Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mis tootja piduriklotse soovitate?
#1
Ma loodan, et ma miskit läbu oma küsimusega nüüd ei tekita. Hetkel on miskid müstilised klotsid kellegi müstilise poolt enne auto minule kuulumist soetatud, mis on häirivad, sest pidurdades soojenedes hakkavad vilistama. Tahaks ära vahetada, aga tänapäeva valik klotsidega on läinud ilmatuma suureks ning müüjaid on kah jalaga segada juba. Vältimaks lihtsalt lolli peaga miskeid nii nimetatud preemium klassi klotside soetamist, mis hiljem osutuvad mitte millekski eriliseks, siis sooviks kuulda teiste kasutajate arvamust.

Eesmärk on soetada piduriklotsid, mis ebamääraselt palju ei eritaks piduritolmu ja pidurdades miskit vilinat ei teeks. Auto, kuhu klotsid lähevad, on MB GL aastast 2006. Millise tootja piduriklotside poole peaks vaatama? Vahetada soovin nii tagumisi kui ka esimiesi klotse (eesmised vilisevad ja tagumised lihtsalt kulunud).
Vasta
#2
Quaro keraamilised klotsid. Ei mingit tolmu ega vilisemist enam. TRW pakub ka keraamilisi klotse, aga mitte kõikidele mudelitele.
Vilisemise vastu aitab muidugi ka see kui support ja sadul korralikult puhas ja määritud on.
Vasta
#3
Ma olen ka oma autodel viimased aastad kasutanud TRW klotse ja kettaid. Üldmulje on, et on paremad kui mingid üleskiidetud brändid. Keraamiliste klotside tagaajamisel pole olulist mõtet, määrivad need ka.
Üldinfo mõttes: head piduriklotsid haisevad nuusutades kala järgi.
numerus stultorum, infinitus est
Vasta
#4
Olen sellist sinist pastat kasutanud klotside taga vastu silindrit ja samuti klotside äärtes, mis puutuvad/liuglevad supportitel --

https://www.ladu24.ee/kemikaalid/m%C3%A4...ldaja-100g
Vasta
#5
Mina olen viimastel aastatel korduvalt pettunud ATE (klotside) toodangus, ise olen vahetanud, nii kettad kui klotsid, määrinud kõik pinnad kokku nagu vaja.
ATE'l on kahepoolne liimteip taga, mil liimib ennast kolvipinnale.
Ja teatud hetkedel lasevad sellist vilet, et tahaks maa alla vajuda häbist.
Uuematel mudelitel olen proovinud ka OEM klotse, karbis on olnud PAGID toodang, olen rahul olnud. Rohkem kui ATE'ga.
Tootja, mida on kiidetud, kuid pole jõudnud ise nendeni on: Road House
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#6
Näited suvalise veebipoe baasil ja suvalisele GL mudelile. 

Kogu valik - https://aeromotors.ee/kataloog/mercedes-...063;s10130

Kuni 20€-i = nende klotsidega võib kettaid roostest puhtaks treida.
Pidurdamisele pole mõtet loota.
Kõvad kui kivid, kräunuvad nagu ühistransport, pedaalile rakendatav jõud peab olema tohutu, et üldse järgmises maakonna seisma saada. 

ATE - https://aeromotors.ee/kataloog/mercedes-...063;s10130
R - proovi edaspidi täpsem olla, kui ,millstki räägid. On ju alma piim ja Tere piim, ühed piimad kõik, eksole. 

Ni ja naa. Sinised peaks olema suht originaalilähedased. 
Pardimuna värvi ei sisalda enam metalli ja see tolm, mis eraldub, velje peal pruuniks roosteks ei muutu. 

Ehk - kui raha on, siis see viimane olekski minu valik. 
Mis jääb pardimuna ja 25€-ste vahele = suht maitseasi. 

Minu 5 senti ja see teooria ei pretendeeri mingile absoluutsele tõele.
Lihtsalt ostajate tagaside.
Vasta
#7
Keraamilised oleks vast minu jaoks liiga palju, sest minu teada nende kasutegur tuleb suurtel kuumustel ja kõval koormusel (võidusõidu autod). Ma rohkem selline linna kulgleja sagedaste aga kergete pidurdustega.

Hetkel mõlguvad mõtted siis TRW ja Boschi vahel. Sealt aeromotorsist esimesena vist üldse klotse vaatasingi ja TRW-l ühed klotsid konkreetse klausliga, et on vähetolmused. Samas kõlab Bosch just hästi ning kojamehed ja muud imelikud kuluvidinad olen just Boschi toodangu valinud. Kusjuures Boschi klotsid on seal aeromotorsi lehel pea poole odavamad vähetolmustest TRW klotsidest... Või ongi see Bosch lihtsalt nimeks kujunenud ning ei viita otseselt miskile kvaliteedile?

Seega, viskaks õhku küsimuse, et kas Bosch või TRW?
Vasta
#8
(31-08-2022, 12:22 PM)dinowalk Kirjutas: Olen sellist sinist pastat kasutanud klotside taga vastu silindrit ja samuti klotside äärtes, mis puutuvad/liuglevad supportitel --

https://www.ladu24.ee/kemikaalid/m%C3%A4...ldaja-100g
Mul endal on garaažis miski FEBI toodang, mida ise olen kasutanud. Kuna sellel autol pole ma klotse veel vahetanud, siis ei tea, mis tehti ja kas tehti, kuid kuna vilin on ainult soojade klotsidega, siis kahtlen, et asi silindri puutepindadega seotud on... Aga mine sa tea...
Vasta
#9
(31-08-2022, 10:53 PM)P6tu Kirjutas: Keraamilised oleks vast minu jaoks liiga palju, sest minu teada nende kasutegur tuleb suurtel kuumustel ja kõval koormusel (võidusõidu autod). Ma rohkem selline linna kulgleja sagedaste aga kergete pidurdustega.

Hetkel mõlguvad mõtted siis TRW ja Boschi vahel. Sealt aeromotorsist esimesena vist üldse klotse vaatasingi ja TRW-l ühed klotsid konkreetse klausliga, et on vähetolmused. Samas kõlab Bosch just hästi ning kojamehed ja muud imelikud kuluvidinad olen just Boschi toodangu valinud. Kusjuures Boschi klotsid on seal aeromotorsi lehel pea poole odavamad vähetolmustest TRW klotsidest... Või ongi see Bosch lihtsalt nimeks kujunenud ning ei viita otseselt miskile kvaliteedile?

Seega, viskaks õhku küsimuse, et kas Bosch või TRW?

Sa pead silmas keraamilisi kettaid. Klotsid on teine teema. Maksavad küll natuke rohkem, aga kuluvad ikka kordades ja kordades aeglasemalt. 
Soovitan, proovi korra ära ja peale seda sa enam tavalisi klotse ei taha. 
Paigaldamisel kasutan ma keraamilist pastat ja kontaktpinnad peavad olema siledad ja puhtad. 
Ja kui jääd valima TRW või Boschi vahel, siis võta ikka TRW. Bosch pole ammu enam see mis võiks olla.
Vasta
#10
Kui me selle aruteluga jõudsime kulumiseni, siis mis kulub rohkem kui klots on kõva ja kulub kordades vähem?
Ja nüüd mõtleme kumma detaili tihedam vahetus läheb lõppkokkuvõttes kallimaks.
Aga Boschi kunagisest kvaliteedist on tõesti järel ainult mälestused.
numerus stultorum, infinitus est
Vasta
#11
(01-09-2022, 10:41 AM)vreps Kirjutas: Aga Boschi kunagisest kvaliteedist on tõesti järel ainult mälestused.

(01-09-2022, 08:03 AM)jsv Kirjutas: Bosch pole ammu enam see mis võiks olla.

Tundub üldine probleem tänapäeval, neid tootjaid on veel, keda täna enam kasutada ei saa.
Vasta
#12
Tänud kõikidele vastajatele ja arutlejatele =).

Olen suht piisavalt palju targemaks saanud ja siis keraamilisi klotse soovitaksin ikkagi vahetada koos piduriketastega, sest kipub olema, et keraamilised klotsid võivad kehvemates oludes suisa metallist pidurikettale mõrasi tekitada (nii vähemalt väidavad targad inimesed interneeduses) - ma ei hakka ise katsetama =).

Lähevad TRW klotsid. Iseasi, kas need vähetolmused või siis rohkemtolmused...
Vasta
#13
(01-09-2022, 03:54 PM)P6tu Kirjutas: Tänud kõikidele vastajatele ja arutlejatele =).

Olen suht piisavalt palju targemaks saanud ja siis keraamilisi klotse soovitaksin ikkagi vahetada koos piduriketastega, sest kipub olema, et keraamilised klotsid võivad kehvemates oludes suisa metallist pidurikettale mõrasi tekitada (nii vähemalt väidavad targad inimesed interneeduses) - ma ei hakka ise katsetama =).

Lähevad TRW klotsid. Iseasi, kas need vähetolmused või siis rohkemtolmused...

Ahjaa... Muidugi tuleb keraamilisi klotse koos ketastega vahetada. Selles suhtes mulle sobib, et ketas ja klots kuluvad mõlemad umbes 2 aastaga ja siis teedki korraliku hoolduse piduritele.  Aga eks see maitse asi ole. Mõrad tekivad tavaliselt augustatud või slotitud ketastele, aga need polegi ju mõeldud tavatingimustes sõitmiseks. Ilus küll vaadata, aga tavasõiduga nende eelised esile ei tule.
Vasta
#14
Lähete taas kuhugi ulmesse ära.... Crybaby
Keraamilisi klose koos keraamiliste ketastega????
Neid (viimaseid) ju keegi antud mudelile odavalt ei teegi....
Ja otse loomulikult on need ker. klotsid tehtud tavaketta jaoks. Pole isegi vahet, kas slotted või mitte....

P.S. Boschi kirujatele - on olnud ka juhus, kus Boschi klotsi kõvasti nitrolahustiga nühkides on alt välja tulnud hoopis Textari kirjad....
Ehk kes pakib siis keda??? Textar on teadupärast Porsche OE tootja.

Ise viimati Boschi ketast ja klotsi kasutades - pidurdus on kerge, pedalit peab vähem pressima; kettal püsib värv ca aasta veel peal, AGA klotsid tolmavad roostet. S.t. nad sisaldavad ikkagi roostetavat metalli. Nagu kõik odama otsa premiumid.
Vasta
#15
Mul tekkis seda teemat lugedes selline küsimus. Siin on kirutud, et brändi xxx kvaliteet pole ammu see, mis ta võiks olla. Mis siis teeb piduriklotsid kvaliteetseks? Kas see, et auto pidurdusmaa on lühike ja me ei saame õigel ajal pidama? Või hoopis see, et klots ei vilista ja ei tolma (aga pidurdab hästi)? Või hoopis see, et piduriklotsid kestavad kaua? Või mingi muu põhjus?

Veel on siin teemas räägitud palju vilistavatest klotsidest. Miks arvate, et vilistavate klotside põhjus on nimelt need klotsid, mitte auto pidurisüsteemi mõni muu osa (näiteks pidurisadul)?
Vasta
#16
Mulle tundub, et klotsidega on sisuliselt sama teema, mis rehvidegagi. 

Kvaliteetne rehv on pehme, kulub ruttu AGA on hea pidamisega. 
Ehk siis ideaali (ei kulu ja pidurdab samal ajal samuti hästi) pole võimalik saavutada. 

Aga kuna pidurdamisel on siiski pidurdusteekond kõige olulisem, siis teebki klotsi kvaliteetseks see, kas ta on pehme. Sealjures kas ta tolmab rauda või mingit keraamikat - vahet pole. (raud määrb velge, kuna rauapuru läheb roostepruuniks)

Vilistavatest klotsidest on jah, palju räägitud. 
Aga rääkijad on unustanud mainida, kas nad klotse üldse õigesti vahetavad, õigesti oma pidureid hooldavad jne. 
Textar on mingit aimu andnud siin, kuidas neid õigesti ja õigete asjadega määrida - https://textar.com/en/passenger-cars/service-products/

Samuti on oluline, et klotsi tagaküljel oleks pehmenduspadjad/plekid kindlasti olemas. 
Odavklotsidel neid muidugi pole.
Aga need ongi mõeldud vaid müügiplatsilt minema sõitmiseks.
Vasta
#17
Aitäh vastuse eest stihl. Ma tegelikult kuulaks veel kahe siinse kommentaatori (vrepsi ja jsv) vastuseid enda küsimustele. Mina ise arvan, et kvaliteetne klots tagab kiirema peatumise, kuigi siin mängivad suurt rolli ka auto all olevad rehvid. Kvaliteetne klots ei vilista ja ei kulu ülemäära kiiresti. Tolmavad täna vist enamus brände, originaalid kaasa arvatud. Minul ei ole ühegi brändiga negatiivset kogemust olnud, seega otseselt ma mingit konkreetset tootjat ei laidaks.
Vasta
#18
Täpselt nii olen ka mina arusaanud, pehme klots pidurdab hästi, kuid kulub kiiresti.
Mis teeb piduriklotsi heaks, see kuidas klots käitub kuumaga, peale mitmendat või pikalt pidurdamist.
Mõned videod ka netis leitavad, kus pidurdatakse mitu korda ja näitab kuidas erineva koostisega (hinnaga) klotsid suudavad tööd teha.
Omal kogemus kunagi lennuväljalt. Sai proovitud kui kiiresti W124 ka sõidab. Kui linnas ja maanteel olin piduritega väga rahul, siis 180 pealt põhja vajutades oli selline tunne, et ei saagi pidama. Õnneks oli pikk tühi maa ees. Teise autoga proovides, kiirus oli veel üle 100km/h, kui pidurid hakkasid blokeeruma.
Kus õige pidurivalik oluliseks saab, kiirteedel ja mägedes. Pidurite ülekuumenemine on ka põhjus, miks mäest laskumisel soovitatakse madalamat käiku kasutada, mootoriga pidurdust.
Vasta
#19
Kaupo51, boschi puhul pettusin ma just ketastes, sest need kippusid suht ruttu kõveraks minema. Klotsid polnud just kõige hullemad. Pidurdasid enamvähem ja ei vilisenid eriti. Vilisemise teema on muidugi pidurite hooldamises kinni. Mina ise lükkan kõik supporti liugpinnad ka pika viiliga üle, et poleks roostet ega konarusi ja siis määrin keraamilise pastaga kokku.
Eks pidurite valik sõltub ka autost. Mingi sooda faabia saad pidama ka siis kui jala uksest välja paned, aga suuremad masinad vajavad ka paremaid pidureid. Eriti siis kui nad kiired ka veel on. Just see on ka põhjus miks mina kasutan keraamilisi klotse. Jah, kettad kuluvad kiiremini, aga nenedga ei ole veel tekkinud sellist olukorda nagu kirjeldas väikemees. Ükskõik mis kiiruselt pidurdad, võid kindel olla, et sa saad pidama. Ja tolmamine... Mina pole veel aru saanud, et velgedel mingit tolmu oleks nendest.
Ahjaa... Tähtis on veel see, et iga kord kui klotse vahetate, siis vahetage ka liugtapid, vedrud ja määrded.
Vasta
#20
TRW kogemused kolmelt peres olevalt autolt:
maastur kaal  praktiliselt 3 tonni
E Mercedes-Benz
Audi a4
ja veel mõned mitte mulle kuuluvad massinad
ja head klotsid haisevad kala järgi, vilisemisest ei tea midagi, pole sellise asjaga kokku puutunud nõuka ajast saati aga siis sai ka ise pidurikatteid taastatud erinevate materjalidega.
Suportite liugpindadega on selline teema, et korralikel autodel käivad sinna peale spets. katted millel klotsid liiguvad.
numerus stultorum, infinitus est
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Ml 400 CDI, mis sellest arvata? MBw140 5 6,707 18-09-2017, 12:41 AM
Viimane postitus: arturmalcik
  Mis Te arvate: Mercedes-Benz CLK 200 2.0 141kW Marek134 8 7,880 06-10-2014, 06:49 PM
Viimane postitus: Martti.S
  W210 või W203. Mis te arvate? T6nu 22 20,242 01-07-2011, 06:49 PM
Viimane postitus: punnsilm
  Mis arvate sellisest masinast (w126)? Kutsa 27 17,538 04-09-2008, 10:39 PM
Viimane postitus: hents99



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne