Postitused: 3,345
Teemad: 126
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Kõik ilmselt teavad, kes 642 mootoriga on kokkupuutunud, et 200 000km ja rohkem on "tüüpviga" õline turbo ümbrus. Ma olen kohe 10a selle mootoriga sõitnud ja mulle tuli üllatusena, et karterituulutuse klappi peab vahetama 3a või 60 000km. Seal sees olev kummist klapp/membraan kivistub ära ja ei sulgu enam kui turbo täiega imeb. Kui veel oranžid tihendid ka vahetamata, siis ongi kõik kohad õlised.
A6420101891 - tuulutuse klapp ~16€
A6420940080 - oranž turbo tihend ~15€
A6420940580 - karterituulutuse tihend ~5€.
Kokku ~35€!
Ei ole seda kunagi keegi üheski tuntumas hoolduskohas mainitud. Ainult on mainitud, et tihend hakkab lekkima ja võiks vahetada... Tegelikult tuleb kõrvaldada hoopis põhjus.
Video ka juurde millest siis jutt: https://youtu.be/5LkWszMWPqY
Postitused: 8,297
Teemad: 105
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(16-07-2020, 10:52 PM)marek Kirjutas: ...
mulle tuli üllatusena, et karterituulutuse klappi peab vahetama 3a või 60 000km.
...
Video ka juurde millest siis jutt: https://youtu.be/5LkWszMWPqY
Wäga tore, et hakkab ka uuemate kohta infot tilkuma.
Postitused: 424
Teemad: 50
Liitus: Dec 2005
Maine:
3
(17-07-2020, 08:53 AM)onu_siim Kirjutas: Tuleb vahetada, kuna youtoobis keegi ütles? Ja lausa intervallgi antud?
Mitte, et ma ei saa aru antud asja toimimise vajalikkusest aga "rusika" viibutamine eelpool mainitud asutuste suunas
on natuke meelevaldne, kuna tootja ei näe seda kui kuluosa, mis tuleks iga x-ajatagant vahetada. Ise just vahetasin selle klapi, membraan oli sees juba täiesti pudi ja õlileke oli ikka päris suur "6-7 tilka" ööjooksul kui auto seisis. Paigaldus juhendis oli ka kirjas, et soovituslik vahetusvälp 60 000 km-i.
Postitused: 8,297
Teemad: 105
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(17-07-2020, 08:53 AM)onu_siim Kirjutas: Tuleb vahetada, kuna youtoobis keegi ütles? Ja lausa intervallgi antud?
Mitte, et ma ei saa aru antud asja toimimise vajalikkusest aga "rusika" viibutamine eelpool mainitud asutuste suunas
on natuke meelevaldne, kuna tootja ei näe seda kui kuluosa, mis tuleks iga x-ajatagant vahetada.
Hakkab jälle peale.
Loomulikult on tootjale kasumlikum, kui kõik kasutajad auto enne probleemide ilmnemist utiliseerivad ja uue soetavad samalt toojalt. Selmet vanakest elus hoida. Jääkarud ka sulavad aeglasemalt.
Kõnealune video on üks ehe näide tarbija kulul toimuvast lõpptestimisest. Mis on oluline osa nüüdisaegsest lühiajalisele tarbimisele suunatud tootearendusest.
Samas pole ükski tootja sellest patust vaba.
Mootorituulutuse sisselaskesse juhtimine (mis on vajalik keskkonna hoidmiseks) ON mootori surm. Selles mõttes oleks mootorile parem, kui endiselt läheks karterigaasid mootori alla toruga, nagu wanadel traktoritel (ja ma pean silmas päris traktoreid päris põldudelt).
Postitused: 8,297
Teemad: 105
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
17-07-2020, 10:28 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-07-2020, 10:28 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Hakkan jah, kuna need autod on nüüd kolmanda omaniku kätte jõudmas, kes enam ei soovi/taha/jaksa kallist firmateenust osta. Säärase kätte, kes oskab ja tahab ise nokkida, kuid ta vajab teadmisi, mida, millal ja kuidas nokkida.
Muide, palun tsiteerida rusikaviibutamist! Õrnapõrnaline sihuke...
Postitused: 2,488
Teemad: 127
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Neid asju on lõputult, mis "tuleks" aeg-ajalt vahetada!
Ega kui mootorit ja kere aeg-ajalt vahetada, siis kestaks auto igavesti!
Ja mis puudutab auototootja "kasumilikkust", siis pigem kirjutataks just hoolduse reale meeleldi need kuluread.
Nali naljaks, on kohti, kus teadlik autoomanik suudab sõlmede kestvust pikendada.
Minu jaoks on parim näide õhkvedrustuse õhuvõtu filter.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 550
Teemad: 4
Liitus: Nov 2009
Maine:
2
(17-07-2020, 11:44 AM)onu_siim Kirjutas: Sa ei saanud ikka aru mu mõttest.
Esimeses postis on viide remondiasutustele, kes pole selle vahetamise vajalikkust välja toonud.
Nad ei saagi välja tuua, kuna tootja pole ette näinud selle intervallipõhist vahetust.
Selles seisnes kogu point, mitte et klapi vahetus oleks väär või vale teguviis.
Ning nad ka ilmselgelt vahetavad selle välja, aga seda vajadusel, mitte kindla graafiku alusel.
Niisama ei oleks klapp laos olemas.
MB W202 C250 TD 1997 > MB W210 E220 CDI 2001 > MB W211 E220 CDI 2007 > MB S204 C200 CDI 2013 > MB S205 C220 d 4Matic 2016
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 > KAWASAKI Z900 2020
Postitused: 3,345
Teemad: 126
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(17-07-2020, 08:53 AM)onu_siim Kirjutas: Tuleb vahetada, kuna youtoobis keegi ütles? Ja lausa intervallgi antud?
Mitte, et ma ei saa aru antud asja toimimise vajalikkusest aga "rusika" viibutamine eelpool mainitud asutuste suunas on natuke meelevaldne, kuna tootja ei näe seda kui kuluosa, mis tuleks iga x-ajatagant vahetada.
Ma leian, et hetkel on hoopis sinu jutt meelevaldne. Kui klapi ja turbo ümbrus on õline ja keegi mulle ei ütle mis tegema peaks, on minu arvates jama ja "rusika viibutamine" nende asutuste suunas täiesti õigustatud. Ma olen usaldanud pikalt neid firmasid ja oma raha sinna viinud. Hoolduste vahel polnud ise kaant ka eriti tihti üles tõstnud või "nii sama uurinud". Selline leke ei tule ju üleöö. Tundub, et peab hakkama jälle rohkem ise tegutsema või siis tihemini autosid vahetama.
Varuosa tootja on sellise intervalli välja pakkunud mitte YT tegelane. Respekt YT tegelasele kes sellist infot jagab ja ka YT-le kus see mulle randomiga ette tuli.
Postitused: 374
Teemad: 25
Liitus: May 2007
Maine:
3
tere
kuna mul kaks sellise mootoriga autot, siis oleks tänulik kui saaks varuosakoodid.
vahetan ka ära, hind on olematu.
tänud.
kaido
Postitused: 302
Teemad: 64
Liitus: Nov 2014
Maine:
0
(17-07-2020, 10:28 AM)v6sa Kirjutas: Hakkan jah, kuna need autod on nüüd kolmanda omaniku kätte jõudmas, kes enam ei soovi/taha/jaksa kallist firmateenust osta. Säärase kätte, kes oskab ja tahab ise nokkida, kuid ta vajab teadmisi, mida, millal ja kuidas nokkida.
Muide, palun tsiteerida rusikaviibutamist! Õrnapõrnaline sihuke...
Võsa jutt õige.Olen ka enda w211-l seda klapi 2 või 3 korda vahetanud koos tihenditega ja asi on oluliselt parem(jäi ka kusagilt silma see 60 000 välp)samuti olen tuttavatel soovitanud sellega tegeleda.
Tühja-Tähja tootmiskoondis
Restuaureeritud Webasto komplektid "plug and play" ja ole soojas.
Müüa Star C3 , Star C4
Online WIS ASRA EPC 1kuu/10 Eur-i. 12kuud/80 Euri
Kergkaubariiulud-koju-garaazi-keldrisse-tööstusesse
Postitused: 723
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
(17-07-2020, 11:44 AM)onu_siim Kirjutas: Nad ei saagi välja tuua, kuna tootja pole ette näinud selle intervallipõhist vahetust.
Ka mulle tundub, et viimase kümnendi jooksul on autotootjad võtnud suuna, et hooldusvälp tuleb võimalikult pikaks venitada ja paljudele asjadele ei antagi konkreetset vahetusvälpa. Miks see nii on, see nõuaks eraldi teemat ja arutelu. Üks põhjus on see, et müügimees saaks uut autot kliendile maha müües öelda, et meie autol on väga madalad hooldekulud. Nüüd tekib naljakas olukord, et tarbija peab olema targem kui autotootja ning vahetab mingeid juppe hoolimata sellest, et tootja seda ette ei näe.
Klassikaline näide on ilmselt VAG grupi 30 000 km õlivahetusvälp ja autoomanikud kes vahetavad õli sagedamini, et auto mootor ikka kestaks ja probleeme omanikule ei valmistaks.
Postitused: 3,345
Teemad: 126
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(18-07-2020, 07:50 PM)kaido Kirjutas: kuna mul kaks sellise mootoriga autot, siis oleks tänulik kui saaks varuosakoodid.
Lisasin koodid esimesse postitusse.
|