Postitused: 53
Teemad: 16
Liitus: Mar 2015
Maine:
0
24-11-2015, 11:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-11-2015, 11:33 PM ja muutjaks oli madisRS.)
Kirjutan ka siis veidi enda autost, muidu läheb Erxi autoteema liiga kirjuks.
Tegu siis 1985 aastal tehasest väljaveerenud kutsikaga, ostes oli 2a. seisnud. Mootoriks 2.0D 53kw ja automaat.
Auto ostmisega oli väike nö. story ka, nimelt õpin Tartus ja kutsikas oli 2a. vedelenud juba ühika kõrval eramaja aias. Ükspäev läksin koputasin uksele, Selgus, Et oli omaniku esimene auto ja jäi seisma siis kui kolis 2a. tagasi Austraaliasse, Omanik ise oli eelmisel päeval just Eestisse tagasi jõudnud ja auto oligi plaanis müüki panna. Vaatasin auto üle, saime kokkuleppele ja sama päeva õhtul sõitis auto omal jõul aiast välja.
Üks pilt ka kohast kus ta vedeles:
Esmapilgul tundus kere isegi enamvähem, hiljem tõstukile jõudes selgus aga,et põhjaall on seis üsna hapu. Esimestel päevadel sai päris palju pestud, puhastatud kuna auto oli ülekere sammaldunud. Sisu oli katki, juhiistmest olid alles ainult vedrud, mujalt hallitas, uksepolstrid olid päiksega ära riknenud jne.
Üks pilt peale esimest pesu:
Esimese asjana sai kere veidi korrastatud, tagumised istmealused nurgad uued keevitatud, Tagavedrude kandurid olid põhimõtteliselt nii mädad, et vedrud olid pagassis - Need sai uued keevitatud, ees lansekates augud kinni jne. Sisu sain sõbralt heleda, hea hinnaga. Istmed korralikud, auke ei ole aga polstreid oleks uusi vaja.
Ostmise päevast paar kuud hiljem sai juba sellisena tänaval ringi sõidetud:
Suvel sai tegeletud veidi välimusega ka. Ette said kollased suunad, US-pargid, auto ära poleeritud.
Vahepeal sai autol vedrusid natukene lühemaks lõigatud, ja iluvõre ees mustaks värvitud.
Praeguseks on all teised veljed, ees on e36 coilid, taga originaal vedrud lühemaks lõigatud ja coili mutrid vahel.
Järgmises postis kirjutan edasi mootoriteemast.
Postitused: 272
Teemad: 23
Liitus: May 2014
Maine:
0
Mille alt tagumised coilimutrid pärinevad, palju vedrusid lõiganud oled?
Postitused: 53
Teemad: 16
Liitus: Mar 2015
Maine:
0
24-11-2015, 11:53 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-11-2015, 11:55 PM ja muutjaks oli madisRS.)
Tagumised coili mutrid on samuti e36 omad, vedrusid sai lõigatud 2 keerdu maha kui õieti mäletan.
Mootoriks tuleb siis om604 mehaanilise pumbaga millel 6mm elemendid sees. Elemendid vahetas pumbas erx000.
Turboks on OM606 originaal millel õigetpidi wastegate´i actuator küljes.
Väljalaske kolle on samuti OM606`lt millel otsast 2 silindrit maha lõigatud. Sobib 604 külge 1:1le ainult tikkpoldid vaja ringi tõsta..
Sisselase ka OM606lt, keskelt tükk väljalõigatud ja hetkel keevitamises
Käigukast tuleb manuaal, koos siduri ja hoorattaga OM605´lt.
Postitused: 53
Teemad: 16
Liitus: Mar 2015
Maine:
0
Tänaseks siis vana mootor maas, komplekteerib veel uut mootorit veidi ja homme saab juba võibolla uue mootori peale. Vaja veel uusi mootoripatju, käiguhoovastiku pukse, peasilindri ja töösilindri vahelist õlitoru ja palju muid asju
Üks pilt ka:
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
28-11-2015, 10:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-11-2015, 10:50 PM ja muutjaks oli erx000.)
Mis õli on ette nähtud w124 95a 2,5d manuaalkäigukasti, kasti kood 1242609701? Tean et osadel käib ATF, aga kuna kataloogid näitavad erinevaid asju siis võiks keegi ammendava vastuse anda. Esimesed kokkupuuted mb manuaalkastiga on päris huvitavad, kangist liigutades oli 5. käik millegipärast üleval vasakul, lõpuks saime aru et kangi kuliss on 4 käigulise kasti oma. Ei osanud selle pealegi tulla.
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
Küll väike kõrvalekalle teemast, aga ehk pakub turbodiisli meestele veidi huvi http://www.okidoki.ee/item/4417443/
Kui just kadunud pole või siis ilma mootorita...
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
Tõstan enda auto teemast kogu jutu siia:
Plaan on panna vana 2,2 mootor teisele kerele ja ära turbotada, vahepeal mootor käis juba 2,0 boschi ridapumbaga, nüüd edasi oleks vaja pumpa väheke järgi aidata ja peale läheb 606 kolle koos 606 turboga. Ootaks umbes 130kw, ehk tahaks saada OM606 tehasenumbrid. Helistasin Oisu diislisse, et oleks vaja 3,0td pumbast elemendid 2,0 pumpa panna, vastuseks öeldi et tööd oleks terveks päevaks ja maksma läheks umbes 300-400 eurot. Selle hinna sees oleks siis umbes 10 euro eest tihendeid ja ülejäänud oleks tööraha, minumeelest vähe kirves hind väikse Eesti mastaabis. 400 eurot on juba peaaegu pool dieselmekeni pumba hinnast, seega tuli asi ise ette võtta, how hard can it be.
3,0td 130kw elektrooniline ja 2,0d 55kw pumbad mõlemad pulkadeks, 5,5mm elemendid välja, 6,0mm elemendid sisse ja edasi peab välja mõtlema mis regulaatori poolega teha. Mingeid erilisi rakiseid vaja pole, tihenda nuudiga padrun ja regulaatori vihtide jaoks 10mm padrunist käiatud rakis. Pööret oleks juurde vaja ja kütusekogus maksimumini keerata, 601 pööre on vist kuskil 4600 juures aga oleks vaja vähemalt 5500. Edasi tahaks pumbaga kuskile stendi minna et näha reaalselt kui palju pumba tootlikkus põhja keerates on.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Tubli töö.
KSP stend on endal olemas? Palju pumba esimese kokkuladumise järgne sektsioonidevaheline erinevus oli?
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
(01-12-2015, 08:54 AM)v6sa Kirjutas: Tubli töö.
KSP stend on endal olemas? Palju pumba esimese kokkuladumise järgne sektsioonidevaheline erinevus oli?
Ei, mul ei ole endal stendi, ei ole mõtet ühe pumba pärast suurusjärgus 25k eurist investeeringut teha.
Väike erinevus oli sees, oli tunda et silindrid käivad erineva tugevusega ja pärast reguleerimist hakkas mootor ilusti ühtlaselt käima. Mingit stendi ei hakanud tegema, tühikäigu järgi sai ilusti kogused paika. Silm, kõrv, nihik ja T25 torx on piisavad vahendid et 1950.a tehnoloogiaga mb pump paika saada.
Esimene proovisõit ka tehtud, Madis sai umbes 30 meetrit sõita kui teise käiguga ja 2 bariga kaanetihend lahkus, oli üks lühemaid proovisõite minu kogemuste juures. Korraks oli juba päris hea, nüüd kaas maha ja siis otsustab mis edasi, 604-l on papist tihend kuid 2bari ei tohiks siiski vist probleem olla, tõenäoliselt oli tihend vanadusest nagunii lähiajal minemas.
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
Pärast plokikaane maha võtmist selgus et tegelik põhjus on siiski 4 kõverat kepsu, kuna kaks kepsu on rohkem kõverad siis nendes silindrites oli ka surve kehvem, kolvid jäid ploki servast ca 3mm madalamale. Kokkuvõtteks võib väita et pumba ja turbo koostöö on väga hea, usun et põhjus miks kepsud koheselt kõveraks läksid seisneb selles et boost tuleb üles juba väga madalal pöördel ja madala pöörde vääne on kepsu surm, poleks osanud oodata et 3,0 turbo nii hästi 2,2 mootoril toimetama hakkab. Rootsis sõidetakse suuremate turbotega ilma probleemideta, suurem turbo saab rõhu üles kõrgemal pöördel ja see hoiab kepsu. Kerge pettumus igatahes et mootor nii nõrgaks osutus, tuleb otsida teised kepsud ja alustada 1 bari rõhuga, mootor ise tundub väga heas korras olevat, hülsid üsna uueväärsed.
Postitused: 677
Teemad: 108
Liitus: Jul 2013
Maine:
0
07-12-2015, 09:32 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-12-2015, 09:33 AM ja muutjaks oli 124STD.)
Kas nüüd lähevad tugevamad kepsud sisse? OM606 kepsud peaksid sobima, need kindlasti tugevamad ka.
Mercedes-Benz on Mercedes-Benz.
Postitused: 222
Teemad: 47
Liitus: Jul 2013
Maine:
0
Teoreetiliselt saaks minu käest 605Na kepsud, ise asi ka sobib, aga kui otsima hakkate, siis mul 605Na mootor varuosadeks endal. Jõudu projektiga!
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
Na kepsud ongi juba kõverad. 2,2 mootor on ainulaadne ja ühegi teise mootori keps ei sobi, ei 2,0, 2,5, 3,0 ega 2,3, 2,9, 3,5 sest kolvikäigud on erinevad. OM606 keps sobiks teoreetiliselt 2,0 mootorisse aga seal tekkis vist kolvisõrme jämedusega probleem.
Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Väga jõhker. Tundub et sinu pumbaaretus toimib rohkem kui küll
Naftapress.
Postitused: 677
Teemad: 108
Liitus: Jul 2013
Maine:
0
Aga kui panna 2.0 väntvõll ja 606 keps koos kolviga?
Mercedes-Benz on Mercedes-Benz.
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
07-12-2015, 02:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-12-2015, 02:11 PM ja muutjaks oli erx000.)
(07-12-2015, 01:36 PM)124STD Kirjutas: Aga kui panna 2.0 väntvõll ja 606 keps koos kolviga?
Ei sobi, sest ka kolvi läbimõõt on erinev. Tegelikult saaks rootsist ka õiges mõõdus sepiskepsu aga sellesse autosse ei hakka esialgu suuri investeeringuid tegema, proovib uue sisuga lihtsalt rõhkusid tagasi hoida.
Tundub et pump sai jah okei, korralik rod bender.
Postitused: 1,130
Teemad: 60
Liitus: Feb 2009
Maine:
0
07-12-2015, 02:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-12-2015, 02:57 PM ja muutjaks oli berg.)
Ajate siin kurjade kutsikatega isu peale. Pean ka omale miskit ehitama hakkkama ikka. Kas m111 2,2 bensuka kepsud ei sobiks? Pole enne neid oma vahel võrrelnud. Aga edu ja tugevat sisu.
CE420 v8
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Erx, mis mõõtudega OM604 keps on? Sõrme ja silma diameetrid ja nende omavaheline kaugus?
Ma usun, et Rootsist on kohe õige keps võtta. OM606`le vähemalt on.
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
08-12-2015, 01:02 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-12-2015, 01:11 AM ja muutjaks oli erx000.)
(07-12-2015, 06:37 PM)hents99 Kirjutas: Erx, mis mõõtudega OM604 keps on? Sõrme ja silma diameetrid ja nende omavaheline kaugus?
Ma usun, et Rootsist on kohe õige keps võtta. OM606`le vähemalt on.
STD foorumist üks tüüp pakub ka näiteks, aga me ei raatsi esialgu sellele autole suuri kulutusi teha, proovib korra veel sama sisuga. Seekord ei lase esialgu üle 1 bari ja süüde tahab ka hilisemaks, usun et peaks saama tublisti üle 100kw. Järgmine mootor olemas, homme hakkab uuesti ümber lappama.
Siin videos 1bar rõhu ja sarnase setupiga 166kw mis tundub natuke ulme nii väikse rõhu kohta. Videos olev mootor stock sisuga:
https://www.youtube.com/watch?v=MGjlSrGJPz8
Ja sellel mootoril ka stock sisu, sõitis suure turbo ja 2,5bariga :
https://www.youtube.com/watch?v=OGFKZZAMDII
Postitused: 802
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
08-12-2015, 02:03 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-12-2015, 02:13 AM ja muutjaks oli erx000.)
(07-12-2015, 02:57 PM)berg Kirjutas: Ajate siin kurjade kutsikatega isu peale. Pean ka omale miskit ehitama hakkkama ikka. Kas m111 2,2 bensuka kepsud ei sobiks? Pole enne neid oma vahel võrrelnud. Aga edu ja tugevat sisu.
OM604 vänt on näiteks 111 koodiga, aga kepsud on erineva koodiga. Ei oska öelda kas m111 keps võiks olla tugevam, muidu mõõtude poolest võiks täiesti sobida kuna mõlemal käik 86,6mm, tõenäoliselt võib erinevus olla kolvisõrme jämeduses. 2.2 m111 keps on m104 koodiga ja kasutuses ka C36 AMG-l ja 2,3 kompressoril, oleks hea kepse kõrvuti võrrelda.
|