Postitused: 112
Teemad: 12
Liitus: Jun 2022
Maine:
2
Hei!
Kontrollisin oma OM651-l täna mahlasid ja...
Tundub et õli kogus on suurenenud.
Tosool puhas.
Puusalt eeldaks,et kütus õlis.
Mis neil kõige tõenäolisem viga on?
Pihusti seibid,kõrgsurvepump....
Tänud ette!
Alar.
Postitused: 287
Teemad: 17
Liitus: Mar 2015
Maine:
2
Kõige tavalisem viga on tahmafiltri puhastamine mille käigus osa kütust karterisse satub. Mootor võib selle tõttu ka kotti minna. Mitte kulumise pärast, aga "õli" kogus läheb lõpuks liiga suureks. Kõige lihtsam on igasugu rohelised fetishid autolt eemaldada.
Kas sa arvutiga tahmafiltri puhastustsükleid tagant järgi ka näed?
Postitused: 112
Teemad: 12
Liitus: Jun 2022
Maine:
2
(02-04-2023, 08:15 PM)jsv Kirjutas: Kõige tavalisem viga on tahmafiltri puhastamine mille käigus osa kütust karterisse satub. Mootor võib selle tõttu ka kotti minna. Mitte kulumise pärast, aga "õli" kogus läheb lõpuks liiga suureks. Kõige lihtsam on igasugu rohelised fetishid autolt eemaldada.
Kas sa arvutiga tahmafiltri puhastustsükleid tagant järgi ka näed?
Mhh....
Pole neid tsükleid jälginud sellise pilguge.
Vahel olen tahmaka tervist jälginud ja see täitsa ok.
Et pm puhas ja tahma sisaldus veerandi lähedale.Vms...
Homme üritan tsüklid üles otsida.
Kummaline lihtsalt see,et eelmise 10k välba peale oli pigem õli kadu.
10k siis pooles varda näidus.
Nüüd 7,5k ja varda näit maximumis.
"Kiiremaks" tehes oli korra mõttes kõik "rohelised" asjad eemaldada,aga alla 200tkm sõitnud autot ei raatsinud veel kohitseda.
Aga eks ma kontrollin korra pihusti seibe ja siis jälgin seda taseme värki edasi.
Kuu pärast pm õlivahetus ja siis saab edasi mõelda.
Kui viited tahmakale,siis kohitsen ta ära ja keeran sama hooga jõudu veel juurde
Alar
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
Väidetavalt täiesti normaalne nähe ja eriti külma ilmaga võib rohkem kütet õli sekka sattuda.
Postitused: 112
Teemad: 12
Liitus: Jun 2022
Maine:
2
(02-04-2023, 09:27 PM)väikemees Kirjutas: Väidetavalt täiesti normaalne nähe ja eriti külma ilmaga võib rohkem kütet õli sekka sattuda.
No hea teada .
Huvitav mida need autod siis teevad,kelle omanik õli mingi 15-20tkm välbaga vahetavad?
Aga eks ma homme uurin asja lähemalt.
Alar
Postitused: 287
Teemad: 17
Liitus: Mar 2015
Maine:
2
Õli kulumist saad sa reguleerida õli endaga. Ise vahetasin sõbra soovitusel 5w30 0w40 vastu ja enam pole õli küsinud. Varem tahtis umbes 3k järel juurde saada. Jutt muidugi suurema bensuka kohta, aga eks dislal ole ka määrav kui head õli ikka kasutad.
Postitused: 8,236
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(03-04-2023, 12:08 AM)Alr77 Kirjutas: ...
Huvitav mida need autod siis teevad,kelle omanik õli mingi 15-20tkm välbaga vahetavad?
...
Nendel surevad mootorid peale garantiiaega maha.
Jutt erinevate õlide erineva püsivuse kohta peab paika. Siin tuleb veel arvestada ka seda, et mootorid on juba tehasest tulles igaüks oma lõtkudega (siiski tolerantside piires!), millest omakorda erinev kasutusmuster voolibki üsna erineva iseloomuga isendid. Sellest tulenevalt kaks "sama" mootorit ei pruugi üldse sarnaselt käituda 200 kkm järel...
Puhastusprotsessis õlissesattuv kütus ja selle tõttu järjest halvenevad õli määrimisomadused on lõiv, mida kõik autokasutajad peavad maksma selle eest, et jääkarud sulaks aeglasemalt ja Mexico City südalinnas midagi ka suvekuumas hingata oleks...
Kasutaja saab ainult sedapalju mõjutada, et ei osta endale lühikeste otste sutsimiseks diislit vaid bensuka/elektrika. Mida pikemad otsad, seda vähem muret kütusega õlis
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
(03-04-2023, 12:08 AM)Alr77 Kirjutas: (02-04-2023, 09:27 PM)väikemees Kirjutas: Väidetavalt täiesti normaalne nähe ja eriti külma ilmaga võib rohkem kütet õli sekka sattuda.
No hea teada .
Huvitav mida need autod siis teevad,kelle omanik õli mingi 15-20tkm välbaga vahetavad?
Aga eks ma homme uurin asja lähemalt.
Alar
Maksavad liisingu ära ja ei mõtle mis kulud järgmisel omanikul tekivad.
Uus Toyota Proace ja nende sõsarmudelid. Esimene hooldus 50tuh km pealt, kuid sõltub kasutusest. Reaalsuses nüüd kahel autol 35000km pealt service märgutuli tulnud.
Ja nähtud mitmeid autosid, millel esimene hooldus peaks olema 15tuh km pealt ja tehtud ei ole seda ka 40tuh peal. Õli tase normis.
Teine probleem mis õlivahetustega tekib on täpse hooldusjuhise jälgimine. Näiteks, oletame hooldusjuhis nägi ette 4 liitrit õli, mis õlivardal näitas vähe üle miinimum taseme. Kõrval hooldustehnik teab seda ja lisab 4.5 liitrit õli. Mis kokkuvõttes tähendab, et õlikulu võis olla mõlemal juhul normaalne.
Postitused: 112
Teemad: 12
Liitus: Jun 2022
Maine:
2
(03-04-2023, 09:46 AM)v6sa Kirjutas: (03-04-2023, 12:08 AM)Alr77 Kirjutas: ...
Huvitav mida need autod siis teevad,kelle omanik õli mingi 15-20tkm välbaga vahetavad?
...
Nendel surevad mootorid peale garantiiaega maha.
Jutt erinevate õlide erineva püsivuse kohta peab paika. Siin tuleb veel arvestada ka seda, et mootorid on juba tehasest tulles igaüks oma lõtkudega (siiski tolerantside piires!), millest omakorda erinev kasutusmuster voolibki üsna erineva iseloomuga isendid. Sellest tulenevalt kaks "sama" mootorit ei pruugi üldse sarnaselt käituda 200 kkm järel...
Puhastusprotsessis õlissesattuv kütus ja selle tõttu järjest halvenevad õli määrimisomadused on lõiv, mida kõik autokasutajad peavad maksma selle eest, et jääkarud sulaks aeglasemalt ja Mexico City südalinnas midagi ka suvekuumas hingata oleks...
Kasutaja saab ainult sedapalju mõjutada, et ei osta endale lühikeste otste sutsimiseks diislit vaid bensuka/elektrika. Mida pikemad otsad, seda vähem muret kütusega õlis
No ma eelmise omaniku harjumusi ei tea,aga mul õnneks 2/3 läbisõidust ikka linnast väljas.Et peab sellest diislist kuidagi rõõmu tundma .
Lihtsalt see on kummaline,et eelmise 10k välbaga oli varras ikka vähem märg.Mul ostes juba 2 kerget leket ka ja väga pead sellega ei vaevanud.Aga viimane 10k on veidi häiriv...
Kuidas mersud muidu filtrit kärsatavad?
Volkaril on näiteks sõites tunda põletamine.Kerge jõu kadu ja hääle muutus.
Ma enda omal pole kordagi tähele pannud,millal protsess algaks või lõppeks...
Alar
Postitused: 112
Teemad: 12
Liitus: Jun 2022
Maine:
2
(03-04-2023, 12:03 PM)väikemees Kirjutas: (03-04-2023, 12:08 AM)Alr77 Kirjutas: (02-04-2023, 09:27 PM)väikemees Kirjutas: Väidetavalt täiesti normaalne nähe ja eriti külma ilmaga võib rohkem kütet õli sekka sattuda.
No hea teada .
Huvitav mida need autod siis teevad,kelle omanik õli mingi 15-20tkm välbaga vahetavad?
Aga eks ma homme uurin asja lähemalt.
Alar
Maksavad liisingu ära ja ei mõtle mis kulud järgmisel omanikul tekivad.
Uus Toyota Proace ja nende sõsarmudelid. Esimene hooldus 50tuh km pealt, kuid sõltub kasutusest. Reaalsuses nüüd kahel autol 35000km pealt service märgutuli tulnud.
Ja nähtud mitmeid autosid, millel esimene hooldus peaks olema 15tuh km pealt ja tehtud ei ole seda ka 40tuh peal. Õli tase normis.
Teine probleem mis õlivahetustega tekib on täpse hooldusjuhise jälgimine. Näiteks, oletame hooldusjuhis nägi ette 4 liitrit õli, mis õlivardal näitas vähe üle miinimum taseme. Kõrval hooldustehnik teab seda ja lisab 4.5 liitrit õli. Mis kokkuvõttes tähendab, et õlikulu võis olla mõlemal juhul normaalne.
Nende Toikarite puhul tuleb koos moto õliga kk-s ka õli vahetada.
Mul tuttaval uuena ostetud 130kw automaadi otsas ja algusest peale 15k välbaga õli vahetanud.Ja alati KK-s sama välbaga.Elkes päkapikud teadsid rääkida,et muidu teevad mõlemad 100tkm juures pauku
Fordil ka Transiti peal mingi diisel,millel välp 50k.
Kõige õnnelikumad jõuavad ikka 3* hoolduses käia....
Alar
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
Ma isegi ei nimetaks neid Toyotaks, sest tavalise sõiduautona/maastikusuutliku sõiduautona on nad üsna vastupidavad.
Kaubikute/busside käigukastidega oli meil ka probleeme. Ühel ei saanud nad leket pidama, kaks korda vahetasid tihendeid, lõpuks telliti uus kast. Osadel oli probleeme manuaalkastiga, kus käike oli raske sisse panna, ka neid reguleeriti.
Hetkel ütleks, et kõige hullema kvaliteediga on uued Mazdad. Testsõidud on neil vist enne tootmiskõlbulikuks kuulutamist tegemata jäetud.
Saksa kvaliteedi vastu Aasia/USA ikka ei saa, väga kaugel sellest.
Postitused: 346
Teemad: 1
Liitus: Nov 2016
Maine:
0
Mu S212 tõstis 200 pöörde jagu tühikäiku kui põletusprotsess aktiivne oli, kui õigesti mäletan. Kergelt mahedam hääl tekkis ka V6'le.
Postitused: 112
Teemad: 12
Liitus: Jun 2022
Maine:
2
(04-04-2023, 08:33 PM)Oliver.L Kirjutas: Mu S212 tõstis 200 pöörde jagu tühikäiku kui põletusprotsess aktiivne oli, kui õigesti mäletan. Kergelt mahedam hääl tekkis ka V6'le. No nii see protsess käima nagu peaks jah.
Mul pole pm midagi tunda andnud.
Ja arvuti näitas nüüd filtris tahma sisaldust täpselt 0%.
Et mingi error seal on.
Aga hoian silma peal.
Viskan õli ka igaks juhuks ringi.
8k pealt polegi tegelt enam nagu liiga vara vahetada
Alar.
Postitused: 112
Teemad: 12
Liitus: Jun 2022
Maine:
2
Hei.
See saaga sai nüüd läbi.
"Lisa õli" polnud mitte kütus,vaid tosool.
Päädis õlijahuti vahetusega.
Ja kõige odavam oli seda Ülemiste Vehos teha.
Nüüd mootoriruum kuiv ja lekete vaba.
Sl kolle üllatavalt puhas ja eraldi puhastamist ei vajanud.
Alar.
|