Postitused: 59
Teemad: 24
Liitus: Nov 2010
Maine:
0
03-08-2021, 05:30 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-08-2021, 05:31 PM ja muutjaks oli helitehnik.)
Autoks siis 1988a w126 300se. Küsin ka siit siis nõu, sest polegi nagu konkreetset vastust saanud, mis õli on parim sinna automaatkasti kasutada?
Kas see sobib https://www.motonet.fi/fi/tuote/590329/C...maattioljy
Kontrollida tuleb sooja mootoriga ning varras peaks näitama 5mm õli taset alumisest varda otsast(vastab see tõele)?
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
(03-08-2021, 05:30 PM)helitehnik Kirjutas: Autoks siis 1988a w126 300se. Küsin ka siit siis nõu, sest polegi nagu konkreetset vastust saanud, mis õli on parim sinna automaatkasti kasutada?
Kas see sobib https://www.motonet.fi/fi/tuote/590329/C...maattioljy
Kontrollida tuleb sooja mootoriga ning varras peaks näitama 5mm õli taset alumisest varda otsast(vastab see tõele)?
Antud õli spetsid on huvitavad, sobiks nagu kõigile MB spetsifikatsioonidele korraga, mis pole võimalik variant (nt 236.8 on arktikasse sobiv oluliselt vedelam õli).
Antud autol ilmselt 722.3 käigukast. Ise kasutan Castrol Transmax Dex III õli, mis vastab MB 236.9-le ja kast vahetab nagu siidi. Olen ka mingit Shelli MB vastavat õli kasutanud. Korra panin nn universaalõli ja no ei olnud see, lasin varsti ära vahetada uuesti.
Kasti õlitaset kontrollitakse töötava mootoriga ja külma/kuuma õli taseme märgid on varda peal. Käiguvahetajaga peaks korra kõik käigud läbi lappama enne õlitaseme vaatamist.
Postitused: 707
Teemad: 85
Liitus: Jul 2006
Maine:
6
03-08-2021, 08:45 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-08-2021, 08:47 PM ja muutjaks oli Sm. Västrik.)
Hei,
Ma kõige sobivama õli osas ei oska nõu anda, aga märgitud MB standardid 236.6 ja 236.7 näitavad, et see viidatud asi võiks olla kasutusjuhendi kohaselt kasutamiskõlblik. Samas tootja ning heakskiituderohkus on pisut kummaline.
Kastiõli kontrollitakse jah tühikäigul töötava ja sooja mootoriga, olles eelnevalt nii edasi- kui tagasikäigu sisse pannud ja mõistagi ka uuesti välja võtnud. Vardal on normtaseme märgid asja lihtsustamiseks tõepoolest nähtavad, nagu Priit ütles. Samas, olles kümnete automaatkäigukastiga Mercedeste õnnelik omanik olnud, julgen ütelda, et mingit täit kindlust see varda kaemine kunagi ei anna, sest õli on seal erinevates kohtades hästi ebakonkreetselt ja põhimõtteliselt tuleb lõplik otsus teha sisetunde põhjal.
Edu!
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
(03-08-2021, 08:45 PM)Sm. Västrik Kirjutas: Hei,
Ma kõige sobivama õli osas ei oska nõu anda, aga märgitud MB standardid 236.6 ja 236.7 viitavad, et see viidatud asi on igati kasutamiskõlblik.
Kastiõli kontrollitakse jah tühikäigul töötava ja sooja mootoriga, olles eelnevalt nii edasi- kui tagasikäigu sisse pannud ja mõistagi ka uuesti välja võtnud. Vardal on normtaseme märgid asja lihtsustamiseks nähtavad. Samas, olles kümnete automaatkäigukastiga Mercedeste õnnelik omanik olnud, julgen ütelda, et mingit täit kindlust see varda kaemine kunagi ei anna, sest õli on seal erinevates kohtades hästi ebakonkreetselt ja põhimõtteliselt tuleb lõplik otsus teha sisetunde põhjal.
Edu!
No see rida ei saa mite kuidagi ühtviisi hästi sobida: MB 236.10, MB 236.11, MB 236:12, MB 236.14, MB 236.41, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9
Vt ka https://www.benzworld.org/attachments/me...df.465029/
Postitused: 707
Teemad: 85
Liitus: Jul 2006
Maine:
6
(03-08-2021, 08:50 PM)Priit Kirjutas: (03-08-2021, 08:45 PM)Sm. Västrik Kirjutas: Hei,
Ma kõige sobivama õli osas ei oska nõu anda, aga märgitud MB standardid 236.6 ja 236.7 viitavad, et see viidatud asi on igati kasutamiskõlblik.
Kastiõli kontrollitakse jah tühikäigul töötava ja sooja mootoriga, olles eelnevalt nii edasi- kui tagasikäigu sisse pannud ja mõistagi ka uuesti välja võtnud. Vardal on normtaseme märgid asja lihtsustamiseks nähtavad. Samas, olles kümnete automaatkäigukastiga Mercedeste õnnelik omanik olnud, julgen ütelda, et mingit täit kindlust see varda kaemine kunagi ei anna, sest õli on seal erinevates kohtades hästi ebakonkreetselt ja põhimõtteliselt tuleb lõplik otsus teha sisetunde põhjal.
Edu!
No see rida ei saa mite kuidagi ühtviisi hästi sobida: MB 236.10, MB 236.11, MB 236:12, MB 236.14, MB 236.41, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9
Vt ka https://www.benzworld.org/attachments/me...df.465029/
Nõus, Priit. Kirjas on, et justkui sobib, kuid päriselt on kvaliteet selle jutu taga äärmiselt kahtlane.
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
(03-08-2021, 08:55 PM)Sm. Västrik Kirjutas: (03-08-2021, 08:50 PM)Priit Kirjutas: (03-08-2021, 08:45 PM)Sm. Västrik Kirjutas: Hei,
Ma kõige sobivama õli osas ei oska nõu anda, aga märgitud MB standardid 236.6 ja 236.7 viitavad, et see viidatud asi on igati kasutamiskõlblik.
Kastiõli kontrollitakse jah tühikäigul töötava ja sooja mootoriga, olles eelnevalt nii edasi- kui tagasikäigu sisse pannud ja mõistagi ka uuesti välja võtnud. Vardal on normtaseme märgid asja lihtsustamiseks nähtavad. Samas, olles kümnete automaatkäigukastiga Mercedeste õnnelik omanik olnud, julgen ütelda, et mingit täit kindlust see varda kaemine kunagi ei anna, sest õli on seal erinevates kohtades hästi ebakonkreetselt ja põhimõtteliselt tuleb lõplik otsus teha sisetunde põhjal.
Edu!
No see rida ei saa mite kuidagi ühtviisi hästi sobida: MB 236.10, MB 236.11, MB 236:12, MB 236.14, MB 236.41, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9
Vt ka https://www.benzworld.org/attachments/me...df.465029/
Nõus, Priit. Kirjas on, et justkui sobib, kuid päriselt on kvaliteet selle jutu taga äärmiselt kahtlane. Comma on samas korralik tootja (kui oleks edasimüüja, küsiks neilt kommentaari), aga õli ei saa samal ajal olla paksem ja vedelam 236.14 MB ei soovita 722.3 kastile, aga ühes foorumis üks MB tehnik väitis, et kasutab oma autol Ma jääks ise kuni 236.10 vastava õli juurde. Ja oluline muidugi meeles pidada, et õli kasti ei remondi
Postitused: 8,236
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Tasub veel arvestada, et see kast loodi nelikümmend aastat tagasi ja kõik tänased õlid ületavad oma omadustelt toonaseid.
Ma hoiaks eemale tollest viidatud õlist, kuivõrd sinna kirjutatu on jama, nagu juba õigesti mainiti.
Õlide võltsimine on täiesti tööstusharu ja mitte väike
Priidu viidatu on täiesti sobiv
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
04-08-2021, 10:15 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-08-2021, 10:17 AM ja muutjaks oli Priit.)
(03-08-2021, 09:51 PM)v6sa Kirjutas: Tasub veel arvestada, et see kast loodi nelikümmend aastat tagasi ja kõik tänased õlid ületavad oma omadustelt toonaseid.
Ma hoiaks eemale tollest viidatud õlist, kuivõrd sinna kirjutatu on jama, nagu juba õigesti mainiti.
Õlide võltsimine on täiesti tööstusharu ja mitte väike
Priidu viidatu on täiesti sobiv
Ma nii palju täpsustaks, et see, et tänaste õlide omadused ületavad sageli (mäekõrguselt) 40 aasta taguseid, ei tähenda, et kõik tänased õlid sobivad. Täna on kasutusel väga erinevaid tüüpe automaatkaste. Mõni võib olla väga hea õli, aga vanale kastile mitte sobiv.
Ja samad jamad (nagu Commaga) ka muude brändidega, nt Carlube, mida mootorites olen probleemivabalt paarkümmend aastat kasutanud, siis automaatkastiõlid:
Nt
ATF-U kirjutavad oma lehel MB 236.6/.7/.8/.9/10/.11, siia ritta 8 ei saa sobida ja 11 on küsimärk, samas see õli võiks 722.3 kastile sobida
ATF Q3 - MB vastavust pole, on Dextron IIIG (Castrol IIIH), mul tekkisid mingid anomaaliad, mis Castroliga kadusid.
Postitused: 8,236
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
04-08-2021, 12:42 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-08-2021, 12:42 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(04-08-2021, 10:15 AM)Priit Kirjutas: Ma nii palju täpsustaks, et see, et tänaste õlide omadused ületavad sageli (mäekõrguselt) 40 aasta taguseid, ei tähenda, et kõik tänased õlid sobivad. Täna on kasutusel väga erinevaid tüüpe automaatkaste. Mõni võib olla väga hea õli, aga vanale kastile mitte sobiv.
...
Ainus mittesobivus saab olla keemiline: nüüdisaegse kasti jaoks vajalik lisaaine läheb tülli kunagi kasutatud tihendi või friktsiooni materjaliga.
Igasugused viskoossuse teemad unustage heaga ära: nüüdisaegsed õlid on vedelamad külmalt ja tahedamad kuumalt. Jah, mõlemas otsas on erandeid, aga esiteks ei peaks turu odavaimat sodi panema MB käigukasti ja poe kõrgeima hinnaga reissingõli võib läbi kogu temperatuurivahemiku liig vedel vanale hõredale kastile. Aga harju keskmised asjad sobivad nii vanale automaatkastile hästi. Valik on pigem saadavuse ja enesetunde küsimus
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
04-08-2021, 01:11 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-08-2021, 01:20 PM ja muutjaks oli Priit.)
(04-08-2021, 12:42 PM)v6sa Kirjutas: (04-08-2021, 10:15 AM)Priit Kirjutas: Ma nii palju täpsustaks, et see, et tänaste õlide omadused ületavad sageli (mäekõrguselt) 40 aasta taguseid, ei tähenda, et kõik tänased õlid sobivad. Täna on kasutusel väga erinevaid tüüpe automaatkaste. Mõni võib olla väga hea õli, aga vanale kastile mitte sobiv.
...
Ainus mittesobivus saab olla keemiline: nüüdisaegse kasti jaoks vajalik lisaaine läheb tülli kunagi kasutatud tihendi või friktsiooni materjaliga.
Igasugused viskoossuse teemad unustage heaga ära: nüüdisaegsed õlid on vedelamad külmalt ja tahedamad kuumalt. Jah, mõlemas otsas on erandeid, aga esiteks ei peaks turu odavaimat sodi panema MB käigukasti ja poe kõrgeima hinnaga reissingõli võib läbi kogu temperatuurivahemiku liig vedel vanale hõredale kastile. Aga harju keskmised asjad sobivad nii vanale automaatkastile hästi. Valik on pigem saadavuse ja enesetunde küsimus
Castrol Transmax ja Carlube Q3 õlide liitri nn letihinnad on enamikus kohtades samas suurusjärgus, Comma odavam
Ps kui MB ise eristab (mitte 40 a vanal tootelehel), et 236.14 ei sobi 722.3 kastile, 236.08 on arktikas kasutamiseks, siis kuidas saab tootjal sobida näiteks rida, kus sisuliselt kõik MB spetsid on sobivaks kuulutatud: Comma enda välja antud tootelehel MV atf+ sobib (st kas MB on kinnitanud ???):
MB 236.10
MB 236.11
MB 236:12
MB 236.14
MB 236.15
MB 236.3
MB 236.41
MB 236.5
MB 236.6
MB 236.7
MB 236.9
MB 236.8
MB 236.91
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
04-08-2021, 01:17 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-08-2021, 01:26 PM ja muutjaks oli Priit.)
St kui viskoossus peaaegu sama 40 ja 100C juures (nagu tootelehed näitavad), siis kuidas saab castrol vaid mb 236.9 vastavuse, comma aga ülaltoodud vastavuse? Millest peale viskkoossuse vastavus sõltub?
Postitused: 797
Teemad: 58
Liitus: Aug 2006
Maine:
4
04-08-2021, 01:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-08-2021, 01:30 PM ja muutjaks oli secman.)
Vana hea käigukastiõli teema toob kohe kuhjaga mälestusi meelde...
Sai seda õli mitu kastitäit vahetatud, ikka paremaid ja kallimaid pandud, et ehk läheb paremaks,
aga nagu ka eelpool juba mainiti - õli kasti ei remondi.
722.3 on ikka nii iidne kast, et peaks toimima iga punase kastiõliga
1988 aasta auto on kindlasti juba 500+tkm läbinud ja seda tõenäoliselt
õliga mida sel ajal kastidesse pandi ehk 236.7, samaga on mõistlik ka jätkata, vaevalt uuema põlvkonna
õlid seal midagi paremaks teevad.
Aga kindlasti on õlimüüjatel ja teoreetikutel teine nägemus
SEC-i sõltlane.
560SEC, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe
Postitused: 1,162
Teemad: 16
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
04-08-2021, 07:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-08-2021, 07:59 PM ja muutjaks oli siimruz.)
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Postitused: 8,236
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
05-08-2021, 09:07 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-08-2021, 11:35 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(04-08-2021, 01:17 PM)Priit Kirjutas: ...
Millest peale viskkoossuse vastavus sõltub?
Leektäpp, leelis- ja tuhasusarvud, manuste sobivus kastis kasutatavatele materjalidele. Turundus kah takkapihta. Ei ole nii lihtne, et mõõdame vaid viskoossust ja asi mutt. Õlitootjate puhul pole kindel, et nad üldse on oma toodet MB-le sertimiseks pakkunud. Ma ei imestaks, kui kasutusel on loogika: uuem sobib vanemale. Lisaks labane võltsing, mida tehakse tööstulikul tasemel.
Natuke teisest ooperist, aga samasisuline vaidlus on ühel pedantliku loomuga inimesel praegu pooleli kinnitusvahendite teemas: https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=64067
Secmani jutule kirjutan kah alla.
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Secmaniga samuti nõus
Minu mõte oli:
-Kui õlitootja väidab, et tema toode sobib kõigeks, on mul küsimus, milleks see (üldse) sobib. (kogemus ka, et universaaltööriistad võivad olla oluliselt kehvemad kui osta n 3 erinevat tööriista, sest universaalasi on kompromisside teema)
-Uute õlidega võib olla nii, et kui (üle kantult) võrrelda mootoriõlidega, siis kui mõnele vanale mootorile karmi kasutusega parim võiks olla näiteks 10W50 või isegi 15W50, aga kasutan kaasaegsele mootorile mõeldud uut 0W30 täissünteetilist, siis tulemus ei pruugi olla see, mida ootan; olenemata lisanditest.
Ps mul tööl kogemus praegu suht uue 200 kkm sõitnud Transitiga (mille sai poolmuidu kätte), millele tehas annab hooldusvälbaks 50kkm ja juhiabid soovitavad hoida ca 1500rpm ja eelmine omanik ongi nii teinud, siis täna näha, mida see rahakotile tähendab MB-lt õnneks selliseid soovitusi pole kohanud, aga ma võib-olla väikse kogemusega
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
(05-08-2021, 09:07 AM)v6sa Kirjutas: (04-08-2021, 01:17 PM)Priit Kirjutas: ...
Millest peale viskkoossuse vastavus sõltub?
Leektäpp, leelis- ja tuhasusarvud, manuste sobivus kastis kasutatavatele materjalidele. Turundus kah takkapihta. Ei ole nii lihtne, et mõõdame vaid viskoossust ja asi mutt. Õlitootjate puhul pole kindel, et nad üldse on oma toodet MB-le sertimiseks pakkunud. Ma ei imestaks, kui kasutusel on loogika: uuem sobib vanemale. Lisaks labane võltsing, mida tehakse tööstulikul tasemel.
Natuke teisest ooperist, aga samasisuline vaidlus on ühel pedantliku loomuga inimesel praegu pooleli kinnitusvahendite teemas: https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=64067
Secmani jutule kirjutan kah alla. Poltide teema asjakohane (kui vaja nendega mõni kriitilist tähtsust omav seade kokku panna). MB-l saab õnneks enamikku asju koodi järgi tellida Kogemus 2000-ndate keskelt, kus VAG-grupi DSG kast lendas 60kkm peal, põhjuseks made in Italy ebakvaliteetsed laagrid (SKF ilma SKF koodita, st tehase monopol; remontija valmistas uued laagrid teistest sobivatest). Audi karbis tagarattalaagrid kestsid 80kkm. Eks remontijad tahavad ka elada ja majandus peab kasvama
Postitused: 733
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Haynes Pro programm annab MB 236.6 ja 236.7 õli. Febil on kindlasti täna müügil mõni õli, millel märgitud spetsifikatsioon pudeli peale kirjutatud. Fixuse tootevalikus peaks olema XL õli ATF Dexron II, millele samuti 236,6 peale kirjutatud. Kuigi tänasel päeval Dexron II õli leidmine võib olla paras väljakutse. Aga mul on kuskilt meeles, et Dexron III õli võib panna Dexron II õli asemele. Mõni inimene võib seda väidet kinnitada või siis ümber lükata.
Postitused: 102
Teemad: 5
Liitus: Mar 2010
Maine:
1
(05-08-2021, 10:04 PM)kaupo51 Kirjutas: .. Aga mul on kuskilt meeles, et Dexron III õli võib panna Dexron II õli asemele. Mõni inimene võib seda väidet kinnitada või siis ümber lükata.
Jah, nii tundub olevat: https://forums.mbclub.co.uk/threads/dext...es.157348/
Samas leidsin ka ühe tootja info, kus nt Mercedes-Benz'i puhul ei lubatud Dexron III-me II-he asemel: http://infinoil1.com/atf-automatic-trans...iii-iv-vi/
|