkis & oli väsinud;
  • Klapikambrikaane tihend ajas tagant uhkelt läbi;
  • Kõrgsurvepumba juures lekkis õli;
  • Õlikorgi tihend läbi - ajas läbi;
  • Aku oli omadega läbi + jooksis koguaeg tühjaks (raadiole jooksis pidev vool sisse);
  • Käsipidur ei töödanud absoluutselt & polnud isegi kinnitatud (sellest allpool pilte, mis lõpuks sai);
  • Pidurivedelikus oli õhk sees & pidurid ise olid väsinud;
  • Soonrihm oli oma elu ära elanud;
  • Kojamehe mehhanism oli vale pandud (liiga pikk "käsi" - kojamees jooksis vastu esiklaasi raame);
  • Stabilisaatorvarda juhipoolne kinnitus oli murdunud;
  • Antenni asemel oli lihtsalt mingi "toru";
  • Juhi ukselukk ei töödanud normaalselt (tugeva sulgemise puhul lendas uks lahti tagasi lihtsalt);
  • Muud väiksemad asjad (tagatuli mõrane, peeglikatted väsinud jne-jne);

Hetkesed vead: 
  • Katuseluuk ei tööta (siinid);
  • Tagumised peatoed ei käi alla nupust;
  • Õlileke kusaltki mehhaanilise pumba juurest (üliaeglane leke, pole pidanud viimasest õlivahetusest pidanud juurde valama);
  • Rooste & halb keretöö;

Plaanid: 
  • Keretööd (täielik roostekaitse, keevitamine vajaminevates kohtades jne);
  • Monoblock veljed;
  • Ülalmainitud vigade likvideerimine; 
  • Turbotamine;
  • 500,000km läbimine;

Autost pildid (Juuni seisuga).

[Pilt: Embleem2-0623.jpg] [Pilt: Juhiku-lg-0623.jpg] [Pilt: Ko-rvaltagant-0623.jpg] [Pilt: Sisu-la-hemalt-0623.jpg][Pilt: auto.jpg]

Auto ostupäeva pildid (Novembris).

[Pilt: ost1.jpg] [Pilt: ost2.jpg]
[1991 Mercedes-Benz 250D - W124]
Mercedes-Benz Club Estonia
♛ Classically Distinguished, Forever Enthusiastic ♛
Vasta
#2
Nonii - hakkan siis siia perioodiliselt panema asju, mis juba tehtud on ja muid huvitavaid leide:

November 2022:
  • Uued talverehvid koos velgedega (16", naastud Continental);
  • Uus sportrool (RRS) koos adapteriga - originaalrool on alles;
  • Terve klapikambrikaane õhuvõtu süsteem väljavahetatud;
  • Uksetihend ja elektrilise peegli lüliti väljavahetatud;

Kindlasti leidub neid, kes ütlevad, et veljed & rool pole ajakohased - olen nõus, kuid kuna sain veljed rehvidega nii hea hinnaga siis ei suutnud loobuda, lisaks panin rooli peamiselt sp, et diameetrit väiksemaks saada, palju mugavam keerata (varasemalt käisid põlved vastu rooli põhimõtteliselt) - ideaalis panen millalgi puitrooli, mis peaks paremini sobima ehk siis hetkel ajutine rool.

[Pilt: 2022-11-04-png.jpg][Pilt: rool.jpg] [Pilt: photo-2023-07-14-16-11-42.jpg]
[1991 Mercedes-Benz 250D - W124]
Mercedes-Benz Club Estonia
♛ Classically Distinguished, Forever Enthusiastic ♛
Vasta
#3
Detsembris väga palju ei toimunud, siis veel püsis käsipidur oma koha peal mingil määral (see tähendab siis seda, et ei olnud mingit kolisemist jne, kuid ta ei töödanud ikka), sain ilusti sõidetud - tüütu oli küll see, et aku koguaeg tühi oli ja vaatasin, et aku oli 5a+ vana ka juba, nii et otsustasin välja vahetada ja uurida, miks tühjaks jookseb.

Detsember 2022:
  • Uus aku & aku tühjenemise diagnoosimine ja vea likvideerimine (pidevvool raadiole);
  • Klapikambrikaane tihendi vahetus;


[Pilt: kambrikaan.jpg] [Pilt: Kambrikaanetihendi-vahetus-enne-vahetust-1.jpg] [Pilt: Kambrikaanetihendi-vahetus-enne-vahetust-2.jpg]

... ning jah, pildil polnud veel talveveljed all, upsi Paranoid (pärast pilti panin järgmine päev kohe alla).

[Pilt: auto.png]
[1991 Mercedes-Benz 250D - W124]
Mercedes-Benz Club Estonia
♛ Classically Distinguished, Forever Enthusiastic ♛
Vasta
#4
Uus aasta tõi uusi tegemisi, Jaanuar möödus vaikselt ja rahulikult - ei pidanud autoga midagi tegema kuna tol hetkel olid õlilekked likvideeritud ja süda rahul, kuid Veebruaris hakkas käsipidur protestima, mul oli eelnevalt ka mõte kogu käsipiduri sisu välja võtta igaksjuhuks, kuid sain hiljem veidi kahetseda, et ma seda ei teinud.

Natukene aega hiljem lendas käsipidur konkreetselt laiali (tõmbas ennast pidurkettas täiesti lahti ja hakkas lendama seal igatepidi) - vaatepilt oli selline piduriketta eemaldamisel:

[Pilt: kabuum.jpg]

Pihta said siis ketas ja tolmukate, nii et ei jäänud muud midagi teha kui teha totaalne värskendus käsipidurile & ketastele (mille käigus vahetasin ka klotsid jms), ehk siis:

Veebruar-Märts 2023:
  • Piduriketaste vahetus (Zimmermanid, täisring);
  • Piduriklotside vahetus (Meyle, täisring);
  • Piduri tolmukatete vahetus (tagumised);
  • Rattalaagrite vahetus (tagumised);
  • Seisupiduri totaalne värskendus (koos kõikide osadega - trossid jms);

[Pilt: Ka-sipiduri-va-rskendus-koos-ko-ikide-os...sidega.jpg] [Pilt: Pidurikettad.jpg]
[1991 Mercedes-Benz 250D - W124]
Mercedes-Benz Club Estonia
♛ Classically Distinguished, Forever Enthusiastic ♛
Vasta
#5
Järgnevad kuud tõid aga teistsuguseid tegemisi, auto oli mehhaaniliselt üpriski heas korras ning oli aeg teha hooaegsed õlivahetused ja kõik muu sellega seonduv ning auto ostmisest saadik oli kuklas sügelenud audiosüsteemi helikvaliteet, mis oli totaalne saast, hiljem avastasin, et originaalkõlarite asemel oli mingi pläust sisse pandud, mis plärises ajaga aina rõvedamalt.

Aprill-Mai 2023:
  • Õlivahetus koos kõikide filtritega - kilometraaz: 441,994km;
  • Õlikorgi tihendite vahetus;
  • Soonrihma vahetus;
  • Kojamehe mehhanismi hooldus + "käe" väljavahetamine - kui mäletate siis üleval mainisin, et liiga "pikk" käsi oli ja käis vastu esiklaasi ääreraame;
  • Uus raadiomakk: Pioneer MVH-S320BT - igatsesin bluetooth makki;
  • Uute kõlarite ring: 4x Hertz Uno 130 - 13" täisring, taga istusid ilusti, ees pidi modifikatsioone tegema;
  • Pagasniku pehmenduste/stopperite vahetus - kood: 1247580044;
  • Kaugtulepirnide (Philips RacingVision GT200), suunatulepirnide ja parktulepirnide vahetus;

[Pilt: 2023-05-02-png.jpg] [Pilt: 2023-05-17-png.jpg] [Pilt: po-hi.jpg]
[1991 Mercedes-Benz 250D - W124]
Mercedes-Benz Club Estonia
♛ Classically Distinguished, Forever Enthusiastic ♛
Vasta
#6
Ja olemegi jõudnud peaaegu olevikku - Juunis & Juulis tegin suhteliselt omajagu asju, mis kõik kindlasti meelde ei tule (väiksemaid asju kirja ei märgi üldiselt) ja tegin ka muid asju nagu näiteks jalamatid, antenn jms ja võtsin ette ka paar elu esimest keretööd - mõned tulid välja, mõned pean üle tegema - elame ja õpime!

Juuni-Juuli (siiani) 2023:
  • Põhja (k.a koopad) ülekäimine traadiga, roostemuunduriga, primeri ja põhjakaitsega;
  • Pidurivedeliku õhutamine vahetusega;
  • Roolivõimu vedeliku vahetus koos filtriga;
  • Minimaalsed keretööd (peeglite värvimine);
  • Pidurinipplite vahetus;
  • Uus manuaalne autoantenn;
  • Uued tagatuled - OE, mõravabad;
  • Uued mudelipõhised jalamatid (kumm) - järgmiseks suveks võtan tekstiilid ka (lasen teha - natukene isiksust ka autole);
  • Radiaatori juures oleva õhuvõtusüsteemi lisamine - oli varasemalt puudu ja üllatas, et MB veel seda müüb;
  • Stabilisaatorivarda kinnituse vahetus (nüüd läks teine pool);
  • Kapoti mürasummutuse lisamine - eelnev ära lagunenud/kraabitud;
  • Armatuuri pirnide vahetus (eelnevad olid õhku lennanud, panin LED-id);
  • Tulede põhilüliti vahetus ja tulede reflektorite puhastus & ümbritseva ala puhastus;

Mõned ajavahemikud on mul sassis ka (näiteks stabilisaatori algse kinnituse vahetasin eelmine aasta mingi hetk koos puksidega, juhi ukseluku mehhanismi vahetasin ka tol ajal, kuid üldpilt on selge ikkagist).

[Pilt: Armatuurituled-LED-id-sees.jpg] [Pilt: Erinevad-varuosad-tagatuled-suunatuled-s...jamehe.jpg] [Pilt: Esi-ja-suunatule-pirnid-puhastamine.jpg] [Pilt: Esitulede-lu-liti-vahetusosa.jpg] [Pilt: Kapotikatte-installeerimine.jpg] [Pilt: Po-hjakaitse.jpg] [Pilt: Rihmavahetus-koos-rv-vedeliku-ja-filtriga.jpg] [Pilt: Sisekoobaste-po-hjakaitse.jpg] [Pilt: Spidomeetri-pirnide-vahetus-valgustus.jpg] [Pilt: Stabilisaatorid-kinnitus-puksid-ja-roostekaitse.jpg] [Pilt: Tagatulede-vahetus-mo-lemad-OEM.jpg] [Pilt: Uus-o-huvo-tusu-steem-1-originaal-MB.jpg] [Pilt: Uus-o-huvo-tusu-steem-2-originaal-MB.jpg]
[1991 Mercedes-Benz 250D - W124]
Mercedes-Benz Club Estonia
♛ Classically Distinguished, Forever Enthusiastic ♛
Vasta
#7
Tere!

Meeldiv näha Sind selles foorumis.
Teema päris pikk ja informatiivne, selle eest respekt!
Olen see vend kes selle helkurpaneeli ostis suve algul.

Räägi, tead, kas tuledelülitit eraldi saab kuskilt osta?
Paljas kork ise siis.

Muidu edu autoga ja tore näha, et tegeled.
Vasta
#8
Pealkirjas viga sees, no ei usu mina, et 1998 aasta masin.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#9
Minu meelest väga lahe rool. Edu!
Vasta
#10
@Ramiak8 - Tervist, nägin sinu teemat ka siin yep ja tundsin auto kohe ära haha, ma ise selliseid asju lammutusest tõmmanud ise hetkel, järelturul neid vist B-varuosana ei ole.
@Karl - Ups, parandatud, 1991 on.
@T6nu - Tänud, ma ise ka kahe vahel sellega veel aga eks näis mis tulevik toob!
[1991 Mercedes-Benz 250D - W124]
Mercedes-Benz Club Estonia
♛ Classically Distinguished, Forever Enthusiastic ♛
Vasta
#11
Jätkan Juuli täitmisega, nüüd on paar ""väikest"" (näiteks järgmine kuu plaanis katuseluuk korda lasta teha - repair kit tellitud & kohal) asja veel jäänud ja siis ei pea mõnda aega midagi näppida loodetavasti kuna kodu ost plaanis ja raha kuluks mujale ära. Eusa_pray

Juuli teises pooles oli rohkem sellist nokitsemist ja lammaris käimist, likvideerisin väiksemaid asju, mis olid juba pikalt närvi käinud ja aega oli jalaga segada kuna olin puhkusel, nii et tehtud sai nii mõndagi selle suhteliselt lühikese ajaga!

Autol täitus ka 444,444km - vägev!

Juuli (teine pool) 2023:
  • Värvisin ära erinevad detailid:
    1) Kojamehe hoidik täies pikkuses (matt must);
    2) Esistange väljaulatuv osa (bumper spray - must);
    3) Tagastange väljaulatuv osa (bumper spray - must);
    4) Tagaluugi käepide (matt must);
    5) Mootoriruumi "kulm" (matt must);
    6) Tagatulede ümbrised/kestad (matt must);
  • Ostsin uued numbrimärgid koos alustega - eelnevad olid totaalselt ära kulunud (originaalid) ja numbrimärgid plagisesid hoidikutes;
  • Uus tuhatoos paigaldatud (üliväike mõra üleval paremas nurgas - muu tipptopp);
  • Uus ohutuledenupp paigaldatud (originaal - lammutusest) - eelmine oli pleekinud oranžiks ajaga, häiris;
  • Vaakumelemendid vahetatud (2x);
  • Peatugede vaakumsolenoid vahetatud, kuid tekkis vastupidine probleem, et peatoed ei jäänud üles enam, proovin uut nuppu + veel ühte solenoidi, äkki laheneb;
  • Käetoeks tool ettevalmistatud raamiga, nüüd ainult halli käetuge vaja - pakkuge;
  • Juhi & kõrvalistuja poolsed uksetihendid (pildil oleva tihendi vahetasin lõpuks välja ilusa eksemplari vastu);
  • Juhiukse aknaraami "kate" vahetatud;
  • Ukse jalaliistud vahetatud (iluliistud) korralikema vastu (2x);
  • Pagasniku vaiba all olev varuratta kate vahetatud (eelnev oli mõrane ja suht juust);

[Pilt: stange.jpg] [Pilt: bumper.jpg] [Pilt: tagalink.jpg] [Pilt: kulm.jpg] [Pilt: kojamehev-rvimine.jpg]  [Pilt: tuledev-rvimine2.jpg] [Pilt: tuledev-rvimine.jpg] [Pilt: tuhatoos.jpg] [Pilt: uued-pirnid-ja-uus-ohutuledenupp.jpg] [Pilt: uus-uksetihend-aknaraam.jpg] [Pilt: k-etoe-ettevalmistus.jpg] [Pilt: 444-444.jpg] [Pilt: solenoidid.jpg] [Pilt: camping.jpg]
[1991 Mercedes-Benz 250D - W124]
Mercedes-Benz Club Estonia
♛ Classically Distinguished, Forever Enthusiastic ♛
Vasta
#12
Must kliimata auto - sellega juba suvel külm ei hakkaSmile

Kiidan velje- ja rehvivalikut. Thumbsup Vahelduseks üks auto, millest ei tehta esimese asjana katusega karti asfaltringradade keerutamiseks.
Vasta
#13
(28-07-2023, 09:00 AM)v6sa Kirjutas: Must kliimata auto - sellega juba suvel külm ei hakkaSmile

Kiidan velje- ja rehvivalikut. Thumbsup Vahelduseks üks auto, millest ei tehta esimese asjana katusega karti asfaltringradade keerutamiseks.

Ooja, suvel on hea soe pikutada seal, seetõttu tahaks ka katuseluugi asap liikuma saada, saaks veidigi jahutust kuigi mul eelnevatel autodel oli sarnane häda, nendel millel isegi oli kliima olid lekked jne, nii et kõik suved kliimata möödunud hetkel, kannatame ära!

Tänud, mulle ka aina rohkem need veljed meeldima hakanud, sõidukõrgus on koguaeg meeldinud, kui ostsin siis korra tekkis mõte, et äkki sportvedrud panna ja vahepeal jahtisin monoblocke (oleks max 17" pannud) aga liiga mugav on nendel kõrgetel vedrudel ja pehmetel rehvidel, ei pea ühegi äärekivi, lamava politseiniku jms pärast muretsema + sõidumugavus on kõvasti parem. Varasemalt omasin madaldatud BMW-d (jäikadel coiloveritel), polnud lõbus. Icon_razz
[1991 Mercedes-Benz 250D - W124]
Mercedes-Benz Club Estonia
♛ Classically Distinguished, Forever Enthusiastic ♛
Vasta
#14
Nonii nonii, minu poolt mõnda aega raadiovaikus olnud kuna kodu ost on reaalsuseks saanud ja nüüd tambin raha sinnasuunas hoopis, kuid paar väikest (ja ka ühe "suurema") asja sai Augusti kuus sellegipoolest tehtud ning auto sai veidi rännata ka Soomes, kus nägin Helsinkist paari päeva peale lausa kahte W124-te (üks oli täielik beater roim, teine väga korralik eksemplar).

August 2023:
  • Uued veljekapslid (plaanisin tegelt talvekatele panna, kuid suured, pean talvekatele ka eraldi tellima uuesti);
  • Põhimõtteliselt iga pirn (v.a armatuuri omad) sai välja vahetatud interjööris, kuna vanad halogenid kütsid kõik asjad tulikuumaks, nüüd on uued sees kõik ja poole normaalsem;
  • Hüdrotõukurite vahetus teeninduses kuna olid natukene aega juba plagiseda saanud;
  • Käetoe paigaldus;

Kõige suurema effekti saingi (üllatus-üllatus) hüdrotõukurite vahetusest, mootor käib kõvasti vaiksemalt ja sujuvamalt (eriti suurematel kiirustel) ja kabiini on lärmi mootorist kõvasti vähem, samal ajal sai ka veendutud, et ketiga on kõik tipp-topp, autol on küll ikka veel ainult üks leke, mis on kõrgsurvepumba juurest, kuid selle võtan kunagi muul ajal ette või lasen võtta, vist veidi liiga "spetsiifiline" tegemine - õnneks hetkel on leke nii väike, et viimasest õlivahetusest saadik midagi juurde valama pole pidanud.

[Pilt: 1.jpg] [Pilt: 2.jpg] [Pilt: 3.jpg] [Pilt: 4.jpg]

Asjad, mida ikka siiani tahaks kangesti teha:
  • Katuseluuk liikuma saada - tegelt oli juba ühe mehega kokkulepitud tegemine (tellis osad ära jne), kuid asjad on hetkel veninud tal ajapuuduse tõttu ja võtame siis ette kui tal aega tekib, suvi juba läbi ka põhimõtteliselt, nii et enam kiiret ei ole;
  • Käetugi - lõpuks olemas: sain lammutusest korraliku halli käetoe (polnud õige muster), vahetasin enda eksisteerivalt riide ümber ja olemas, lõpuks mõnus ülikorralik käetugi olemas (svamm ja kõik muu üliheas korras), megalt pehme ja mõnus käetugi, sai just 400km paarutatud ka sellega ja ülirahul!

[Pilt: k-etugi.jpg]

... igatahes, nüüd on auto juba sellises seisukorras, et enam mingeid suuremaid murekohti mul pole - järgmine hooaeg võtan tõenäoliselt ette veidi rohkem keretöödega seonduvat ja siis ka tõenäoliselt katuseluugi (kui enne tehtud ei saa) & lasen selle viimse õlilekke likdvideerida.
[1991 Mercedes-Benz 250D - W124]
Mercedes-Benz Club Estonia
♛ Classically Distinguished, Forever Enthusiastic ♛
Vasta
#15
Meeldib selle teema punktuaalsus ja proffesionaalsus.
Väga hästi tehtud! Jätka samas vaimus Smile
Vasta
#16
(28-08-2023, 03:07 PM)Ramiak8 Kirjutas: Meeldib selle teema punktuaalsus ja proffesionaalsus.
Väga hästi tehtud! Jätka samas vaimus Smile

Mul jah selline kiiks, töö on ka peamiselt data ja tabelite põhine, nii et sealt vast ka veidi inspiratsiooni saanud. Icon_razz

Tänud ja jätkan - vast järgmine aasta saab rohkem uuesti tegelema hakata, praegu peab vaatama, et mis tegemist vajab (õlileke + katuseluuk jonksu ajada siis täisfunktsionaalne auto). Eusa_dance
[1991 Mercedes-Benz 250D - W124]
Mercedes-Benz Club Estonia
♛ Classically Distinguished, Forever Enthusiastic ♛
Vasta
#17
Tere jälle, olen nüüd mõnda asja auto kallal nokitsenud ja lasknud teha, mitte midagi suurt aga logiks siia ikkagist ära, mis tehtud on ja mis plaanis järgmiseks hooajaks.

September-Oktoober 2023:
  • Geomeetria paikasättimine (sillastend) - 4. töökojale helistasin, kõik ütlesid, et sellele autole sillastendi ei tee kui just terve sild pole värskelt tehtud, lõpuks leidsin ühe mehe Tartus (Vahuri nimeline), kes loksutas mul kõik läbi ja tegi sillastendi ilusti ära;
  •  Differentsiaaliõli vahetus;
  • 16" Intra Monoblock-id;
  • Uus piduripedaali kate;

[Pilt: 16-Intra-monoblockid.jpg] [Pilt: 2023-10-10-png.jpg] [Pilt: 2023-09-20-png.jpg]

Nüüd on peamiseks fookuseks siis järgmiseks hooajaks monoblockide kordaajamine, sain hea hinnaga Ida-Virumaalt ja seisukord on selline ~keskmine ehk vajavad iluravi, et saaks tõsiselt ilusad veljed ning järgmine hooaeg loodan hakata pihta keretöödega, ehk keevitused jms ette võtta, pole kunagi varem keevitusega tegelenud, nii et saab huvitav õppimiskogemus olema.  Eusa_drool

Kaalun veel kas viia veljed liivapritsi & pulbervärv peale aga eks näis, 16" monoblockid samas nii väga erilised ka pole ja võibolla lähevad lihtsalt uued rehvid peale ja sõitu järgmine hooaeg.

Sellest ka küsimus, ehk keegi teab - mis mu hetkel all olevad veljed väärt võiksid olla (15", pole õrna aimugi mis Mercedese alt pärit), peal üpriski vähe sõitnud Firestone suverehvid ja uued veljekapslid.

[Pilt: image-2023-10-15-184159367.png]
[1991 Mercedes-Benz 250D - W124]
Mercedes-Benz Club Estonia
♛ Classically Distinguished, Forever Enthusiastic ♛
Vasta
#18
(15-10-2023, 06:42 PM)Manifesto Kirjutas: ...
Sellest ka küsimus, ehk keegi teab - mis mu hetkel all olevad veljed väärt võiksid olla (15", pole õrna aimugi mis Mercedese alt pärit), peal üpriski vähe sõitnud Firestone suverehvid ja uued veljekapslid.
...

Sõltuvalt soovija himukusest just NENDE järele rehvide hind pluss 10-40 €.

Punnsilmale neid tehti.
Vasta
#19
Ja on möödunud järjekordne kuu, väga midagi jällegist teinud pole peale sõitmise, kuid midagi ikka sai tehtud ja paari huvitava kogemuse osaliseks sain ka.

Lisaks, nüüdseks on veljed koos rehvidega müügis ka - suvel lähevad monoblockid alla.

Oktoober 2023:

  • Eesmine stabilisaator ära võetud & uuesti kinnitatud, üks varras polnud lõpuni kinnitatud ja logises; 
  • Gaasihoovastiku liigendi ajutine parandus (varuosa: 0010702275) tuli lahti, sisend on ära kulunud - uus osa tellitud;
  • Kõrgsurvepumba lekke likvideerimine;

Ja mingid väiksemad nokkimised veel, kõrgsurvepumba leke oli palju vähem peavalu kui arvasin, ta oli sellest ajast saadik õrnalt lekkinud kui ma auto ostsin ja kuna leke oli nii väike siis ei hakanud veel pead vaevama - lõpuks uurisin veidi ise ja siis mõtlesin, et viin pärast mootoripesu diagnostikasse ja saan umbkaudse vastuse, mis viga võiks olla - tuli aga välja, et üks poltidest oli lihtsalt lahti, kinnitati uue poldiga ilusti ära ja siiamaani (~1000km) pole midagi enam lekkinud, õnnelik lõpp sellel saagal.

Ei tea palju/mis detsembris teen kui üldse - hetkel muud huvid ja ilmad piisavalt krõbedad, et ei kipu midagi näperdama autol, kuid kui ilmad jälle soojemad on siis on vast veidi rohkem motivatsiooni seal auto all vedeleda ka, hetkel siis vahetan selle gaashioovastiku liigendi ära ja määrin kõik teised ühenduspuntkid ka ära ja peaks vinks-vonks olema, põial pihku!

Kaks pilti ka autost, täna tehtud.

[Pilt: avto1.jpg] [Pilt: avto3.jpg]
[1991 Mercedes-Benz 250D - W124]
Mercedes-Benz Club Estonia
♛ Classically Distinguished, Forever Enthusiastic ♛
Vasta
#20
Nonii, on jällegist see aeg, Novembrist saadik väga midagi tarka teinud pole, auto töötab nii nagu peab ja mingeid üllatusi tulnud pole.

Täna käis küll aga auto ülevaatusel ja minu üllatuseks küsiti seal kas tegemist on Pühapäeva autoga, üllatus oli ta seetõttu, et minu arust see pill ei anna mingit moodi Pühapäeva auto mõõtu välja, kuid tore kompliment - ülevaatuse läbis puhtalt ilma ühegi veata, tahmanäit oli ka 0.76, loodusesõbralik masin!

[Pilt: levaatus.png]

November 2023-Märts 2024:
  • Esilaagrite kohandamine + uus määre;
  • Monoblockide allapanek (uued rehvid, balanseerimine jne);
  • Tulede laialivõtmine, puhastus & reguleerimine;
  • Duo valve hooldus (lahti võtmine, puhastamine, testimine & uued tihendid)
... ja jällegist mingit muud nokitsemist, mis kohe ei meenu.

[Pilt: Duo-valve-1.jpg] [Pilt: Duo-valve-2.jpg] [Pilt: Duo-valve-3.jpg] [Pilt: Duo-valve-4.jpg]

Lisaks testsin ka hiljem duo valve funktsiooni, takistus oli ilusti mõlemalt poolt olemas & vool liikus ka ilusti valveni, nii et kõik töötab ja sooja puhumise süüdlaseks on siiski mul "aspirator blower" tootekoodiga 0008309608, takistust pole - vool jookseb sisse.

[Pilt: Duo-valve-test1.jpg] [Pilt: Duo-valve-test2.jpg] [Pilt: 1.jpg]

Mõlemasse poolde jõudis ilusti vool sisse kui õhk külma peale seada, mis siis sulgeb solenoidid ja ei lase jahutusvedeliku puhuri ette ringlusesse, seejärel lõpetab töö ka pump, mis seda jahutusvedeliku sinna surub, ehk kõik tundub ilusti töötavat - üritan kusaltki lammutusest seda aspirator blowerit leida ja loodame parimat, hetkel tundub, et auto ei suuda sisetemperatuuri tuvastada ja seetõttu kui keerad veidi sooja peale hakkab täie rauaga saunaks kütma kohe.

Lisan paar pilti ka, mis täna tehtud sai monoblockidega - auto on ropult räpane, praeguste külmade ilmadega pole raatsinud korralikult pesta käsitsi, automaatpesulates jms hetkel käinud vaid, et soola lahti saada - kohe kui soojemad ilmad tulevad siis läheb küürimiseks pealt ja alt.

[Pilt: Monoblockid2.jpg] [Pilt: Monoblockid1.jpg]

Ideaalis sobiks vast 17" paremini alla või oleks vaja auto madaldada aga meeldib see mugav vedrustus, nii et vast vahetamiseks ei lähe - hetkel all siis 16" Intra Monoblockid.

Edit (10/03/2024): Ei andnud rahu ikka, et auto nii must on, käisin pesemas, nüüd veidi siledam - küll aga on kurb vaadata pärast igat talve kuidas roostet aina tekib (piltidelt näeb siledam välja kui reaaluses), küllap on selleks talveks juba üks liikur juures ja siis ei pea sellega enam soolastel teedel liikuma ja saab nokitsema hakata.

[Pilt: 2024-03-10-1.jpg] [Pilt: 2024-03-10-2.jpg] [Pilt: 2024-03-10-3.jpg]
[1991 Mercedes-Benz 250D - W124]
Mercedes-Benz Club Estonia
♛ Classically Distinguished, Forever Enthusiastic ♛
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 300CE C124/300E ja 230E W124, sm. pelle sm. pelle 295 298,721 23-09-2024, 09:11 PM
Viimane postitus: sm. pelle
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 78 90,727 23-09-2024, 09:56 AM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz 300CE-24, 1991, kodutu kodutu 94 101,273 21-09-2024, 12:07 PM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz W124 230E 1987 - Bumer323 Bumer323 17 8,189 18-09-2024, 09:35 AM
Viimane postitus: Veskioja
  300 CE-24, 1991, C124 Sm. Västrik 81 88,319 22-12-2023, 09:38 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  W124 300D - M104 Turbo swap 1989 - Paul Paul 1 891 09-02-2023, 06:08 PM
Viimane postitus: v6sa
  MB 230 E, 1992, W124 - Sm. Västrik Sm. Västrik 84 104,854 24-11-2021, 06:05 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  Mercedes-Benz GLC 250d 4Matic, 2016, X253- T.P. T.P. 11 4,082 09-11-2021, 06:46 PM
Viimane postitus: T.P.
  Mercedes-Benz 300 E, 1989, w124 - OnkelMats OnkelMats 48 40,503 10-11-2020, 09:46 AM
Viimane postitus: OnkelMats
  W124, 280 E, 1993 - Even Even88 36 28,102 07-03-2020, 04:23 PM
Viimane postitus: nostromo



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne