Postitused: 366
Teemad: 61
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Tere!
Palun soovitusi, mida jälgida selle Mercedes-Benz soetamisel.
Vajan maasturit, mida saaks aegajalt vajadusel nö kaubikuks või matkaautoks teha.
Mis on antud Mercedes-Benz tüüpvead ja orienteeruvad remondikulud nendele vigadele.
Igasuguse asjaliku info eest tänulik!
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Postitused: 287
Teemad: 17
Liitus: Mar 2015
Maine:
2
Aga miks just gl? R klass on seest ruumikam ja ronimisomadused ei jää alla GL-ile. Välimus on küll maitse asi, aga kui see ei häiri, siis soovitan ka R-i kaaluda. Mootoriks soovitan julgelt vanakooli m113 viieliitrist. Minu kogemustel üllatavalt ökonoomne ja pommikindel. Noh, kui 12-14 sajale on öko. Dislaga väga palju ökomalt ei saa, aga muresid on rohkem.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(26-06-2023, 10:05 PM)jsv Kirjutas: Aga miks just gl? R klass on seest ruumikam ja ronimisomadused ei jää alla GL-ile. ...
Eee, saabumis- ja lahkumisnurgad? Kliirens? Kere üldine ehitus?
Ruumikuse ja kasutatavuse osas ilmselt on R parem.
Elekter ja diiselmootori teise ringi omaniku lõiv on peamised mured.
Postitused: 366
Teemad: 61
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
28-06-2023, 10:12 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-06-2023, 10:17 AM ja muutjaks oli MAV.)
(27-06-2023, 06:39 AM)v6sa Kirjutas: (26-06-2023, 10:05 PM)jsv Kirjutas: Aga miks just gl? R klass on seest ruumikam ja ronimisomadused ei jää alla GL-ile. ...
Eee, saabumis- ja lahkumisnurgad? Kliirens? Kere üldine ehitus?
Ruumikuse ja kasutatavuse osas ilmselt on R parem.
Elekter ja diiselmootori teise ringi omaniku lõiv on peamised mured.
Tean, et GL on tobedalt suur nagu väikene maja ja kuskil kesklinna väiksemas parkimismajas saab nurgad ümaraks sõita.
Olen mõelnud ka GLK peale, aga ei meeldi selle plastiksisustus, siis võtaks juba kohutavalt igava XC Volvo.
Lihtsalt peab olema selline mõnus väärispuidu ja nahksisuga sigarituba.
Elektrisüsteem on kõigil mesudel alates 98 häbiväärselt ebakvaliteetne ja seal ei ole enam mitte mingit vahet mis mudelit vaadata.
Eelistan ka 113 mootorit, sest selle hingeelu ja tüüpvigadega juba igati tuttav ja mootor on koduste vahenditega remonditav.
Teema püstitus pigem see, et mis on GL või GLK lisamured võrreldes näiteks W220 S klassiga.
Senini kõik mersud 5 ja 6L bensukad. Pole kunagi ühtegi diiselautot olnud, seega saan aru, et teise ringi diislitest tuleks üldse kaugele hoida?
Kütusekulu ei huvita üldse, pigem ülalpidamiskulud. Ei tahaks iga kuu ca 0,5-1k€ autosse remondiraha investeerida.
Mis on riskid mis ees võivad oodata: kere kvaliteet, korrosiooni kohad, käigukast, istme andurid, vedrustus, rattalaagrid, pidurid, tulede kvaliteet jms.?
Kuna bensukaid ei ole praktiliselt üldse saada, siis tunnen huvi ka dislade põhimurede osas, mis ees võivad oodata.
R klass on minu silmis kuidagi liiga inetu olnud. Samas käisin ühte 2012 mudelit vaatamas ja see hakkas kohe meeldima . Bensukaid pole üldse saada. Mis on nende põhimued või S klassi omamise kõrval on kõik ülejäänud mudelid juba puhas rõõm?
Tänud ette!
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Postitused: 706
Teemad: 85
Liitus: Jul 2006
Maine:
6
28-06-2023, 05:58 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-06-2023, 06:07 PM ja muutjaks oli Sm. Västrik.)
Hei,
Kuna see arutelu siin juba selline poolfilosoofiline on, siis ütlen ka kaks mõtet sekka.
1. Alustame sellest lausest: " ... mis on GL või GLK lisamured võrreldes näiteks W220 S klassiga".
Võrreldes W220 S-klassiga ei ole ühelgi Mercedesel eriti muresid.
Aga tõsisemalt rääkides, on GL sarnaselt W220-le õhkvedrustusega (tõsi, GL-i vedrustus on märksa töökindlam ja võimaldab ka rikke korral koju sõita), samas GLK-l seda muret üldse ei ole.
Lisaks on kahtlemata nelikveo teemad ehk vahekastid jms alati võimelised probleeme põhjustama, aga üldiselt on need siiski töökindlad ja kui ta algselt korras on, siis korralikult hooldades ja mitte hiigelraskusi vedades nendega tavaliselt midagi ei juhtu.
Kered on üldiselt ok. Mõningane rooste võib Eestis ikka tekkida, aga ei midagi niisugust, millega "vanal halval ajal" (W203, W210, W220) silmitsi tuli seista.
Uudsema nähtusena on kahtlemata võimalik, et GLK-l või GL-il mädaneb mõni pimenurgaandur ära ja sel juhul on päris mitusada eurot väljaminekuid ootamas (kui leiad maru odava lahenduse). Samas on see ka hea lisa ning võiks autol ikkagi olemas olla.
2. Kõik Mercedeste käigukastid on ok. 7-käiguline rapsib tavaliselt veidi rohkem, aga hooldades kestavad kõik ning ei ole ootamatuste korral õnneks ka kuigi kallid remontida.
3. Diislite osas olen veendunult eriarvamusel. Me mitmekümneühikulise kogemuse pealt ütleks pigem nii, et M113 võib olla suhteliselt pommikindel mootor, aga ilmselgelt tasub OM642 või väike OM651 (GLK puhul) kulude erinevuse tõttu aastaga vabalt ära. Siinkirjutaja ise liigub igapäevaselt OM642 diisliga, aga on pikalt omanud ka 651 mootoriga autosid ning ei suudaks bensiinimootoriga Mercedest ilmselt ülevalgi pidada, Euroopareisidest rääkimata. Tõsi, V8 diisleid kindlasti ei saa soovitada, sest nendega on rohkem häda ja siis muutub lisanduva kütusekulu tõttu juba ka kulude vahe bensiiniautoga võrreldes kahtlaseks.
Lihtsalt ajaviiteks paar sõna mõlema mõistliku diisli kohta, mida GL-il või GLK-l saada oli:
3.1. OM642 (V6) on selline mootor, et sisuliselt ei lähegi kunagi katki kui teda ise rumaluse ja puuduva hoolduse abil (nt sõitmine tuksis turbo, õli üles kiskuva sisselaske, mittetoimivate pihustite vms-ga) ise kokku ei aja. Dünaamika poolest on tegu väga hea jõuallikaga, mille vääne sobib nii Eestis kui Lääne-Euroopa kiirteedel hullamiseks.
Selle mootori peamine riskikoht on lekkivad õlijahuti tihendid, mille remondi käigus on väga suur oht seda teha nii, et järgmise 2000 km jooksul mootor kokku jookseb. Kui ta aga juba tehtud on ning mitu tuhat kilomeetrit seejärel ka sõitnud, jääbki kestma.
3.2. OM651 (R4) on veidi nõrgem ja seda väga maasturihakatisele ei soovitakski, aga ka see mootor kestab igasuguste tõsiseltvõetavate probleemideta mitusada tuhat kilomeetrit kui niigi üle mõistuse pikki hooldusvälpu lõhki ei sõida ja autost nii palju aimu on, et kui miski tundub valesti olevat, see tavaliselt mõni üliväike viga enne likvideerida kui ta mootori ära hävitab. Tavaliselt tapavad sellegi mootori tuksis pihustid, hooldamatus ja sellest tulenevad õlirõhuprobleemid ning ketid (ketivahetus on päris kallis töö, sest kett asub mootori taga).
Nende mootorite kõige sagedasemaks probleemiks üldse on kas tegemata või lohakalt/oskamatult tehtud hooldus, mille tulemusel mootorid kokku jooksevad.
Kui neid aga hooldadada nii nagu peab ning autot kasutab inimene, kes midagigi autodest jagab, ei nõua nad aastaski mingil juhul 1000 eurot, kuust rääkimata.
Seega võib julgelt kaaluda.
Parimate soovidega,
Västrik
Postitused: 366
Teemad: 61
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
28-06-2023, 11:20 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-06-2023, 11:23 PM ja muutjaks oli MAV.)
Suured tänud Sulle Seltsimees Västrik väga asjaliku ülevaate eest!
Õlijahuti tihendi vahetus on küll kõige lihtsam ja odavam töö, mida elu sees mersude puhul kartma peaks. 10€ varuosad ja maks tund tööd, kui kõik vahetada. Just tegin M113'l
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(28-06-2023, 11:20 PM)MAV Kirjutas: Suured tänud Sulle Seltsimees Västrik väga asjaliku ülevaate eest!
Õlijahuti tihendi vahetus on küll kõige lihtsam ja odavam töö, mida elu sees mersude puhul kartma peaks. 10€ varuosad ja maks tund tööd, kui kõik vahetada. Just tegin M113'l
Mitte OM642. Sel on too pagana riiv vinkli vahel, sisselaske ja turbo all. Lammutustöid on juba mitu tundi. Pärast kokkulappamine läheb enamasti kiiremini (sest oled endale uued poldid varunud, eksole).
Muus osas kirjutan ilmekale iseloomustusele alla.
GLK ei ole kuskilt otsast "elutuba väärispuidust paneelidega sigarinautimiseks". See on ikka rohkem multifuntsionaalne nüüdisehitus, kus hommikul pakutakse tööleruttajatele café et croissanté, ennelõunal peetakse penionäridele hommikupalvus, lõuna ajal söödetakse töömeestel kõht täis, pealelõunal teevad koduperenaised oma joogatrenni ja õhtul tuleb vist üldse disku.
Kui jätta ruumipuudus kõrvale, siis on tegelikult üks äge pisuke putukas. Taha muidugi mahuvad hästi kas lapsed või lühikesekasvulised näljutatud pesumodellid. Poekotid ja corgid pakiruumi mahuvad, aga täismõõdus sakslane sinna hästi ilma kokkuvoltimata mahtuda ei taha.
Estri oma on proovimiseks saadaval, kui kinni püüad
Käiguosa ma ei karda, see köwa, kut kurrat. Särts on see kurja juurikas. Õigemini - tegeliku süüdlase diagnoosimine...
Postitused: 18
Teemad: 3
Liitus: Jun 2019
Maine:
0
Autolehes on peagi tulemas pikem ülevaade GLK-st. Oli võimalus anda neile 220 CDI omanikuna kommentaar, lühike ümberjutustus sellest oleks umbes selline.
Auto ostsin aasta tagasi Veho kasutatud autode platsilt. Oli küll suure läbisõiduga (296 00 km), aga uuena Eestist ostetud ja 100% Silberi/Veho hooldusajalooga. Diili osana nõustus esindus oma kuludega vahetama ka mootoriketi, see ei teinud küll veel häält, aga tehnik soovitas kindluse mõttes see töö ära teha. Vaatamata kontrollitavale ajaloole olen aasta jooksul pidanud mõningaid kulutusi tegema - uuendanud pidureid (sh kogu pikkuses piduritorud, sool sööb need päris ära, tasub ostul kindlasti üle vaadata) ja vahetanud pulki nii esi- kui tagasillas (õõts- ja ristihoovad, puksid taga). Lisaks lõpetas laadimise generaator, see õnnestus remontida lasta, ei pidanud uut tellima. Kahel korral on auto käinud esinduses tehase tagasikutsumiste tõttu – vahetati kaassõitja poolne turvapadi ja roolilatt.
Kere on üldiselt viisakas, 204-seeriat peetakse ju konteksti arvestades väga roostekindlaks, aga mõned roostetäpid ja mullikesed on siiski tekkinud – nt tagaluugil ja tiivakaartel. Kõige halvem koht tagumisel koopalaiendil sai kaskojuhtumi raames (parklas kriibitud tagapamper) parandatud.
Kasutusomaduste poolest on auto eeskujulik. Nii kruusa- kui ka päris metsateedel ja lumes hätta ei jäta - aeglustit pole, aga mõistuse piires ronib küll. Tagaistmeid alla lastes olen vedanud päris suuri ja raskeid esemeid. Ka maanteel ei ole väga kurta, 125 kW annab piisavalt krapsakust ja kuigi auto kõrval seistes tundub see mootor üpris lärmakas, pole salongi mootorimüra eriti kuulda. Kütusekulu on pigem mõistlik, maailma mitte kõige voolujoonelisemat keret on viimase 16000 km vältel edasi veetud, põletades 8,2 l dinosaurusemahla 100 km kohta.
Salong on lihtne, ent minu meelest tehtud kvaliteetseid materjale kasutades – istmed on endiselt kaunis viisakad ning mingeid naginaid ei ole sõites kuulda. Küll aga kostab vahel salongi tuulevilinat, katusetalad? Kõik nupud ja elektrilised lisad töötavad ilusti. Kiita võib ka stereo heli, aga mingil põhjusel ei taha auto lustikummut ühenduda bluetoothi kaudu telefoniga. Ingliskeelses MBfoorumis võis lugeda, et see mure kummitab mitmeid omanikke.
Tagaistmel sõidab mul peamiselt algklasside-ealine laps ja tema ruumipuuduse üle ei kurda, aga täiskasvanul võib tõesti olla enda äramahutamisega pisut tegemist. Samuti tuleb tõdeda, et pakiruumi maht on istmeid alla klappimata üsna ahas ja sageli on auto maast laeni asju täis, ent alati on võimalik kasutada katuseboksi. Teisalt on auto väikesed mõõdud tihti suureks abiks tihedas Tallinna linnas parkimisel ja manööverdamisel.
Kokkuvõttes olen mina GLK-ga täitsa rahul ja sõidan temaga vähemalt ühe aasta veel.
Postitused: 366
Teemad: 61
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
03-07-2023, 10:06 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-07-2023, 10:07 AM ja muutjaks oli MAV.)
Leidsin omale nüüd lõpuks ühe korraliku GL'i
Eks siis kogen omal nahal, kuidas kestab.
Senini väga rahul. Ei oleks osanud arvatagi, et maasturiga sõit saab olla sama mugav kui S klassiga.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
|