Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W126 500 gen1 kJet lambdasond (hapnikuandur, lambda-andur)
#21
Pildi järgi need küll ei tundu lambdad.
Peale mutrit peaks lambda korpus veel pikenema, lisaks mutter on kitsam.
Seal tundub mingi nö vaakum/rõhu toru.

Kui antud autol on lambda siis see asub vahetult enne katalüssatorit ja otse toru peal pool.

E: leidsin sellise skeemi. Vaata nr75. See toru võiks sinna kuuluda.
Lisaks kui lambda on, ma ikkagi kontrolliks üle kas lambda töötab või mitte. Kui õhtal siis ei tasu karta 3 juhtme ümber tegemist. Mb'l käivad pistikud lahti ja saad ilusti ümber joota uute juhtmete külge või siis võtta juhtmeotsad vana lambda küljest. 


[Pilt: 74422-1977_vac.jpg]
Turbo
Vasta
#22
(19-12-2021, 11:40 PM)sm. pelle Kirjutas: Pildi järgi need küll ei tundu lambdad.
Peale mutrit peaks lambda korpus veel pikenema, lisaks mutter on kitsam.
Seal tundub mingi nö vaakum/rõhu toru.

Tekkis ka kahtlus, kuna lambdad peaks olema enamus 22mm mutriga.
Ilmselt on see hoopis temperatuuriandur - kuna tegemist on jaapanlasega, siis kellade/näidikute plokis alumisel real süttib peale sõitu tuluke millel kirjas EXH. TEMP See on seal selleks, et kui heinamaale pargid ja midagi põlema läheb, pole tootja selles süüdi, kuna on juhti hoiatanud.

Vaakumi diagramme on alati huvitav vaadata - need voolikud kipuvad samuti vanadusest ära vajuma.

Asi edeneb. Leidsin koha kus see lambda peaks asuma (116).

[Pilt: 47649-lambda_koht2.png]
Vasta
#23
(19-12-2021, 11:40 PM)sm. pelle Kirjutas: Mb'l käivad pistikud lahti ja saad ilusti ümber joota uute juhtmete külge või siis võtta juhtmeotsad vana lambda küljest. 

Lambda juhtmeid ei joodeta!
Vasta
#24
(25-12-2021, 01:44 AM)The Lawbreaker Kirjutas:
(19-12-2021, 11:40 PM)sm. pelle Kirjutas: Mb'l käivad pistikud lahti ja saad ilusti ümber joota uute juhtmete külge või siis võtta juhtmeotsad vana lambda küljest. 

Lambda juhtmeid ei joodeta!

Selle aja mersudel on kõik pin'id pistikutes joodetud. Mis moodi sa tehase pistikuid kasutad siis?

Lisaks NB lambda pole mingi imeloom, tavaline andur 0-1v signaaliga. Kui jootes suutab keegi juhtme takistust niipalju muuta, et signaal läheb valeks, siis ta jootekolbi käes ei tohiks hoida.
Turbo
Vasta
#25
Kõige lihtsam on paigaldada uus originaalpistikuga lambdasond. Siis ei ole vaja juhtmete ühendamisega vaeva näha. Kui me aga räägime univesaallambdadest, näiteks Bosch toode 0258986505, siis selle ühendamiseks on vaja natuke mõistust ning teadmisi.
Normaalsed diagnostikud kasutavad juhtmete ühendamiseks näiteks sellist Bosch "connectorit" 1987532000. Neid on ka teistel tootjatel. Sellega ühendades ei ole vaja midagi joota! Universaallambdade juhtmed on väga raskesti joodetavad, ilmselt meelega tehtud. Aga jah universaalset lambdat autoga ühendades ei tohi kasutada jootmist. Miks seda teha ei tohi, sellest võib pajatada pikemalt näiteks Viljandis töötav vana kooli diagnostik Albert Särg. Mulle ta kunagi selgitas seda. Võib googeldada märksõnu lambda jootmine võrdlusõhk.
https://forum.automoto.ee/showthread.php...pid=439188
Vasta
#26
Kas lihtsam pole õiged pinid pressida ja ja siis sobivasse pistikusse lükata? Sellega ei tohiks muutuda takistus väiksemaks. Jootmisega läheb takistus ju üldiselt väiksemaks, aga ainult selles osas mis on joodetud. Ülejäänud juhtme takistus ju sellest ei muutu. Muidugi muutub takistus ka juhtme pikkusest sõltuvalt. Aga kas see on nii oluline?
Vasta
#27
Siin mindi juhtmete jätkamise peale üle. 

Edit: niipalju kui ma antud aja MB pistikuid lahti olen võtnud pole leidnud ühtegi press liidet, kõik on joodetud.

Googeldasin. 
Bosch tõesti ei luba joota. (Vanematel korpusest, uuematel võtab õhu juhtme kaudu, aastat ei täpsustata, mis on uus, mis on vana. Info 2012/13 seisuga). 
https://youtu.be/ex1Hki6-NHw
Lisaks võiks siis kasutada videos olevat ühendust. Kui pressliide teha õige tööriistaga, mitte näpitsatega, siis seal väga õhuliikumist ei jää. 

Lisaks "uuematest uuemad" sensorid ei kasuta enam võrdlusõhku, vaid on "pumping current" tüüpi. Element neil on "zirconium oxide", mida näiteks ka tundub olevat 0258986505 (tootelehte ei leidnud aga osadel varuosalehtedel on Zr juurde märgitud). 

Seega päris must-valge see pole. 

See nüüd minu arvamus aga kui "pin" joota uuesti juhtme otsa siis ei juhtu midagi, kui just seda ei tee 100w kolvi ja meeletu tina kogusega. 
See mitte joota on pigem kui uus lambda ühendatakse auto all lambda poolses otsas. Seal on vanad juhtmed oksüdeerunud, kui see ohtra tinaga kokku saadakse siis juhtme takistus pole enam see, mis peaks ja oht on lamdale viga teha. 
Isiklikult ei teeks ma seal kandis mitte ühtegi ühendust, ei press ega joote. 

Piltidena ma ei leidnud ühtegi lõiget kus oleks viidatud õhuvõtule läbi juhtme. 
[Pilt: 63629-oxygen-sensor-cut-section-985x1024.png]

[Pilt: 68527-o2const.jpg]

[Pilt: 75573-Construction-view-of-both-the-narr...ors-23.png]
Turbo
Vasta
#28
Teemaalgataja kadus küll ära ja me ei saanudki teada, milline lambda tema autol oli. Universaalseid Boschi lambdasid (505, 615, 507 numbrilõpuga kasutatakse Eestis väga laialdaselt ja põhjus on nende odavamas hinnas võrreldes Boschi margikohase pistikuga lambdaga. Vanemate autode puhul ei ole tihti margikohast pistikuga lambdat enam saada. Seepärast pidasin õigeks igaks juhuks ära mainida, et universaallambdat auto külge (tavaliselt põhja all) ühendades ei tohi teha seda jootmise teel.
0258986505 peaks olema tsirkooniumlambda.
Vasta
#29
Ei ole olnud mahti praktikas teemaga tegeleda ja näete ongi hea, sest täna tuli siia jälle palju olulist infot.
Väga võimalik, et oleks tekkinud kiusatus ühendust lõikuda ja kaabel ühendada alt, vältimaks põrandavaiba üleskiskumist.

Selgus, et õige MB originaalkood andurile (Gen1, m117 w126) on A0025421218.
See paistab olevat ühe juhtmega ja seega soojenduseta lambda.
Varuosamüüja pakub Boschi 0258986501, pildil oleva otsikuga.
Poe poolses sobivate autode nimekirjas on küll vaid m116 380SE/SEL/SEC w126, ilmselt ei arvesta iseäralikke turge, mis vallandas ka minupoolse paanika andurite saadavuse kohta..

[Pilt: 72884-0258986501_Bosch.jpg]
Vasta
#30
Äkki avaldad lõpuks, mis auto peal mis mootor Sul lõpuks on?
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#31
(27-12-2021, 04:02 PM)Rolz Kirjutas: Äkki avaldad lõpuks, mis auto peal mis mootor Sul lõpuks on?

kõik on stock, no swaps
Vasta
#32
Aga mis auto peal ikkagi? W126, aga kas kupee, sedaan? Vihjeks-kupee on kahe uksega, sedaan nelja uksega. Kaks lehekülge on teemat, aga auto marki ei ole mainitud.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W221 S500 2006 Parktronic radar-andur SGM 15 10,353 25-02-2024, 10:46 AM
Viimane postitus: Rai66
  Probleem W126 420SEL mootoriga Hunt 3 425 02-01-2024, 01:50 PM
Viimane postitus: ktmduke
  W126 pliidinuppude pirnid, temperatuurirullide kleepsud MeelisN 2 617 26-02-2023, 10:18 AM
Viimane postitus: Karl
  W126 SE madaldus/ koobaste rullimine Akohin 6 1,577 29-04-2022, 04:51 PM
Viimane postitus: MAV
  W126 280 SE AnarJaanus 0 630 12-01-2022, 07:27 PM
Viimane postitus: AnarJaanus
  CL 500 (C216) anomaalia GeorgJoo 5 1,165 08-11-2021, 11:56 AM
Viimane postitus: Rolz
  W126 esitiivad brunosacco 2 1,160 20-08-2021, 01:02 PM
Viimane postitus: brunosacco
  W126 Juhipoolse ukse lukustussüsteemi eemaldamine helitehnik 1 737 06-07-2021, 11:56 AM
Viimane postitus: v6sa
  W126 kliima lisamine Akohin 7 2,867 03-02-2021, 10:00 AM
Viimane postitus: v6sa
  W220 500 4-matic vahekasti probleem. Rein 8 6,462 04-09-2019, 12:14 PM
Viimane postitus: sm. pelle



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne