Mis puudutab baierlasi, siis tuleb teinekord mütsi tõsta küll(mootori ja vedrustuse osas, vanadel ka disain), aga kui nüüd vaadata sama ajastu tehnilisi vms insenerlahendusi, siis MB insenerid on ikka väga mitme pea jagu üle kogu teiste.
Endal on plaanis teha E30 M3 replica kunagi. St väljast võiks olla nagu M3, aga tehnika mingi tavalisem. M5 V10 ilma turbota vms.
Võiks ju M3 ka olla, aga originaal M3 maksab venekeeles ja lõhkuda seda ei raatsiks, kuigi tehnika on suht kiviajast ja vajaks koheselt ümberehitamist....Või siis originaal M3 ja tehnika ära müüa (korraliku mootori eest saab täna ca 15k).
Nii et jah, peavad nad kõik olemas olema, muidu ei anna hing rahu.
Minu viimane ehe mälestus on kunagi ca 8a tagasi kui sõitsin ühe E30`ga Silberisse MB`le juppe tooma. Tegemist oli üle keskmise võimsa (tehasest tulnud võrdlusel) mootoriga ja kergelt niiske ilmaga, siis tegin 180-kraadise "kannaka" Silberi ukse ette, jätsin auto käima ja läksin sisse.....enamus siis vaatasid ringi nagu kedagi polekski tulnud....
Siis lõpuks küsimise peale tegelesid minuga, sest ma varemgi seal käinud ja veidi tuttav olin....eks see oli minu poolt veidi ülekohtune käitumine.
Autoks siis 1984a BMW E30 ja 2.7 mootoriga. Kui guugeldada viitsid, siis tegemist on MK-Motorspordi 2.7 mootoriga ja ka kogu ülejäänud tehnika on MK-motorsport.
Kuna ma väga BMW inimene pole ja võin mööda panna, aga tegemist oli mäletamistmööda võimsaima E30, mida poest sai.
~170kW äkki stockis? Kunagi sai ka VEMS paigaldatud ja Rootsis häälestamas käidud, aga sellest on umbes sama palju möödas nagu mu oma SEC`i projektiga...ehk ca 6-7a tagasi sai ka kõnealune E30 pulkadeks võetud ja värvitud.....tänaseni seisab aga komplekteerimata kujul.
Tegelikult oli mõttes võtta see mootor korraks veel laiali (hetkel sai uute tihenditega kokku pandud, nukkvõll on juba nö uus (taastatud originaal MK nukk) ja koostada digitaalne joonis plokikaanest, et portimine teha täpselt sama nagu sel kaanel, sest kaas ise on raju ja neid saaks teha tegelikult tavalisest kaanest.
Sest võrreldes tavalise 2.7 mootoriga on see hoopis teine teema. Sureveaste on ka muidugi ca 12 kanti ehk kaanelihvi ei saaks väga enam teha. Siis juba vaja ka kolvile klapisüvendid suuremad teha....
Sorri teema risustamise pärast, aga tuli kohe selline seik meelde.