Postitused: 60
Teemad: 27
Liitus: Aug 2008
Maine:
0
03-12-2019, 08:48 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-12-2019, 08:50 AM ja muutjaks oli turbiin.)
Tere, mure siis selline, et hommikul läheb auto vaevaga käima, viskab ette aku teate. Lasen 30sek käia ja suretan välja, proovides uuesti läheb kohe matsust käima, ega mingit teadet. W211 e320 165kw.
Kes ütleb, et aku/starter/genekas läbi.
Äkki oskab mõni liige rohkem rääkida.
Vahest täitsa lampi läheb raskelt käima, ei jaksa vedada. Laadimist näitab 13.9v
Postitused: 149
Teemad: 14
Liitus: Dec 2016
Maine:
0
Kas see "vahest" oleneb kaua auto seisnud on ehk? Seniste kogemuste põhjal aku on oma elupäevade viimaseid samme astumas. Geneka võiks nagu välistada kui laadimine sellise voldiga ja pidevalt.
Kohe uuesti käivitades peale natukest käimist on reaalne ju et kergem, kõik kohad juba natuke soojaks saanud, õli saanud, kütus üles võetud, aku ka värsket laadimist saanud jne.
Kõige lihtsam, sõida mõnest akukeskusest või pädevast teenindusest läbi neil on head testerid mis näitavad aku pidavust ja muid omadusi mõne minutiga.
Postitused: 60
Teemad: 27
Liitus: Aug 2008
Maine:
0
03-12-2019, 10:53 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-12-2019, 11:00 AM ja muutjaks oli turbiin.)
Kui viis korda näiteks käivitada järjest, siis kolm on nendest raskelt. Kus on Rakveres hea koht aku kontrollimiseks?
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(03-12-2019, 08:48 AM)turbiin Kirjutas: ...
Laadimist näitab 13.9v
Vähevõitu, aga kus see on mõõdetud? Aku klemmilt, aku kaablikingalt, auto suvalisest punktist?
Palju on aku klemmipinge (just aku ja mitte auto küljest tuleva kaablikinga!) "raske käivitumise" ajal? Kui püsib üle 10 V, pole aku süüdi. Siis otsi riket kaabledusest (eriti aku plusskaabli läbiviigust põrandast) ja muidugi on alati starter kahtlane.
Postitused: 60
Teemad: 27
Liitus: Aug 2008
Maine:
0
03-12-2019, 12:26 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-12-2019, 12:27 PM ja muutjaks oli turbiin.)
Ma ise kahtlustan ka kaablit. Pinget võtsin spidoblokist. Äkki on tal konkreetne koht (kaabel) mida ma peaks vaatama.
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(03-12-2019, 12:26 PM)turbiin Kirjutas: Ma ise kahtlustan ka kaablit. Pinget võtsin spidoblokist. Äkki on tal konkreetne koht (kaabel) mida ma peaks vaatama.
Mina olen mõõtnud kolmest kohast STARTERI TÖÖTAMISE AJAL: aku klemmilt, auto kaablikingalt (vahe näitab kontaktiprobleemi klemmil endal) ja auto pardapinge suvaliselt klemmilt, näiteks sigaretisüütajalt.
Natuke räägib juhtmestiku olukorrast ka kapoti all oleva abiklemmikinga pealt mõõtmine, aga seal on ka generaatori pinge peal ja see võib anda juurde.
Starteri pealt mõõtmine eeldab kas mitme randmega kätt või mõõtmist tõstukilt/kanalilt. Aga vaid see annab kindluse, et süüdlane on tõesti starter ise, mitte halb kaabeldus.
Postitused: 114
Teemad: 2
Liitus: Jan 2006
Maine:
0
(03-12-2019, 12:17 PM)v6sa Kirjutas: [quote='turbiin' pid='290484' dateline='1575352123']
...
Laadimist näitab 13.9v
Vähevõitu,
Vähevõitu pole siin midagi 211kkohta(lubatud 14V). 211-l näeb ju armatuurist aku pinget, samuti ka käivitamisel.
Postitused: 60
Teemad: 27
Liitus: Aug 2008
Maine:
0
Kas kaabli ei ole nõrka kohta kusagil istme all, mida saaksin kohe üle vaadata?
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Elu on näidanud, et valmistajate pakutud 12,5 + V on kasulik vaid varuosamüüjatele. Eriti lühikesi otsi aerutaval autol kipub <14 V jääv laadimispinge lühikese elueaga akusid. Mis on majandusele hea
Armatuurist näeb vaid pardapinget elektrisüsteemis, mis ei pruugi olla aku klemmipinge (tõsi, ega see kõrgem klemmipingest ka olla ei saa).
See märkus on muidugi õige, et kui auto pardapinge käivitamisel alla 10V ei lange, siis akus probleemi ei ole ja viga tuleb otsida kaabeldusest aku ja starteri vahel või starterist endast.
Nõrk koht on juhi jalgade all olev läbiviik kerest. Altpoolt hõlpsasti juurdepääsetav.
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Ja mis 211 juures teisiti on? Mingi uus füüsikakonstant mängus?
Või on kaabli läbiviik teises kohas? Aku ju pagassis.
Sedapalju on muidugi muutunud, et laadimine käib sel juba targalt. Aga klemmid peavad ikka puhtad ja juhtmed kinni ja terved olema.
Postitused: 362
Teemad: 62
Liitus: Mar 2007
Maine:
0
(04-12-2019, 06:13 PM)v6sa Kirjutas: Ja mis 211 juures teisiti on? Mingi uus füüsikakonstant mängus?
Või on kaabli läbiviik teises kohas? Aku ju pagassis.
Sedapalju on muidugi muutunud, et laadimine käib sel juba targalt. Aga klemmid peavad ikka puhtad ja juhtmed kinni ja terved olema.
Kui kellaplokk näitab pinget, siis ei puugi reaalselt voltmeeter olla spidomeetriplokis vaid võimalik et kuvatakse laadimissüsteemi näitu?
Laadimispinge ei määra enam rolli. Kui vanasti oli geneka külles loll tablett mis hoidis lihtsalt 14,4 , siis vähegi moodsamal süsteemil reguleerib laadimist vastav moodul mis jälgib mitmeid parameetreid. Alustades laadimis voolust kuni aku vanuseni välja. Mis reshiimil parasjagu auto akut laadis mõõtmise hetkel , kurat seda teab.
Selleks peagi füüsik olema. Aku külge paned kaks klemmi , vajutad nuppu ja tark seade prindib tseki välja aku allesjäänud parameetritega.
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Enne mootori käivitumist ei ole autos muud pinget, kui aku klemmipinge miinus pingelangud kontaktidel. Seega ei saa ka infotabloo muud näidata. Peale mootori käivitumist on iseasi.
See, mida "tark masin" välja prindib, sõltub muu hulgas ka sellest, kui hästi see aku külge ühendatud ikka sai. Olen ise ühte "müügimeest" pidanud suunama, kes garantiilise aku tuvastamisel ühendas ühe klemmi nii halvasti, et näitas pardapingeks 7,x V ja kohe ka väitis, et aku tappis ära laadimise puudumine ja üleüldse viigu ma oma romu KK kaalule. Peale klemmide kohendamist selgus siiski, et laadimine oli kenasti 14,1 V ja akul mahutavust ei olnudki. Aku vahetati kobinata ringi.
Mind siiski väga huvitab, mis sel autol tegelikult hädaks on.
Postitused: 148
Teemad: 8
Liitus: Feb 2014
Maine:
1
Ilge arutelu käib, aga mis veateade ette tuleb?
Postitused: 60
Teemad: 27
Liitus: Aug 2008
Maine:
0
05-12-2019, 08:22 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-12-2019, 08:30 AM ja muutjaks oli turbiin.)
Vahest viskab aku märgi ette. Enamus käivitus läheb raskelt ja midagi ette ei viska. Käisin aku klemmid üle, starteri ja pluss klemmi puhuri kõrval. Kui tekkib võimalus proovin teist akut.
Postitused: 114
Teemad: 2
Liitus: Jan 2006
Maine:
0
(05-12-2019, 08:22 AM)turbiin Kirjutas: Vahest viskab aku märgi ette. Enamus käivitus läheb raskelt ja midagi ette ei viska. Käisin aku klemmid üle, starteri ja pluss klemmi puhuri kõrval. Kui tekkib võimalus proovin teist akut. Palju sul siis näitab aku pinget, enne käivitamist ja käivitamise ajal (pean silmas spidoploki näite).
Postitused: 311
Teemad: 19
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
Ossiga korralik aku/starteri/laadimistest ära teha, siis peaks selgeks saama milles viga!
RENTIDA THULE KATUSEBOX! Diagnostika. Autode elektroonika remont. Webasto diagnostika/remont. Auto konditsioneeride kontroll/survestamine/täitmine. Tel. +3725145023 Puksiirabi +37255558678
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
06-12-2019, 01:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-12-2019, 01:44 PM ja muutjaks oli erx000.)
Pagassis olev akude juhtmoodul kipub 211-l mädanema, mul viskas sellepärast punast aku märki, aga kas see käivitamist saab mõjutada, ei oska öelda.
Postitused: 723
Teemad: 60
Liitus: Mar 2010
Maine:
3
Mis aku masinal üleüldse peal on ja kui vana?
Kurjajuur
|