03-01-2017, 02:57 AM
Tervitused!
Mootor hakkas aegajalt veidi suitsema(niipalju, et 10 minutilise statoili pesutsükli ajal suutsin terve pesula hallikas/sinist suitsuvinet täis ajada)
Seega otsustasin ära vahetada klapisääre tihendid.
Õnneks on seda võimalik teha ka ilma plokikaant maha võtmata. Tuleb lihtsalt õhusurve küünla-ava kaudu silindrisse lasta ja klapid püsivadki kinni verdru ja poolkuude äravõtmise ajal.
Kuna tegemist on rohkem "edasijõudnute" DIY tööga ja kui mootoritega päris sina peal ei ole siis ma ei soovita seda tööd ette võtta. Või vähemalt mitte esimeseks tööks.
Paar meelespead:
*Nookurite rakise pingutus jõud on 21Nm(vanad poldid seda ei 50% tõenäosusega ei kannata, seega tuleb uued polidid osta kokku panemisel. 24tk)
*Eriti hoolikas tuleb olla nookuri rakise eemaldamise ajal, et ei hüdrotõukur ega selle all olev väike seib mootorisse ei kukuks. Samamoodi tuleb olla hoolikas ka poolkuude eemaldamise ajal vedu küljest.
Valmistasin ka kiirelt paar abinõud:
Toru ühes otsas süüteküünla keere ja teises otsas kompressorivooliku kinnitus.
Teine rakis on klapivedrude allasurumiseks.
Nookurite äravõtmisel tuleb hoolega jälgida, et hüdrotõukur ei kukuks oma pesast välja kuskile mootorivahele ja hüdrotõukuri all olev pisike seib samuti kuhugi ajama ei paneks!!!
Ülemine on sisselaske klapp ja alumine väljalaske oma. Ja ennem tuleb nookurid küljest ära võtta, et klapid kinni tõmbaks ja siis alles õhk silindrisse lasta. Igaks juhuks mainin ka, et rõhku ei tohi ennem ära võta kui vedrud ja poolkuud ilusti tagasi on.
Poolkuud võivad tahta mõningast kopsimist rakise peale ja ei pruugi esimese korraga kohe heameelega lahti tulla. Turvaline valik on magnetiga juba poolkuude juures valmis olla kui hakkad vedru alla suruma.
Tagasi pannes veendu kindlasti enne kui klapivedru täiesti vabaks lased et poolkuud ikka korralikult klapi otsa ja vedruvahel kinni on. Kui see
lahti pääseb peab neid nö poolkuusid Kuu pealt otsima minema.
Ja uus tihend juba paigas
Vana vs uus tihend.
Mootor hakkas aegajalt veidi suitsema(niipalju, et 10 minutilise statoili pesutsükli ajal suutsin terve pesula hallikas/sinist suitsuvinet täis ajada)
Seega otsustasin ära vahetada klapisääre tihendid.
Õnneks on seda võimalik teha ka ilma plokikaant maha võtmata. Tuleb lihtsalt õhusurve küünla-ava kaudu silindrisse lasta ja klapid püsivadki kinni verdru ja poolkuude äravõtmise ajal.
Kuna tegemist on rohkem "edasijõudnute" DIY tööga ja kui mootoritega päris sina peal ei ole siis ma ei soovita seda tööd ette võtta. Või vähemalt mitte esimeseks tööks.
Paar meelespead:
*Nookurite rakise pingutus jõud on 21Nm(vanad poldid seda ei 50% tõenäosusega ei kannata, seega tuleb uued polidid osta kokku panemisel. 24tk)
*Eriti hoolikas tuleb olla nookuri rakise eemaldamise ajal, et ei hüdrotõukur ega selle all olev väike seib mootorisse ei kukuks. Samamoodi tuleb olla hoolikas ka poolkuude eemaldamise ajal vedu küljest.
Valmistasin ka kiirelt paar abinõud:
Toru ühes otsas süüteküünla keere ja teises otsas kompressorivooliku kinnitus.
Teine rakis on klapivedrude allasurumiseks.
Nookurite äravõtmisel tuleb hoolega jälgida, et hüdrotõukur ei kukuks oma pesast välja kuskile mootorivahele ja hüdrotõukuri all olev pisike seib samuti kuhugi ajama ei paneks!!!
Ülemine on sisselaske klapp ja alumine väljalaske oma. Ja ennem tuleb nookurid küljest ära võtta, et klapid kinni tõmbaks ja siis alles õhk silindrisse lasta. Igaks juhuks mainin ka, et rõhku ei tohi ennem ära võta kui vedrud ja poolkuud ilusti tagasi on.
Poolkuud võivad tahta mõningast kopsimist rakise peale ja ei pruugi esimese korraga kohe heameelega lahti tulla. Turvaline valik on magnetiga juba poolkuude juures valmis olla kui hakkad vedru alla suruma.
Tagasi pannes veendu kindlasti enne kui klapivedru täiesti vabaks lased et poolkuud ikka korralikult klapi otsa ja vedruvahel kinni on. Kui see
lahti pääseb peab neid nö poolkuusid Kuu pealt otsima minema.
Ja uus tihend juba paigas
Vana vs uus tihend.