Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB E280T CDI, 2005 W211 rivo
#1
Tere kõik siin see pere.
Olen värske mersuomanik ja otsustasin teha oma autost teema ja hakata vaikselt päevikut pidama.
Tegelikult tööalaselt mersudega sõitnud juba üle 10 aasta, seda küll Sprinterite seljas.
Hingelt olen USA autode fänn (hobiautona on talveunes Chevy buss, usakaid pidanud viimased 13 aastat) ja vahetuskaubana jõudis minuni käesolev perevagun, mida plaan tarvitada liikumiseks talvel ,kui usakas talveunes on. Põhjus Mercedes-Benz valikuks üsna proosaline, nimelt ei või ma kannatada silmaotsastki esiveolist autot. Auto peab olema tagavedu või nelikvedu.
Autost lähemalt.
Stuttgartist lahkus ta liinilt plangu Classic paketiga. Must värv, must nahksisu, eeldatavasti standardpakett, millele lisatud sportistmed ja sportvedrustus, võimalik, et esimene omanik raatsis veel millegi peale kulutada aga ei ole varustuspakettidega sina peal (mulle piisab automaat, piisavalt võimas mootor, kiirusehoidja ja mugav iste). Nagu ikka nii vanadel diiselmersudel viimane asi, mida uskuda, on läbisõit. Kellal on hetkel 278000, aga usun, et see tegelikult on vähemalt kolm korda suurem.
Enne käte löömist sai ka natuke kodutööd tehtud ja kuna pakutav oli R6 mootoriga, mis on teada-tuntud oma pikaealisuse poolest, siis eriti ei kartnud, seda enam, et Mercedes-Benz CDI diislitega tööautode näol on ainult head kogemused.
Koheselt sai auto viidud Diislimeistrisse, kus spetsialistid vaatasid üle mootorit puudutava ja vahetasid pihustiseibid. Oli ka viimane aeg selleks tööks. Meistri sõnul olla seda juba varem tehtud ja siis oli ka lekkivate seibide jälgi võimalik tuvastada. Praegu oli üks pihusti õige pisut hakanud miskit enda ümber looma juba. Pihusti põhjad lõigati ilusaks, uued seibid, tihendid, poldid ja muu vajalik läks külge ja mootor nurrub, nagu ema süda.
Plussid: kuna tegemist Classic paketiga, siis ei kaasne sellega väga palju varustust, mis rikki võiks minna. Istmed on head ja mugavad, vedrustus konkreetne ja minu jaoks liigagi jäik. Sugulase Elegance W211 sedaaniga võrreldes on minu vagun paras kart. Tagumistel pinkidel on sisseehitatud lasteistmed, kärukonks kaob pakiruumist hoovast tõmmates stange alla peitu, kõik elektrilisad töötavad ja muusika mängib mõnusalt. Laenutatud diagnostikaseadmega auto sisemusse tungides full test näitas kõik olemas olevad üksused töökorras ja ühtegi errorit ei kuvatud.
Miinused: Kerel on parklamõlke, ei tea, kas hakkan nendega üldse tegelema. Tagaluugil liistu nurkades väike ussipesa, kevadel peab kindlasti tegelema. Tagaluuk kardab külma, ei taha külmaga ise üleval püsida, soojana seisab nagu hobuse seesamune. Esisillas kerge klõbin väikestel konarustel, annab põhjuse kahtlustada stabika konte. Kast vahetab külmast peast käike jõnksuga, soojast peast on käiguvahetus nähtav-tuntav ainult tahhomeetrilt. Kas ootab ees kasti remont või ravib seda uus filter ja värske õli, seda veel ei tea.
Üldjoontes olen praegu autoga rahul. Eks tegemist on ja tuleb kindlasti juurde. Kasutust leiab auto nädalavahetuseti ja tegelikult küllaltki harva, seega diislil mõtet otseselt pole. Aga juhtus kätte selline ja kui on sõita vaja, siis reeglina minimaalselt 50-60 km ots, siis ei karda ka tahmafiltri ega muude diislimurede pärast, mis kummitavad lühikesi otsi sõitvaid autosid.
Ise olen viimased 15 aastat tegev olnud mehhaanikuna. Tegelikult tatikast peale olnud näpud juba õlised, küll punnvõrriga ja mopeediga, JAWA on ka olnud, samuti sapikas, Moskvitš jne. Treimine ja keevitamine ka selgeks õpitud.
11 aastat tegelenud tõstukite hoolduse, remondi, koolituse ja kõikvõimaliku tehnikaga, kus kasutusel kõige moodsam tehnika ja mootorid, alates keeruliste hüdrosüsteemidega, EURO6 CR diiselmootoritega ja CAN-põhiste eletrisüsteemidega, saanud hulga koolitusi ja kogemusi. Enne seda Norras kalalaevas 1. mehhaanik. Mutrivõtmed püsivad käes ja teen praktiliselt kõik tööd oma autodega ise. Guugeldan ja loen foorumeid ja saab alati omad remondid-hooldused ise tehtud. Kui on vaja spetsiifilisi seadmeid, nagu sillastend, pihustistend, kliimasüsteemi aparaadid jms, siis lasen töö teha selleks spetsialiseerunud ettevõttel. Ülejäänud remondid ja hooldused teen ise oma kodus garaažis.
Praegusel hetkel kõige suurem mure on soojendusega. Lugesin läbi interneti ja guugeldasin palju. Nimelt ei puhu salongi piisavalt sooja. Mootor käib tühikäigul 90 kraadini, sõites püsib ka näit 90. Käega katsudes on lõdvikud tulised ja kõik tundub OK. Harutasin ära juhi jalge ees oleva plastiku ja siis pääsesin ligi salongiradika torudele. Käega katsudel on sisseminev toru tulikuum ja väljuv mõnevõrra jahedam. Ometigi puhub salongi ainult leiget õhku. Paari miinuskraadiga pole hullu, kütab ära, aga praegu -20 ja rohkem, on tuba jahe. Salongifiltri kopsiku harutasin prooviks eest ära, tulemus ei muutunud.
Seltsimehed, ideid ja soovitusi, kust autosse sooja saada?

[Pilt: 01119342351676b.jpg]

[Pilt: 0111934233dba40.jpg]
Vasta
#2
Tere tulemast foorumisse.

Kas autol on kliimaautomaat? Siis võiks soojusvahetite temperatuure näha paneelilt:
https://www.youtube.com/watch?v=-DQgJddsRlw

Kas sise/välisõhule lülitumine on korrektne?

Õhu suunamisklapid töötavad kõik ootuspäraselt?
Vasta
#3
(23-01-2019, 05:59 PM)v6sa Kirjutas: Tere tulemast foorumisse.

Kas autol on kliimaautomaat? Siis võiks soojusvahetite temperatuure näha paneelilt:
https://www.youtube.com/watch?v=-DQgJddsRlw

Kas sise/välisõhule lülitumine on korrektne?

Õhu suunamisklapid töötavad kõik ootuspäraselt?
Kahetsooniline kliimaseade on tal küll, aga digitaalset displayd pole. Vist mingi lahjema varustuse teema?
Salongifiltri võtsin eest, sise/välisõhu klapp sealtkaudu näha ja liigub kenasti, soojenduse välja lülitades sulgub ise. Kuid selle klapiga mängimine ei anna erilist efekti. Tuule suunamise klapid toimivad ka kenasti.
Vasta
#4
Normaalsel autol ongi kummagi poole jaoks oma radikasWink

Järgmisena tasub leida keegi, kellel on STAR ja sellega püüda kõiki klappe liigutada. Et seal poleks segamisklapp irvakil...
Vasta
#5
Kuidas tal see soojendussüsteem üles ehitatud on? Kas radikas kogu aeg tuline ja siis vastavalt vajadusele mängitakse õhuklappidega, et soovitud temperatuur kätte saada või on radikal vahel konkreetne soojakraan, mis piirab jahutusvedeliku voolu radikasse?
Kes neid tuulekanalite klappe liigutab? Kas vaakum või mingid mootorid-aktuaatorid? Armatuuri alla piiludes tundub see üsnagi kinnine kast olema, kus kogu mäng sees istub. Ja ligi pääseb ainult armatuuri välja võttes...
Mis seadeldis on STAR?
Vasta
#6
Tere tulemast w211 maailma Smile
Star peaks olema MB originaal diagnostika programm.
Vasta
#7
Klapiplokk kipub kah neil "katki" minema.
Mul ühel kah jamas. Vahest aitas see, kui keerasid tempi ketast min-max paar korda. Siis hakkas tööle. Senikaua tuli kah ainult leiget.
Üldiselt aga see klapp palju ei maksa, vahetamine on paras nikerdamine, aga kui näpud otsas, siis tehtav.

[Pilt: 308660d1430175114-diy-installing-new-cha...g_0054.jpg]
Vasta
#8
Tänud vastuse eest.
Katsun kuskilt selle klapi leida ja siis vahetan ära, ehk saab soojemaks toa.
Kust saab vajaliku jupi mõistliku hinna-kvaliteedi suhtega? Kas ainult Silber, või on saada ka nö B-osa? Kui on saada B-osa, siis milline on hea ja kestab ja millisest tasuks näpud eemale hoida?
Tööl MB Sprinter 316 CDI
Talvel MB 280T CDI
Suvel Chevrolet Express 5.7 V8
Uunikuna ZAZ
Vasta
#9
(24-01-2019, 08:35 PM)rivo211 Kirjutas: Kuidas tal see soojendussüsteem üles ehitatud on?
...
või on radikal vahel konkreetne soojakraan, mis piirab jahutusvedeliku voolu radikasse?
...

Kraan on vahel. Üks kena video antud teemal hakkas silma. Kas erinevatel mootoritel on olulisi erinevusi, ma öelda ei oska:
https://www.youtube.com/watch?v=Vhkk04OvwdM

STAR on MB diagnostikaprogramm. Ja ainus, millega saab kõigile toimivatele plokkidele ligi. Vigastele ei saa ka sellega.

STAR ei asenda ajudega Diagnostikut!
Vasta
#10
(28-01-2019, 11:44 AM)rivo211 Kirjutas: Tänud vastuse eest.
Katsun kuskilt selle klapi leida ja siis vahetan ära, ehk saab soojemaks toa.
Kust saab vajaliku jupi mõistliku hinna-kvaliteedi suhtega? Kas ainult Silber, või on saada ka nö B-osa? Kui on saada B-osa, siis milline on hea ja kestab ja millisest tasuks näpud eemale hoida?
Viimati oli ainult A-osa. Silberis kohapeal ja ~42€.
Kood A2118320584
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes-Benz SLK350, 2005, R171 - Kalla Kalla 4 643 21-05-2024, 12:50 PM
Viimane postitus: Kalla
  S 400 CDI Lang, 2001, W220 - Sm. Västrik Sm. Västrik 32 5,807 24-04-2024, 11:59 AM
Viimane postitus: Sman
  W203 C 220 CDI (203.706)sports coupe aka põdra junn - JaaJaa JaaJaa 20 4,214 08-07-2023, 05:32 PM
Viimane postitus: JaaJaa
  Mercedes-Benz E270 CDI, 2001, s210 - kodutu kodutu 6 1,300 27-03-2023, 11:32 AM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz E280 4MATIC, 2007, W211 - JanisL JanisL 103 114,738 24-03-2023, 05:52 PM
Viimane postitus: JanisL
  MB S 500/550 L, 2005, W221 djmaq 8 5,256 24-08-2020, 07:54 PM
Viimane postitus: djmaq
  MB E280 CDI 2006 S211 Tuska12 0 2,881 25-04-2020, 12:56 AM
Viimane postitus: Tuska12
  Mercedes-Benz Vito, W638 110 CDI. martk martk 10 8,302 13-01-2020, 11:05 PM
Viimane postitus: martk
  Mb s500l 2005 w221 fedja fedja 4 4,485 23-09-2019, 07:41 AM
Viimane postitus: Oliver.L
  Mercedes Benz E200 Kompressor, 2005, W211, Plinger Plinger 0 2,087 12-08-2019, 08:48 PM
Viimane postitus: Plinger



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne