Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M156 plokikaanepoltide venimine ja selle tagajärjed
#41
Tekst hooldusraamatus ja numbrid spidol ütlesid et õlivahetus oli 250km tagasi tehtud ennem kui minu lauale mootor jõudis.Õli oli. Läbisõit oli 170t km. tuuris. Igatahes kui üle 100t km on siis mõned tõukurid on juba läinud. Sõber vahetas igaks juhuks(hirmust) omal tõukurid ära kui neid näitasin. Tal ka kobisesid veidi(ls 90tkm)
Vasta
#42
No see auk seal tõukuris on ikka vanem, kui 250km. See on tuhandete km-de töö.

Ja seda tehase soovitatud õli ma küll enam ei kasutaks, näha ju, et ei toimi kuskilt otsast.
Nagu Lada autol kunagi ammu, kui veel venelased õli polnud leiutanud.

.
Vasta
#43
(27-09-2019, 05:50 PM)stihl Kirjutas: Ja seda tehase soovitatud õli ma küll enam ei kasutaks, näha ju, et ei toimi kuskilt otsast.
Millist õli sina soovitaksid ja millest lähtuvalt?

Siin on nüüd olukord, kus me ei tea ksf OberHennu kätte sattunud mootori hoolduste ega ekspluatatsiooni kohta asjaolusid, näeme piltidelt vaid mingil põhjusel juhtunud tagajärgi.
Oberhennu piltidele viidates keegi stihli nimeline tundmatu foorumlane väidab, et tehase soovitatud õli kasutada ei kannata ja siis teisalt on MB tehas + kohalik esindus tuginedes tehase infole, kes soovitab just seda õli, mida ta soovitab. Keda siis kuulata ja mis põhjusel?

Tehas ilmselt on teinud katsetusi ja analüüse, leidmaks antud mootorile sobivaim õli, millel põhinevad foorumlase stihli väited?


(27-09-2019, 08:41 AM)OberHenn Kirjutas: Tekst hooldusraamatus ja numbrid spidol ütlesid et õlivahetus oli 250km tagasi tehtud ennem kui minu lauale mootor jõudis.Õli oli. Läbisõit oli 170t km. tuuris. Igatahes kui üle 100t km on siis mõned tõukurid on juba läinud. Sõber vahetas igaks juhuks(hirmust) omal tõukurid ära kui neid näitasin. Tal ka kobisesid veidi(ls 90tkm)

Minu omal oli motot lahti võttes ca 107.000kkm kellal. Juhipoolselel tõukuril oli jälg sees, OberHennu piltide põhjal selline, nagu ilusaimad tõukurid tema fotodel. Ülejäänud tõukurid olid välimuselt uueväärsed. Vahetatud said kõik.
Vasta
#44
Keegi tundmatu foorumlane ak75 võiks end näiteks klikkida kaheldavat infot jagava ksf! profiilis oleva lingi taha ja siis uuesti mõelda, miks mõni mees on nii kaua elus püsinud olematul turul...

Tasub arvestada, et tehase jaoks on puhas kahjum toota midagi, mis kestab kauem seaduses nõutavast kasutusajast. Üle mõistuse võimsad mootorid on selle suhtumise ehe näide.

Ning siinkohal olgu öeldud, et enamuse tootjate jaoks on meie igapäevane ilm midagi ekstreemset. Normaalsed tooted on mõeldud normaalsetele inimestele kesk-Euroopas. Või USA keskosas või aasias või ...

Sestap ma ei pea tehase eest džotile viskumist kuigi heaks plaaniks, kuna neil on sügavalt savi sellest. Pealeagi on meil lademes häid näiteid halvast praktikast, kus teadlikult küsitavad lahendused on lastud ringlusesse lootuses, et see kotib sedapalju väheseid, et tehasel on odavam tegelda mõne mõjuvõimsa rahulolematuga (sest "tavalise inimese" häda ei koti kedagi), selmet teha tugevam või kauemkestev lahendus. Sest kestab niigi "mõistliku aja mõistlikku kasutust" ära.

Mitte, et ma oleks mingi saasttootmise eestkõneleja, kuid ajuti tundub vajalik tänase majandusmudeli toimimist meelde tuletada.
Vasta
#45
Siin võib mängu tulla ka pettused. On ajakirjandusest läbi käinud uudis, kuidas metallitootjad võltsisid kvaliteedi andmeid.
Meie seda ei tea, mis seal tagatubades toimub. Hiinlastega tundub juba asi nii, kui toode ei vasta nõuetele, siis loovad vastavad seadmed, mis mõõdaksid asju neile sobivalt ja mõõdetud tulemused oleks paberil õiged.
Vasta
#46
Ühtlasi tuleb meeles pidada seda, et tänapäeval on saastenormid ja trahvid nende mittesaavutamise eest piisavalt karmid, et autotootjate peamisex murex on saanud, kudas heitgaasid võimalikult puhtax saada ja mootori vastupidavus on selles osas teisejärguline. Ehk kasutataxe järjest vedelamaid õlisid, tagamax väixemaid hõõrdekadusid, kuid need ei pruugi extreemsituatsioonides või ettenähtust kauem kasutades enam mootorile piisavat kulumiskaitset pakkuda. Tihtipeale autoomanikud unustavad ju ära või ei tea, et õli (nagu ka kõik muud vedelikud autos) vananeb ka aja jooxul, mitte ainult läbitud kilometraaži käigus ja mõnel vähese läbisõiduga autol võib õlivahetuste vahe olla mitme aasta pikkune, mille jooxul on õli koostis juba veidi lagunema jõudnud hakata.

Ka peavad tavaõlid olema järjest rohelisemad ja neis ei tohi enam kasutada varasemalt õlides kasutusel olnud mootorile kasulikke aineid, et vähendada õlist heitgaasidesse lisanduvaid osakesi ja tahmafiltri ummistumise ohtu. Niinimetatud "High Performance" ja "Racing" õlidele (5W50 ja 10W60) on teistsugused normatiivid ja neis võib kasutada komponente, mida tavaõlidesse lisada ei saa, kuna võidusõiduautode heitgaasid ei pea nii puhtad olema. Kuigi ega ka selles vallas liigutaxe järjest enam keskkonnasõbralikkuse poole. Õlitootjad loomulikult arendavad oma tooteid pidevalt paremax ja leitaxe uusi aineid ja viise, kuidas normatiive täita ja ikkagi mootorile piisavat kaitset pakkuda, aga see progress ei pruugi alati kiirelt üleöö sündida.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#47
osadel tänapäeva autodel on juba 30000 km õli hooldus välp pandud esinduses. Anna palun padruneid. Mille arvelt, et veerandmilli peal kiuksuga kinni tõmbaks. Enamus ei jõuagi ilmselt nii kaugele arvan.
Vasta
#48
(03-10-2019, 09:09 AM)OberHenn Kirjutas: osadel tänapäeva autodel on juba 30000 km õli hooldus välp pandud esinduses. Anna palun padruneid. Mille arvelt, et veerandmilli peal kiuksuga kinni tõmbaks. Enamus ei jõuagi ilmselt nii kaugele arvan.

On ka veel äärmuslikemaid versioone:
Trafic/Vivaro - 2a või 40 000km (1.6 biturbodiisel).
Boxer - 2a või 50 000km (2.0 diisel).
E55 AMG
Vasta
#49
Huvitav, mis kogus õli selle 1.6 diislijunni sisse mahub, et 40k km võiks järjepanu sõita....
Aga jah...Ilmselt mitut “normaalset” välpa suuremate remontideta ei näegi.
Arvatavasti on sellised “liipari” pillid, mille järelturg on press vms...ehk ratsionaalne mitte eriti raha enam sisse taguda lisaks ostusummale, muidu ei tasu üldse ära - tavaline tarbeauto ehk mootoriga kuut.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#50
Vivarodega kogemus olemas. Õli juurde valada tõesti ei olnud vajadust, küll aga sai käia lühiajaliselt kaks korda hoolduses. Esimest korda tuli teade hoolduse vajadusest ja 2 kuud hiljem teavitas uuest service vajadusest. Arvestas eraldi läbisõitu ja aega.
Toyota on oma 15000 intervalli tõstnud 20tuh km peale. Fordid 20-30tuh km.
BMW teavitab 2 aastat või läbisõidu pealt.

Ei ole midagi üllatavat. Auto kasutusrendis, siis võib üsna kindel olla, et seda õli seal varem ei vahetata.
Vasta
#51
Kui juba offtopic, kunagi oli tööauto transit, see viimane, äkki 2.0 diisel, 50k pealt tuli service kiri ette.
Porsche toimis kunagi Cayannega vastupidi, oli 30k pärast 15k(km määras võib faktiviga sees olla, mälu järgi), muidugi peale seda kui mootoreid hakati vahetama.
Turbo
Vasta
#52
(03-10-2019, 09:57 AM)hents99 Kirjutas: Huvitav, mis kogus õli selle 1.6 diislijunni sisse mahub, et 40k km võiks järjepanu sõita....
Äkki neil punnidel "õli" tekib kütuse arvelt sõites juurde?!
Omal majapidamises üks Ford 2,0d, millel "õli" tase karteris tasapisi kerkib. Hetkel probleem aktuaalne ja nö käsitlemisel. Googeldades veakirjeldust tundub, et kipub asjas DPF süüdi olema. Konkreetsel isendil esinduses DPF vahetatud aasta eest uue vastu ja tundub, nagu toimetab ka vahest ilmneva kärsahaisu põhjal otsustades. Samuti teeb arvutiga sundides oma põletustsükli kohapeal ära.

Vasta
#53
(03-10-2019, 10:08 PM)ak75 Kirjutas: Äkki neil punnidel "õli" tekib kütuse arvelt sõites juurde?!
Omal majapidamises üks Ford 2,0d, millel "õli" tase karteris tasapisi kerkib. Hetkel probleem aktuaalne ja nö käsitlemisel.

Mitte äkki, vaid kindlasti.
Diiselmootoril lendab igal juhul mingi kogus kütet kolvist mööda alla karterisse.
Kes soovib vaielda ja ei usu, see vaatab oma diisli õlivardalt, mis värvi see õli tema autol sees on. Kui on musta värvi, siis vist pole mõtet vaielda, saale seda värvi ei eralda...

KÕIK diiselmootorid ühtlasi söövad pisut õli, mõni rohkem, mõni vähem. Tavaliselt on 40-200 tuhat sõitnud mootoritel see tasakaalus - sama palju kui ära süüakse, sama palju tuleb ka kütust asemele. Autoomanikul tekib illusioon, et minu auto "õli ei söö".
See teooria pole mingi minu isiklik "keniaalne" leiutis, vaid viimati lugesin seda VW tehase TPI-st (Technical Product Information) nende pumppihustiga 2,0TDi võimaliku õlikulu põhjuste ja remondi kohta.
(see VAG-i 1,8TSi metsik õlikulu tulenes hoopis muudest asjadest; mitte segi ajada)

Kui diisliga sõita 30000km, see vana õli välja lasta ja laborisse viia, siis selgub, kui palju seal on veel õli alles ja kui palju mingit muud soga. Aga üldiselt saab juba ka lõhna, konsistensi ja voolavuse järgi aru, mis seal "lisandiks" on. Diiselkütus, mis on määrdunud.

AK: Millist õli ma kasutaks, ma juba korra kirjutasin. Üle pole mõtet vist korrata, kui sa nagunii esimese korraga aru ei saanud.
Werewolf mainis neid variante samuti.
Millel mu väide põhineb? Vaata neid tõukureid ja küsi uuesti.
Kas sa kasutad tehaseõli edasi või mitte, on mul sügavalt poogen. Minu poolest võid sa neid tõukureid ka 100t tagant vahetada, mina kätt ette ei pane.

P.S. Tehas on teinu katsetusi my ass.
Loomulikult nad teevad katseid, aga ammu enam mitte selles suunas, et sa mingi tänapäevase mootoriga 2M km maha sõidaks. Nagu mingi OM603 näiteks kestis vabalt.

Või tõemeeli ja siiralt arvad, et saksa insenerid on tehases 30aastaga "lollimaks" muutunud?
Saastenorm on see, mille nimel täna kõik tõmblevad, vahele jäävad, hiigeltrahve (MB sai vist 800 milli trahvi saksas) maksavad jne.
Kestvus ei koti enam kedagi, osta uus ja ära virise.


.
Vasta
#54
Khm, näed siis kuhu see tema vahepeal arenenud on - amg 6,3L bensiinimootori poltide asemel on jõutud fordi 1,6l diiselmootorini välja Eusa_angel
Aga teemasse tagasitulles, siis mu motosse lähevad preventatiivses korras koos uute poltidega sisse ka m159 Black Satin hüdrotõokurid, need kattega...
Vasta
#55
Kes siis lõpuks nende poltidega mööda pani, AMG või Mercedes?
Vasta
#56
(10-10-2019, 08:09 PM)väikemees Kirjutas: Kes siis lõpuks nende poltidega mööda pani, AMG või Mercedes?
Noh, lihtne vastus ju - m156 oli AMG esimene enda mootor.
Aga seda ei tohi ka ära unustada, et tegu pooleldi racing mootoritega ja nendele kehtiski garantii kuni 50.000km.
Poldipead oleks muidugi võinud kohe olla mitte süvistatud torx-iga ja tõukurid kõvemad ning mitte seistes lasta õlil välja valguda. No ja nende vanose vaste mitte jupsida nii tihti ja ega kolvid ilmselt on ka vähe liiga madalad läbimõõdu suhtes. Muus osas ju väga hea mootor.
Aga ausalt öelda ma ei saa sellest m156 foobiast väga aru - kui korralikult hoolda ja iga 10000km (või iga aasta) korraliku õli sisse vahetada ning mitte vett jahutusse valada, siis on vigade realiseerumise riskid ka väiksemad. Minu omal näiteks 248tkm, ees, aga korralikult täidetud hooldusraamat ja nukad/tóukurid/poldid täiesti ok)
Aga see pole ju ka mingi ime, et vahel polte või tõukureid on vaja vahetada, kui mootorit vähegi sihtotstarbeliselt kasutada ;-P

Vasta
#57
(10-10-2019, 07:38 PM)BlueStang Kirjutas: Khm, näed siis kuhu see tema vahepeal arenenud on - amg 6,3L bensiinimootori poltide asemel on jõutud fordi 1,6l diiselmootorini välja Eusa_angel
Aga teemasse tagasitulles, siis mu motosse lähevad preventatiivses korras koos uute poltidega sisse ka m159 Black Satin hüdrotõokurid, need kattega...
Kas kaaned võeti/võetakse maha, või vahetatakse poldid ühekaupa? Viimasel juhul, kuidas näeb välja tööprotsess arvestades neid kraadide keeramisi poltidel?
Kui kaaned maas käivad, on poltide pingutamisel ette nähtud 5 etappi. 10 Nm, 50Nm ja edasi 3x 90 kraadi.
Kas M159 tõukurid pakkus välja Silber ise, või oli see valik teadlik? Ma küsisin kogu mudru tellides lihtsalt tõukureid uusi ja sain 156 koodiga, netohinnaga 16,61 tk enne allahindlust.
Ja õli teema tekitas siin eespool kõva poleemikat - mis õli läheb?

Vasta
#58
m159 Black Satin on teadlik valik ikka, aga on Silberi kaudu tehase kinnitus, et need on ok. Õliks läheb Redline 5w20. Poldid lähevad esialgu ükshaaval - eks eksperdid (mitte Silberis) teavad, kuidas pingutada. Ja see poltide ükshaaval vahetamine pole miski, mille pärast väga muret tundma peaks - see on vähemalt usakate puhul suht tavaline asi, kui tavapoldid näiteks ARP omada vastu vahetatakse.
Ja eks alati saab kaaned maha ja "high performance" tihendi ka panna, kui miskil põhjusel poltidevahetus ei peaks toimima. Millal täpselt tegemiseks läheb ei tea, kuna praegu mootor igati ok, aga enne järgmist rinkahooaega peaks ära tegema - täisgaasil ei tahaks irdunud poldipeade klõbinat vastu klapikaant väga kuulda Big Grin
Vasta
#59
(11-10-2019, 08:42 AM)BlueStang Kirjutas: Poldid lähevad esialgu ükshaaval - eks eksperdid (mitte Silberis) teavad, kuidas pingutada. Ja see poltide ükshaaval vahetamine pole miski, mille pärast väga muret tundma peaks - see on vähemalt usakate puhul suht tavaline asi, kui tavapoldid näiteks ARP omada vastu vahetatakse.
Ise uurisin ka selle mootori kohta netist (vajaliku töömahu hindamise vaatenurgast) kui jama käes oli. Ei meenu netist loetud teemadest ühtegi step by step tööjuhendit poltide ühekaupa vahetamisel pingutamise võtete kohta. Üldsõnalist juttu küll oli palju, et seda nii tehakse.
Võiks ju ühekaupa polte vahetades keerata kohe 60Nm ja 270 kraadi sinna otsa, aga uue tihendi puhul ilmselt toimub poltide pingutamise käigus mingil määral tihendi kokkusurumine, samuti on poltidel oma pingutamise järjekord, teisi polte pingutades saavad esimesed veidi venida (?) jne muid pisidetaile, mis võivad oluliseks osutuda. Kui tegija varemgi teinud on ja endas kindel, siis muidugi teha nii nagu ta ettepanek on, aga ise teha (üheakaupa vahetada) ei julgeks - suht kallis eksperiment ikkagi kui toimima ei jää. Pane juhised siia tuleviku jaoks teistele ka, kui neid sulle avaldatakse!

Vasta
#60
Poltide ükshaaval vahetamine on iseenda nussimine kokkuvõttes, selle töö ehk teeb keegi ära kuid pärast jääb ikka kriipima, et tihendid ei vahetanud, raha tahetakse samapalju või isegi rohkem ning mina sellisele tööle garantiid ei julgeks anda. Sul on +200t kellal, ma juba igaksjuhuks vahetaks kaanetihendi ka. Mingi 30minti läheb kaane peale rohkem tööd. Aga pärast on lihvitud pinnad ja värske tihend, ilmselt on suremas ka see plastik(tuulutuse) voolik parema kaane tagaotsas. Kui polt murdub siis õnneks vastu KKK ei hakka koputama vaid vastu nukka.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  2008 CL63 AMG M156 (150.000 km) plokikaanepoltide ja piduriketaste + klotside vahetus nostromo 19 11,802 15-12-2019, 05:17 PM
Viimane postitus: nostromo
  2008 CL63 M156 plokikaane poltide vahetuse vajadus mootori nr alusel 156984 60 027692 nostromo 3 4,881 11-12-2019, 09:41 PM
Viimane postitus: nostromo
  M156 viskas kiirendamisel osa õli välja ak75 11 15,763 12-08-2017, 02:33 PM
Viimane postitus: ak75
  AMG M156 (6,2 V8) kütus - 95 vs 98 Joel. 13 18,625 20-09-2013, 08:00 PM
Viimane postitus: hents99



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 11 külali(st)ne