Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Mürts ja Eddie" ehk E500 Limited ja E36 AMG
#1
Tere sõbrad,

Esmalt pean vabandama, et minu teema jälle ei alga detailse auto varustuse leotelu ja tehniliste andmetega nagu reeglid ette näevad. Ma lihtsalt ei oska. Ma kasutan endiselt nuppudega telefoni, söön glüteeniga toitu ja ma tegelikult ka ei tea siiani, kust te neid varustusekoode oma avapostitustesse võtate.

Pärast mõningast kaalumist otsustasin siiski teha eraldi teema ka oma väikestest kasulastest. Nendega on olnud nii palju mängu, põnevat tegelemist ja õhetavaid nägusid, et olen saanud avaliku päeviku puudumise kohta mitmeid nõudlikke vihjeid. Nojah, miks ka mitte, lõpuks on nad ju ikkagi ainult autod. Püüdes uhkusenooti oma hääles maha suruda ei saa muidugi mööda vaadata faktist, et vähemasti Eesti oludes on tegu piisavalt unikaalsete autodega, et mitte öelda isegi rariteetidega. Sellest tulenevalt on sihtgrupi kõrgendatud huvi nende vastu igati põhjendatud. Kultuur kuuluvat ju rahvale. Autofolkloor ilmselt siis ka.

Jah, juhtus nii, et saatuse keerukate valikute tulemusena on minu hallata jäänud ka ühe oma parima sõbra hobiautod. Jättes emotsionaalselt raskema poole kõrvale, suhtun oma kasulastesse samasuguse kire ja hoolitsusega nagu enda omadesse. Vahest ehk isegi enama respektiga, tundes nende osas kuidagi suuremat vastutust ja mingit alateadlikku tunnetust, et õige omaniku silmad kusagil vaatavad.

Igal juhul läks nii, et üsna lühikese vahega tulid minu ellu kaks värvikat tegelast. Mõlemad on täiesti tahumatud tüübid, tänavatel selgete käitumishäiretega ja eriti kreisina mõjuvad nad veel koos. Ja ise tahavad veel Mercedesed olla. Inspireerituna kultusliku animafilmi "Jääaeg" pöörastest opossumivendadest said nad endale nimed Mürts ja Eddie. Saage tuttavaks:
[Pilt: DSCN1844_1.JPG]

[Pilt: DSCN1836_400pix_4.JPG] [Pilt: DSCN1846_400pix_4.JPG]
[Pilt: DSCN1839_400pix_4.JPG] [Pilt: DSCN1841_400pix_4.JPG]

Mürts on tegelikult tavaline ülestöötanud takso, kodanikunimega Mercedes Benz E500 Limited. 1994. aasta väljalase. "Limited" oli legendaarse E500 lõpuotsa eriseeria, mida tehti aastatel 1994 ja 1995. Tehniliselt oli ta "tavalise" 500-ga identne. Vahe seisnes varustuses ja komplektsuses. Teda sai vist ainult kahte värvi - hõbedast ja 009 koodiga mustjas-sinist ning alati olid tal alaosa plastikud kerevärvi. Erinevalt tavalisest mudelist oli tal eridisainiga kahevärviline nahksalong, musta tooniga puitdekoor, Evo II stiilis "17 veljed ja veel mitmeid pisiasju. Isegi kui kõigile individuaalsel tasemel ei meeldi Limited mudeli salong ja muud eripärad, peetakse teda siiski E500 (tava)seeria kõige ihaldusväärsemaks mudeliks. Ta kipub täna olema ka teistest mõnevõrra kallim. Veel edasi tuleb tükk tühja maad ja siis saabuvad esimesed E60 AMG-d ja selle teisendid.

Niisugune ta alguses oli. OK, peaaegu alguses. Musta klaasi olen ikka juba maha võtnud, ARK jaoks õige poolega tavalise takso tuled ette pannud ja otsustanud, et armatuurist välja turritav juhtmekimp on igal juhul parem kui defiinidega hõbedane raadio.
[Pilt: IMG_2443_400pix_4.JPG] [Pilt: IMG_2444_400pix_4.JPG]
[Pilt: IMG_2442_400pix_4.JPG] [Pilt: IMG_2446_400pix_4.JPG]

Mürts on tubli auto. Temaga sai tänavu suvel päris palju sõidetud ja tõesti on vähe autosid, mis lõpuni tuju üleval hoiavad. Vanatehnika kohta on ta ikka nauditavat kiire ja teeb mõnusat jämedat häält. See ON auto mida osta ja mida omada. Ta on lihtsalt vägev. Minu hinnangul ongi 500E ja selle versioonid 90-te aastate absoluutne tippklass Mercedeste kontektis. Paraku arvavad nii ka teised, sest E500 ja tema derivaadid on 190 Evo järel ka kõige kallimaid seeria-Mercedeseid 90-test aastatest.

Eelmisest suvest üks paremini meelde jäänud väljasõite oli nn "takso-eri" üritus. Panime kokku kolme kontinendi kõige ägedamad taksod ja tegime laheda õhtukruiisi. Euroopat esindas 5-liitrine V8 W124, kuuendikku planeeti esindas 5,5 liitrise V8 mootoriga Volga ja USA-st tuli Corvette'i mootoriga ja raami peal takso. Vanatehnika imelised hetked.
[Pilt: takso_eri_400pix.jpg]

Minu teine sõber Eddie on tegelikult tavaline universaal-kolhoos tüüpi Mercedes, ainult et ilma konksuta, januse 3,6 liitrise bensiinimootoriga ja AMG nimesildiga. Ehk E36 AMG. Keegi täpselt ei tea kui palju neid tehti, kuid läbi on käinud hinnangud, et äkki umbes 400 autot. Jaapani turu jaoks kohandati neid ümber (kohaliku importööri tellimusel ja kohapealse mudelina) nn widebody versiooniks. Erinevalt tavalisest E36 AMG-st on sellel siis E500 esitiivad, laiad küljeplastikud ja lai esistange. Tagakoobas on suurem kui E500-l. Ütleme nii, et esmamulje on wagoni kohta üsnagi veenev. Tehniliselt on ta 3,6 liitrine ja 195 kW (Jaapani turu versioon). Euroopas oli vist 200 kW. Sees on AMG autode juures (eriti idapoolsetel turgudel) üsna levinud Recaro esiistmetega salong, mille värvigamma autentsuses ma siiski julgeksin kahelda. Seda autot oli üldse liigagi ohtralt tuunitud ja eks temaga on veel tööd edaspidigi palju. Arvestades AMG väikest tootmisarvu ja head nime, tundub temaga mängimine ehk isegi majanduslikult põhjendatud. Nendel piltidel on esmane reha juba tehtud ja ta näeb juba enam vähem välja.
[Pilt: IMG_2470_400pix_4.JPG] [Pilt: IMG_2448_400pix_4.JPG]
[Pilt: IMG_2450_400pix_4.JPG] [Pilt: IMG_2449_400pix_4.JPG]
[Pilt: IMG_2471_400pix_4.JPG] [Pilt: IMG_2455_400pix_4.JPG]
[Pilt: IMG_2457_400pix_4.JPG] [Pilt: IMG_2459_400pix_4.JPG]

Eddie sõiduomadused on hoopis teistsugused kui Mürtsu omad. Ta on tavasõidul justkui nagu kergem sõita, kuid tegelikult märkimisväärselt uimasem kui 500. Kõik pasunad hüüavad alles lõpus. Viimane ots on nii hääle kui mineku mõttes päris äge. Aga igapäevaselt linna peal on ta häirivalt harilik. Muidugi see tuutu, mis seal summuti funktsiooni täidab tuleb ka kindlasti õigema vastu vahetada. Ja see madaldus häirib mind... ja need mustad veljed jne jne.

Aga sellest kõigest edaspidi.
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#2
No lõpuks tuli ära teema!!! Eusa_angel

E500 on hea sõita, nõustun. Ise pole omanud, kuid sõitnud päris palju ja vist ainuke auto millega sõites lülitasin alati raadio välja, auto tegi paremat muusikat.

Samas on te nii "tavaline" auto, ka Limited versioon proovitud, nähtud, kogetud. Isiklikult mulle ei meeldi väga istmete värvivalik, kuid see loomulikult minu subjektiivne arvamus ja ei tee seda autot absoluutselt halvemaks. Mind erutab see kaubalift isegi rohkem, vastikult ülbe olemisega.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#3
Nii mõnigi pilt esimesest viiest pildist ära salvestatud kui suvel need pildid siia foorumisse ilmusid.
Tõenäoliselt enam paremaks ühte W124 sedaani ega universaali teha ei anna.
Vasta
#4
Väga kenad isendid. Mulle näiteks universaal nende velgede ja madaldusega väga meeldib, eks ta annab sõidumugavuses tunda, aga kuradi äge näeb välja. Jõudu mõlema pilli säilitamisega!
Vasta
#5
kadedaks ajab, mis siin ikka salata Eusa_drool
Vasta
#6
Selle keskkonna haldajad peaksid tegema foorumi ülesehituses korrektuure- on huviliste autod, klubiliikmete autod ja Sm.Tihhonovi autod.

Autod nagu ikka muljetavaldavad ja teema teostus on järjekordselt hästi tehtud.
fotograafia teenus // fotomotiiv.com // facebook
Vasta
#7
(02-02-2017, 12:52 PM)ftmotiv Kirjutas: Selle keskkonna haldajad peaksid tegema foorumi ülesehituses korrektuure- on huviliste autod, klubiliikmete autod ja Sm.Tihhonovi autod.

Autod nagu ikka muljetavaldavad ja teema teostus on järjekordselt hästi tehtud.

Sm. Tihhonovi park, mida ta haldab on vaata et suurem, kui klubi liikmete autode sektsioon Smile
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#8
Impala SS 94-96 tahtsin ka ise osta enne CL600 aga omanik otsustas siiski endale jätta.

Tõesti-kadedaks teeb mis muud.

Vist foorumi ägedaimad autod.

"ja otsustanud, et armatuurist välja turritav juhtmekimp on igal juhul parem kui defiinidega hõbedane raadio." Eusa_clap
Vasta
#9
Ohjah Martin. Kui muidu kuidagi veel pidasin vastu, siis nüüd on küll ootus- ja kohtumisärevus nende põngerjatega viidud viimasele piirile...
E55 AMG
Vasta
#10
Ma vist pole kunagi nii palju mõnda teist autoteemat lugedes neelatanud, kui seda teemat siin Big Grin
Vasta
#11
Sügav kummardus ja kestvad ovatsioonid Eusa_clap
Turbo
Vasta
#12
Tänud, aga jätame minu isiku siinkohal välja ning suuname need kummardused ja ovatsioonid kellelegi teisele. Sõber Matile, kes need autod soetas ja kes ise nendega sõita ei saanudki. Mis siin salata, eks need autod teevad mind ka kadedaks Eusa_shhh 500E on ka minu listis esikolmikus. Ja tuleb nõustuda, et W124 kerede baasil enam palju ägedamaid versioone pole võimalik soetada. Kui nüüd veel kusagilt kupeekerega kuueliitrise AMG "Hammer"i ka saaks... mäm

Nojah, E500 tuli meie juurde Jaapanist suhteliselt heas seisukorras. Mingi tuuningu oli ta siiski läbi teinud. Originaal raadio oli asendatud idamaise vilkuvate kirjute tuledega taiesega, mustad aknad, tagaspoiler, kerge madaldus jne. Aga kõige rohkem on mul kahju kaduma läinud originaal ratastest. Kunagi ma leian võimaluse ja hangin talle uuesti originaalveljed.

Tema arvele panemiseks pidin leidma kusagilt õigetpidi liikluse esituled. Kuna mitte kusagilt Eestimaalt ma mõistliku ajaga vähegi korralikke feisslifti tulesid ei leidnud, ostsin lihtsalt tutikad Hella tavamudeli feisslifti klaasid ja panin need originaal tulekorpustele külge. Nii sain ta vaevata arvele. Aga nii ei saanud see ju ometi jääda. Kevadepoole tulid originaal tuled uuesti teemaks.
[Pilt: IMG_2478_400pix_4.JPG]

Enamus nagunii teavad, aga võib olla mõni ei ole veel kuulnud, et 500E mudelitel on teistsugused esilaternad kui teistel. Kuna tal on udutuled stanges, siis tavapäraste udutulede asemel on tal keskmiste reflektorite küljes hoopis kaugtuled. Seega on ka tuleklaas teine ja klaasitagused plastvõred on tal kroomitud, mitte hallid või hõbedased nagu tavamudelitel. See pisidetail on tegelikult ülioluline, et saavutada koos laiade koobastega ja suurte stangedega just see õige "viiesajase" ilme. Pildil on võrdlus tava feisslifti tule ja E500 tule vahel.
[Pilt: IMG_2480_400pix_4.JPG]

Kuna meie autol olid ka reflektorid vägevate järelturu ksenoonidega kõrbema lastud, ei hakanud üldse ennast vaevama mingite kombineerimistega ja ostsin Silberist uued originaaltuled. Maru ilusad olid.
[Pilt: IMG_2482_400pix_4.JPG] [Pilt: IMG_2479_400pix_4.JPG]

Ja et asi kokkuvõttes hea välja näeks, tõstsin ostukorvi ka uued originaal Hella suunakad. Uskumatult raskesti hangitavaks on nad tänaseks muutunud. Alternatiivsete tootjate omi on palju, kuid valgeid Hella omasid mitte. Lõpuks tuli kõige soodsam osta need ka esindusest.
[Pilt: IMG_2484_400pix_4.JPG]

Et ninaots juba laiali oli, tundus kosmeetiliselt ilus vahetada välja ka täkitud esivõre plast ja liistud. Liistud tarnitakse kõik ühepikkusena. Tuleb ise parajaks lõigata. Ettevaatlikult ja täpselt tehes kulus aega päris omajagu.
[Pilt: IMG_2494_400pix_4.JPG] [Pilt: IMG_2495_400pix_4.JPG]

Noh ja ega siis kõige olulisemat saanud ju unustada.
[Pilt: IMG_2493_400pix_4.JPG] [Pilt: IMG_2497_400pix_4.JPG]

Üldmulje sai ikka palju värskem. Tulede ja ehisdetailide seisukorda on autode juures võimatu ülehinnata. Need peavad korras olema kui soovime jätta head esmamuljet.
[Pilt: IMG_2496_400pix_4.JPG] [Pilt: IMG_2499_400pix_4.JPG]

Nii algas selle auto tee ilusama lõpptulemuse poole.
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#13
Njaa, pole palju sõnul. Vägev autopark sul, mees! Mulle eriti läheb peale see E36 AMG (ilmselt seetõttu, et mingi 500-ne endal olemas). Olen püüdnud siin oma prouat mudida, et võiks ühe mingisugusegi T-mudeli ära tuua, aga jah, 4-autot oleks ehk tõesti koju liiast ning kuskile mujale hoiule ei ole mul endal südant autot osta.

Tänud sulle esiotsa uuendamise kirjelduse eest! Saan nüüd aru miks minu 500E nina uues kuues kuidagi õige välja ei näe - eelmistest omanikest on keegi ilmselt vana nina upgrade´il paigaldanud suvalised E-klassi tuled. Tuleb siis Silberis käia, kui tahan normaalset nägu või siis üldse ühel päeval vana moll tagasi keerata.

Jõudu ja edu!
Driving
W213 E220d 2018
W447 V250 2018
Vasta
#14
Kui E500 Eestis ikka mõned on siis E36 pole vist rohkem ühtegi? Tuled olid ka mulle uus teadmine. Esiots näeb küll nagu uus välja-paremini enam olla ei saaks.

Huvitav oleks alati ka detailide hindu teada aga arusaadav kui kõike ei taheta avaldada.

Huvitav milline makk tal originaalis oli?

E500 istmete keskosad ja uste paneelid pole just minu maitse aga rohkem 90'ndad ei saaks ollaSmile

E36 elektriga Recarod on väga ägedad.
Vasta
#15
Originaalosade hinnad on Silberautost kõikidele avalikult saada.
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#16
W124 korral on ju kõikse rariteetsem tehase E60 AMG, hinnad kindlalt 100 tuhande.
Ümberehitud E60 (E500 st) saab veel ka alla 100 tuhande.
Cl55 AMG
Vasta
#17
... või E73 amg.

Aga...mul siiani silmad kuivad piltide vahtimisest.

Au ja kiitus!
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#18
(02-02-2017, 04:04 AM)Sm.Tihhonov Kirjutas: ...
Mürts on tubli auto. Temaga sai tänavu suvel päris palju sõidetud ja tõesti on vähe autosid, mis lõpuni tuju üleval hoiavad. Vanatehnika kohta on ta ikka nauditavat kiire ja teeb mõnusat jämedat häält. See ON auto mida osta ja mida omada. Ta on lihtsalt vägev. Minu hinnangul ongi 500E ja selle versioonid 90-te aastate absoluutne tippklass Mercedeste kontektis.
...

Jep. Tjuunimata 500E on ainus auto, mida oleksin nõus ka mustana või hõbedasena omama. 124 oma vahetu ja lihtsa olemisega on niikuinii mõnus katusega kart ja ohtlikult võimas V8 selles kerges kestas - mmmm....

Aga ega E500 väga kohase hellitusnimega Mürts ka paha ole. Seda enam, et on õige mehe kätes. Thumbsup Jaksu ja kannatust ilastajate ohutusse kaugusesse peksmiselSmirk

Huvitav, millisesse kupeesse/kabrioletti need Eddie esitoolid algselt kuulusid...Eusa_think
Vasta
#19
E500 või 500E oleks ideaalne igapäevaauto, pigem tuunitud ( sobib mulle rohkem).
4 ust, korralik mootor, näeb hea välja jne.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#20
Tsitaat:Huvitav, millisesse kupeesse/kabrioletti need Eddie esitoolid algselt kuulusid...Eusa_think

Niipalju kui mina selle ajastu recarosid erinevates tuunitud autodes näinud olen, on kõik nö kupee istmed, st seljatoe ettekallutamise funktsiooniga. See ei tähenda, et neid ei võiks olemas olla muidugi. Ise pakuks, et arvestades tolle ajastu tuuningutrende võib see punase-mustaga sisu täitsa amg-st pärit olla.
Kui keegi teab täpsemalt võib mind parandada, oleks endalgi huvitav teada.

Aga teemasse: Väga rariteetsed isendid mõlemad ja veel nii värsked, ega vist meitemaal õigemat inimest poleks ka nendega mängima kui sm. Tihhonov.
Jäin just mõtlema, et kui valima peaks nende vahel siis ega ei suudakski otsustada kumba rohkem endale tahaks Big Grin

Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Müüdud MB Cls 63 AMG Shooting Brake, 2014, X218 - Ignar ignar 77 47,595 07-11-2021, 11:12 AM
Viimane postitus: ignar
  MB W124 E500 92a. MarJ 177 187,948 08-08-2017, 02:21 PM
Viimane postitus: MarJ
Smile Mercedes-Benz CL55 AMG, 2006, C215 - Ogadik Ogadik 25 27,236 04-06-2017, 08:59 AM
Viimane postitus: nostromo
  MB E55 AMG, 1998, W210 - Valge välk Valge välk 27 29,812 12-05-2017, 11:35 AM
Viimane postitus: herki
  CL55 AMG velgede taastamine Ogadik 9 8,490 29-11-2016, 08:40 PM
Viimane postitus: Ott
  W202 C36 AMG tommyboy 35 47,997 10-09-2016, 06:19 AM
Viimane postitus: tommyboy
  W211 E500 T 4-Matic E203 6 6,730 27-03-2016, 12:07 AM
Viimane postitus: nostromo
  MB CLK55 AMG, 2001, w208 - tarmot tarmot 14 14,917 10-08-2015, 09:09 AM
Viimane postitus: tarmot
  Mercedes-Benz CE 34 AMG Cobra. Cobra 56 53,227 11-02-2014, 11:25 PM
Viimane postitus: nostromo
  MB (W203) C30 CDi AMG Laulumees 27 27,305 05-01-2014, 12:38 PM
Viimane postitus: 2015c



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne