08-01-2021, 11:39 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-01-2021, 12:00 AM ja muutjaks oli Arkadi.T.)
2020 aasta kevadel hakkas sügelema kuklas mõte suveks mingi vanem auto osta.
Mingi hetk märkasin okidokis müügis kehvade piltidega w123. Hind oli küll kallim kui planeeritud, kuid piisavalt soodne, et minus tähelepanu äratada. Lootsin sisimas, et tegemist on täieliku panniga ja peale selle vaatamist kaob isu selle auto järele ära. Aga võta näpust. Mustamäe garaazide vahelt paistis mulle vastu sümpaatne roheline traktor. Meeldivaks üllatuseks hele sisu.
Uurisin siis müüjalt, et miks müüd? Ütles, et see pidi olema kõige igavam ja väheväärtuslikum MB mis tal on. Ta oli selle ise soetanud hetkeemotsiooni ajel mittetöötavana, timminud selle w124 2.0D motoga sõitma oma tuttava jaoks, kes siiski seda ära ei ostnud.
Autot on keegi eelnev meistrimees üsna loovalt värvimistöödeks ette valmistanud ja lõpptulemus on pehmeltöeldes huvitav. Aga kui vaadata pisut kaugemalt pole väga vigagi ja vigade ja hädade kõrval oli näha rohkelt potensiaali. Tehasest tuli ta välja 3L vabalthingava diisliga(65kw) ja automaatkäigukastiga. Keegi eelmisest omanikest on teinud mootorivahetuse, peal on tal W124 2L vabalthingav diisel(55kw).
Läksin minema selge plaaniga, et kui kui keegi kahe päeva jooksul seda ära ei osta, lähen tagasi ja teen oma pakkumise. Auto kuulutus oli ikka üleval. Seekord läksin siis koos kolleegiga vaatama, et saada temalt confirm selle kohta, et ma pole päris hulluks läinud ja see 38 aastat vana auto tasub sealt ära viia.
Läksime tagasi ja ka tema vahtis samamoodi tatt ripakil seda vanakooli Mercedest. Tema kohustus oli mind selle ostmisest päästa. Ta ei saanud ilmselgelt oma tööga hakkama. Confirm saadud, et vaja ikka osta, hakkasin vaikselt varbaga enda nina ees keerutama ja hinnast rääkima. Kasutasin strateegiat, et müüja teise kohtumise optimism insta ära killida ja sellega omale paremat hinda välja rääkida. Ma loodan, et kui loed seda Raul, siis pikka viha mu peale ei kanna
Küsin siis, et mis see hind oleks kui tulen kahe päeva pärast rahaga tagasi? Tüüp mulle, et kuule ära aja mees. Sa pole esimene kes helistab ja ka ilmselt mitte viimane. Müügis sellise hinnaga ja kohe ostad ära, saad alla paar sotti. Sellest mulle piisas, sest ostuotsus oli juba olemas. Käisime sularahaautomaadis, tegime müügilepingu ja sõit tema uude koju võis alata.
Ei teadnud ma siis, et see saab olema esimene neljast vanast Mersust, mis lähima aasta jooksul minu hoovi jõuab.
Autost siis lähemalt:
FIN WDB12313012272489
Model 300 D
Engine 617912 12 143949
Transmission 722118 02 144390
Order Number 0 1 210 01266
Order Location AACHEN BRANCH
Interior FABRIC - BEIGE (035)
Paint 1 CACTUS GREEN (880U)
Code Description
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
502 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR, ON THE RIGHT
Tuli tehasest välja suht olematute lisadega, kuid miljonist muust autost on talle juurde ajaga tekkinud varustust, mida originaalis seal varem polnud. Mina lisan tal pisut enda touchi, aga põhisuund on suht originaalilähedane hoida. Autoga loomulikult tegemist ikka jagus, kuid ei midagi hullu.
Esimese asjana sai tehtud korralik keemiline ja välja ilmus väga kena salong. Sisu siis MB Tex/kalts kombo, värvus Palomino. Originaalis oli olnud hele kalts, see sisu oli sinna hiljem sisse pandud. Üldpilt hea ja kulumisjälgi saongis polnud peale armatuuri pea üldse. Oli raske uskuda, et see autosalong on pea 40 aastat vana.
Järgmisena panime uued piduriklotsid, vahetasime jahtusvedeliku, mootori- ja käigukastiõli, kõik filtrid. Hankisin keskkapslid Borbetitele ja lasin need ära värvida. Nipetnäpet mis meenu kindlasti veel.
Sai lisatud/ tehtud tööd:
1) Kunde ukse käepideme kroomraam ja must plastik lingi alt
2) Beez autoapteek tagumisele aknalauale
3) Aknaväntade beezid katted
4) Istmete ja istmesiinide plastikkatted
5) Käetuge
6) Istmetevahelise kasti põhjas käiv vaipkate
7) Originaal põrandavaipa
8) Originaal beeze põrandamatte
9) Juhi jalgeesise (kindalaeka all) beezi plastikkatte
10) Beezi värvi plastik kruvikateted
11) Uusi esitulesid
12) Ohukolmnurk
13) Kassettraadiot
14) Veljed Remotec 16, ees 8, taga 9 tolli
15) Katuseraam lisatuledega, kiirkinnitusega (w123 originaallülitist)
16) Roosteaukudeta juhiuks
17) Stange alune plastik must plastikvõre
18 ) Sai taastatud nahkrool
19) Hangitud originaal põrandavaibad + originaal porivaibad (varuga)
20) Uus näidikuteblokk (kolmest kokku ehitatud), kõik pirnid vahetatud
21) Originaal must mõrane armatuur taastatud ja värvitud salongiga sama värvi
22) Uus vasak suunatuli
23) Vahetatud mootori- ja käigukastiõli, jahutusvedelik
24) Uus genekarihm ja rihmaamort
25) Uus kardaanilaager
26) Uued piduriklotsid (kettad ja uued klotsid olemas, vaja vahetada)
27) Pulgad ja puksid sildades/sillastend
28) Uus summuti
29) Uued kaitsmed
30) Paarist kohast keevitust
31) Uus võti
Aknaväntade beezide ühesuguste katete leidmine oli paras peavalu, seega otsustasin olemasoleva assortii lihtsalt ära värvida.
Kassi tänavalt sain sobiliku ja õiget tooni värvi, mis kandsin võimalikult orgiginaalilähedase välimuse saamiseks peale svammiga tupsutades. Kihte läks kokku 6. Peale iga kihi kuivamist lihvisin pisut ja siis peale matt lakk. Olin üllatunud, et tulemus nii originaalilähedane jäi.
Sama meetodit kasutasin ka osade istmeplastikdetailidega ja tulemus sai täitsa hea. Kõiki beezi värvi plastik kruvikateid ei leidnud, seega umbes pooled tegin ise, kasutades toorikuks üht puruks läinud salongi plastikdetaili. Sain nii õige värvi, mustri ja sain kasutada paari olemasolevat kattet zabloonidena.
Suurim vedamine oli ilmselt see, et sain Vaidast, Janno käest originaal väga korralikud porivaibad. Enne oli mul vaid 1/2 st vsakpoolsed olemas. Nüüd terve komplekt + varu. Ühest räbalamast tegin kahe istme vahel oleva kasti uue katte. enne seda oli seal pruuni värvi ja see häiris mind.
Autol oli kaasas nahkrool, millel värv on maha kulunud, kuid kate peal terve. Käisin Smartservices, kus öeldi, et värvida pole mõtet, kulub maha. Vahetame kohe naha ära. Mõtlesin, et proovin ise ja kui keeran pekki, vahetabki hiljem naha ära. Selleks puhuks sai soetaud üks rool tagavaraks, et saaks igapäevadelt liigelda kuniks tekib aega rooliga ise tegeleda. Sai siis rool 80% viinaga puhtaks küüritud, liivapaberiga vähe karestaud pinda, taas puhastatud ja siis värvitud Motip leather paint aerosooliga kokku kolm kihti. Peale kuivamist peale Collonil Nilfett (mesilasvaha) ja poleerimine. Ei olnud väga kindel, et pidama jääb, aga 14000 km hilljem on rool ikka üsna viisakas. See häkk maksis siis 5 eur.
Suurim häda oli aga käetoe leidmisega. Vajaliku värvi ja heas korras põhimõtteliselt pole võimalik leida. Pakutud on kas täiesti läbi või siis kosmiliste hindadega välismaalt. Diisel, automaat Mercedes-Benz millel pole tsillimiseks kätt kuskil hoida on lihtsalt masendav.
Seega läksin seda teed, et hankisin heas korras pruuni käetoe ja pooliku istme, kus MB Tex nahk peal. Leidsin ühe tüübi, kes sai mu murest aru, mõtles kaasa ja tegi nii originaalilähedase lahenduse kui olemasolev materjal seda võimaldas. Orginaalist eristab põhiliselt see, et käetoe ees osas on õmblus, mida originaalis seal pole ja käetoe taga oleva tõmbeluku asemel on ristõmblus. Kõik muu on tehtud väga kõrgel tasemel ja ilmselt ka 90% MB mehi ei suudaks seda originaalist eristada. Olen lõpptulemusega ise väga rahul, julgeksin kindlasti soovitada tegijat. Ka tööraha küsiti vähe, vaid 50 raha.
Nüüd tundus mulle, et kui ülejäänud salong on kena hele, siis see must pragudega armatuur oli seal nagu võõrkeha. Hakkasin siis uurima, kas saaks kuskilt korraliku armatuuri. Ei saanud. Järelikult tuli ise olmasolevat taastada. Kui juba teha, siis teeks sama värvi mis ülejäänud salong. Tegin vers 1.0 millega ei jäänud rahule. Vers 2.0 oli juba parem ja jäi kasutusse. Käigukasti ümber olev raam on veel vers 1.0. See aga muutub pea. Lisasin ka katuseraamisl olevate lisatuledele S123 originaallüliti, et salongis poleks mingit võõrast imeliku nuppu.
Lisaks õnnestus oksjonilt soetada 1980 MB Moskva Olümpiamängude originaal kirilitsas sponsorkleebis, mille kasutamises polnud alguses päris kindel. Auto ju 1982, kleeps aastast 1980. Peale pikka mõtlemist ja endale aru andmist, et originaal polegi mu peamine eesmärk, leidis kleebis 38 aasta hiljem oma koha kunde pool, esiklaasil. Paljud ilmselt ei nõustu, aga minu arust on f_cking cool!
Peale seada kui hoovi jõudis veel üks sedaan ja üks kupee, üritasin auto maha müüa, kuid jõudsin taas tõdemusele, et seda ei õnnestu mul ilmselt müüa ja 2000 eur eest ma seda ka ära ei anna. Seega peale viimast vihastamist ja tilkurite sõidutamist võtsin üldse müügist maha.
Kohe kui buss keevitamisest tagasi, läheb sinna ka Frank. On soov ta siiski säilitada. Saab uued esitiivad, küljekarbid, tagatiivakaared ja uue värvkatte.
On soovitatud tagasi panna originaal 3.0D moto, kuigi olles sõitnud mõlema motoga W123 ütleks, et ei näe suurt mõtet sellel. Mõlemad jõuetud....Pigem mõtlen sellele, kuidas panna autole w124 püsikiirus külge. Eks asju, mida välja vahetada seal võiks või juurde panna jagub, aga need on pigem pseudoprobleemid. Kui kere tehtud, eks siis näe.
Mingi hetk sai hangitud ka BBS esistange lisa, kuid see ei meeldinud mulle. Liiga palju plastikut ja jättis odava mulje.
Võtsin maha ja müüsin selle ära.
Mõni pilt siis veel lisaks:
Tuli üsna pikk esimene postitus Franki kohta (Frankenstein, sest koosneb valdavalt teiste surndud w123 juppidest).
Küllap postitan veel pilte enne ja pärast keretöid.
Mingi hetk märkasin okidokis müügis kehvade piltidega w123. Hind oli küll kallim kui planeeritud, kuid piisavalt soodne, et minus tähelepanu äratada. Lootsin sisimas, et tegemist on täieliku panniga ja peale selle vaatamist kaob isu selle auto järele ära. Aga võta näpust. Mustamäe garaazide vahelt paistis mulle vastu sümpaatne roheline traktor. Meeldivaks üllatuseks hele sisu.
Uurisin siis müüjalt, et miks müüd? Ütles, et see pidi olema kõige igavam ja väheväärtuslikum MB mis tal on. Ta oli selle ise soetanud hetkeemotsiooni ajel mittetöötavana, timminud selle w124 2.0D motoga sõitma oma tuttava jaoks, kes siiski seda ära ei ostnud.
Autot on keegi eelnev meistrimees üsna loovalt värvimistöödeks ette valmistanud ja lõpptulemus on pehmeltöeldes huvitav. Aga kui vaadata pisut kaugemalt pole väga vigagi ja vigade ja hädade kõrval oli näha rohkelt potensiaali. Tehasest tuli ta välja 3L vabalthingava diisliga(65kw) ja automaatkäigukastiga. Keegi eelmisest omanikest on teinud mootorivahetuse, peal on tal W124 2L vabalthingav diisel(55kw).
Läksin minema selge plaaniga, et kui kui keegi kahe päeva jooksul seda ära ei osta, lähen tagasi ja teen oma pakkumise. Auto kuulutus oli ikka üleval. Seekord läksin siis koos kolleegiga vaatama, et saada temalt confirm selle kohta, et ma pole päris hulluks läinud ja see 38 aastat vana auto tasub sealt ära viia.
Läksime tagasi ja ka tema vahtis samamoodi tatt ripakil seda vanakooli Mercedest. Tema kohustus oli mind selle ostmisest päästa. Ta ei saanud ilmselgelt oma tööga hakkama. Confirm saadud, et vaja ikka osta, hakkasin vaikselt varbaga enda nina ees keerutama ja hinnast rääkima. Kasutasin strateegiat, et müüja teise kohtumise optimism insta ära killida ja sellega omale paremat hinda välja rääkida. Ma loodan, et kui loed seda Raul, siis pikka viha mu peale ei kanna
Küsin siis, et mis see hind oleks kui tulen kahe päeva pärast rahaga tagasi? Tüüp mulle, et kuule ära aja mees. Sa pole esimene kes helistab ja ka ilmselt mitte viimane. Müügis sellise hinnaga ja kohe ostad ära, saad alla paar sotti. Sellest mulle piisas, sest ostuotsus oli juba olemas. Käisime sularahaautomaadis, tegime müügilepingu ja sõit tema uude koju võis alata.
Ei teadnud ma siis, et see saab olema esimene neljast vanast Mersust, mis lähima aasta jooksul minu hoovi jõuab.
Autost siis lähemalt:
FIN WDB12313012272489
Model 300 D
Engine 617912 12 143949
Transmission 722118 02 144390
Order Number 0 1 210 01266
Order Location AACHEN BRANCH
Interior FABRIC - BEIGE (035)
Paint 1 CACTUS GREEN (880U)
Code Description
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
502 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR, ON THE RIGHT
Tuli tehasest välja suht olematute lisadega, kuid miljonist muust autost on talle juurde ajaga tekkinud varustust, mida originaalis seal varem polnud. Mina lisan tal pisut enda touchi, aga põhisuund on suht originaalilähedane hoida. Autoga loomulikult tegemist ikka jagus, kuid ei midagi hullu.
Esimese asjana sai tehtud korralik keemiline ja välja ilmus väga kena salong. Sisu siis MB Tex/kalts kombo, värvus Palomino. Originaalis oli olnud hele kalts, see sisu oli sinna hiljem sisse pandud. Üldpilt hea ja kulumisjälgi saongis polnud peale armatuuri pea üldse. Oli raske uskuda, et see autosalong on pea 40 aastat vana.
Järgmisena panime uued piduriklotsid, vahetasime jahtusvedeliku, mootori- ja käigukastiõli, kõik filtrid. Hankisin keskkapslid Borbetitele ja lasin need ära värvida. Nipetnäpet mis meenu kindlasti veel.
Sai lisatud/ tehtud tööd:
1) Kunde ukse käepideme kroomraam ja must plastik lingi alt
2) Beez autoapteek tagumisele aknalauale
3) Aknaväntade beezid katted
4) Istmete ja istmesiinide plastikkatted
5) Käetuge
6) Istmetevahelise kasti põhjas käiv vaipkate
7) Originaal põrandavaipa
8) Originaal beeze põrandamatte
9) Juhi jalgeesise (kindalaeka all) beezi plastikkatte
10) Beezi värvi plastik kruvikateted
11) Uusi esitulesid
12) Ohukolmnurk
13) Kassettraadiot
14) Veljed Remotec 16, ees 8, taga 9 tolli
15) Katuseraam lisatuledega, kiirkinnitusega (w123 originaallülitist)
16) Roosteaukudeta juhiuks
17) Stange alune plastik must plastikvõre
18 ) Sai taastatud nahkrool
19) Hangitud originaal põrandavaibad + originaal porivaibad (varuga)
20) Uus näidikuteblokk (kolmest kokku ehitatud), kõik pirnid vahetatud
21) Originaal must mõrane armatuur taastatud ja värvitud salongiga sama värvi
22) Uus vasak suunatuli
23) Vahetatud mootori- ja käigukastiõli, jahutusvedelik
24) Uus genekarihm ja rihmaamort
25) Uus kardaanilaager
26) Uued piduriklotsid (kettad ja uued klotsid olemas, vaja vahetada)
27) Pulgad ja puksid sildades/sillastend
28) Uus summuti
29) Uued kaitsmed
30) Paarist kohast keevitust
31) Uus võti
Aknaväntade beezide ühesuguste katete leidmine oli paras peavalu, seega otsustasin olemasoleva assortii lihtsalt ära värvida.
Kassi tänavalt sain sobiliku ja õiget tooni värvi, mis kandsin võimalikult orgiginaalilähedase välimuse saamiseks peale svammiga tupsutades. Kihte läks kokku 6. Peale iga kihi kuivamist lihvisin pisut ja siis peale matt lakk. Olin üllatunud, et tulemus nii originaalilähedane jäi.
Sama meetodit kasutasin ka osade istmeplastikdetailidega ja tulemus sai täitsa hea. Kõiki beezi värvi plastik kruvikateid ei leidnud, seega umbes pooled tegin ise, kasutades toorikuks üht puruks läinud salongi plastikdetaili. Sain nii õige värvi, mustri ja sain kasutada paari olemasolevat kattet zabloonidena.
Suurim vedamine oli ilmselt see, et sain Vaidast, Janno käest originaal väga korralikud porivaibad. Enne oli mul vaid 1/2 st vsakpoolsed olemas. Nüüd terve komplekt + varu. Ühest räbalamast tegin kahe istme vahel oleva kasti uue katte. enne seda oli seal pruuni värvi ja see häiris mind.
Autol oli kaasas nahkrool, millel värv on maha kulunud, kuid kate peal terve. Käisin Smartservices, kus öeldi, et värvida pole mõtet, kulub maha. Vahetame kohe naha ära. Mõtlesin, et proovin ise ja kui keeran pekki, vahetabki hiljem naha ära. Selleks puhuks sai soetaud üks rool tagavaraks, et saaks igapäevadelt liigelda kuniks tekib aega rooliga ise tegeleda. Sai siis rool 80% viinaga puhtaks küüritud, liivapaberiga vähe karestaud pinda, taas puhastatud ja siis värvitud Motip leather paint aerosooliga kokku kolm kihti. Peale kuivamist peale Collonil Nilfett (mesilasvaha) ja poleerimine. Ei olnud väga kindel, et pidama jääb, aga 14000 km hilljem on rool ikka üsna viisakas. See häkk maksis siis 5 eur.
Suurim häda oli aga käetoe leidmisega. Vajaliku värvi ja heas korras põhimõtteliselt pole võimalik leida. Pakutud on kas täiesti läbi või siis kosmiliste hindadega välismaalt. Diisel, automaat Mercedes-Benz millel pole tsillimiseks kätt kuskil hoida on lihtsalt masendav.
Seega läksin seda teed, et hankisin heas korras pruuni käetoe ja pooliku istme, kus MB Tex nahk peal. Leidsin ühe tüübi, kes sai mu murest aru, mõtles kaasa ja tegi nii originaalilähedase lahenduse kui olemasolev materjal seda võimaldas. Orginaalist eristab põhiliselt see, et käetoe ees osas on õmblus, mida originaalis seal pole ja käetoe taga oleva tõmbeluku asemel on ristõmblus. Kõik muu on tehtud väga kõrgel tasemel ja ilmselt ka 90% MB mehi ei suudaks seda originaalist eristada. Olen lõpptulemusega ise väga rahul, julgeksin kindlasti soovitada tegijat. Ka tööraha küsiti vähe, vaid 50 raha.
Nüüd tundus mulle, et kui ülejäänud salong on kena hele, siis see must pragudega armatuur oli seal nagu võõrkeha. Hakkasin siis uurima, kas saaks kuskilt korraliku armatuuri. Ei saanud. Järelikult tuli ise olmasolevat taastada. Kui juba teha, siis teeks sama värvi mis ülejäänud salong. Tegin vers 1.0 millega ei jäänud rahule. Vers 2.0 oli juba parem ja jäi kasutusse. Käigukasti ümber olev raam on veel vers 1.0. See aga muutub pea. Lisasin ka katuseraamisl olevate lisatuledele S123 originaallüliti, et salongis poleks mingit võõrast imeliku nuppu.
Lisaks õnnestus oksjonilt soetada 1980 MB Moskva Olümpiamängude originaal kirilitsas sponsorkleebis, mille kasutamises polnud alguses päris kindel. Auto ju 1982, kleeps aastast 1980. Peale pikka mõtlemist ja endale aru andmist, et originaal polegi mu peamine eesmärk, leidis kleebis 38 aasta hiljem oma koha kunde pool, esiklaasil. Paljud ilmselt ei nõustu, aga minu arust on f_cking cool!
Peale seada kui hoovi jõudis veel üks sedaan ja üks kupee, üritasin auto maha müüa, kuid jõudsin taas tõdemusele, et seda ei õnnestu mul ilmselt müüa ja 2000 eur eest ma seda ka ära ei anna. Seega peale viimast vihastamist ja tilkurite sõidutamist võtsin üldse müügist maha.
Kohe kui buss keevitamisest tagasi, läheb sinna ka Frank. On soov ta siiski säilitada. Saab uued esitiivad, küljekarbid, tagatiivakaared ja uue värvkatte.
On soovitatud tagasi panna originaal 3.0D moto, kuigi olles sõitnud mõlema motoga W123 ütleks, et ei näe suurt mõtet sellel. Mõlemad jõuetud....Pigem mõtlen sellele, kuidas panna autole w124 püsikiirus külge. Eks asju, mida välja vahetada seal võiks või juurde panna jagub, aga need on pigem pseudoprobleemid. Kui kere tehtud, eks siis näe.
Mingi hetk sai hangitud ka BBS esistange lisa, kuid see ei meeldinud mulle. Liiga palju plastikut ja jättis odava mulje.
Võtsin maha ja müüsin selle ära.
Mõni pilt siis veel lisaks:
Tuli üsna pikk esimene postitus Franki kohta (Frankenstein, sest koosneb valdavalt teiste surndud w123 juppidest).
Küllap postitan veel pilte enne ja pärast keretöid.